Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?

maandag 31 juli 2017 om 01:01
Vind het ook niet heel gezond klinken voor een broer/zus relatie. Maar zijn gedrag op zich (dramatisch kinderstemmetje opzetten, op schoot zitten bij een ander, met een lolly rondrennen) klinkt al best wel kinderachtig. Van die humor... brrrr. Dat hij nu maar bij zusje is gaan slapen vind ik ook kinderachtig, weglopen. De hele man komt op mij niet erg volwassen over.

maandag 31 juli 2017 om 01:50
Hij weet dat het je stoort en kwetst. Dat geklef met zn zus. Zij ook. En toch blijft hij dit moedwillig doen.
Hij neemt je niet serieus.
En helemaal eens met snoekbaars. Hij heeft voor een huwelijk voor jou gekozen. Er kan er maar 1 op plek 1. Dan moet hij zich er ook naar gedragen.
Sterkte to

maandag 31 juli 2017 om 05:46
Er is genoeg aan de hand.eenzonnigedag schreef: ↑30-07-2017 22:28Nee dat begrijp ik hoor. Ik hoop voor je dat er niets aan de hand is.
De nadruk ligt bij sommige reacties zo op seks, maar dat lijkt me het probleem helemaal niet.
De desinteresse van de partner, onwil om tijd en energie in TS te steken en het feit dat hij dat wel bij een ander kan; dat is het issue.

maandag 31 juli 2017 om 07:12
Jee, TO, wat een nare wending. Drie is te veel in een huwelijk, en ze neemt een te grote plaats in. Als hij zo'n contact met zijn moeder zou hebben, zou ik zeggen: de navelstreng moet nog worden doorgeknipt, maar dit is eigenlijk net zoiets. Toch weet ik niet of dit zomaar te veranderen is. Hij moet het eerst zelf inzien.
Goed dat je voor een psych gaat, het mooiste is eerst een paar gesprekken alleen, daarna met je man erbij en zien wat er nog te redden is. Daarnaast kan je best zeggen dat de eerst volgende keer dat hij weer wegvlucht van een gesprek, hij er ook kan blijven (als je hier achter staat) want dit is een rotstreek.
Goed dat je voor een psych gaat, het mooiste is eerst een paar gesprekken alleen, daarna met je man erbij en zien wat er nog te redden is. Daarnaast kan je best zeggen dat de eerst volgende keer dat hij weer wegvlucht van een gesprek, hij er ook kan blijven (als je hier achter staat) want dit is een rotstreek.

maandag 31 juli 2017 om 07:24
To ook ik vond dat je je aansteker bij je openingspost.
maar ik zou hier niet meer aan mee willen werken. Ik vind dat appje van je schoonzus met even iets te weinig meelevend en triomfantelijk klinken.
Ik zou in mijn eentje op vakantie gaan, evt zonder camper maar wat anders gaan doen en daarna relatietherapie voorstellen.
Het gaat niet om die kus op de mond maar hij reageert niet aardig maar jou en zijn zus komt ook niet heel vriendelijk over.
Als mijn broer huwelijksoroblemen heeft zou ik er alles aan doen dit op te lossen en dan ken je je plaats als zus.
maar ik zou hier niet meer aan mee willen werken. Ik vind dat appje van je schoonzus met even iets te weinig meelevend en triomfantelijk klinken.
Ik zou in mijn eentje op vakantie gaan, evt zonder camper maar wat anders gaan doen en daarna relatietherapie voorstellen.
Het gaat niet om die kus op de mond maar hij reageert niet aardig maar jou en zijn zus komt ook niet heel vriendelijk over.
Als mijn broer huwelijksoroblemen heeft zou ik er alles aan doen dit op te lossen en dan ken je je plaats als zus.
maandag 31 juli 2017 om 07:34
Goedemorgen -kuch- allemaal.
Ik heb nog wat geslapen, maar vooral liggen malen. Tig berichtjes getypt en vervolgens weer gewist.
Uiteindelik maar de vraag naar hem gestuurd of we nog een huwelijk hebben en of hij daar samen aan wil werken.
De man van schoonzus is ook op de hoogte van de ruzie tussen man en mij. Ik ga vandaag met hem praten, want ook hij vond het niet tof dat man nu in zijn bed ligt.
Dankjulliewel voor alle reacties. Sommigen zijn erg verhelderend en bij anderen is het gewoon fijn om te lezen dat ik niet gek ben.
Ik heb nog wat geslapen, maar vooral liggen malen. Tig berichtjes getypt en vervolgens weer gewist.
Uiteindelik maar de vraag naar hem gestuurd of we nog een huwelijk hebben en of hij daar samen aan wil werken.
De man van schoonzus is ook op de hoogte van de ruzie tussen man en mij. Ik ga vandaag met hem praten, want ook hij vond het niet tof dat man nu in zijn bed ligt.
Dankjulliewel voor alle reacties. Sommigen zijn erg verhelderend en bij anderen is het gewoon fijn om te lezen dat ik niet gek ben.

maandag 31 juli 2017 om 07:43
Wooow ik heb het hele topic gelezen en sta er versteld van dat mensen het "normaal " vinden hoe deze mensen als broer en zus met elkaar omgaan.
Natuurlijk fijn dat ze zo close zijn en ja daar zal het lichamelijke tot op zekere hoogte ook bij horen.
Maar wat TO omschrijft vind ik ver gaan.
Mijn vriend is ook close met z'n tweelingzus maar echt niet dat ze in bed knuffelen, op schoot zitten enz....
Sterkte met deze situatie TO. Wel goed te lezen dat zwager ook not amused is...
Natuurlijk fijn dat ze zo close zijn en ja daar zal het lichamelijke tot op zekere hoogte ook bij horen.
Mijn vriend is ook close met z'n tweelingzus maar echt niet dat ze in bed knuffelen, op schoot zitten enz....
Tralalalala
maandag 31 juli 2017 om 07:46
Wow, wat een situatie zeg! Ik begrijp je helemaal! Dit zou ik ook niet trekken!
Goed dat je een afspraak gaat maken bij de psycholoog!
Stiekem ben ik ook benieuwd naar wat je zwager hier nou precies van vindt straks. Zou echt oprecht niet blij zijn als schoonzus hier in bed lag! (En daar heb ik toch zeker niks van te vrezen Haha)
Goed dat je een afspraak gaat maken bij de psycholoog!
Stiekem ben ik ook benieuwd naar wat je zwager hier nou precies van vindt straks. Zou echt oprecht niet blij zijn als schoonzus hier in bed lag! (En daar heb ik toch zeker niks van te vrezen Haha)

maandag 31 juli 2017 om 07:52
Beste Maxisa
Bereid je wel voor op het gesprek met zwager het kan de kant op van:
Hehe, eindelijk iemand die er iets van zegt, ik durfde dat nooit etc etc.
Of:
Waarom moet je dit nou allemaal oprakelen, laat het toch rusten, ik heb geen zin in al dit gezeik.
Wees voorbereid op dat soort dingen en houdt voet bij stuk.
Bereid je wel voor op het gesprek met zwager het kan de kant op van:
Hehe, eindelijk iemand die er iets van zegt, ik durfde dat nooit etc etc.
Of:
Waarom moet je dit nou allemaal oprakelen, laat het toch rusten, ik heb geen zin in al dit gezeik.
Wees voorbereid op dat soort dingen en houdt voet bij stuk.

maandag 31 juli 2017 om 08:25
Ik vind samen in bed liggen en op schoot zitten ook echt te ver gaat! Of ze nu verder gaan of niet. Vind het goed dat je ook met haar man gaat praten.krullen-bol schreef: ↑31-07-2017 07:43Wooow ik heb het hele topic gelezen en sta er versteld van dat mensen het "normaal " vinden hoe deze mensen als broer en zus met elkaar omgaan.
maandag 31 juli 2017 om 08:35
En hij is thuis! Zo vroeg had ik hem niet verwacht eerlijk gezegd. En ik weet niet wat ik nu moet. Hij reageerde niet op mijn berichtjes. Komt gewoon de achterdeur in, pakt me vast en zegt dat het hem spijt van gisteravond. Nu is hij douchen, gelukkig, want hij rook naar schoonzus.
Ik weet echt niet wat ik moet doen of zeggen nu. Ben het kwijt.
Ik weet echt niet wat ik moet doen of zeggen nu. Ben het kwijt.

maandag 31 juli 2017 om 08:39
Vragen "En nu?" Ik mag hopen dat hij voorstelt om met jullie tweetjes een avond uit te gaan of lunchen.Maxisas87 schreef: ↑31-07-2017 08:35En hij is thuis! Zo vroeg had ik hem niet verwacht eerlijk gezegd. En ik weet niet wat ik nu moet. Hij reageerde niet op mijn berichtjes. Komt gewoon de achterdeur in, pakt me vast en zegt dat het hem spijt van gisteravond. Nu is hij douchen, gelukkig, want hij rook naar schoonzus.
Ik weet echt niet wat ik moet doen of zeggen nu. Ben het kwijt.![]()

maandag 31 juli 2017 om 08:40
Maar goed, wat iemand anders ook al opmerkte: dat met die lolly's, op schoot zitten, in slaap knuffelen en naar zus rennen bij een ruzie: ik vind het allemaal bijster onaantrekkelijk klinken. Niet mijn type man.
Maar ja, je bent ooit met hem getrouwd, dus zal er toch iets aantrekkelijks ingezeten hebben. Was ie toen ook al zo kinderachtig? Of viel het toen niet zo op?
Maar ja, je bent ooit met hem getrouwd, dus zal er toch iets aantrekkelijks ingezeten hebben. Was ie toen ook al zo kinderachtig? Of viel het toen niet zo op?
maandag 31 juli 2017 om 08:40
maandag 31 juli 2017 om 08:42
Ik las tot nu toe stil mee maar ik wilde toch even zeggen dat je je juist nu niet moet laten ompraten. Hij zal het de volgende keer waarschijnlijk gewoon weer flikken en dan ben je weer terug bij af.
Dat gesprek aan gaan met de zwager is een goeie! Zou ik zeker doen als ik jou was. Met 2 tegen 2 sta je sterker dan alleen!
Verder wil ik je heel veel sterkte wensen met deze rot situatie. Hopelijk komen jullie eruit!
Dat gesprek aan gaan met de zwager is een goeie! Zou ik zeker doen als ik jou was. Met 2 tegen 2 sta je sterker dan alleen!
Verder wil ik je heel veel sterkte wensen met deze rot situatie. Hopelijk komen jullie eruit!

maandag 31 juli 2017 om 09:10
Het was een kort gesprek, nog redelijk beheerst ivm de kinderen.
Ik heb gevraagd of hij zelf ook ziet dat we nog amper een relatie hebben en dat beaamde hij.
Toen stelde ik hem letterlijk de vraag wat we kunnen doen zodat onze relatie, ons huwelijk ook ZIJN prioriteit wordt. (Speciaal zus niet genoemd)
Krijg ik verd*** weer zo'n kutreactie!
"Nouja, we kunnen wel wat vaker samen iets doen." (Op toon van "als het moet")
Ja als je niet wilt, dan laat maar hoor. Ik wil een gezin! Geen man die doet alsof er niks aan de hand is, terwijl hij liever andere dingen doet dan bij zijn gezin zijn.
En toen kwam de pijnlijkste opmerking van de afgelopen 8 jaar:
"Jij wilt dat je mijn prioriteit bent. Dat gaat niet lukken en volgens mij weet je dat ook wel."
Dat was mijn grens! Ik heb de kinderen nu achterin de auto en ben op weg naar mijn ouders. Hoe duidelijk wil ik het hebben?
(Sta op parkeerplaats overigens, wilde dit even van me af typen en janken enz.)
Wat een lul. Wat een ontzettende lul! En wat achterlijk dat ik het verdomme nog zo lang heb geprobeerd om niet te willen zien wat er loos was.
Ik heb gevraagd of hij zelf ook ziet dat we nog amper een relatie hebben en dat beaamde hij.
Toen stelde ik hem letterlijk de vraag wat we kunnen doen zodat onze relatie, ons huwelijk ook ZIJN prioriteit wordt. (Speciaal zus niet genoemd)
Krijg ik verd*** weer zo'n kutreactie!
"Nouja, we kunnen wel wat vaker samen iets doen." (Op toon van "als het moet")
Ja als je niet wilt, dan laat maar hoor. Ik wil een gezin! Geen man die doet alsof er niks aan de hand is, terwijl hij liever andere dingen doet dan bij zijn gezin zijn.
En toen kwam de pijnlijkste opmerking van de afgelopen 8 jaar:
"Jij wilt dat je mijn prioriteit bent. Dat gaat niet lukken en volgens mij weet je dat ook wel."
Dat was mijn grens! Ik heb de kinderen nu achterin de auto en ben op weg naar mijn ouders. Hoe duidelijk wil ik het hebben?
(Sta op parkeerplaats overigens, wilde dit even van me af typen en janken enz.)
Wat een lul. Wat een ontzettende lul! En wat achterlijk dat ik het verdomme nog zo lang heb geprobeerd om niet te willen zien wat er loos was.