Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Chienandalou schreef:
08-06-2021 17:57
Als jij verkracht wordt, je man verdwijnt zonder te laten weten waar hij is en wanneer hij terugkomt, hij gokverslaafd blijkt te zijn, er net een verse baby is en man daar allemaal absoluut geen hulp voor wil: welke 2 kanten zie je dan en wat voor advies zou voor jou wenselijk zijn?
Vroeger hadden we daar een Joego voor.
Het zijn allemaal vormen van verraad. Ik sluit ook echt niet uit dat de man zich rot voelt en zich niet meer nr 1 voelt in de relatie nu er een baby is. Praten is dan de oplossing en niet emotioneel, seksueel en financieel verraad. Er mogen best grenzen gesteld worden aan zijn gedrag, zeker daar hij degene is die geen oplossing heeft en hij wil ook geen hulp. To is in haar eentje de relatie aan het redden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Er zijn weer heel veel mensen die het gebeuren ‘verkrachting’ noemen, maar volgens mij heeft TO dat zelf niet gedaan. We waren het pagina’s eerder er al over eens dat het aan het slachtoffer is om de definitie van het gebeuren te geven. Als TO het geen verkrachting noemt, maar een andere definitie eraan wil geven, doen jullie het dan svp ook niet.

Want victim blaming is erg, maar victim enhancing ook.

En het continue gebruik van dat woord terwijl TO het zelf niet zo gebruikt, werkt m.i. dwingend, pushy, vertroebelend.

Ik geloof nog steeds dat TO en vriend eruit kúnnen komen, maar daarvoor is wel voor vriend nodig dat hij nu stappen gaat maken. Allebei individueel hulp en gezamenlijk hulp, lijkt me heel verstandig.
Gewoon een wettelijk kader. Net als dat fysieke mishandeling ook niet ‘hij had het even moeilijk’ was. Juist door downplayen blijven vrouwen in dit soort situaties hangen.
Moiren schreef:
08-06-2021 18:31
Gewoon een wettelijk kader. Net als dat fysieke mishandeling ook niet ‘hij had het even moeilijk’ was. Juist door downplayen blijven vrouwen in dit soort situaties hangen.

Toen een andere forummer over juridisch en wettelijk kader begon, was het topic te klein. Want het ging niet om wat het voor de wet betekende, maar wat het voor het slachtoffer betekende. En daar had men toen gelijk in. Laat het dus aan TO en gebruik de woorden die zij gebruikt: over de grens gegaan.
anoniem_66f1068fbefb8 wijzigde dit bericht op 08-06-2021 18:34
0.27% gewijzigd
To, wordt misselijk van het woord, maar zij zegt niet dat het niet gebeurd is.
Dat is wel wat anders dan victim enhanching.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Moiren schreef:
08-06-2021 18:31
Precies, het is niet zo dat slaan fysiek over de grens gaan ineens ok is, omdat hij frustraties voelde.
viva-amber wijzigde dit bericht op 08-06-2021 18:36
4.97% gewijzigd
katkaatje schreef:
08-06-2021 18:34
Toen een andere forummer over juridisch en wettelijk kader begon, was het topic te klein. Want het ging niet om wat het voor de wet betekende, maar wat het voor het slachtoffer betekende. En daar had men toen gelijk in. Laat het dus aan TO en gebruik de woorden die zij gebruikt: over de grens gegaan.

+1
viva-amber schreef:
To, wordt misselijk van het woord, maar zij zegt niet dat het niet gebeurd is.
Dat is wel wat anders dan victim enhanching.

Dan nog kun je respect hebben voor het feit dat TO dat woord liever niet gebruikt.
katkaatje schreef:
Dan behoorde ik vast niet tot die ‘men’. Verkrachting is verkrachting, net als mishandeling mishandeling is en stelen stelen. Kan je er een lief woord voor verzinnen, zodat het lijkt alsof het allemaal wel meevalt, maar verkrachten is gewoon ernstig ziek gedrag. En je zou jezelf kunnen afvragen waarom je zoiets niet onder ogen wil, kan e/o durft te zien.
loisnvt schreef:
08-06-2021 18:38
Dan nog kun je respect hebben voor het feit dat TO dat woord liever niet gebruikt.
Genocide is ook zo’n naar woordje. Ook maar over grenzen gaan noemen?
TO heeft er vast heel veel aan, het geneuzel waar een speciaal topic voor geopend is, nu weer hier te moeten lezen. Doe dat daar zeg.
Moiren schreef:
08-06-2021 18:39
Dan behoorde ik vast niet tot die ‘men’. Verkrachting is verkrachting, net als mishandeling mishandeling is en stelen stelen. Kan je er een lief woord voor verzinnen, zodat het lijkt alsof het allemaal wel meevalt, maar verkrachten is gewoon ernstig ziek gedrag. En je zou jezelf kunnen afvragen waarom je zoiets niet onder ogen wil, kan e/o durft te zien.

Ik vraag me dan weer af waarom je geen respect voor TO kunt opbrengen ook al behoorde jij niet tot die ‘men’?
katkaatje schreef:
08-06-2021 18:22
Er zijn weer heel veel mensen die het gebeuren ‘verkrachting’ noemen, maar volgens mij heeft TO dat zelf niet gedaan. We waren het pagina’s eerder er al over eens dat het aan het slachtoffer is om de definitie van het gebeuren te geven. Als TO het geen verkrachting noemt, maar een andere definitie eraan wil geven, doen jullie het dan svp ook niet.

Want victim blaming is erg, maar victim enhancing ook.

En het continue gebruik van dat woord terwijl TO het zelf niet zo gebruikt, werkt m.i. dwingend, pushy, vertroebelend.

Ik geloof nog steeds dat TO en vriend eruit kúnnen komen, maar daarvoor is wel voor vriend nodig dat hij nu stappen gaat maken. Allebei individueel hulp en gezamenlijk hulp, lijkt me heel verstandig.
Ik benoem gewoon wat gedwongen seks letterlijk betekent. Discussie over dat woord hoort idd in het andere topic thuis.
Wanna grow up to be
Be a debaser
LaFleurNoire schreef:
08-06-2021 18:41
TO heeft er vast heel veel aan, het geneuzel waar een speciaal topic voor geopend is, nu weer hier te moeten lezen. Doe dat daar zeg.
Vast ookk heel helpend om te doen alsof het ach wat vervelend is en verder wat te aaien.
LaFleurNoire schreef:
Precies!
yette schreef:
08-06-2021 13:04
Eens.

Ziehier: relaties/nee-is-nee/list_messages/477828
Dank yette.
loisnvt schreef:
Ik vraag me dan weer af waarom je geen respect voor TO kunt opbrengen ook al behoorde jij niet tot die ‘men’?
Ik vraag me af of een ander te laten geloven dat het allemaal wel meevalt onder respect opbrengen valt. In mijn definitie niet namelijk, gewoon dom. Naar de mond praten, kop in het zand steken en beetje aaien.
katkaatje schreef:
Nee, die forummer maakte het nog bonter: pas als een rechter erover geoordeeld had, was dat woord geoorloofd.
Dat is heel wat anders.
Maar nogmaals: ander topic.
Wanna grow up to be
Be a debaser
LaFleurNoire schreef:

Ik doe het nu hier, omdat ik het óók schadelijk vind om TO continu verkrachting in de mond te leggen, als zij zelf niet heeft aangegeven het zo te zien. Dus als ik zie dat er weer reactie op reactie daar woorden in de mond legt, zeg ik daar wel wat van.

Als je niet wil dat de discussie hier gevoerd wordt, moet je dat ook zeggen tegen alle verkrachter-zeggers. Zij leggen TO immers woorden in de mond.

Als iedereen het gewoon houdt bij de betekenis die TO aan het gebeuren geeft, hoeven we niet steeds de discussie te voeren.
Moiren schreef:
08-06-2021 18:42
Vast ookk heel helpend om te doen alsof het ach wat vervelend is en verder wat te aaien.
Dat schrijft ik toch niet. Ze heeft zelf aangegeven dat ze de ontstane, tot in den treure uitgekauwde discussie storend en onprettig vond. Een grens dus. Die ze van iedereen hier moet stellen, maar forummers hoeven daar blijkbaar geen boodschap aan te hebben, die mogen daar overheen.
Moiren schreef:
08-06-2021 18:43
Ik vraag me af of een ander te laten geloven dat het allemaal wel meevalt onder respect opbrengen valt. In mijn definitie niet namelijk, gewoon dom. Naar de mond praten, kop in het zand steken en beetje aaien.

Je kunt het zoveelste plasje daarover prima in dat ander topic kwijt lijkt mij. Of denk je dat het hier nog van enig toegevoegde waarde is?
Chienandalou schreef:
Ik benoem gewoon wat gedwongen seks letterlijk betekent. Discussie over dat woord hoort idd in het andere topic thuis.

Nee, dit is het andere topic gebruiken om je eigen mening door te duwen. De mensen met een andere mening mogen dat niet aangeven, want dan is het ineens weer ‘discussie’, ‘geneuzel’ of ‘hoort niet thuis in dit topic’. Maar dat kan natuurlijk niet. Ik vind, totdat TO het zo wil noemen, het woord verkrachting hier niet thuis horen. En als je het wel zo wil noemen, doe je dat maar lekker in het andere discussietopic.
Eens met Moiren, net zoals TO's poging om haar therapie op te schalen om zelf te veranderen en zo haar relatie te redden. Het gedrag van haar man is haar blinde vlek.

Hij pleegt seksueel geweld: zij gaat erin therapie iets aan doen.
Hij drinkt en liegt: zij legt hem geen grenzen meer op, want slecht voor zijn autonomie.
Hij vergokt zijn spaargeld: zij neemt alle financiën van hem over.

To denkt: hoe meer ik investeer: hoe groter de kans dat ik hem en mijn relatie redt.

Idd: redden en zand erover. Nog even en die man hoeft zijn eigen reet niet meer af te vegen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 08-06-2021 18:47
0.00% gewijzigd
Man man man, wát is er nou voor nodig na tientallen posts dat er ander topic is over de definitiekwestie om dáár verder te gaan? Voeg ajb de daad bij het woord.

Nu terug naar TO. Hoe gaat het nu met je? Kom je toe aan denkstappen hoe nu verder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven