Man onvruchtbaar

19-03-2012 13:07 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor mijn brandende vraag een account aangemaakt. Heel verhaal, maar zal de tekst kort proberen te houden. Mijn man en ik zijn 4 jaar getrouwd. We hebben veel op orde. Huisje, boompje, beestje. Echter, we lopen al een tijdje in het ziekenhuis. Bij onderzoeken is er uit gekomen dat het zaad van mijn man erg zwak is. Zo zwak dat de kans op een zwangerschap eigenlijk nihil is. Onze wereld stortte in. Na de nodige emotionele periode zijn we nu in wat rustiger water beland.

We willen echter wel een kind. Dan kan je kiezen voor kunstmatige inseminatie met zaad van een donor of je adopteerd een kind uit het buitenland. In beide gevallen staat beschreven dat het kind niet van mijn man is.

Nu kwam mijn man vorige maand met een andere en vreemde oplossing waar ik even over na moest denken.

Hij stelde voor om naar een warm land op vakantie te gaan. Daar zou ik dan een aantal one night stands hebben met een aantal mannen. Ik ben best nog jong en zie er nog goed uit, al zeg ik het zelf. Dat moet dus geen probleem zijn. Zogenaamd gebruik ik de pil maar in real heb ik dan onbeschermde sex met ze. In de hoop dat ik van 1 van de mannen zwanger raak.

Bij terugkomst testen op soa’s en indien nodig een penicilline kuurtje.

Die mannen weten dus nooit dat ze vader worden. Na de vakantie zien we elkaar immers nooit meer. En mijn man staat genoteerd als de echte vader. Nu en in de toekomst. Volgens mijn man gebeurt dit vaker als dat iedereen denkt maar niemand praat erover.

Ik vond dit in het begin een vreemd plan. Maar hoe meer we er over praten en ik er wat langer over na heb kunnen denken is het misschien nog niet zo’n gek plan. Zijn jullie het daar mee eens? Als laatste second opinion ben ik benieuwd naar jullie reactie.
Euh en wat dan als je HIV oploopt?

Ik snap dat jullie graag een kindje willen maar ik vind dit best een eng idee hoor.

Is er geen bekende donor in jullie omgeving te vinden?
Helpt penicelline tegen HIV?

Wat een idioot plan...
Niet doen joh! Dit wil je toch niet, vrijwillig een SOA oplopen en misschien wel meer?

Ga dan a.u.b. voor een donor...

Hoe denk jij hierover?
GEWELDIG plan!

Tuurlijk niet!

Wat een dommigheid zeg... testen op SOA's na terugkomst?

Wat als je iets hebt opgelopen dat niet met een kuurtje verholpen kan worden?

Echt... zelden zo'n slecht plan gehoord.
Ehh maar wat is dan het verschil met een anonieme zaaddonor? Je weet als je jullie plan uitvoert ook niet wie de verwekker van het kind is want diverse mannen schrijf je...

Ik vind het echt een belachelijk plan.. Het spijt me zeer..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Stuur je man terug naar het ziekenhuis om zijn hoofd na te laten kijken. Wat een absurd, risicovol, respectloos plan is dit.....
Grapje zeker?
Echt? Serieus? Meen je dit?

Hoe dom kun je zijn.....
En je blijft dus je kind zijn/haar leven lang voorliegen? Lekker opgroeien en leven in een leugen. Enne ver warm land? Een halve negroide kindje, een latinootje, een aziatisch kindje? Valt toch op denk ik zo als jij met een hollandse knul getrouwd bent (maar da's een aanname). Anyhow, als je kind er ooit achter komt, dan heb je stront aan de knikker...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Are you serious? Ik hoop het niet.. En als je wel serieus bent, besef dan wel dat je Russische roulette speelt. Stel dat je hiv oploopt? Is het je dat waard? Nee toch zeker, mag ik hopen.
Ik vind het een puik plan. Mag je man dan ook een aantal one night stands hebben op die vakantie?
Lijkt me geen goed idee.
"We willen echter wel een kind. Dan kan je kiezen voor kunstmatige inseminatie met zaad van een donor of je adopteerd een kind uit het buitenland."

Trouwens wat is het verschil? Een donor uit een spermabank die getest is op soa's ziektes en hiv, of een latinlover uit het warme oord die godmagwetenwat uit zijn penis spuit! Het idee is hetzelfde, maar optie 1 is zonder risico's.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Naast wat je allemaal kunt oplopen. Soa's die wel en niet te genezen zijn, krijg je natuurlijk geen garantie dat je dan die maand net wel zwanger wordt. En die mannen ken je verder niet, weet jij wat voor erfelijks ze bij zich dragen? Heel eng plan, zou het zelf echt niet doen.

Ik zou dan eerder denken aan een bekende donor. Broer/neef van je man ofzo.
Belachelijk plan je zal maar hiv oplopen.

Daarnaast hoe lang wil je op vakantie dan?

De meeste vrouwen hebben toch wel meer dan een maand nodig om zwanger te worden. Een half jaar op vakantie lijkt mij niet zo realistisch.
Je man keurt het goed dat jij ergens op vakantie een aantal (een aantal?!) one-night-stands hebt met verschillende mannen?

Is dit wel goed voor jullie relatie?

En wil je dit je toekomstige kind wel aan doen? Levenslang wetende dat zij of hij verwekt is op vakantie met een one-night-stand..

En die mannen op vakantie. Hoe ga je die uitzoeken?

Of gaat het puur om het zaad wat wel een kind kan verwekken? Ooit gedacht aan wat er allemaal erfelijk is.. Ik zou een mogelijke verwekker van mijn kind wel iets beter willen kennen dan één nacht op vakantie..

Om eerlijk te zijn vind ik het een absurd plan om zo aan een kind te komen. En eigenlijk ook erg oneerlijk tegenover de mogelijke vader die nooit zal weten dat er dan een kind van hem op deze wereld rond zal lopen. Het is bijna een soort van oplichting..
Al die risico's alleen zodat er niet op een papiertje beschreven staat dat je man niet de vader is?

Wat doet dat ertoe als hij de vaderrol wel op zich neemt? (en ten slotte ook nog eens, in geen van de gevallen, de biologische vader is.)
.... en een kind die zich zijn leven lang zal afvragen of zijn vader nu écht zijn vader is? Hoe ga je dít uitleggen? Hoe komen jullie erop!
Arm, heel arm kind...
Niet doen.
Ehhh, what??

Ik snap dat jullie graag een kind willen, maar dat hele plan is echt te idioot voor woorden.

Mocht je inderdaad dit doorzetten en zwanger worden, hoe ga je dat ooit verantwoorden aan je kind mocht deze vermoedens gaan krijgen (geloof me, kinderen merken zoiets op een gegeven moment op de een of andere manier)

En dat is nog afgezien van de risico's die je zelf loopt met onbeschermde one-night-stands.
Ehm..weet niet zeker of dit serieus is maar als je man dit een optie vindt, waarom niet gewoon naar Belgie gereden of Denemarken waar je in een ziekenhuis anoniem donorzaad kan krijgen - veiliger voor jou en ze zoeken een donor die ook nog eens een beetje op je man lijkt....

Als hij het kind erkent staat er toch nergens dat het niet van hem is?

Maybe I am missing the point....
I could go into detail...but I won't.
Je kunt toch ook zaad bestellen uit Scandinavië? Dat zijn anonieme donoren. Via zelfinseminatie komt er dan ook geen zkh aan te pas. Weet niet hoe dat op papuer geregeld is, maar de moeite waard om te onderzoeken lijkt me.

Wat jullie nu willen vind ik echt oer en oerstom.
TO, ga je nog reageren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven