Man onvruchtbaar

19-03-2012 13:07 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor mijn brandende vraag een account aangemaakt. Heel verhaal, maar zal de tekst kort proberen te houden. Mijn man en ik zijn 4 jaar getrouwd. We hebben veel op orde. Huisje, boompje, beestje. Echter, we lopen al een tijdje in het ziekenhuis. Bij onderzoeken is er uit gekomen dat het zaad van mijn man erg zwak is. Zo zwak dat de kans op een zwangerschap eigenlijk nihil is. Onze wereld stortte in. Na de nodige emotionele periode zijn we nu in wat rustiger water beland.

We willen echter wel een kind. Dan kan je kiezen voor kunstmatige inseminatie met zaad van een donor of je adopteerd een kind uit het buitenland. In beide gevallen staat beschreven dat het kind niet van mijn man is.

Nu kwam mijn man vorige maand met een andere en vreemde oplossing waar ik even over na moest denken.

Hij stelde voor om naar een warm land op vakantie te gaan. Daar zou ik dan een aantal one night stands hebben met een aantal mannen. Ik ben best nog jong en zie er nog goed uit, al zeg ik het zelf. Dat moet dus geen probleem zijn. Zogenaamd gebruik ik de pil maar in real heb ik dan onbeschermde sex met ze. In de hoop dat ik van 1 van de mannen zwanger raak.

Bij terugkomst testen op soa’s en indien nodig een penicilline kuurtje.

Die mannen weten dus nooit dat ze vader worden. Na de vakantie zien we elkaar immers nooit meer. En mijn man staat genoteerd als de echte vader. Nu en in de toekomst. Volgens mijn man gebeurt dit vaker als dat iedereen denkt maar niemand praat erover.

Ik vond dit in het begin een vreemd plan. Maar hoe meer we er over praten en ik er wat langer over na heb kunnen denken is het misschien nog niet zo’n gek plan. Zijn jullie het daar mee eens? Als laatste second opinion ben ik benieuwd naar jullie reactie.
quote:Sasky schreef op 19 maart 2012 @ 13:17:

Ehm..weet niet zeker of dit serieus is maar als je man dit een optie vindt, waarom niet gewoon naar belgie gereden of Denemarken waar je in een ziekenhuis anoniem donorzaad kan krijgen - veiliger voor jou en ze zoeken een donor die ook nog eens een beetje op je man lijkt....

Maybe I am missing the point....

Volgens mij is the point dat in dat geval dan ergens beschreven wordt dat haar man dus niet de vader was. Terwijl als het een one night stand is, niemand daar wat van hoeft te weten.

Eergevoel van je vriend dus?
Of zien ze een eventueel kind als bonus voor een vakantie waar vrijheid en blijheid heerst?

Echt, hoe langer ik erover nadenk hoe stelliger ik van mening ben dat dit toch geen serieuze overweging kan zijn?

Wat haal je je op je hals zeg.

Mensen die zo onnadenkend zijn, zijn in mijn optiek zeker nog niet aan kinderen toe.

Misschien is het een gedachte uit wanhoop geboren, maar dan nog..... bekijk eerst de beschikbare VEILIGE opties die er ook echt wel zijn hoor.
Weet je dat je ook donorzaad kan vragen bij een bekende donor? heeft je man bijvoorbeeld een broer die dat voor jullie zou willen doen?

Dan weet je in ieder geval wat je (genetisch gezien) krijgt, kan je niet opeens te maken hebben met erfelijke ziektes waarvan zo'n enge man ergens ver weg misschien drager is EN kun je de eventuele vragen van je toekomstige kind ook nog eens eerlijk beantwoorden.

En vragen komen er, hoe dan ook. Zelfs als je er op je 23e per ongeluk achter komt dat je vader bloedgroep AB heef en jijzelf O.

Denk daar maar eens over na.
Dat van die HIV is maar een hele kleine kans. En ik kies wel mannen uit die uit europa komen. Dus geen mannen uit gebieden waar een hoog HIV risico aanwezig is.

En het verschil met donorzaad is dat mijn man geboekt staat als niet de eigen vader.

Op deze manier weet niemand hoe het werkelijk zit. En is mijn man voor de buitenwereld gewoon de echte vader.
Het is 19 maart, 1 april is nog ver weg.
verba volant, scripta manent.
Whoehahaha ...... BELACHELIJK plan!

Lig jij daar met een grote neger te bonken, terwijl jou man een kaaskop is.

Hahaha ik zie het resultaat al voor me.

Neem alsjeblieft een konijn ofzo, jullie zijn niet goed snik.
Ja en?
quote:saphira1985 schreef op 19 maart 2012 @ 13:20:

Dat van die HIV is maar een hele kleine kans. En ik kies wel mannen uit die uit europa komen. Dus geen mannen uit gebieden waar een hoog HIV risico aanwezig is.
Volgens mij zijn er al genoeg tegenreacties geplaatst, hier nu ook de mijne. Je moet je niet laten beïnvloeden door je man met dit slechte plan. Echt ongelofelijk. Het is allereerst zielig voor het kindje. Ten tweede licht je een (hieraan onschuldige) man op. Ten derde wil je jezelf hier toch niet voor verlenen?! Gatverdamme, ik zou het al behoorlijk smerig vinden om een aantal one night stands te moeten hebben, laat staan voor zoiets totaal oneerlijks.

Dat je man überhaupt met dit plan is gekomen, is voor mij sowieso een raadsel. Mijn vriend zou mij zeker weten NOOIT "uitlenen" aan iemand anders, ook al zou 1 van ons geen kinderen kunnen krijgen.
quote:[message=11490921,noline]saphira1985 schreef op 19

Bij terugkomst testen op soa’s en indien nodig een penicilline kuurtje.

Of je leven lang aan de HIV-remmers en een baby met HIV???

Andere (normale) opties:

IVFICSIDonorzaad dat is getest op SOA
Jeetje wat ben jij naief! Er nooit bij stil gestaan dat iedereen HIV kan hebben, en dat je daarvoor niet uit een 'risicogebied' hoeft te komen? En wat denk je van genetisch materiaal? Weet jij veel wat voor verschrikkelijke dingen in de familie van jouw 'donor' voorkomen!

Nou ik wacht nog 18 jaar, en zie je kind dan wel verschijnen bij DNA Onbekend...
Idioot plan.

Zijn jullie uitbehandeld? Ook met zeer zwak zaad zijn er mogelijkheden om zwanger te worden. Mijn vriend heeft erg weinig zaadcellen en ik ben nu dankzij ICSI toch zwanger.
quote:sandt schreef op 19 maart 2012 @ 13:16:

Naast wat je allemaal kunt oplopen. Soa's die wel en niet te genezen zijn, krijg je natuurlijk geen garantie dat je dan die maand net wel zwanger wordt. En die mannen ken je verder niet, weet jij wat voor erfelijks ze bij zich dragen? Heel eng plan, zou het zelf echt niet doen.

Ik zou dan eerder denken aan een bekende donor. Broer/neef van je man ofzo.Zou ik ook een beter idee vinden. En dan kan je man nog steeds als vader op de papieren als hij dat wil.
odi et amo
Dus een Europese man is minder vaak besmet met HIV? Ok, in Afrika is het risico een stuk groter maar als je met een blanke man bent getrouwd neem ik aan dat je niet met een donkere man een wip gaat maken, dan ziet iedereen dat je man niet de vader is.
verba volant, scripta manent.

En het verschil met donorzaad is dat mijn man geboekt staat als niet de eigen vader.

Op deze manier weet niemand hoe het werkelijk zit. En is mijn man voor de buitenwereld gewoon de echte vader.

Tuurlijk, jij kunt aan de manier van bewegen zien of iemand een ziekte onder de leden heeft?

Meisje... doe niet zo stom zeg!

Jouw man is voor de buitenwereld ook de vader, zelfs wanneer hij dat biologisch niet zou zijn. Vader zijn zit hem in de daden.

En dan nog.... de buitenwereld?

Wie hou je voor de gek?

Jullie zullen altijd weten hoe het echt zit.... je houdt jezelf voor de gek, neem dat maar van mij aan
Alles voor de schone schijn dus. Stel je voor zeg, dat je aan je vrienden moet vertellen dat je traag zaad hebt.

En wat doe je met erfelijke ziektes e.d.? Echt, wat een dom plan!
Klinkt mij in de oren alsof je man het erger vindt dat de buitenwereld weet dat zijn sperma zwak is dan dat dat jij mogelijk een enge ziekte oploopt + dat 'zijn' toekomstig kind nooit te weten zou kunnen komen wie zijn echte vader is.

Op zich vind ik het plan niet eens zo raar, maar als mijn man dit zou voorstellen dan zou ik denken dat hij alleen aan zichzelf denkt, een egoist is.
En het kind dan?

Wat als zij/hij gaat merken (aan karakter, gedrag, aandoeningen, bloedgroep, overeenkomende trekjes die er niet zijn, etc.) dat haar/zijn vader eigenlijk helemaal niets lijkt op hem/haarzelf?
Als je zoiets overweegt moet je misschien maar gewoon niet aan kinderen beginnen. Wat een dom plan zeg! Je kan je kind op deze manier met weet ik wat voor erfelijke dingen opzadelen. En om over het voorliegen nog maar te zwijgen. Wil jij het risico lopen dat je kind je nooit meer wil zien als het ooit uit komt? Ik snap ook het verschil met een anonieme donor niet. Die zijn tenminste getest op erfelijke dingen en soa's enzo. Echt, denk nog eens goed na over kinderen want als je er voor de geboorte al zo mee om gaat...zucht
Saphira,

Waar staat hij dan als niet vader zijnde geboekt? Als jullie getrouwd/hij het kind erkent, staat hij als vader op de geboorte oorkonde hoor, ook als je een anonieme donor gebruikt hebt.
I could go into detail...but I won't.

Op deze manier weet niemand hoe het werkelijk zit. En is mijn man voor de buitenwereld gewoon de echte vader.Je gaat dus na de geboorte van het kindje de rest van je leven iedereen (en ook jezelf eigenlijk) voorliegen...
Komen jullie niet in aanmerking voor ICSI dan? Dat kan zelfs met heel zwak zaad. Of is hij helemaal steriel?

Je plan is natuurlijk te absurd voor woorden. Dan zou ik eerder een goede vriend of familielid van je man inschakelen.
Oh en in het licht van 'beschreven' heb ik nog een overdenking voor je! Toevallig nav mijn eigen inseminatie van vorige week bij het zkh. Want wat er gebeurt is dat mijn man op zijn naam een potje sperma aflevert bij het zkh en een halve dag later kom ik langs, krijg ik een buisje te zien waar zijn naam op staat, moest ik voor tekenen dat ik dat inderdaad ingebracht wilde hebben en toen werd dat gedaan. maar ik kan aan het buisje niet zien dat dat uit het juiste potje gekomen en. En zij, het zkh-personeel, kan aan zijn potje niet zien of hijzelf of de buurman dat die ochtend gevuld heeft.

Dus als je dat ECHT zou willen, kun je dat -denk ik- nog wel omzeilen. Wat ik me afvraag, is wat je daarmee wint. Want een geadopteerd kind of een kind van donorzaad, geboren in jullie huwelijk, is juridisch net zo veel het kind van jou en van jouw man als een biologisch eigen kind. Daar hoef je het niet voor te doen. En hoe je het ook wendt of keert, of het nu ergens genoteerd staat of niet, je man zal toch altijd weten dat het niet zijn kind is. Vraag is of het fair is om de afkomst van zo'n kind te willen verdoezelen, omdat jouw man hier klaarblijkelijk niet mee om kan gaan.

Ik denk van niet.
quote:Kier_V schreef op 19 maart 2012 @ 13:23:

[...]

Wie hou je voor de gek?

Jullie zullen altijd weten hoe het echt zit.... je houdt jezelf voor de gek, neem dat maar van mij aanInderdaad!

De enige die jullie voor de gek gaan houden zijn jullie zelf en bovenal het kind!

En dat zou ik een kind nooit aan willen doen als toekomstige ouder!
Met alle respect hoor over de afwijzendere adviezen. Maar nu wordt er zo moeilijk over gedaan. Maar hoeveel vrouwen lopen er niet rond die na een avontuurtje ongewenst zwanger zijn geworden?

Van een bekende of onbekende vader?

Dat is toch net zoiets? Of ben ik nou gek?
Afgezien van dit niet zo handige plan, misschien toch beter om je man te helpen zijn onvruchtbaarheid te proberen te accepteren, is natuurlijk erg moeilijk en vaak een bron van schaamte. Ga praten met MW in ziekenhuis, dit zal een eventueel kind hoe dan ook verwekt ten goede komen. Geheimen en dit soort onverwerkte issues gaan anders heel waarschijnlijk hun tol vergen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven