Man geeft graag geld uit

17-01-2022 18:11 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal niet zo gauw veranderen.
boobie77 wijzigde dit bericht op 18-09-2022 13:05
97.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die jaloezie op zijn beste vriend, of drang om alles te kunnen hebben wat hij heeft, of hoe je het ook noemen moet, sowieso heel irritant vinden. Stel dat die vriend 8000 euro per maand verdient? Of een al afbetaald huis heeft dat hij heeft geërfd? Wil hij dan ook alles wat die vriend heeft? Soms kan dat gewoon niet, dat is dan pech.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud moet deze man worden om te leren dat je geen geld uit kunt geven wat je niet hebt? Ik zou het heel onaantrekkelijk vinden en me afvragen of ik de relatie nog wel wil voortzetten.
Die motor is al minder waard zodra hij op zijn naam staat. Vakantie en wintersport is leuk als er geld over is. Niet als er schuld is bij je ouders of welke persoon dan ook. Van dat geld had hij ook iets met zijn gezin kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Om nog wat te verduidelijken. Mijn vriend en ik verdienen ongeveer evenveel en geven onszelf iedere maand wat zakgeld. De rest gaat op de gezamenlijke rekening/ spaarrekening.
Van de gezamenlijke rekening betaalt hij dus mee aan mijn kinderen en ik betaal mee aan zijn dure hobby's (zoals voorheen zijn garage en nu een motor). Dat streept zo een beetje tegen elkaar weg.
Omdat hij zijn garage al jaren nauwelijks gebruikt (vanwege studie en nieuwe baan) en we dus reeds 8000 euro uitgegeven hebben aan iets wat weinig gebruikt werd heb ik voorgesteld om dat geld van de huur te gebruiken voor een lening voor een motor. Dan hebben we er nog iets voor zeg maar. En aangezien hij betaalt voor mijn kinderen vind ik het niet zo erg om dan mee te betalen aan zijn motor.
Maar ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat na wat jaartjes relatie hij zich wat meer verantwoordelijk zou voelen voor het gezin.
Dat is wat me teleurstelt. Of misschien wel mijn eigen blinde vlek die me teleurstelt.
En dan wordt het me tijdens een verjaardag van mijn schoonmoeder even medegedeeld dat hij meer geld van de gezamenlijke rekening nodig heeft dan eerst was afgesproken (ik wist wel dat hij iets zou lenen).

Mijn kinderen staan in zijn testament en hij helpt financieel mee. Dus hij is echt geen slecht mens.
Ik was alleen zo blij met dat geld wat er eindelijk op de rekening stond😔.
Alle reacties Link kopieren
Dan zeg je dus nee.

Zo moeilijk is dat niet.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
17-01-2022 19:12
Ik was alleen zo blij met dat geld wat er eindelijk op de rekening stond😔.
Dan spreek je hem erop aan.
Alle reacties Link kopieren
@to
Gezien je laatste reactie raad ik je aan om jullie financiële afspraken aan te passen naar dat jij de kosten van jouw kinderen betaalt en dat hij zijn eigen hobby's betaalt. Als hij geen geld heeft voor iets wat hij wil hebben voor hobby dan moet hij wachten tot hij dat geld bij elkaar heeft gespaard.
Alle reacties Link kopieren
Wat draagt de vader van je kinderen financieel bij?

En 8.000 voor een garage die je niet gebruikt....?????
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken t vorige verhaal van n motor niet,praat me ff bij.

Vriend wil lenen voor n motor dat is t laatste wat men moet doen.
Krijg hij n ongeluk of wordt aangereden moet hij de lening evengoed afbetalen!!
TO dan ben je nog verder van huis.
Wil hij zonodig motorrijden dan kan hij er 1 huren voor n dag of langer.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Lening bij je ouders en uit jullie gezamelijke spaargeld? :facepalm: wat mij betreft is dat niet een " klein puntje" maar een onoverkomelijk probleem
purplepeanut wijzigde dit bericht op 17-01-2022 19:27
21.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij leent geld bij jou ouders en komt aan de gezamenlijke spaarrekening, hij leeft dus boven z'n stand. Als het uitgaat tussen jullie gaat die dan de lening nog terugbetalen aan je ouders?
Hij zou van mij een eigen spaarrekening mogen openen en daarop gaan sparen maar zeker geen geld lenen.
Alle reacties Link kopieren
Dus hij jat geld van jou? Daar had ik een heel stevig gesprek mee gevierd, voor privé-uitgaven blijf je met je poten af van de gezamenlijke spaarrekening.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Die lening van je ouders staat wel zwart op wit..toch..toch?!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt te achterlijk voor woorden dat jullie bij je ouders om geld gaan vragen voor zoiets als dit. En als je dan echt iets nodigs hebt, dan is er niks.

Zet je kinderen eens voorop in plaats van deze vent.

Sommige vrouwen willen gewoon te graag het perfecte plaatje maar dat gaat nu eenmaal bijna nooit lukken in een samengesteld gezin, en al helemaal niet met zo'n man.
Alle reacties Link kopieren
Een motor is net als een auto een object dat zodra je ermee wegrijdt bij de dealer al de helft in waarde is gedaald (hoge afschrijving). Geld voor zoiets lenen (van een spaarrekening bijvoorbeeld) is zo'n beetje het domste wat je kunt doen en toestaan.
Heeft hij een midlife crisis ofzo? Hij wist toch waar hij aan begon toen hij een relatie met jou aanging? Dat je kinderen hebt? Als hij daar achteraf toch niet mee weet om te gaan, als in: als je een gezin hebt (eigen of niet eigen kids) moet je veel opgeven en kan niet alles zoals je als single gewend was. Ik vind het heel onvolwassen van hem. Ziet hij dat zelf ook niet? Als jullie nou in de situatie zaten dat het geld spreekwoordelijk tegen de plinten zou klotsen is het een ander verhaal. Je vriend moet denk ik eerder leren om zichzelf niet met z'n single maat of andere mensen te vergelijken en hun successen als maatstaf ter beoordeling van z'n eigen leven aannemen. Niemand wordt daar gelukkig van.
Ik zou allereerst de kosten voor je kinderen geheel voor je eigen rekening nemen. Dan een gezamenlijke rekening voor de vaste lasten en ieder een eigen rekening waarmee je kunt doen en laten wat je wil. Eventueel ook een gezamenlijke spaarrekening ernaast voor onvoorziene uitgaven.
Op deze manier krijgen jullie de minste frictie over het uitgeven van gezamenlijk geld want hij heeft zijn eigen rekening en jij de jouwe.
Alle reacties Link kopieren
Er is maar één (vooralsnog) bodemloos putje waar ik geld in blijf gooien maar dat putje noemt mij ‘mama’.

Als mijn man de gezamenlijke spaarrekening eenzijdig zou leegtrekken of zelfs maar halveren dan had ik er mijn laatste cent op gestort.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
jamadi52 schreef:
17-01-2022 19:26
Ik ken t vorige verhaal van n motor niet,praat me ff bij.

Vriend wil lenen voor n motor dat is t laatste wat men moet doen.
Krijg hij n ongeluk of wordt aangereden moet hij de lening evengoed afbetalen!!
TO dan ben je nog verder van huis.
Wil hij zonodig motorrijden dan kan hij er 1 huren voor n dag of langer.
Als je zo’n dure motor koopt mag ik toch hopen dat je die ook all risk verzekerd. Motor huren voor een dagje is reteduur trouwens. Hij moet gewoon zorgen dat hij financieel de boel op orde heeft voordat hij die motor koopt.
Alle reacties Link kopieren
Purplepeanut schreef:
17-01-2022 19:26
Lening bij je ouders en uit jullie gezamelijke spaargeld? :facepalm: wat mij betreft is dat niet een " klein puntje" maar een onoverkomelijk probleem
Voor mij zou het een reden zijn om uit elkaar te gaan. Wat moet je nou met zo'n onvolwassen vent?
Nee. Nee. Echt hoor, wat moet je er mee?
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe groot is die spaarrekening inmiddels?
En dan nog gaan lenen bij je ouders?
Alle reacties Link kopieren
Hij klinkt nog niet echt volwassen,hij is nog niet uitgespeeld.
kliko wijzigde dit bericht op 17-01-2022 19:39
29.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij betaalt mee aan jouw kinderen en ze staan in zijn testament maar je wil dat hij meer verantwoordelijkheid op zich neemt. Dus de manier dat de poet wordt verdeeld mag heus veranderen.... Als het maar niet in zijn voordeel is :twisted:
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Tutjebelletje schreef:
17-01-2022 19:39
Hij betaalt mee aan jouw kinderen en ze staan in zijn testament maar je wil dat hij meer verantwoordelijkheid op zich neemt. Dus de manier dat de poet wordt verdeeld mag heus veranderen.... Als het maar niet in zijn voordeel is :twisted:
Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
17-01-2022 19:12
Om nog wat te verduidelijken. Mijn vriend en ik verdienen ongeveer evenveel en geven onszelf iedere maand wat zakgeld. De rest gaat op de gezamenlijke rekening/ spaarrekening.
Van de gezamenlijke rekening betaalt hij dus mee aan mijn kinderen en ik betaal mee aan zijn dure hobby's (zoals voorheen zijn garage en nu een motor). Dat streept zo een beetje tegen elkaar weg.
Omdat hij zijn garage al jaren nauwelijks gebruikt (vanwege studie en nieuwe baan) en we dus reeds 8000 euro uitgegeven hebben aan iets wat weinig gebruikt werd heb ik voorgesteld om dat geld van de huur te gebruiken voor een lening voor een motor. Dan hebben we er nog iets voor zeg maar. En aangezien hij betaalt voor mijn kinderen vind ik het niet zo erg om dan mee te betalen aan zijn motor.
Maar ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat na wat jaartjes relatie hij zich wat meer verantwoordelijk zou voelen voor het gezin.
Dat is wat me teleurstelt. Of misschien wel mijn eigen blinde vlek die me teleurstelt.
En dan wordt het me tijdens een verjaardag van mijn schoonmoeder even medegedeeld dat hij meer geld van de gezamenlijke rekening nodig heeft dan eerst was afgesproken (ik wist wel dat hij iets zou lenen).

Mijn kinderen staan in zijn testament en hij helpt financieel mee. Dus hij is echt geen slecht mens.
Ik was alleen zo blij met dat geld wat er eindelijk op de rekening stond😔.
Andere regelingen gaan treffen. Beide bedrag storten op gezamenlijke rekening (inclusief wat sparen, voor gezamenlijke kosten) en jouw kosten voor de kinderen apart houden en zijn hobbies ook.
Als dan zijn geld op is, is het op.
Jij kan dan voor jezelf bepalen hoeveel je spaart + uitgaven kinderen van jouw eigen geld.
Alle reacties Link kopieren
Waarom doe je dat? Jouw arme ouders om een lening vragen voor een man met wie je 3 jaar samen bent, en die ook nog eens geld buit maakt uit een rekening die van jullie beide is?
En zorg er ajb voor, dat jouw kinderen zsm uit zijn testament worden gehaald. Want die arme kinders blijven met schulden achter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven