Man onvruchtbaar

19-03-2012 13:07 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor mijn brandende vraag een account aangemaakt. Heel verhaal, maar zal de tekst kort proberen te houden. Mijn man en ik zijn 4 jaar getrouwd. We hebben veel op orde. Huisje, boompje, beestje. Echter, we lopen al een tijdje in het ziekenhuis. Bij onderzoeken is er uit gekomen dat het zaad van mijn man erg zwak is. Zo zwak dat de kans op een zwangerschap eigenlijk nihil is. Onze wereld stortte in. Na de nodige emotionele periode zijn we nu in wat rustiger water beland.

We willen echter wel een kind. Dan kan je kiezen voor kunstmatige inseminatie met zaad van een donor of je adopteerd een kind uit het buitenland. In beide gevallen staat beschreven dat het kind niet van mijn man is.

Nu kwam mijn man vorige maand met een andere en vreemde oplossing waar ik even over na moest denken.

Hij stelde voor om naar een warm land op vakantie te gaan. Daar zou ik dan een aantal one night stands hebben met een aantal mannen. Ik ben best nog jong en zie er nog goed uit, al zeg ik het zelf. Dat moet dus geen probleem zijn. Zogenaamd gebruik ik de pil maar in real heb ik dan onbeschermde sex met ze. In de hoop dat ik van 1 van de mannen zwanger raak.

Bij terugkomst testen op soa’s en indien nodig een penicilline kuurtje.

Die mannen weten dus nooit dat ze vader worden. Na de vakantie zien we elkaar immers nooit meer. En mijn man staat genoteerd als de echte vader. Nu en in de toekomst. Volgens mijn man gebeurt dit vaker als dat iedereen denkt maar niemand praat erover.

Ik vond dit in het begin een vreemd plan. Maar hoe meer we er over praten en ik er wat langer over na heb kunnen denken is het misschien nog niet zo’n gek plan. Zijn jullie het daar mee eens? Als laatste second opinion ben ik benieuwd naar jullie reactie.
quote:saphira1985 schreef op 19 maart 2012 @ 13:25:

Met alle respect hoor over de afwijzendere adviezen. Maar nu wordt er zo moeilijk over gedaan. Maar hoeveel vrouwen lopen er niet rond die na een avontuurtje ongewenst zwanger zijn geworden?

Van een bekende of onbekende vader?

Dat is toch net zoiets? Of ben ik nou gek?Ja, je bent gek. Er is een verschil tussen ongewenst zwanger raken en bewust gevaar voor je eigen gezondheid en dat van je kindje gaan opzoeken. Hoe dom kun je zijn...
Ja hoor..... en dan kom je thuis met aids en een zwangerschap die in álle gevallen (dus ook de veilige opties die je al opgesomd hebt) niet van je man is. Wat is dan de moeite om een zaaddonor te zoeken? Of wil je gewoon een discussie uitlokken?
quote:BarbaraAnn schreef op 19 maart 2012 @ 13:37:

Ja, je bent gek. Er is een verschil tussen ongewenst zwanger raken en bewust gevaar voor je eigen gezondheid en dat van je kindje gaan opzoeken. Hoe dom kun je zijn...

Inderdaad.

Ik snap echt niet dat jij het normaal vindt dat je man uit soort van ijdelheid jou en zijn ongeboren kind dit soort risico's wil laten lopen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
@Saphira, je man heeft vroeger zeker vaak naar dit liedje geluisterd: http://www.youtube.com/watch?v=OAfxs0IDeMs ?
Ook ik stel de vraag nog maar eens: is kunstmatige inseminatie uitgesloten? En volgens mij heeft een zaaddonor van de spermabank helemaal geen rechten op het kind, dus daarvoor hoef je je echt niet te laten bezwangeren door een warmbloedige Europeen. En heeft je man ook een tintje ofzo? Want anders zie je toch juist dat het kind niet van hem is?

Naast dat ik het niet eerlijk vind voor het kind met een onbekende vader vind ik ook niet dat je dat kunt maken tegenover die one night stand. Die heeft het recht te weten dat 'ie een kind krijg, of eigenlijk: dat je z'n zaad steelt.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Na de overweldigende negatieve reacties van jullie ben ik er door alle punten die jullie aandragen toch wel iets anders tegenaan gaan kijken. Tuurlijk zitten er heel veel negatieven aspecten aan vast. En risico’s. Allemaal waar wat jullie zeggen. Maar wij (met name mijn man) willen zo graag een kind. En hij zit er zo erg mee dat hij geen kind kan maken. Ja, trots is wel een goed woord. Zit in zijn familie. Dus op deze manier is het formeel echt zijn kind. Maar ja, stel dat het inderdaad niet in de vakantie lukt om zwanger te raken of, inderdaad, enge ziektes aanwezig zijn.

Ik denk dat we het plan maar even in de ijskast moeten zetten. Ben nu ook wel wat banger geworden en het klopt natuurlijk ook niet t.o.v. de mannen. Mijn man zal dat wel niet zo leuk vinden. Maar het is natuurlijk wel mijn lichaam. Dus dat moet hij maar even accepteren.

Wel had Eva82 een plan. Vrij in het begin schreef ze:

Eva82

Je kunt toch ook zaad bestellen uit Scandinavië? Dat zijn anonieme donoren. Via zelfinseminatie komt er dan ook geen zkh aan te pas. Weet niet hoe dat op papuer geregeld is, maar de moeite waard om te onderzoeken lijkt me.

Denk dat we dat maar eens uit moeten gaan zoeken.
Even ervan uitgaande dat dit verhaal echt is... Is het niet gewoon een test van je man om te kijken of jij nu wellicht openstaat voor sex met anderen, nu je van hem niet op de natuurlijke wijze zwanger kunt worden? Het zou een hele idiote test zijn, maar hij zal de eerste niet zijn die op dergelijke idiote wijze probeert te achterhalen of zijn partner nu nog wel 100% voor hem gaat.....
Soms doet de natuur het onbewust goed!

Na alle reactie gelezen te hebben kom ik tot een verbijsterende conclusie. Een man met zulke ideeën, is onvruchtbaar. Gewoon natuurlijke selectie, met zulke ideeën kun je je beter niet voortplanten.
Goed dat je zelf ook in begint te zien dat je dit niet moet gaan doen. En de optie ICSI? Of hebben jullie dat al geprobeerd?
TO, ik denk inderdaad dat jullie dat eerst moeten uitzoeken. Ook in Belgie (bv Gent) kun je zaad bestellen van een anonieme donor.

Echt, laat je eerst goed voorlichten over de mogelijkheden, die zijn er zeker nog! Maar IVF-ICSI met zaad van je man is geen optie?
Als je dan toch voor een of andere vreemde reden wil verbergen dat je man slecht zaad heeft, waarom gebruik je geen (geteste) donor, via zelfinsiminatie?

Zat alleenstaande vrouwen met kinderwens die het zo doen, kijk maar hier ergens op de zwangersectie.

Dan weet geen één officiele instantie ervan en is jouw man gewoon de vader volgens de wet. En heb je wel zekerheid om geen ziektes op te lopen en een aanspreekpunt voor je kind mocht ie zijn biologische vader beter leren kennen.
quote:sandt schreef op 19 maart 2012 @ 13:45:

Na alle reactie gelezen te hebben kom ik tot een verbijsterende conclusie. Een man met zulke ideeën, is onvruchtbaar. Gewoon natuurlijke selectie, met zulke ideeën kun je je beter niet voortplanten.
quote:sandt schreef op 19 maart 2012 @ 13:45:

Na alle reactie gelezen te hebben kom ik tot een verbijsterende conclusie. Een man met zulke ideeën, is onvruchtbaar. Gewoon natuurlijke selectie, met zulke ideeën kun je je beter niet voortplanten.Daar heb je wel een punt...
Ik heb alleen de OP gelezen. Maar wat een belachelijk verhaal. En het klopt niet eens: bij gebruik donorzaad staat je man echt wel als vader geregistreerd hoor.

Verder ga ik er niet op in. Bij ons is het andersom, dus ik weet er wel iets van. Maar jezus hoe naief kun je zijn zeg. Ff een paar one night stands en testen op soa's. En het kind het dan nooit vertellen zeker? Bah.

(Wij gaan voor eiceldonatie, en hebben alles heel goed overdacht en besproken)
quote:saphira1985 schreef op 19 maart 2012 @ 13:43:

Maar wij (met name mijn man) willen zo graag een kind. En hij zit er zo erg mee dat hij geen kind kan maken. Ja, trots is wel een goed woord. Zit in zijn familie. Dus op deze manier is het formeel echt zijn kind.

1. Hoe graag wil jij een kind dan? Als je aan kinderen begint, moet je dat wel samen willen vind ik. Anders is dat niet eerlijk tegenover elkaar en tegenover het kind.

2. Ook als jullie zijn plan uitvoeren of zaad bestellen uit scandinavie (ik vraag me trouwens of dat kan, en zoja hoe veilig dat dat is. maar dat terzijde..) heeft hij het kind niet gemaakt.

3. Ook op alle andere manieren die genoemd zijn is het formeel zijn kind. En misschien zelfs biologisch!!!!! Als hij zo graag een kind wil, dat zijn genen in zich heeft, waarom duiken jullie dan niet het medische circuit in? Zo te horen zijn er nog meerdere opties die uitgeprobeerd kunnen worden. Als jouw verhaal waar is zou je verwachten dat jullie iedere mogelijkheid hiertoe met beide handen aangrijpen!!!!!!!!!
quote:saphira1985 schreef op 19 maart 2012 @ 13:25:

Met alle respect hoor over de afwijzendere adviezen. Maar nu wordt er zo moeilijk over gedaan. Maar hoeveel vrouwen lopen er niet rond die na een avontuurtje ongewenst zwanger zijn geworden?

Van een bekende of onbekende vader?

Dat is toch net zoiets? Of ben ik nou gek?

nou dan doe je het toch lekker...waarom hier nog om meningen en/of advies komen vragen?

Die vrouwen waar jij het over hebt zijn meestal per ongeluk zwanger geraakt (ongewenst, je zegt het al). Die kiezen op dat moment om het te houden of niet. Als ze het houden hebben ze inderdaad ook onzekerheid over erfelijke aandoeningen, dat is waar. Maar ze hadden niet gepland om van Jan uit de kroeg zwanger te raken en ws zijn ze later eerlijk tegenover hun kind en de wereld dat het een ongelukje was. Jullie bedenken nu al om alles en iedereen erover voor te liegen.
Saphira, goed dat je nu wat minder positief staat t.o.v. dit absurde plan.

Maar je bent echt slecht geïnformeerd. Bij zaad van een donor zal jouw man automatisch de juridische vader zijn, daar hoeft ie het kind nog niet eens apart voor te erkennen. Dus het maakt daarvoor niet uit of er een ziekenhuis aan te pas komt.

Maar volgens mij schaamt jouw man zich zodanig dat ie zelfs niet voor het ziekenhuis wil weten dat hij onvruchtbaar is. Alsof ze daar geen gekkere dingen hebben gezien.

En daarnaast zijn er ook met zwak zaad nog diverse opties om op een normale manier een kind te krijgen.

Ik vind het echt niet normaal dat een kind krijgen voor hem zo'n prestatie is, i.p.v. iets wat je graag samen wilt vanuit liefde. Hij kan beter eens naar een psycholoog gaan om te leren zichzelf te accepteren in plaats van zulke maffe plannetjes te bedenken.
Sandt, dat vind ik wel heel hard gezegd.

TO, kijk anders even de uitzending van Rambam van een paar weken geleden terug. Daar gingen ze zaad bestellen uit Denemarken dacht ik. Ook hier op Viva in het 'kind in je uppie' topic zijn er vast wel wat meiden die weten hoe dat in zn werk gast.
Maar het ziekenhuis wéét toch al dat hij onvruchtbaar is? Er zijn toch onderzoeken geweest?

Als hij echt zo trots is kan ik me trouwens niet voorstellen dat hij er wel mee kan leven als jij seks hebt met allerlei andere mannen. En dan nog vind ik het heel erg dat zijn trots zelfs boven jouw gezondheid en veiligheid gaat, en dat van het eventuele kind.
Heb je je al laten informeren op IVF en ICSI met zaad van je man?

De trots van je man, zelfs als het formeel wel zijn kind is, zal toch niet ongeschonden blijven als je het idee van je man uit voert.

Ik vind het raar...je man is trots, dat zit in zijn familie, en dan laat hij je het bed induiken met een stel onbekende mannen? Heel raar...
quote:Eva82 schreef op 19 maart 2012 @ 13:50:

Sandt, dat vind ik wel heel hard gezegd.

TO, kijk anders even de uitzending van Rambam van een paar weken geleden terug. Daar gingen ze zaad bestellen uit Denemarken dacht ik. Ook hier op Viva in het 'kind in je uppie' topic zijn er vast wel wat meiden die weten hoe dat in zn werk gast.Heb je gelijk in, maar wat de man van TO bedenkt en van zijn vrouw verwacht vind ik eigenlijk nog harder. Het gaat om zijn trots, uit dit hele plan klinkt geen liefde door naar zijn vrouw of het kindje.
Wat een ontiegelijk dom idee..

Kies dan voor een anonieme zaaddonor.. of kies iemand die je kent en laat hem dan doneren.. Maar zomaar een wildvreemde ? God mag weten wat voor een ziektes hij heeft (denk je dat een aB kuurtje goed is voor zwangere vrouwen), dat je Herpes direct ziet (ook al zo goed voor zwangere vrouwen) en dat HIV overgaat met AB ? Mwoah.. beetje dom gedacht..
Als zaad bestellen uit Scandinavië of België niet lukt dan moeten we maar TESE proberen.

Door alles wat ik gehoord heb van jullie kijk ik er echt anders tegenaan. Thuis hoor ik alleen de mening van mijn man. Hier van veel vrouwen. Dat voelt toch goed en geeft mij een hele andere kijk op het toekomstige kindje en de weg daar naar toe.

Ja, hij is trots en het is echt een hele venedering dat het hem niet lukt. Hij voelt zich echt een mislukkig en geen echte man. Dus het is eigenlijk een gevoel van afgang aan zijn kant. Zal hem toch proberen aan het verstand te brengen dat ik dit achteraf gezien toch niet wil. Hij zal wel zwaar teleurgesteld zijn maar dat moet dan maar.

Ergens had ik er wel vreemde gevoelens bij. Maar ik ben min of meer omgegaan voor hem. Ik ben blij dat ik als second opinion toch even deze vraag hier gesteld heb. De nadruk kwam nu meer op de keerzijde van de zaak te liggen.

Mag ik jullie hartelijk bedanken? Dit had ik gewoon even nodig. Ik ging met hem mee maar had veel twijfels. En nu gaan we samen eerst onderzoeken of we anoniem zaad kunnen bestellen en als dat niet lukt stel ik hem voor dat we TESE gaan proberen.
Maar waarom is het nou minder een afgang als je van een vakantiescharrel zwanger raakt, dat snap ik echt niet hoor. Dan heeft hij het kind evengoed niet zelf verwekt en dan heb je ook nog eens daadwerkelijk seks gehad met de verwekker.
Waarom willen jullie niet eerst de poging om een biologisch eigen kind te verwekken afronden alvorens op donorzaad over te stappen?

Dat kan ik niet rijmen met je mans trots een eigen kind te willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven