Man geeft graag geld uit

17-01-2022 18:11 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal niet zo gauw veranderen.
boobie77 wijzigde dit bericht op 18-09-2022 13:05
97.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoek een volwassen vent ipv deze verwende kleuter. Dat jij in zijn hebzucht meegaat met twee kinderen die ook van alles nodig hebben.
Een vrijwel lege gezamenlijke spaarrekening, jouw ouders leggen geld bij (in de vorm van een lening)?

Stop jezelf voor de gek te houden, dit is niet 1 klein puntje waar je moeite mee hebt.
Vraag je af waarom je faciliteert (geld lenen bij jouw ouders!) dat deze man zichzelf structureel op 1 zet in een gezin met 2 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Kees— schreef:
17-01-2022 18:28
Ik vind het daarbij wel interessant om te weten hoeveel man bijdraagt aan de kinderen van TO.
Dat, en ook hoeveel TO zelf binnen brengt. Zou het ook krom vinden als hij voor het grootste deel moet bijdragen aan kinderen die niet van hem zijn. Maar goed, ik ga niet over de afspraken onderling. Duidelijk is wel dat beide partijen het eens moeten zijn over een vrij te besteden budget en daar moet hij het mee doen.
tinytiny wijzigde dit bericht op 17-01-2022 18:33
0.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kees— schreef:
17-01-2022 18:28
Ik vind het daarbij wel interessant om te weten hoeveel man bijdraagt aan de kinderen van TO.
Het zijn dan wel de kinderen van to en niet van hem, maar op het moment dat je gaat samenwonen en er dus één gezin, of in ieder geval één huishouden van maakt, dan kan je in mijn ogen niet meer zeggen: ja maar het zijn jóuw kinderen. In grote lijnen kan en mag dat wel, maar op detailniveau is het onvermijdelijk dat hij ook wel eens kosten heeft aan die kinderen. Hij woont er immers mee in één huis.
Maar goed, ik neem aan dat er naast kinderbijslag ook nog betaald wordt door de vader van de kinderen.
Heeft hij zijn rijbewijs al weer terug, na de vorige actie?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie? Hoe deed hij het dan voor jullie samen woonden?
Ik denk zo... als hij fulltime werkt, samenwoont (en dus maar de helft van woonlasten heeft) en geen kinderen zou hij toch wel wat te besteden moeten hebben.
Ik vraag me zoals anderen ook af hoe het met je kinderen zit. Betaalt hij daarvoor mee?
Alle reacties Link kopieren
Is dit die vent, die Ijn rijbewijs kon inleveren door de motor??

Is hij wel volwassen genoeg?
Alle reacties Link kopieren
ff geloopt maar deze man is veel jonger dan TO en is meer intiem met zijn beste vriend dan met haar, ze heeft gewoon een extra kind in huis.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
17-01-2022 18:36
ff geloopt maar deze man is veel jonger dan TO en is meer intiem met zijn beste vriend dan met haar, ze heeft gewoon een extra kind in huis.
Een dure!
Alle reacties Link kopieren
Je zeurt al jaren over deze man. Had je kunnen weten dit.
hammie4ever wijzigde dit bericht op 17-01-2022 18:40
0.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
NO-seven schreef:
17-01-2022 18:34
Heeft hij zijn rijbewijs al weer terug, na de vorige actie?
Ach ja! Dat weet ik nog wel. Niet wetende dat dat deze man was, zeg ik nu: dumpen. Inruilen voor een volwassene. Of voor niets, er hoeft niet per se iets voor terug te komen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-01-2022 18:37
Een dure!
Dat kan je wel zeggen maar volgens mij heeft tie een gouden pik ofzo. Je gaat toch geen geld lenen bij je ouders om zijn nieuwe speeltje te betalen.

Ik denk dat TO even naar zichzelf moet gaan kijken ipv naar hem. Hij is al drie jaar hetzelfde, een puber die niet volwassen wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
17-01-2022 18:21
Yikes! Fijn dat dit voor jullie werkt. Zelf zou ik dit absoluut niet willen in mijn relatie.
Kan, ieder z’n ding.
Ik heb het wel over grote bedragen.
Voor de rest hebben we potjes en we overleggen heus niet elke euro.
Het gaat hier over grotere bedragen dus daar reageer ik op.
Ik zou niet blij zijn als man ineens 8000 euro van de rekening haalt zonder te overleggen. Jij wel?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
17-01-2022 18:41
Kan, ieder z’n ding.
Ik heb het wel over grote bedragen.
Voor de rest hebben we potjes en we overleggen heus niet elke euro.
Het gaat hier over grotere bedragen dus daar reageer ik op.
Ik zou niet blij zijn als man ineens 8000 euro van de rekening haalt zonder te overleggen. Jij wel?
Jullie hebben het gewoon goed geregeld. Denk niet dat jij geld hoef te lenen bij jouw familie omdat je man weer zijn zoveelste bevlieging heeft.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
17-01-2022 18:44
Jullie hebben het gewoon goed geregeld. Denk niet dat jij geld hoef te lenen bij jouw familie omdat je man weer zijn zoveelste bevlieging heeft.
Klopt, brengt (mij in elk geval) veel rust.
Ik vind dat ook niet gek; wij werken allebei fulltime dus het is net zoveel mijn geld als dat van hem.
Alle reacties Link kopieren
TinyTiny schreef:
17-01-2022 18:26
Als je een gezin hebt te onderhouden, heb je inderdaad minder geld voor alle andere dingen. Je moet afspraken maken over wie wat inbrengt in het gezamenlijke stuk (ook een stukje sparen) en dan mag hij verder met zijn eigen geld doen wat hij wilt, hetzelfde als jij met jouw geld.

En oh ja, geen lening voor plezier dingen.
Hoezo moet hij het gezin onderhouden?
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer het naast me neer te leggen omdat ik het hem echt wel gun. Maar ik voel me teleurgesteld.
En wat gun jij je eigen kinderen? een Uitje Efteling? O nee kan niet want mama's vriend heeft de rekening leeggehaald.
O en die grotere fiets die ze nodig hebben?
O nee kan niet... want mama's vriend......
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
17-01-2022 18:41
Kan, ieder z’n ding.
Ik heb het wel over grote bedragen.
Voor de rest hebben we potjes en we overleggen heus niet elke euro.
Het gaat hier over grotere bedragen dus daar reageer ik op.
Ik zou niet blij zijn als man ineens 8000 euro van de rekening haalt zonder te overleggen. Jij wel?
Nee, ik zou daar ook niet blij van worden.
Maar ik nam jouw 'we geven niets uit zonder akkoord van de ander' letterlijk. Zo het er staat. En letterlijk had ik dus scenario's in mijn hoofd als: Henk, ik heb een nieuw paar schoenen nodig, vind je het goed als ik die ga kopen?
Als je het alleen hebt over bedragen van duizenden euro's, ja, dan heb ik ook graag overleg. Maar dat schreef je in je eerste post niet.
Alle reacties Link kopieren
Hammie4ever schreef:
17-01-2022 18:46
Hoezo moet hij het gezin onderhouden?
Niet in zijn eentje natuurlijk, maar ehh... Hij maakt er toch deel van uit?
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
17-01-2022 18:44
Jullie hebben het gewoon goed geregeld. Denk niet dat jij geld hoef te lenen bij jouw familie omdat je man weer zijn zoveelste bevlieging heeft.
Eens. Bijzonder vreemde reactie 'yikes'.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
17-01-2022 18:47
Nee, ik zou daar ook niet blij van worden.
Maar ik nam jouw 'we geven niets uit zonder akkoord van de ander' letterlijk. Zo het er staat. En letterlijk had ik dus scenario's in mijn hoofd als: Henk, ik heb een nieuw paar schoenen nodig, vind je het goed als ik die ga kopen?
Als je het alleen hebt over bedragen van duizenden euro's, ja, dan heb ik ook graag overleg. Maar dat schreef je in je eerste post niet.
Klopt, dat stond er niet.
Ik ging er automatisch van uit omdat het hier niet over drie tientjes gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit echt nogal belachelijk klinken hoor. Hij had er zelf voor kunnen gaan sparen.
Hij is zelf deze relatie begonnen, zelf samen gaan wonen met jouw kinderen, zelf akkoord gegaan met het opbouwen van een buffer.
Hij wil alles: en bij een leuk gezin horen inclusief gezinsleven en een leven waarin je dit soort geld aan jezelf kunt uitgeven. Dat gaat niet samen en daar zou ik een gesprek over voeren met hem. Wat wil hij nou eigenlijk.
Zo'n motor is ook niet gratis, dan wil je er ook mee toeren en dat kost tijd etc. Het klinkt alsof hij wil dat jij dit alles bedenkt en de consequenties voor hem op een rijtje zet.
En ik zal wel te ver doordenken maar het komt ook over alsof hij denkt 'recht' te hebben op zijn uitgaves omdat hij al zo goed is 'zijn' geld met 'jouw' kinderen te delen.
Waarom zou hij anders als volwassene vent het goed vinden dat zijn schoonouders hem voor deze onzin geld lenen.
Komt op mij allemaal wat verongelijkt over. Ik zou hier echt niet over uitgepraat zijn want dit kan niet het begin worden van elk jaar weer dit gemok om iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Hammie4ever schreef:
17-01-2022 18:48
Eens. Bijzonder vreemde reactie 'yikes'.
Minnimouse schreef letterlijk dat zij geen enkele uitgave doen zonder overleg. Dat nam ik dus ook letterlijk; het staat er immers. Daarom mijn hartgrondige en welgemeende 'yikes', want ik vind het een afgrijselijk idee dat ik élke uitgave moet verantwoorden of overleggen met mijn man. Dat zou ik eerder als een gevangenis dan als een relatie beschouwen.
Pas daarna nuanceerde ze haar reactie, dat ze dat niet zo letterlijk bedoelde.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet mee akkoord gaan dat hij jullie spaargeld daarvoor gebruikt. Heeft niks met gunnen te maken, gewoon dat je een gezin te onderhouden hebt, iets achter de hand moet hebben en dat dat dus niet gaat. Ik mag aannemen dat hij volwassen genoeg is om zich daarbij neer te leggen.

Overigens zou ik niet de eis stellen dat hij andere dingen wegdoet, hij moet gewoon zelf zorgen dat hij het geld bij elkaar krijgt. Hoe hij het doet, doet hij het.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Jufjoke schreef:
17-01-2022 18:32
Het zijn dan wel de kinderen van to en niet van hem, maar op het moment dat je gaat samenwonen en er dus één gezin, of in ieder geval één huishouden van maakt, dan kan je in mijn ogen niet meer zeggen: ja maar het zijn jóuw kinderen. In grote lijnen kan en mag dat wel, maar op detailniveau is het onvermijdelijk dat hij ook wel eens kosten heeft aan die kinderen. Hij woont er immers mee in één huis.
Maar goed, ik neem aan dat er naast kinderbijslag ook nog betaald wordt door de vader van de kinderen.
Dat TO een nieuwe partner heeft wil niet zeggen dat die ook vanzelfsprekend 50-50 gaat bijdragen aan de vaste lasten. Ik neem aan dat zij ook ergens woonde met de kids voordat ze hem kende. Het is heel mooi gedacht maar ik zou ook balen als mijn zuurverdiende geld naar de voetbalcontributie van stiefkind zou gaan ipv naar iets wat ik heel graag wil.

Dat mag onaardig klinken maar die kinderen hebben toch ook een vader? En natuurlijk ga je niet de boodschappen delen door 4 en maar 1 deel betalen, maar ik kan me wel indenken dat hij minder inlegt dat TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven