Man gaat over mijn grens
zondag 2 mei 2021 om 14:54
Beste vivavrouwen,
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
zondag 30 mei 2021 om 17:14
Jézus. TO heeft alle recht te bespreken wat ze wil, met wie ze wil.
't Is al met al een heel gedoe

zondag 30 mei 2021 om 17:14
Oei, dat is een hele foute reactie in mijn ogen Calvijn.
Ik ben juist hartstikke blij dat Zandblauwtjes eindelijk heeft gepraat met vriendinnen.
Ik begrijp Feelucifers reactie wel. Zonder context komt deze hard over, echter met context zie ik er wel iets in. Om heel eerlijk te zijn vind ik de reactie van de vriendinnen ook te mild. Te mild in die zin dat ze het voorval voor mijn gevoel te veel bij Zandblauwtjes mogelijk te heftige interpretatie leggen. Alsof zij het mogelijk erger maakt dan het is, terwijl Zendblauwtjes emoties en gevoel er niet om logen en ook begrijpelijk zijn. Wanneer mensen die zo dicht bij je staan zo reageren ga je aan jezelf twijfelen. Ga je je eigen reactie, gevoel en je beoordelingsvermogen in twijfel trekken.
Mag je als slachtoffer niet meer praten? Als je al niet mag praten over problemen met de mensen waar jij om geeft en die om jou geven....met wie dan??
Het valt me op dat je (de laatste tijd) weinig invoelende berichten spuit in diverse topics. Gaat het wel goed met jou Calvijn?
Ik ben juist hartstikke blij dat Zandblauwtjes eindelijk heeft gepraat met vriendinnen.
Ik begrijp Feelucifers reactie wel. Zonder context komt deze hard over, echter met context zie ik er wel iets in. Om heel eerlijk te zijn vind ik de reactie van de vriendinnen ook te mild. Te mild in die zin dat ze het voorval voor mijn gevoel te veel bij Zandblauwtjes mogelijk te heftige interpretatie leggen. Alsof zij het mogelijk erger maakt dan het is, terwijl Zendblauwtjes emoties en gevoel er niet om logen en ook begrijpelijk zijn. Wanneer mensen die zo dicht bij je staan zo reageren ga je aan jezelf twijfelen. Ga je je eigen reactie, gevoel en je beoordelingsvermogen in twijfel trekken.
Mag je als slachtoffer niet meer praten? Als je al niet mag praten over problemen met de mensen waar jij om geeft en die om jou geven....met wie dan??
Het valt me op dat je (de laatste tijd) weinig invoelende berichten spuit in diverse topics. Gaat het wel goed met jou Calvijn?
zondag 30 mei 2021 om 17:15
zondag 30 mei 2021 om 17:18
Tuurlijk mag je als slachtoffer praten, maar ik vind dit echt iets tussen to en haar man en eventueel een psycholoog/huisarts/relatietherapeut.
Ik zou mezelf te veel schamen denk ik om dit met derden te bespreken en toch ook mijn man in bescherming willen nemen.
Dat zal het zijn denk ik
Ik zou mezelf te veel schamen denk ik om dit met derden te bespreken en toch ook mijn man in bescherming willen nemen.
Dat zal het zijn denk ik
Frankly my dear, I don"t give a damn

zondag 30 mei 2021 om 17:21
De psycholoog en de vriendinnen zitten anders aardig op één lijn: wat voel je zelf? Zij kennen TO, die vriendinnen kennen ook haar man, zij hebben uitgebreid met haar gesproken en hebben veel meer zicht op de situatie dan wij. Give them some credit.yette schreef: ↑30-05-2021 15:50Eens.
Je kan een vriendin prima serieus nemen in haar gevoel zonder daar verder over te oordelen. Je kan zelfs tegelijkertijd, als je die behoefte hebt, óók proberen tips aan te dragen voor het redden van haar huwelijk.
Maar het is niet aan jou om te vertellen hoe ze zich moet voelen en het is al helemaal niet aan jou om haar te vertellen dat haar man het misschien anders bedoelde. Je was er niet bij. Dus oordeel niet.
Het is zeker niet aan hen om te zeggen hoe TO zich moet voelen, maar dat geldt dan toch ook zeker voor ons op dit forum?
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 30-05-2021 17:24
8.69% gewijzigd

zondag 30 mei 2021 om 17:23
TO heeft niks om zich voor te schamen. Ik zou het vervelend vinden als ze hierdoor mogelijk wel die indruk zou krijgen. Maar wellicht bedoelde je iets anders dan ik het interpreteer.calvijn1 schreef: ↑30-05-2021 17:18Tuurlijk mag je als slachtoffer praten, maar ik vind dit echt iets tussen to en haar man en eventueel een psycholoog/huisarts/relatietherapeut.
Dat zal het zijn denk ik
zondag 30 mei 2021 om 17:24
Zandblauwtjes:
Ik hoop dat je met je therapeut en man tot goede gesprekken komt. Het begin is er.
Er is een discussietopic over al dan niet benoemen, wel of niet delen en whatever in zijn algemeenheid over dit onderwerp. Ik kan ff niet linken, maar topicnaam is ‘Nee is nee’, misschien beter om daar de discussie te voeren, voordat we hier elkaar weer gaan aanvallen.

Ik hoop dat je met je therapeut en man tot goede gesprekken komt. Het begin is er.
Er is een discussietopic over al dan niet benoemen, wel of niet delen en whatever in zijn algemeenheid over dit onderwerp. Ik kan ff niet linken, maar topicnaam is ‘Nee is nee’, misschien beter om daar de discussie te voeren, voordat we hier elkaar weer gaan aanvallen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zondag 30 mei 2021 om 17:29
Ik zeg ik, wat to voelt is niet aan mijSteenbokje79 schreef: ↑30-05-2021 17:23TO heeft niks om zich voor te schamen. Ik zou het vervelend vinden als ze hierdoor mogelijk wel die indruk zou krijgen. Maar wellicht bedoelde je iets anders dan ik het interpreteer.
Ik zou mij te veel schamen
Frankly my dear, I don"t give a damn

zondag 30 mei 2021 om 17:31
Ik ga nu even heel to the point, maar het moet me echt van het hart. En daarna stop ik daarmee en laat ik het rusten.calvijn1 schreef: ↑30-05-2021 17:18Tuurlijk mag je als slachtoffer praten, maar ik vind dit echt iets tussen to en haar man en eventueel een psycholoog/huisarts/relatietherapeut.
Dat zal het zijn denk ik
Die schaamte is totaal misplaatst. Wanneer die schaamte er niet zou zijn, OF NIET ZOU WORDEN AANGEPRAAT, zouden veel meer mensen niet of niet zo lang slachtoffer worden of blijven van machtsmisbruik in welke vorm dan ook.
Fijn dat je zelf inziet dat je reactie mogelijk voortkomt uit dat gevoel.
Wellicht is er ook voor jou een hele weg te gaan om je te bevrijden van schaamte en andermans mogelijke mening en impact daarvan op jou. Goed van je dat je jezelf deze spiegel daarnet hebt durven voorhouden.

zondag 30 mei 2021 om 17:33
Moet jij weten, maar ga dan niet TO een schuld gevoel aanpraten. Hij zat fout, niet zij.calvijn1 schreef: ↑30-05-2021 17:18Tuurlijk mag je als slachtoffer praten, maar ik vind dit echt iets tussen to en haar man en eventueel een psycholoog/huisarts/relatietherapeut.
Dat zal het zijn denk ik
Ik begin me echt te schamen voor forummers zoals jij.

zondag 30 mei 2021 om 17:34
Tsjongejonge. Het is niet goed of het deugt niet. Zandblauwtje had niks moeten zeggen, de vriendinnen geven de verkeerde reactie, als het met man weer goed is moet ze vooral niet haar kop in het zand steken...
Zandblauwtje geeft zelf aan dat ze het moeilijk vindt om met mensen te praten en dat het fijn was om dit wel te doen. Ze geeft ook zelf aan dat ze het meest van slag was van het idee dat ze haar gezin zou kwijtraken.
Laten we vooral zowel haar netwerk als haar veilige basis thuis zoveel mogelijk onderuit halen, daar zal ze van opknappen. Want wij waren er allemaal wèl bij.
Zandblauwtje geeft zelf aan dat ze het moeilijk vindt om met mensen te praten en dat het fijn was om dit wel te doen. Ze geeft ook zelf aan dat ze het meest van slag was van het idee dat ze haar gezin zou kwijtraken.
Laten we vooral zowel haar netwerk als haar veilige basis thuis zoveel mogelijk onderuit halen, daar zal ze van opknappen. Want wij waren er allemaal wèl bij.

zondag 30 mei 2021 om 17:51
Er is in dit hele topic maar één iemand die het recht heeft om te bepalen wat ze van man vindt en wat ze daar mee wil.FeeLucifer01 schreef: ↑30-05-2021 17:37Ja, want dat moet natuurlijk, erbij zijn geweest om de actie van de man af te keuren.
Echt hou toch op met me.![]()

zondag 30 mei 2021 om 18:36
Dan heb je waarschijnlijk altijd geleerd dat je de vuile was niet buiten moet hangen, maar je mag tegenwoordig echt zelf bepalen met wie je wat bespreekt.
zondag 30 mei 2021 om 19:07
Dat is dit topic.Chienandalou schreef: ↑30-05-2021 17:24Er is een discussietopic over al dan niet benoemen, wel of niet delen en whatever in zijn algemeenheid over dit onderwerp. Ik kan ff niet linken, maar topicnaam is ‘Nee is nee’, misschien beter om daar de discussie te voeren, voordat we hier elkaar weer gaan aanvallen.
zondag 30 mei 2021 om 19:12
Uiteraard geldt dat voor iedereen die vraagtekens zet bij hoe iemand zich voelt. Van vriendinnen mag je echter meer verwachten dan van wildvreemden online. Het gaat erom hoe jij je voelt en hoe je daarmee omgaat. Ongeacht of anderen wellicht vinden dat je het te groot maakt . Of te klein. Omdat zij denken te weten hoe ze zelf zouden reageren als hun eerste keer seks na de bevalling op die manier ging, of als hun man tòch weer gaat drinken na zoiets of zelfs zomaar zonder teken van leven een nacht wegblijft. Zelfs ervaringsdeskundigen gaan er elk op hun eigen manier mee om.kadanz schreef: ↑30-05-2021 17:21De psycholoog en de vriendinnen zitten anders aardig op één lijn: wat voel je zelf? Zij kennen TO, die vriendinnen kennen ook haar man, zij hebben uitgebreid met haar gesproken en hebben veel meer zicht op de situatie dan wij. Give them some credit.
Het is zeker niet aan hen om te zeggen hoe TO zich moet voelen, maar dat geldt dan toch ook zeker voor ons op dit forum?
zondag 30 mei 2021 om 20:03
Ik vond het zelf eerst ook even een hele rottige opmerking van mijn vriendinnen, maar ik weet dat het uit een goed hart kwam en het was ook wel weer een beetje ontnuchterend. Doordat zij er zo naar keken begreep ik de eerste reactie van mijn man ook weer beter. Als dit topic iets duidelijk maakt dan is het ook wel dat iedereen weer heel anders naar deze situatie kijkt...
Mijn man vond het inderdaad heel moeilijk dat mijn vriendinnen het nu weten, maar hij accepteert het wel. Dat waardeer ik.
Mijn man vond het inderdaad heel moeilijk dat mijn vriendinnen het nu weten, maar hij accepteert het wel. Dat waardeer ik.
zondag 30 mei 2021 om 20:05
Het is misschien ook wel een veilig gevoel. Als er nog eens zoiets gebeurt, kun je hen direct bellen.Zandblauwtjes schreef: ↑30-05-2021 20:03Ik vond het zelf eerst ook even een hele rottige opmerking van mijn vriendinnen, maar ik weet dat het uit een goed hart kwam en het was ook wel weer een beetje ontnuchterend. Doordat zij er zo naar keken begreep ik de eerste reactie van mijn man ook weer beter. Als dit topic iets duidelijk maakt dan is het ook wel dat iedereen weer heel anders naar deze situatie kijkt...
zondag 30 mei 2021 om 20:19

zondag 30 mei 2021 om 20:31
Ik denk niet perse dat deze situatie herhaald wordt. Ik denk dat het valt of staat op welke manier jullie nu verder gaan. Is er ruimte om hierover te praten? Mag jij voelen wat je voelt? Mag er nog boosheid of angst zijn? Kan je jouw grenzen aangeven en bewaken in de omgang met je man? Durven jullie de seksualiteit bespreekbaar te maken. Hoe kom je weer tot elkaar?
Zand erover is een slechte coping mechanisme. Je betaald vroeg of laat een prijs.
Zand erover is een slechte coping mechanisme. Je betaald vroeg of laat een prijs.
anoniem_366979 wijzigde dit bericht op 30-05-2021 20:32
4.17% gewijzigd
zondag 30 mei 2021 om 20:32
Ze bedoelen het vast goed. Het is lastig om te horen over iemand die zij waarderen (jij en/of jeman wss) die een verdrietige situatie heeft meegemaakt waar zij zich waarschijnlijk geen voorstelling van kunnen maken.Zandblauwtjes schreef: ↑30-05-2021 20:03Ik vond het zelf eerst ook even een hele rottige opmerking van mijn vriendinnen, maar ik weet dat het uit een goed hart kwam en het was ook wel weer een beetje ontnuchterend. Doordat zij er zo naar keken begreep ik de eerste reactie van mijn man ook weer beter. Als dit topic iets duidelijk maakt dan is het ook wel dat iedereen weer heel anders naar deze situatie kijkt...
Over het te groot maken: je mag het zo klein/groot maken als je zelf wil. Neem ze mee in je proces, ze zullen er echt wel voor je zijn.
Gaat je man ook met iemand praten?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser