Man onvruchtbaar

19-03-2012 13:07 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor mijn brandende vraag een account aangemaakt. Heel verhaal, maar zal de tekst kort proberen te houden. Mijn man en ik zijn 4 jaar getrouwd. We hebben veel op orde. Huisje, boompje, beestje. Echter, we lopen al een tijdje in het ziekenhuis. Bij onderzoeken is er uit gekomen dat het zaad van mijn man erg zwak is. Zo zwak dat de kans op een zwangerschap eigenlijk nihil is. Onze wereld stortte in. Na de nodige emotionele periode zijn we nu in wat rustiger water beland.

We willen echter wel een kind. Dan kan je kiezen voor kunstmatige inseminatie met zaad van een donor of je adopteerd een kind uit het buitenland. In beide gevallen staat beschreven dat het kind niet van mijn man is.

Nu kwam mijn man vorige maand met een andere en vreemde oplossing waar ik even over na moest denken.

Hij stelde voor om naar een warm land op vakantie te gaan. Daar zou ik dan een aantal one night stands hebben met een aantal mannen. Ik ben best nog jong en zie er nog goed uit, al zeg ik het zelf. Dat moet dus geen probleem zijn. Zogenaamd gebruik ik de pil maar in real heb ik dan onbeschermde sex met ze. In de hoop dat ik van 1 van de mannen zwanger raak.

Bij terugkomst testen op soa’s en indien nodig een penicilline kuurtje.

Die mannen weten dus nooit dat ze vader worden. Na de vakantie zien we elkaar immers nooit meer. En mijn man staat genoteerd als de echte vader. Nu en in de toekomst. Volgens mijn man gebeurt dit vaker als dat iedereen denkt maar niemand praat erover.

Ik vond dit in het begin een vreemd plan. Maar hoe meer we er over praten en ik er wat langer over na heb kunnen denken is het misschien nog niet zo’n gek plan. Zijn jullie het daar mee eens? Als laatste second opinion ben ik benieuwd naar jullie reactie.
Sommigen hier vroegen ook of jullie in aanmerking komen voor ICSI. Is dat al afgewezen dan?

Ik denk dat een gesprek met de gynaecoloog op zijn plek is, volgens mij zijn jullie heel slecht geinformeerd.
Niet te geloven dat een man te trots is om veilig zaad van een ander te accepteren als bron van jullie kind, maar niet om jou (lichaam) uit te lenen aan jan en alleman!

Ik stel verder voor dat je een stapel afleveringen van DNA onbekend gaat kijken, om een voorstelling te krijgen van wat het wel niet met een kind doet om voorgelogen te worden over zijn/haar afkomst en om niet te weten wat zijn/haar echte roots zijn.

Ik gun jullie van harte een kindje, maar gebruik daar alsjeblieft gangbare methodes voor. Je man kan zo volledig vader zijn als hij maar wil, op het biologisch aspect na.

Ps: Waar ik me ook zorgen om zou maken, is of zijn trots het op den duur wel aankan om jouw zwanger te zien van een onbekende en daarna een kind te hebben wat niet van hemzelf is waardoor hij elke dag geconfronteerd wordt met zijn 'falen' (want blijkbaar ziet hij dat zo). Dat zou jullie relatie danig onder druk kunnen zetten, en anders wellicht de band met jullie toekomstige kind...
Heel blij om te lezen dat jullie samen eerst onderzoeken of je anoniem zaad kunt bestellen en als dat niet lukt om TESE te gaan proberen.

"Ja, hij is trots en het is echt een hele venedering dat het hem niet lukt. Hij voelt zich echt een mislukkig en geen echte man. Dus het is eigenlijk een gevoel van afgang aan zijn kant"

-> Het gevoel van afgang aan zijn kant kan toch niet anders dan veeeeeel groter worden wanneer hij jou met onbekende mannen naar bed laat gaan omdat het hem zelf niet lukt?
Huh? eerst donorzaad proberen en dan TESE?? Wat een vreemde volgorde.....
Gewoon doen!

Hardstikke hip joh zo'n aidsbaby...O_o.

Maar ik lees dat je al van dit brilliante idee afstapt?

Er zijn genoeg wegen naar Rome.

Hoe dan ook is het biologisch niet zijn kind.

Jij hoeft geen enge ziektes te krijgen zodat hij minder last van zijn ego heeft.
Ga dan direct voor een Zweedse ingenieur. Doe het dan meteen goed!
Bah wat oneerlijk tegenover "jullie" kind. Mits je het later eerlijk verteld natuurlijk. Zou je zelf willen dat je ouders liegen? En dat achteraf je vader niet je echte vader zou zijn???
Ja, hij is trots en het is echt een hele venedering dat het hem niet lukt. Hij voelt zich echt een mislukkig en geen echte man. Dus het is eigenlijk een gevoel van afgang aan zijn kant. Zal hem toch proberen aan het verstand te brengen dat ik dit achteraf gezien toch niet wil. Hij zal wel zwaar teleurgesteld zijn maar dat moet dan maar.

Misschien moet je ook eens werken aan het praten met je man over dat hij geen mislukkeling is. Toen ik het nieuws kreeg dat ik geen kinderen kon krijgen is dat het eerste waar mijn man zich mee bezig hield. Mij in laten zien dat hij van mij hield, dat ik nog steeds de liefste en de mooiste was, en dat hij met me getrouwd is om mij en niet om mijn eitjes en genen.
Dus omdat hij niet wil worden aangetast in zijn mannelijke trots, dien jij je op te offeren en met allerlei mannen seks te hebben (waar je misschien helemaal geen zin in hebt, want het is zo wel érg opgelegd, denk je zelf ook niet?) , en bovendien het risico te lopen op een geslachtsziekte? ... ?? Wat een eikel zeg! .....
Genomineerd voor de Darwin Award.
quote:draaiorgel schreef op 19 maart 2012 @ 14:09:

Misschien moet je ook eens werken aan het praten met je man over dat hij geen mislukkeling is. Toen ik het nieuws kreeg dat ik geen kinderen kon krijgen is dat het eerste waar mijn man zich mee bezig hield. Mij in laten zien dat hij van mij hield, dat ik nog steeds de liefste en de mooiste was, en dat hij met me getrouwd is om mij en niet om mijn eitjes en genen.Wat ontzettend mooi omschreven draaiorgel. Zit hier nu met traantjes.
quote:ailien schreef op 19 maart 2012 @ 14:15:

Dus omdat hij niet wil worden aangetast in zijn mannelijke trots, dien jij je op te offeren en met allerlei mannen seks te hebben (waar je misschien helemaal geen zin in hebt, want het is zo wel érg opgelegd, denk je zelf ook niet?) , en bovendien het risico te lopen op een geslachtsziekte? ... ?? Wat een eikel zeg! .....

Goed geformuleerd, helemaal mee eens.

Alsof je zelf ook niet je trots hebt. Alsof je er zelf geen nare gevoelens bij hebt als je op vakantie moet met het doel om zoveel mogelijk mannen over je heen te laten gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:ferrero schreef op 19 maart 2012 @ 14:15:

Genomineerd voor de Darwin Award.
TO, wat ik eigenlijk het ergste vind is dat jou man jou zo gemanipuleerd heeft dat jij het tot een paar uur geleden nog een goed idee vond!!

Het komt ook allemaal nogal warrig over:

Ik neem maar even aan dat er geen levend zaad is gevonden bij je man, of helemaal geen zaadcellen, want anders is IVF/ICSI ofzo (bijna) altijd een optie!!!

Als het voor je man zo belangrijk is dat het kind van hem is dan is TESE echt de betere optie, dan is er nog een kans dat het van hem wordt. Dus ik kan ook niet zo goed rijmen dat je eerst donorzaad wil proberen.

In ieder geval, ga eens naar een gyneacoloog/fertiliteitsarts, die kan de uitslagen van je man bekijken en een goede mening geven over hoe nu verder. Zoals ik je nu lees, zijn jullie alles in je eentje aan het uitvogelen (of jij tenminste) of jullie hebben het verhaal van de artsen niet begrepen - maar ik kan het mis hebben.

Sterkte!
I could go into detail...but I won't.
TO,

Waarom je kind ( kennis over) zijn biologische achtergrond ontzeggen? Erfelijke ziektes etc. Door een scharrel en anoniem zaad ontneem je je kind en jullie de mogelijkheid dingen te kunnen weten of checken.

Je man heeft ongetwijfeld een grote klap te verwerken maar een goede vader stelt het belang van zijn kind voorop, en niet zijn eigen gekwetste trots.
quote:saphira1985 schreef op 19 maart 2012 @ 14:17:

[...]

Wat ontzettend mooi omschreven draaiorgel. Zit hier nu met traantjes.Een kind is geen invulling van je leven. Je moet samen al gelukkig zijn, en samen je leven willen delen. Als aanvulling is een kind prachtig. Maar als dat je niet gegeven is, dan moet je daar samen uitkomen hoor. Wat is voor jullie samen een goede oplossing? En echt, dat is niet onnadenkend dan maar van wie dan ook zwanger worden. Hebben jullie er wel over gesproken, wat je wel en niet wil? Heb je je laten voorlichten over de mogelijkheden?
quote:saphira1985 schreef op 19 maart 2012 @ 13:25:

Met alle respect hoor over de afwijzendere adviezen. Maar nu wordt er zo moeilijk over gedaan. Maar hoeveel vrouwen lopen er niet rond die na een avontuurtje ongewenst zwanger zijn geworden?

Van een bekende of onbekende vader?

Dat is toch net zoiets? Of ben ik nou gek?

Dat gebeurt natuurlijk af en toe. Maar als er een vermoeden van is of als het uitkomt, hebben die kinderen vaak veel last en psychische schade. Vooral het geheimhouden is erg schadelijk.

Ik vind het een heel erg onverantwoordelijk plan. Alle redenen zijn al genoemd waarom dit af te raden is.
TO, klopt het dat jullie helemaal niet bij een fertiliteitsarts zijn geweest tot nu toe? Die indruk heb ik, omdat je zo bar slecht geïnformeerd bent over wat er mogelijk is met eigen zaad van je man.

Ik zou toch, samen met hem, een afspraak maken en eens rustig bekijken wat voor mogelijkheden jullie samen wél hebben. Donorzaad kan altijd nog.

Verder zou je man misschien eens met een psycholoog ofzo moeten praten. het is niet goed als je zo wanhopig met je eigen zelfbeeld in de knoop zit, dat je desnoods je vrouw maar aan een rij andere kerels meegeeft. (en dan heb ik het nog niet eens over eventuele toekomstige deukjes in zijn eigenwaarde als jij daadwerkelijk seks met 4 grootgeshapen lekkere negers hebt gehad!) Echt hoor, hij moet hier met iemand over praten!
Nee, echt serieus.

Als je wil adopteren krijg je een psychologische test, je wordt grondig onderzocht en je verleden. Jij en je man zouden NOOIT door die tests komen, als ze nog steeds zo streng zijn.

Ga gewoon op de normale fatsoenlijke manier ermee om. Dus naar een sperma bank en a.u.b. niet even naar een marktplaats achtige site gaan. Laatst groot artikel in de krant dat die mannen meestal aan een psychische stoornis lijden.

Ik zou het mijn moeder niet vergeven als ze een hoer en een leugenaar is.

excuseer mijn Frans.
Kort onze situatie om je een beeld te geven:

vanaf dec 2009 geen pil mee, sept 2010 naar ziekenhuis vanwege uitblijven menstruatie, okt 2010: diagnose vervroegde overgang, geen eitjes meer, eiceldonatie enige optie, dec 2010: diagnose: Turner, chromosoomafwijking. Als er al nog eitjes waren, zijn ze niet goed meer, en mogelijk nog allerlei afwijkingen bij mij (hart/nieren). Maart 2011: allerlei onderzoek, met mij niks aan de hand verder gelukkig. Dan rustig nadenken over wat dan. Veel gesproken, veel gelezen. Conclusie: eiceldonatie, in Nederland, onbekende donor. Gesprekken in kliniek, psychologen, nov 2011: op de wachtlijst! En nu: horen we over 2 weken hoevel cryo's er voor ons zijn en hebben we na de zomervakantie een eerste terugplaatsing!

En al die tijd samen de beslissing genomen en alleen als beiden er achter stonden. Uitgangspunt: wij blijven samen. We kijken of er een kindje bij komt, maar niet ten koste van ons.
Ik heb het hele topic nog niet doorgelezen hoor, je man zal altijd genoteerd staan als vader van het kind.
Eens met o.a. Draaiorgel: rare volgorde, eerst anoniem donorzaad en dan pas TESE (of PESA of MESA)? Weet je wel wat die afkortingen inhouden? Dat zijn technieken waarbij operatief zaadcellen bij je man worden weggehaald die vervolgens gebruikt worden bij een ICSI-behandeling.

Met die behandelingen, als die tenminste medisch gezien een optie zijn voor jullie (en misschien is 'alleen' ICSI al genoeg zonder TESE o.i.d.), kun je als de behandeling slaagt een kindje krijgen dat biologisch van jullie beiden is. Met anoniem donorzaad weet je zeker dat je kindje niet van je man is.
Hij heeft zwakke hersens ook zeker?
Duh, ik zeg; vooral dóen. Ga in je uppie naar eh... (die tienerplaatsen waar ze zich 9 van de 10x lam zuipen?), daar vind je vast wel een paar pubers die zo straal zijn dat het ze niks uitmaakt en het de dag erna zelfs niet meer weten. En nog jong genoeg zijn om de kans op aids, genitale wratten en andere ongemakken wat te verkleinen.

Andere optie; ga in een club werken. Dan word je tenminste nog gecontroleerd en je wordt ervoor betaald. Condooms zijn verplicht maar ik gok zo dat er voldoende mannen zijn die best een paar euro extra willen betalen om het zonder te doen.
quote:saphira1985 schreef op 19 maart 2012 @ 13:20:

Dat van die HIV is maar een hele kleine kans. En ik kies wel mannen uit die uit europa komen. Dus geen mannen uit gebieden waar een hoog HIV risico aanwezig is.

En het verschil met donorzaad is dat mijn man geboekt staat als niet de eigen vader.

Op deze manier weet niemand hoe het werkelijk zit. En is mijn man voor de buitenwereld gewoon de echte vader.

Lijkt mij raar dat je man niet gewoon het kind kan erkennen. Bij een lesbisch stel zijn er 2 moeders op papier. Daarvan is er echt niet eentje die zaadcellen aanmaakt hoor. En je hoeft toch niemand te vertellen dat jullie gebruik hebben gemaakt van een donor? Schaamt je man zich voor zijn zwakke zaad?

En heb je al nagedacht over IVF/ICSI of zelfs over ICSI in combinatie met TESE?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven