Man is direkteur,hoe ga jij hiermee om?

29-10-2008 10:29 150 berichten
Hoi,

Ik wil eerst even zeggen dat ik absoluut niet wil klagen want eigenlijk heb ik het heel erg goed,maar....altijd een maar.

Ik ben heel erg benieuwd of er vrouwen zijn net als mij waarvan de man direkteur is van een bedrijf en hoe hun dat ervaren,omdat ze zelf totaal anders zijn.

Ik ben eigenlijk in principe een direkteursvrouw maar ik voel me dat absoluut niet,past ook helemaal niet bij me.

Ik heb altijd een spijkerbroek aan,zie mezelf totaal niet in een mantelpakje rondlopen.

Ik ben de éénvoud zelf.

Als er soms ergens van zijn werk uit een receptie of iets dergelijks is,voel ik me daar ook helemaal niet thuis,het liefste ga ik ook niet mee.

Ik vind het toch een heel ander wereldje waar hij in zit.Ik heb die mensen ook niks te vertellen,ik ben zelf iemand die liever met zijn handen bezig is.

Zijn er meer vrouwen die echt wel trots zijn op hun man maar die eigenlijk totaal niet in dat wereldje passen?

Hoe ga jij ermee om?

Ben benieuwd,groetjes....
Alle reacties Link kopieren
Tilalia, Rider, BGB e.a., ik vind dat dus niet gewoon of vanzelfsprekend (dat je mee moet naar happeningen van het werk van de partner). Je spreekt af (contract) dat je bepaald werk doet naar behoren. Alles wat daar bij komt hoeft niet, daar ben je vrij in ten zij dit afgesproken is (het heeft bij mij ooit als aanhangsel aan een contract gezeten voor mij een van de redenen om alsnog af te haken, straks eisen ze nog dat mijn kind op foto's in de bedrijfsfolder komt -bij wijze van-). Als het voor iemand lastig is, om wat voor reden ook om mee te gaan met een partner (en "geen zin" vind ik al een goede reden) dan moet dat geen probleem zijn. Het is maar werk hoor! Niet echt het belangrijkste in mijn leven (en mijn baan is dat zeker niet voor mijn partner).
quote:Pips schreef op 29 oktober 2008 @ 22:44:

Tilalia, Rider, BGB e.a., ik vind dat dus niet gewoon of vanzelfsprekend (dat je mee moet naar happeningen van het werk van de partner). Je spreekt af (contract) dat je bepaald werk doet naar behoren. Alles wat daar bij komt hoeft niet, daar ben je vrij in ten zij dit afgesproken is (het heeft bij mij ooit als aanhangsel aan een contract gezeten voor mij een van de redenen om alsnog af te haken, straks eisen ze nog dat mijn kind op foto's in de bedrijfsfolder komt -bij wijze van-). Als het voor iemand lastig is, om wat voor reden ook om mee te gaan met een partner (en "geen zin" vind ik al een goede reden) dan moet dat geen probleem zijn. Het is maar werk hoor! Niet echt het belangrijkste in mijn leven (en mijn baan is dat zeker niet voor mijn partner).Op verzoek van je partner meegaan naar een feest of receptie is niet iets wat je móet maar wat je dóet. Om je partner te steunen bijvoorbeeld of, laten we eens heel gek doen, omdat het gezelliger is om samen te gaan.
In mijn kringen wordt door sommigen de partner meegenomen, meestal vrouwen, die gaan dan bij elkaar staan beppen, maar er zijn er ook genoeg die de partner thuislaten. Mijn Lex neem ik in ieder geval nooit mee, doe ik hem en de hele wereld een groot plezier meer. Voegt ook niks toe of doet niks af aan mijn functie, geloofwaardigheid of klantenbestand.
Partner vind het heel fijn en gezellig als ik mee ga.

Daarbij brengt hij dermate veel tijd daar door dat ik het ook leuk vind bij veel verhalen de gezichten te zien. En inmiddels ben ik inderdaad zo eentje die staat te beppen, hahaha... Gelukkig is een paar jaar geleden een leuk groepje vrouwen ontstaan die echt allemaal een totaal ander beroep beoefent, en die hele poespas eromheen nogal lachwekkend vind.. dan is het wel weer heel leuk.
Computer says nooooo
quote:wuiles schreef op 29 oktober 2008 @ 22:48:

[...]

Op verzoek van je partner meegaan naar een feest of receptie is niet iets wat je móet maar wat je dóet. Om je partner te steunen bijvoorbeeld of, laten we eens heel gek doen, omdat het gezelliger is om samen te gaan.

Of omdat het leuk is om te zien met wie je partner nou werkt

Of hoe de sfeer er is

Of omdat het evenement ernaar is

Ik zie echt het probleem niet hoor
De tip van Sassefras is de winnende: je hoeft zelf niks te zeggen op zo'n bedrijfsfeest of diner of receptie, laat mensen lekker over zichzelf praten. Zo ben ik al door heel veel saaie feestjes met saaie mensen heen gekomen. En de grap is: als ze vol vuur vertellen over hun modelspoorbaan, skivakantie in Frankrijk of Suske & Wiskeverzameling, zijn het even geen saaie mensen meer (nouja, iets minder).
Sasati, wat een nare wijven (een woord dat ik niet gebruik, maar dat hier gerechtvaardigd is) waren dat !

Maar het zegt meer over hen dan over jou. Rijk in geld maar arm van geest....

Mocht je nog eens op zo'n feestje zijn, probeer je die vrouwen dan zittend op de wc voor te stellen, dan zie je hen in een heel ander licht en vragen ze zich van jou af wie die vrouw is die zo spontaan naar hen glimlacht.....
quote:Marahbloem schreef op 29 oktober 2008 @ 17:41:

@ Lonki, je bent manager, gezinsmanager. Da's toch een treetje lager hoor:-)Eeehh, ik dacht niet(kan me vergissen hoor) dat ik nog een verantwoordelijke boven me heb, (soms wel )
Tilalila schrijft:

Of hoe de sfeer er is

Volgens mij ontgaat de kern van het probleem van de TO je Tilalila (e.a.). Zij heeft er WEL moeite mee, daarom vraagt ze hoe anderen hier mee om gaan. Ze vraagt niet om reacties van listers die er geen moeite mee hebben.

Meedenken is iets anders dan eigen denkbeelden door de strot duwen van iemand anders
TO, durf je nog een geluidje te geven trouwens?
quote:wuiles schreef op 29 oktober 2008 @ 22:48:

[...]

Op verzoek van je partner meegaan naar een feest of receptie is niet iets wat je móet maar wat je dóet. Om je partner te steunen bijvoorbeeld of, laten we eens heel gek doen, omdat het gezelliger is om samen te gaan.Ik 'doe' dat dus lang niet altijd. Simpelweg omdat het geen dingetjes zijn die maar zo af en toe voorkomen. Een paar keer per jaar ga ik mee, de rest bedank ik.
Lekker sarcastisch allemaal en al helemaal flauw om een topic achterlijk te noemen. Op deze manier opent top nooit meer een topic. En oh oh wat weten we het allemaal toch weer goed..zucht..

En wat een directeuren hier allemaal zeg! Ik werk bij een hele grote organisatie en zie onze directeur zich nog niet vermaken op het viva-forum..

De echte top is echt wel een wereldje apart.. en als top zich daar niet helemaal in vindt passen is dat haar gevoel. En ik vind daar niets raars aan.
quote:Marielle29 schreef op 30 oktober 2008 @ 19:07:

Lekker sarcastisch allemaal en al helemaal flauw om een topic achterlijk te noemen. Op deze manier opent top nooit meer een topic. En oh oh wat weten we het allemaal toch weer goed..zucht..

En wat een directeuren hier allemaal zeg! Ik werk bij een hele grote organisatie en zie onze directeur zich nog niet vermaken op het viva-forum..

De echte top is echt wel een wereldje apart.. en als top zich daar niet helemaal in vindt passen is dat haar gevoel. En ik vind daar niets raars aan.wie is top?
Nou de mensen op dit top(ic) iig niet.
Nou Marielle, je moest eens weten waar de echte top zich wel vermaakt. Dan is een viva forum nog heel zo slecht niet
Zit 'top' niet simpelweg in je hoofd? Of is 'top' het glazen plafond van directeuren?
quote:whopper schreef op 29 oktober 2008 @ 11:06:

Goh, wat een ouderwetse bedoeling, die openingspost.

Ik ben zelf directeur, hoofd inkoop en chef van de financiele afdeling. Eens horen wat mijn man daarvan zegt

Mister_Lemon is directeur en aandeelhouder...Maar dat maakt mij niet gelijk vrouw van de directeur/aandeelhouder. Ik ben nog steeds gewoon Miss_Lemon.

Ik snap aan de ene kant wel een beetje dat je je niet anders voelt en wil gedragen omdat je man directeur is maar zijn functie kent wel bepaalde verplichtingen. Dan nog heb je de keuze wat je daarmee doet toch?
Ik ben eigenlijk niet eens verder gekomen dan pagina 1 : WAT EEN ONZIN! ... ik ben een directeursvrouw.... pffffff........

Ik begrijp heel goed dat vrouwen van mannen in sommige beroepen soms wat aanpassingen moeten maken om in sommige situaties "mee te komen". Zo ken het dat van mijn ouders, waar mijn vader nogal " hooggeplaatst" was ( ja, erg jaren 50 !!) en mijn moeder om de haverklap in galajurk haar liefste smile op moest zetten. Maar anno 2008.... we hebben het hier toch niet over je man als president van de VS?!?!?!!? het is maar gewoon een directeur van een bedrijf hoor!!!!!! Ja, inderdaad.. gewoon.

Laatst zat ik in het vliegtuig. Ik vlieg altijd Business Class, gewoon, omdat ik dat prettig vind en verder val ik daar niemand lastig mee in de opschepperij. In de business class denkt de vrouw van de gezagvoerder met ontleende status altijd de passagiers een hand te moeten komen schudden kennelijk. In elk geval stond er ineens een over het paard- getild -type naast mijn stoel om me de hand te schudden. Nou vraag ik je?!?!?!?!?! Ik betaal toch geen duizenden euro's om de hand te moeten schudden van zo'n huppel?!!?!?!?! Ik heb dan ook maar gewoon gedaan alsof ze de kotszakjes kwam ophalen. Echt, sorry hoor, maar daar stijger ik echt van. Doe toch allemaal een beetje normaal.
Ehm feeks? Top zit hier wel degelijk!
Ik wilde eigenlijk niet meer reageren omdat ik het de moeite niet meer waard vind.

Maar er zijn ook goede adviezen gegeven,bedankt hiervoor.

Ik krijg toch een beetje het gevoel bij sommige dat ik me moet verdedigen terwijl dat helemaal niet nodig is.Bovendien vind ik dat sommige oordelen alsof ze me kennen.Mensen in hun waarde laten vind ik toch best belangrijk.

Misschien had ik inplaats van mezelf "direkteursvrouw" te noemen moeten zeggen ik ben de vrouw van een man die toevallig direkteur is.Maar dat komt toch eigenlijk op hetzelfde neer.Het ging mij er alleen maar om iets duidelijk te maken,nou duidelijker kan het volgens mij niet.

Ik wil al helemaal niet opscheppen want dat zit zeker niet in me.Als ik ergens ben zal ik nooit zeggen,mijn man is direkteur.

Mochten ze ernaar vragen dan is het wat anders.

En dat ik trots op hem ben,nou,dat ben ik altijd al op hem geweest,niet perse om wat ie doet.

Ik heb ook geschreven dat ik altijd in een spijkerbroek rondloop en niet van mantelpakjes houd.Dit wil niet zeggen dat ik me niet netjes kleed als we ergens naartoe gaan.

Hoewel ik het wel klasse vind hebben als er gewoon iemand in zijn oude broek aan zou komen zetten.Dan heb je pas lef,gewoon schijt hebben aan al die regels en niet met iedereen mee doen,omdat het zo 'hoort".

Maar goed,zo ben ik dan ook weer niet.

Het ging mij er alleen maar om dat het toch een ander wereldje is,mensen zijn natuurlijk mensen maar ik voel me bij deze mensen toch niet echt thuis.

De gesprekken die ze hebben begrijp ik vaak gewoon niet.Nou ben ik toch echt geen boerentrien maar dit gaat toch boven mijn petje.Bovendien zijn er ook een paar bij,het is niet te geloven maar zoiets voel ik gewoon,die me van top tot teen aankijken en dan zo'n afkeurende blik geven.Daar moet ik natuurlijk boven staan en ze zijn zeker niet allemaal zo.

Maar goed,ik ga ook niet altijd mee,alleen als het toch min of meer verwacht word en natuurlijk om mijn man te plezieren.

Mijn man zegt altijd,als je geen zin hebt moet je gewoon niet mee gaan.Maar ja,ik vind het natuurlijk ook wel sneu voor hem,dus soms ga ik dan maar wel mee.

Nou in ieders geval bedankt voor de adviezen.....
goh,heb je goed gedaan,binnen een jaar een directeur aan de haak geslagen,11 maanden geleden moest je nog hard werken voor je centjes schreef je,maar goed,zo zie je maar......Het kan verkeren in het leven,er is nog hoop dames...
quote:klaproosje2 schreef op 31 oktober 2008 @ 09:32:

Hoewel ik het wel klasse vind hebben als er gewoon iemand in zijn oude broek aan zou komen zetten.

Ik niet, of je partner nou directeur is of een gewone werknemer.

Als het een bijeenkomst is waarbij iedereen netjes gekleed gaat, dan vind ik dat je je partner te kakken zet.
quote:Pips schreef op 30 oktober 2008 @ 18:36:

Tilalila schrijft:

Of hoe de sfeer er is

Volgens mij ontgaat de kern van het probleem van de TO je Tilalila (e.a.). Zij heeft er WEL moeite mee, daarom vraagt ze hoe anderen hier mee om gaan. Ze vraagt niet om reacties van listers die er geen moeite mee hebben.

Meedenken is iets anders dan eigen denkbeelden door de strot duwen van iemand anders

Pips, voordat je me beticht van het door de strot duwen van mijn eigen denkbeelden, is het misschien handig om het topic te lezen: ik heb wel degelijk adviezen, tips en ervaringen gedeeld.

Als je had gelezen had je ook gemerkt dat er vanuit de hulpvraag een discussie ontstond, en daar heb ik ook op gereageerd.

In het kader van le-zen: lé - zen!!
Mormeltje,het is nog steeds dezelfde man waar ik al jaren mee getrouwd ben.Het feit is alleen dat hij direkteur is geworden.
Maar Klaproosje, is het dan niet een idee om de 'partners van' de medewerkers van je man aan elkaar voor te stellen en met elkaar te laten praten? Dan heb je wat te doen, hoef je je niet te storen aan 'die blikken' (heel eerlijk: 9 van de 10 keer zijn dat geen 'blikken' maar zijn dat gewoon de hoofden van die mensen, kunnen ze niks aan doen) en heb je misschien ook wel gewoon eenleuke tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven