Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
tonkje schreef:
22-05-2021 14:41
Hij heeft er ondertussen al 3 weken de tijd voor gehad.

Als hij ermee worstelt en nog niet goed kan beseffen wat hij heeft aangericht, dan laat ie dat naar TO wel op een heel vervelende manier merken.
Voor zowel die man als TO zijn de drie weken verwarrend geweest. Voor beiden leek het goed te gaan maar bij TO ging het logischerwijs sudderen. En ook bij hem zat het volgens mij niet lekker. TO heeft het forum gehad om haar gedachten te ordenen, geen idee wat hij in de tussentijd heeft gedaan, maar het zal me niet verbazen dat de ellende nu pas echt tot hem door gaat dringen.

Misschien heb ik ongelijk, maar ik wil hem nog niet afschrijven gebaseerd op zijn reactie van zojuist. Zelfs al zit hij totaal fout, dan nog kan het rauw op zijn dak komen en neemt het tijd voordat hij echt beseft wat er speelt.
doornroosje9 schreef:
22-05-2021 14:49
En dat hoeft hier dus echt niet. Er is geen andere kant van het verhaal.

Soms zeker waar, maar hier absoluut niet.
Dit.
GreenLadyFern schreef:
22-05-2021 14:48
. Het (mogelijke) perspectief van haar man belichten kan hierin enorm schadelijk zijn, omdat een brein dat nog in shock zit dat rap kan internaliseren als 'Het is mijn schuld/Mijn gevoelens doen er niet toe/Ik ben slecht want ik geef mijn man een slecht gevoel'.

Maar is het dan wel goed als het brein allerlei projecties van anderen internaliseert?
Sjaantje37 schreef:
Ze heet twee keer NEE gezegd dus hoe kan je schrijven dat TO haar man dacht dat TO toestemming gaf????
En
Zandblauwtjes schreef:
22-05-2021 14:07

Het werd toen heel naar. Hij zei eerst dat hij zich die nacht ongewenst voelde.

Hij voelde zich toen dus al ongewenst, dus hij wist zelfs dronken wel dat TO niet op hem zat te wachten.
kadanz schreef:
22-05-2021 14:52
Maar is het dan wel goed als het brein allerlei projecties van anderen internaliseert?
Wil je alsjeblieft ophouden?
Wanna grow up to be
Be a debaser
kadanz schreef:
22-05-2021 14:41
.

Echter, in een éénzijdige discussie waar de messen geslepen zijn moet er iemand zijn die een andere kant van het verhaal kan belichten.

Ik zou jezelf eens uit het midden halen, en de bijdrages van Zandblauwtjes lezen.
Dit lijkt me geen discussietopic, en al helemaal niet één om je gelijk te halen.
nounou
kadanz schreef:
Voor zowel die man als TO zijn de drie weken verwarrend geweest. Voor beiden leek het goed te gaan maar bij TO ging het logischerwijs sudderen. En ook bij hem zat het volgens mij niet lekker. TO heeft het forum gehad om haar gedachten te ordenen, geen idee wat hij in de tussentijd heeft gedaan, maar het zal me niet verbazen dat de ellende nu pas echt tot hem door gaat dringen.

Misschien heb ik ongelijk, maar ik wil hem nog niet afschrijven gebaseerd op zijn reactie van zojuist. Zelfs al zit hij totaal fout, dan nog kan het rauw op zijn dak komen en neemt het tijd voordat hij echt beseft wat er speelt.
Dit bedoel ik dus. Het venijn zit ‘m in woordjes als ‘zelfs al’. Nee, man zat totaal fout. Geen discussie over mogelijk. Nee = nee.
anoniem_402793 wijzigde dit bericht op 22-05-2021 15:19
0.18% gewijzigd
kadanz schreef:

Ik hoop het.

En misschien is het wel een man die altijd direct in de verdediging schiet bij kritiek.
Of misschien is wel dondersgoed tot hem doorgedrongen wat hij heeft gedaan, maar weet ie zich geen raad ermee.

Dit is niet om zijn gedrag goed te praten, maar meer een poging ter verklaring.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
VanPoeshoven schreef:
22-05-2021 12:48
Natuurlijk is er niks aan om seks te hebben met iemand die niet wil. Dat is nou juist het hele punt: het heeft met seks niks te maken. Een man haalt echt geen bevrediging, of voldoening van behoefte, uit seks onder dwang, of ze nu nul, 1,2 of 100 keer nee heeft gezegd. Iedere man, of laat ik zeggen bijna iedere man, begrijpt dat.
Waarom doet hij het dan toch Frustratie? Aandacht opeisen? Dat idee dat als ze eenmaal bezig zijn, ze wel zin krijgt? Daar kan alleen hij antwoord op geven.
Het heeft natuurlijk wel met seks te maken. De hele handeling is seks. Niet alle verkrachters zijn sadistische sociopaten.
Iedere dag is gehaktdag
kadanz schreef:
Zoals ik al schreef heb ik ook daar iets van gezegd, maar jouw perspectief is (potentieel) vele malen schadelijker. Verder ga ik de discussie niet met je aan in dit topic, als je je eigen topic wil openen over dit onderwerp misschien wel.
kadanz schreef:
Misschien moet je gewoon ophouden met mansplaining en niet vrouwen willen uitleggen hoe zij een dergelijke gebeurtenis moeten interpreteren. Je hebt geen idee, echt geen idee.

En vanaf nu houd ik op op jou te reageren. Tijd dat dit topic weer om TO draait.
anoniem_402793 wijzigde dit bericht op 22-05-2021 15:38
10.90% gewijzigd
Steenbokje79 schreef:
22-05-2021 14:53
Dit bedoel ik dus. Het venijn zit ‘m in woordjes als ‘zelfs als’. Nee, man zat totaal fout. Geen discussie over mogelijk. Nee = nee.
Oei, daar had ik overheen gelezen!

:@ Die man van TO was gewoon 100% fout. 3 weken geleden en nu ook, in zijn ontwijkende gedrag en niet erkennen wat zijn vrouw voelt.
Lieve TO

Ik denk dat het heel goed is, dat er nu iets geknapt is bij jou en dat je er nu ongecensureerd uit gegooid hebt wat je er van vindt/voelt.
Hij moet dat toch weten als jullie een kans willen hebben om samen prettig verder te kunnen.
Laat het maar even gebeuren nu. Kijk hoe jij je nu voelt, kijk hoe hij gaat reageren.

Hij heeft gezegd dat hij zich rot gevoeld heeft over de situatie. Hij draait er nog in, hij neemt nog niet volledig de verantwoordelijkheid, hij probeert het nog te bagataliseren, maar hij weet dat hij iets fout gedaan heeft. Dat is een uitgangspunt voor een verder gesprek.
Misschien gebeurt dit vanzelf, misschien ook niet. Dan lijkt het me raadzaam om je psycholoog te vragen of die misschien met jullie samen kan praten hierover, of iemand weet die dat kan doen.

Neem jezelf nu serieus. Zorg goed voor jezelf en je baby. Als dat betekent dat je even weg wilt dan is dat ok.
Maar laat hem het niet bij jou neerleggen.

Ik heb ook aan je gedacht gister, topic ook nog gecheckt, en ik zal dat blijven doen dit weekend.
Heel veel sterkte.
Kadanz, in elk topic over dit thema zie ik jou de discussie naar je toetrekken door je stokpaardje van stal te halen. Nee is nee, jammer dat je dat maar blijft bagatelliseren.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
kadanz schreef:

Open alsjeblieft je eigen topic. Je bent aan het bluffen met je getheoretiseer, heel vervelend om dat hier te doen, en vrij ongepast naar mijn smaak.
nounou
Ik lees dat je het gesprek nog een keer bent aangegaan. Hij voelt zich dus schuldig en hij weet ook dat hij zijn zin heeft doorgedreven. Nu moet je niet meer zeuren. Hij heeft schuld erkend dus nu moet je weer lief doen. Met andere woorden: hij weet dat hij fout zit maar hij is niet in staat zich te verplaatsen in jou en daardoor kan hij ook geen verantwoordelijkheid nemen voor zijn gedrag. Het vermogen je te verplaatsen is niet bij iedereen even goed ontwikkeld. De vraag is of zo’n man wel een geschikte echtgenoot kan zijn.
deslager wijzigde dit bericht op 22-05-2021 16:30
0.19% gewijzigd
Iedere dag is gehaktdag
tonkje schreef:
22-05-2021 14:54
Ik hoop het.

En misschien is het wel een man die altijd direct in de verdediging schiet bij kritiek.
Of misschien is wel dondersgoed tot hem doorgedrongen wat hij heeft gedaan, maar weet ie zich geen raad ermee.

Dit is niet om zijn gedrag goed te praten, maar meer een poging ter verklaring.
Ik zie maar één oplossing en dat is praten met een professional. Allebei. En dat gaat TO in ieder geval al doen. Dit moet je niet verder op een forum willen laten fermenteren.
Zazamaenade schreef:
22-05-2021 15:02
Open alsjeblieft je eigen topic. Je bent aan het bluffen met je getheoretiseer, heel vervelend om dat hier te doen, en vrij ongepast naar mijn smaak.
Dit. En ik heb je gestaft Kadanz. Van wat jij hier in dit kwetsbare topic neer blijft plempen, lusten de honden geen brood. Open een topic op actueel.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Hiero, alle ruimte voor discussie:

relaties/nee-is-nee/list_messages/477828
TO ik wens je heel veel sterkte toe, helaas weet ik hoe jij je voelt momenteel.
kadanz schreef:

Hij heeft gezegd dat hij alleen rekening met haar gevoelens wil houden als hij die gevoelens terecht vindt. Even los van wat er gebeurd is, is dit al absurd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Zandblauwtje, goed dat je je uitgesproken hebt en gezegd hebt hoe het voor jou is. Denk dat het goed is dat je volgende week een afspraak met je psycholoog hebt, zo kun je met een neutraal iemand praten over je gevoel en wat je wil.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Tjonge jonge.
Wat kunnen enkelen hier echt zeiken en doordrammen. Amateur psychologen daar help je TO niet mee. Het voelt voor mij om je gelijk te halen en gezien de vele posten van die enkelen ... ‘get a life’. Zit je op dit forum om te stangen.

On topic.
TO laat het bezinken en zet je energie op het gesprek van dinsdag. Goed dat je het eruit gegooid hebt echter ik vind de reactie van je man niet fijn. Hij had nooit mogen gaan drinken. Nu met een kater is het nog jouw schuld ook.

Nogmaals heel veel succes, sterkte en kracht.
rosanna08 schreef:
22-05-2021 15:14
Hij heeft gezegd dat hij alleen rekening met haar gevoelens wil houden als hij die gevoelens terecht vindt. Even los van wat er gebeurd is, is dit al absurd
:O
Sterkte de komende dagen :hug: Het lijkt me een hele moeilijke situatie nu, kan me voorstellen dat er een hoop spanning in huis hangt. Ik hoop dat het gesprek dinsdag je kan helpen.
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven