Man vs vrouw 2012

31-03-2012 17:34 611 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers!

Ik heb een vraagje waar ik al een tijd mee zit en wil graag meningen hoe de man en vrouw hier op dit forum over denken.

Waarom lijkt het alsof vrouwen harder jagen op mannen tegenwoordig?

Heb het hier met regelmaat over met single mensen (man en vrouw) en het valt meerdere mensen op.

Het stoort mij mateloos, ik ben single en hou er van dat een man achter mij aanzit en moeite voor mij wil doen.

We kunnen allemaal wel zeggen dat het 2012 is en dat de vrouw tegenwoordig zo geemancipeerd is, alleen zou het niet liggen aan het feit dat veel vrouwen zich veel te gemakkelijk laten verleiden en genoegen nemen met een man die geen moeite voor ze wil doen?

Worden mannen daar niet extreem lui van?

Graag jullie reacties ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Mannen ook graag jullie eerlijke mening.
Je m"appelle belle
quote:snoezzz schreef op 31 maart 2012 @ 21:53:

[...]

Ik denk geloof ik hetzelfde als noppies, dus ik antwoord ook even als het mag

Ik vind het een stom spel zoals ik al zei, en inderdaad achterhaald.

En ik vind het niets toevoegen. Zie er het nut niet van in.

Als ik een man leuk vind, dan heeft hij de tijd die ik hem geef om me te laten zien dat hij mij ook leuk vindt. Ik vind het niks om afhankelijk te zijn van zijn moeite. Of te moeten zitten wachten tot een man belt. En dan vervolgens niet diezelfde dag terug te kunnen bellen, omdat het anders te snel overkomt, terwijl ik eigenlijk gewoon zin heb om die avond met hem op een terras te ploffen en te kletsen/te gaan stappen/ naar het strand te gaan/ seks te hebben. Ik bepaal dat liever zelf.

En eerlijk? Ik zou als man lekker afhaken als een vrouw zich zo zou gedragen. Want omgedraaid, als het me te lang duurt, haak ik ook af. Als ik een man bel en zeg: kom, we gaan lekker de stad in, dan kan het voorkomen dat hij niet kan natuurlijk, maar als dat meerdere keren gebeurt nou dan ben ik er wel klaar mee, dan heb je er niet genoeg zin in. Nogmaals: geen handvol maar een land vol hoor!

Ja, we denken hetzelfde!

Ik vind het alleen niet perse achterhaald. Sommige vrouwen zullen zich daar idd fijner bij voelen en sommige mannen zullen het wrs ook waarderen. Alleen denk ik niet dat ik pas bij een man die dat waardeert .
quote:palanja schreef op 31 maart 2012 @ 21:57:

[...]

Wat natuurlijk voor de dames wel een interessante vraag aan jou is;

Date jij nog?

Of laat je het op je afkomen.

Vraag geldt ook voor andere mannen.

Oh ja, ben zelf ook een man;

Ik laat het inderdaad wel op me afkomen.

Maar, uit nieuwsgierigheid mijner zijde, is het voor jou medebepalend voor het wel of niet aangaan van een relatie of je vrij snel seks hebt of er op moet wachten en er voor moet investeren?

Als je het op je af laat komen, lijkt me dat het meer gaat zoals het gaat. Of zit ik er dan naast .
quote:noppies schreef op 31 maart 2012 @ 22:15:

[...]

Maar, uit nieuwsgierigheid mijner zijde, is het voor jou medebepalend voor het wel of niet aangaan van een relatie of je vrij snel seks hebt of er op moet wachten en er voor moet investeren?

Als je het op je af laat komen, lijkt me dat het meer gaat zoals het gaat. Of zit ik er dan naast .

Nee, wanneer het gevoel daar is doet het er niet toe.

Je zou het kunnen omdraaien, wanneer het allemaal zo goed voelt is het niet goed wanneer de sex uitblijft om maar aan de 'reglementen' te voldoen.

Dat is dan toch nep?
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:palanja schreef op 31 maart 2012 @ 21:57:

[...]

Wat natuurlijk voor de dames wel een interessante vraag aan jou is;

Date jij nog?

Of laat je het op je afkomen.

Vraag geldt ook voor andere mannen.

Oh ja, ben zelf ook een man;

Ik laat het inderdaad wel op me afkomen.Nee ik date niet ik laat het op me afkomen.

Ik heb, een uitzondering daar gelaten nooit gejaagd en altijd wel

vriendinnen gehad.

Ben gewoon te lui om te jagen, het interesseert me niet genoeg of

een combinatie van voorgaande

Ik zie het als een natuurlijke selectie, vrouwen die naar MIJ komen zijn geïnteresseerd dus de selectie is gemaakt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
*Gooit knuppel naar binnen *

Heeft het wellicht ook met onzekerheid van vrouwen te maken? Dat als een man weken moeite doet, en achter je aanloopt, je dan de bevestiging hebt dat hij je echt wel leuk genoeg vindt?

Is een oprechte vraag
quote:palanja schreef op 31 maart 2012 @ 22:17:

[...]

Nee, wanneer het gevoel daar is doet het er niet toe.

Je zou het kunnen omdraaien, wanneer het allemaal zo goed voelt is het niet goed wanneer de sex uitblijft om aan de 'reglementen' te voldoen.

Dat is dan toch nep?

Precies. Dat bedoel ik. Als het zo loopt, loopt het zo. En volgens mij, als een van de twee na de 'snelle seks' opstapt om nooit meer iets te laten horen, was dat hoe dan ook nooit meer geworden dan wat het was. Dan zat er sowieso al geen relatie in.

Maar wil je dan jagen, als man zijnde? Of mag een vrouw ook jagen?
quote:snoezzz schreef op 31 maart 2012 @ 22:23:

Heeft het wellicht ook met onzekerheid van vrouwen te maken? Dat als een man weken moeite doet, en achter je aanloopt, je dan de bevestiging hebt dat hij je echt wel leuk genoeg vindt?

Is een oprechte vraag

In sommige gevallen misschien wel, echter persoonlijk ben ik niet echt een onzeker persoon.

Vroeg me gewoon of het tegenwoordig normaal is dat vrouwen jagen.

Want ik ben dus iemand die dat heel onnatuurlijk vind aanvoelen.
Je m"appelle belle
quote:noppies schreef op 31 maart 2012 @ 22:24:

[...]

.

Maar wil je dan jagen, als man zijnde? Of mag een vrouw ook jagen?Ik heb liever dat vrouwen jagen, ik wacht wel en zeg ja of nee
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:snoezzz schreef op 31 maart 2012 @ 21:53:

[...]

Ik denk geloof ik hetzelfde als noppies, dus ik antwoord ook even als het mag

Ik vind het een stom spel zoals ik al zei, en inderdaad achterhaald.

En ik vind het niets toevoegen. Zie er het nut niet van in.

Als ik een man leuk vind, dan heeft hij de tijd die ik hem geef om me te laten zien dat hij mij ook leuk vindt. Ik vind het niks om afhankelijk te zijn van zijn moeite. Of te moeten zitten wachten tot een man belt. En dan vervolgens niet diezelfde dag terug te kunnen bellen, omdat het anders te snel overkomt, terwijl ik eigenlijk gewoon zin heb om die avond met hem op een terras te ploffen en te kletsen/te gaan stappen/ naar het strand te gaan/ seks te hebben. Ik bepaal dat liever zelf.

En eerlijk? Ik zou als man lekker afhaken als een vrouw zich zo zou gedragen. Want omgedraaid, als het me te lang duurt, haak ik ook af. Als ik een man bel en zeg: kom, we gaan lekker de stad in, dan kan het voorkomen dat hij niet kan natuurlijk, maar als dat meerdere keren gebeurt nou dan ben ik er wel klaar mee, dan heb je er niet genoeg zin in. Nogmaals: geen handvol maar een land vol hoor!Wat jij beschrijft beschouw ik als kunstmatig hard to get spelen. Dat doe ik dus niet, maar ik ga ook niet zelf op jacht zoals veel vrouwen nu doen of achter een man aanlopen terwijl hij geen enkele moeite meer hoeft te doen, zoals ik hier helaas ontzettend vaak op het forum lees.
quote:hollebollegijs schreef op 31 maart 2012 @ 22:21:

[...]

Nee ik date niet ik laat het op me afkomen.

Ik heb, een uitzondering daar gelaten nooit gejaagd en altijd wel

vriendinnen gehad.

Ben gewoon te lui om te jagen, het interesseert me niet genoeg of

een combinatie van voorgaande

Ik zie het als een natuurlijke selectie, vrouwen die naar MIJ komen zijn geïnteresseerd dus de selectie is gemaakt.quote:hollebollegijs schreef op 31 maart 2012 @ 22:28:

[...]

Ik heb liever dat vrouwen jagen, ik wacht wel en zeg ja of neeOei, hier zou ik echt vollledig op afknappen, zelfs als ik je reuze leuk zou vinden.
Interessante discussie dit

Palanja, jij bent dus een man en wel of geen seks zou geen verschil maken als het gevoel er is. Duidelijk. De interesse erna wel?

Situatie À:

Je voelt je aangetrokken tot mij en vraagt me mee uit. We gaan uit, ik vind jou erg leuk, we kletsen tot diep in de nacht in het café, het klikt waanzinnig en daarna gaan we naar mijn huis en hebben we geweldige seks.

Situatie B:

Je voelt je aangetrokken tot mij en vraagt me mee uit. We gaan uit, ik vind jou erg leuk, we kletsen tot diep in de nacht in het café, het klikt waanzinnig en daarna ga jij naar jouw huis en ik naar het mijne.

Zit er een verschil in hoe snel je mij zou bellen voor een vervolgdate?

En wat als deze situatie zich voordoet:

Situatie c

Je voelt je aangetrokken tot mij en vraagt me mee uit. We gaan uit, ik vind jou erg leuk, we kletsen tot diep in de nacht in het café, het klikt waanzinnig en daarna gaan we naar mijn huis en hebben we geweldige seks.

De volgende avond bel ik je of je mee het terras opgaat, want het zonnetje schijnt.

Ga je mee? Of ben ik te opdringerig?
quote:hollebollegijs schreef op 31 maart 2012 @ 22:28:

[...]

Ik heb liever dat vrouwen jagen, ik wacht wel en zeg ja of neeVolgens mij 'tref' je dan ook de vrouwen die bij je passen en die er hetzelfde in staan.
Naar mijn inziens ligt de nuance net ietsje anders.

De mens springt economisch om met zijn energie (oftewel, de mens is gemakzuchtig).

Wanneer er een kleiner aanbod is aan gewilde mannen, dan gaan vrouwen concurreren en dat doen ze dan door zich gewilliger en aantrekkelijker op te stellen ten opzichte van een potentiële partner waarbij de eisen aan de man verlaagd worden. De man is een mens en dus economisch gericht en zal in dit geval de meest ideale partner voor hem kiezen (met oog op aantrekkelijkheid en leeftijd omwille van de vruchtbaarheid).

Wanneer het aanbod vrouwen kleiner is en dus meer mannen gaan jagen, dan stellen vrouwen zich kritischer op en gaan ze meer eisen stellen met betrekking tot trouw, gezinsvorming en dergelijke (en zich dus verzekeren van een betrouwbare hulpbron voor nageslacht).

Het is dus eigenlijke een sociale economie van vraag en aanbod.
O en voor de volledigheid moet ik dan ook nog een situatie d maken, waar hetzelfde scenario, maar geen seks hebben gehad en dat ik daarna bel voor avondje terrasploffen.
quote:snoezzz schreef op 31 maart 2012 @ 22:23:

Is een oprechte vraag

Misschien wel een beetje ja, maar ik doe dit vooral omdat ik merk dat dit bij mannen eerder tot verliefdheid leidt dan openlijk actief de jacht op ze te openen.

Uiteraard speel ik niet met ze, dus als ik ze niet zie zitten laat ik ze niet als een hondje achter me aanlopen. Dat is vernederend.
Inmiddels word het me steeds meer duidelijk:

Er zijn dus blijkbaar veel mannen die vinden dat vrouwen maar moeten jagen, en veel vrouwen die dat geen probleem vinden.
Je m"appelle belle
quote:fru1t3lla schreef op 31 maart 2012 @ 22:33:

De mens springt economisch om met zijn energie (oftewel, de mens is gemakzuchtig).

Wanneer er een kleiner aanbod is aan gewilde mannen, dan gaan vrouwen concurreren en dat doen ze dan door zich gewilliger en aantrekkelijker op te stellen ten opzichte van een potentiële partner waarbij de eisen aan de man verlaagd worden. De man is een mens en dus economisch gericht en zal in dit geval de meest ideale partner voor hem kiezen (met oog op aantrekkelijkheid en leeftijd omwille van de vruchtbaarheid).

Wanneer het aanbod vrouwen kleiner is en dus meer mannen gaan jagen, dan stellen vrouwen zich kritischer op en gaan ze meer eisen stellen met betrekking tot trouw, gezinsvorming en dergelijke (en zich dus verzekeren van een betrouwbare hulpbron voor nageslacht).

Het is dus eigenlijke een sociale economie van vraag en aanbod.Interessant idee en ik denk dat je best eens gelijk kunt hebben hierin.
quote:fru1t3lla schreef op 31 maart 2012 @ 22:33:

Het is dus eigenlijke een sociale economie van vraag en aanbod.

Dit is wel interessant fru1tt3lla. (hoop dat ik de 1 en de 3 goed heb )

Hoewel ik mijn eisen zelf dus nooit heb bijgesteld. Ook niet als het aanbod minder was, of er meer concurrentie was eigenlijk.....
quote:iris1969 schreef op 31 maart 2012 @ 22:34:

[...]

Misschien wel een beetje ja, maar ik doe dit vooral omdat ik merk dat dit bij mannen eerder tot verliefdheid leidt dan openlijk actief de jacht op ze te openen.

Uiteraard speel ik niet met ze, dus als ik ze niet zie zitten laat ik ze niet als een hondje achter me aanlopen. Dat is vernederend.Dus ze worden alleen verliefd bij jou als je ze laat wachten?
Leuk die scenario's!

Mijn eigen ervaring: is de man nog een relatief onbekende van me dan werken scenario's B en D het beste, dus zonder het sexgedeelte, maar kennen we elkaar al langer en/of is de man al verliefd of zwaar geïnteresseerd in me dan werken alle scenario's even goed, tenzij de sex slecht passend was, want dan is hij zijn interesse reeds kwijt geraakt na de eerste date.
Het is de huidige theorie in de sociale psychologie en het gaat over groepen, dus je kan natuurlijk niets zeggen over een individu . Mensen doen het ook niet bewust, maar ik merk wel in mijn omgeving dat vrouwen zich meer gaan uitsloven voor de ene gewilde jongen en bij het meisje waar alle mannen achteraan zitten, zij ook de "beste" zal kiezen. ^^
quote:noppies schreef op 31 maart 2012 @ 22:39:

[...]

Dus ze worden alleen verliefd bij jou als je ze laat wachten?Nee gewoonlijk ken ik de man al via het werk ofzo en dan heeft hij al "gewacht" en is al verliefd geworden, dan is extra wachten dus niet nodig. Dit werkt vooral bij mannen die ik totaal nog niet ken en pas ontmoet heb. Daar ga ik liever niet direct mee naar bed.
Oh nog een saillant detail (niet geheel OT maar wel over partner keuze).

Onderzoek heeft uitgewezen dat intelligentieniveau een rol speelt in de keuze van een partner.

Bij vrouwen is het zo dat naargelang het belang van de relatie stijgt, haar eisen qua intelligentie omhoog gaan.

Dus eerste date (als laagste) - dan ONS - dan relatie - serieuze relatie (als hoogste)

Bij mannen nemen de eisen aan IQ een serieuze dip bij ONS, en gaat deze pas terug omhoog bij relatie - serieuze relatie.

Zoals gezegd, beetje off topic maar ik vond toen ik het leerde wel heel erg grappig .
quote:iris1969 schreef op 31 maart 2012 @ 22:30:

[...]

[...]

Oei, hier zou ik echt vollledig op afknappen, zelfs als ik je reuze leuk zou vinden.

Dat is die natuurlijk selectie, wat blijft hangen is prima wat er op afknapt merk ik toch niet, serieus ben er nooit mee bezig ook.

Zo af en toe komt er een "aanbod" en dan is het tijd genoeg om er over na te denken.

Werk voor mij prima, heb al met al heel wat vriendinnen gehad.

quote:noppies schreef op 31 maart 2012 @ 22:33:

[...]

Volgens mij 'tref' je dan ook de vrouwen die bij je passen en die er hetzelfde in staan.Precies, het niet zo dat ik helemaal niet beweeg maar ben ook nooit op date geweest met uit eten enzo, ken ik echt niet.
quote:fru1t3lla schreef op 31 maart 2012 @ 22:40:

Het is de huidige theorie in de sociale psychologie en het gaat over groepen, dus je kan natuurlijk niets zeggen over een individu . Mensen doen het ook niet bewust, maar ik merk wel in mijn omgeving dat vrouwen zich meer gaan uitsloven voor de ene gewilde jongen en bij het meisje waar alle mannen achteraan zitten, zij ook de "beste" zal kiezen. ^^

Klopt. Dit is de marktwaardetheorie: je kiest een partner die bij je pas qua uiterlijk, inkomen, leeftijd, achtergrond, intelligentie, humor enz., met een kleine bandbreedte naar boven en beneden.

Als je dus bijv. zelf een 7 bent dan kies je gewoonlijk voor een 6 t/m 8, want een 3 vind je te min en een 9 is out of your league.

Hoe mooier, rijker of interessanter je bent hoe krtischer je dus kunt zijn tov je partnerkeuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven