Man vs vrouw 2012

31-03-2012 17:34 611 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers!

Ik heb een vraagje waar ik al een tijd mee zit en wil graag meningen hoe de man en vrouw hier op dit forum over denken.

Waarom lijkt het alsof vrouwen harder jagen op mannen tegenwoordig?

Heb het hier met regelmaat over met single mensen (man en vrouw) en het valt meerdere mensen op.

Het stoort mij mateloos, ik ben single en hou er van dat een man achter mij aanzit en moeite voor mij wil doen.

We kunnen allemaal wel zeggen dat het 2012 is en dat de vrouw tegenwoordig zo geemancipeerd is, alleen zou het niet liggen aan het feit dat veel vrouwen zich veel te gemakkelijk laten verleiden en genoegen nemen met een man die geen moeite voor ze wil doen?

Worden mannen daar niet extreem lui van?

Graag jullie reacties ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Mannen ook graag jullie eerlijke mening.
Je m"appelle belle
quote:iris1969 schreef op 31 maart 2012 @ 19:38:

In mijn ogen is haastige spoed zelden goed, dus gelijk jezelf op een presenteerblaadje aan een man aanbieden werkt volgens mij niet. Dat gaat tegen zijn jagersinstinct in en bovendien krijgt hij dan niet de kans naar je te verlangen, over je na te denken en eventueel verliefd op je te worden.

Ik geloof daar nooit zo in.

Wat Snoezzz ook zegt, als ik iemand leuk vind en hij mij, ga ik niet hard to get spelen. Daarmee lig ik niet perse op een presenteerblaadje, maar ben ik gewoon mezelf.

Paar jaar geleden heb ik een man eens laten wachten en moeite laten doen, omdat ik hem leuk vond en het wilde doen 'zoals het hoorde'. Uiteindelijk in bed beland, maar daarna voelde ik me niet echt blij. Alsof hij 'gewonnen' had en ik 'verloren'. Onzin, natuurlijk, maar duidelijk dat die manier niet bij mij past.

Maar miss ben ik daarom ook al jaren single .
quote:palanja schreef op 31 maart 2012 @ 19:42:

[...]

Welke site is dat?

Ik ben nogal lui namelijk.

Haha, ik ook.
quote:iris1969 schreef op 31 maart 2012 @ 19:38:

Ik vind dat er een groot verschil zit tussen kunstmatig hard to get spelen en een man wat moeite voor je laten doen. Je bent immers niet zomaar iemand, maar de moeite waard om tijd en aandacht aan te besteden.

In mijn ogen is haastige spoed zelden goed, dus gelijk jezelf op een presenteerblaadje aan een man aanbieden werkt volgens mij niet. Dat gaat tegen zijn jagersinstinct in en bovendien krijgt hij dan niet de kans naar je te verlangen, over je na te denken en eventueel verliefd op je te worden.

Die man is die tijd en aandacht toch ook waard, of geldt het andersom niet dan? Ik snap het gewoon niet, denk ik.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een man zijn interesse verloor doordat ik gewoon wel dezelfde dag terugbelde, of zelf belde, of we snel seks hadden. Echt niet.

En wat dat verlangen betreft: ik ga er maar even vanuit dat dat die vrouw dan op zoek is naar een relatie: stel dat die man alleen seks wil, en jij meer, hoor je dat dan niet liever na de eerste nacht meteen? En als de seks goed is, dat wakkert dat toch alleen maar meer het verlangen aan? En hoe zit het met die vrouw dan? Als zij die man leuk vindt, heeft zij toch ook gewoon zin?

Ik zou daar persoonlijk mijn tijd niet verder aan gaan besteden hoor, iemand weken achter me aan laten lopen voor ik weet of hij me uberhaupt wel ziet zitten.

Geen hand vol, maar een land vol, zij mijn oma altijd. En zo is het.

En als ik zin heb heb ik zin, en dan wil ik niet weken wachten.
quote:snoezzz schreef op 31 maart 2012 @ 19:59:

[...]

Die man is die tijd en aandacht toch ook waard, of geldt het andersom niet dan? Ik snap het gewoon niet, denk ik.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een man zijn interesse verloor doordat ik gewoon wel dezelfde dag terugbelde, of zelf belde, of we snel seks hadden. Echt niet.

En wat dat verlangen betreft: ik ga er maar even vanuit dat dat die vrouw dan op zoek is naar een relatie: stel dat die man alleen seks wil, en jij meer, hoor je dat dan niet liever na de eerste nacht meteen? En als de seks goed is, dat wakkert dat toch alleen maar meer het verlangen aan? En hoe zit het met die vrouw dan? Als zij die man leuk vindt, heeft zij toch ook gewoon zin?

Ik zou daar persoonlijk mijn tijd niet verder aan gaan besteden hoor, iemand weken achter me aan laten lopen voor ik weet of hij me uberhaupt wel ziet zitten.

En als ik zin heb heb ik zin, en dan wil ik niet weken wachten. Ik sluit me bij je aan
quote:snoezzz schreef op 31 maart 2012 @ 19:59:

[...]

Tuurlijk besteed je ook tijd en aandacht aan hem, dat doe je tegelijkertijd in de kennismakingsperiode.

Ik wel en mijn vriendinnen ook en ik lees het ook volop op het forum.

En wat dat verlangen betreft: ik ga er maar even vanuit dat dat die vrouw dan op zoek is naar een relatie: stel dat die man alleen seks wil, en jij meer, hoor je dat dan niet liever na de eerste nacht meteen?

Nee dan hoor ik dat liever vóór de sex en heb ik geen sex met hem, want ik doe niet aan een ONS.

En als de seks goed is, dat wakkert dat toch alleen maar meer het verlangen aan? En hoe zit het met die vrouw dan? Als zij die man leuk vindt, heeft zij toch ook gewoon zin?

Dan draait het in mijn ogen al te snel en te veel om de sex en sla je de spannende kennismakingsfase en aftastfase over, zodat de man in kwestie daar meestal geen moeite meer voor doet (uitgebreide gesprekken, bioscoopje, uiteten enz.).

Dit hoeft ook geen weken te duren hoor. Gewoon iets minder haast, zodat beide partijen naar elkaar gaan verlangen en zich gaan afvragen of die ander hen ook zo leuk vindt. Een heerlijke fase vind ik zelf .

Niet mee eens, mannen zat, maar leuke mannen zijn schaars.

En als ik zin heb heb ik zin, en dan wil ik niet weken wachten.

En dan ga je dus voor enkel sex, dat wil ik dus niet.
@iris Seks hebben met een man betekent niet dat je daarna die aftastfase niet meer hebt in mijn ogen hoor. Leuke fase inderdaad. Maar misschien zit het verschil er wel in dat ik seks ook een belangrijk onderdeel vind, en dus wel ook laat meewegen hoe de seks is in de beslissing of ik verder ga met iemand.

Maar ik zie niet zo in dat een man geen tijd en moeite in een bioscoopje, uitgaan of whatever meer zou steken, als je eenmaal seks hebt gehad. ik heb dat echt nog nooit ervaren.

Als ik het relatiemateriaal vind, dan neem ik geen genoegen met: Kom Snoezzz, we gaan wat leuks doen. We skippen de bioscoop en gaan alleen seks hebben. Dan zou het na een tijdje namelijk een seksrelatie zijn en als ik daar niet op uit ben, neem ik daar natuurlijk in de verste verte geen genoegen mee.

Maar ik vind het op een presenteerblaadje aanbieden dus losstaan van of je seks hebt of niet eigenlijk.
Door mijn eigen ervaringen zie ik dat dus anders. Zelf ben ik te vaak in de valkuil gevallen van snelle sex wat vervolgens een ONS, een SV of een vakantievriendje werd, terwijl als ik het rustiger aan deed het dan wel een relatie werd.

Ik heb het dan niet over weken wachten met sex, maar wel over het een man z'n best laten doen om je te veroveren (uiteraard niet op een kunstmatige manier) en niet achter hem aan rennen met contact zoeken en leuke dingen regelen.

Laat hem maar aan je laten zien dat hij er zin in heeft moeite voor je te doen buiten het vrijen om. Dat werkt in mijn ogen toch het beste.
quote:iris1969 schreef op 31 maart 2012 @ 19:43:

[...]

Aha ja dat herken ik wel hier op het forum en in mijn omgeving (en ik doe het zelf soms ook ), maar als het puntje bij paaltje komt is het gelukkig meestal stoere onafhankelijke grootspraak en willen de meeste vrouwen toch gewoon een leuke liefdevolle rekatie met een aardige man.Met als risico dat die grootspraak tot een afgeknapte man leid en dat die liefdevolle reactie uitblijft.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:palanja schreef op 31 maart 2012 @ 20:52:

[...]

Met als risico dat die grootspraak tot een afgeknapte man leid en dat die liefdevolle reactie uitblijft.Yep.
quote:brandy38 schreef op 31 maart 2012 @ 19:49:

[...]

Haha, ik ook.

Aha.

* Grijpt naar hengel*
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
[quote]snoezzz schreef op 31 maart 2012 @ 20:36:

@iris Seks hebben met een man betekent niet dat je daarna die aftastfase niet meer hebt in mijn ogen hoor. Leuke fase inderdaad. Maar misschien zit het verschil er wel in dat ik seks ook een belangrijk onderdeel vind, en dus wel ook laat meewegen hoe de seks is in de beslissing of ik verder ga met iemand.

Maar ik zie niet zo in dat een man geen tijd en moeite in een bioscoopje, uitgaan of whatever meer zou steken, als je eenmaal seks hebt gehad. ik heb dat echt nog nooit ervaren.

Dan heb jij echte uitzonderingen gehad.

Heb jij naderhand dan wel een liefdevolle relatie met wederzijds respect gehad? En ook het gevoel gehad dat de man in kwestie echt heel erg gek op je was? (is geen aanval gewoon een nieuwsgierige vraag)
Je m"appelle belle
@iris

Denk dat we dan allebei een ander referentiekader hebben inderdaad.

Ik ben met je eens dat een man best mag laten zien dat hij moeite voor je wil doen. Maar andersom vind ik dat ook.

En tussen assertief zijn naar een man toe, en achter hem aanrennen zit natuurlijk wel een verschil
quote:iris1969 schreef op 31 maart 2012 @ 20:52:

Door mijn eigen ervaringen zie ik dat dus anders. Zelf ben ik te vaak in de valkuil gevallen van snelle sex wat vervolgens een ONS, een SV of een vakantievriendje werd, terwijl als ik het rustiger aan deed het dan wel een relatie werd.

Ik heb het dan niet over weken wachten met sex, maar wel over het een man z'n best laten doen om je te veroveren (uiteraard niet op een kunstmatige manier) en niet achter hem aan rennen met contact zoeken en leuke dingen regelen.

Laat hem maar aan je laten zien dat hij er zin in heeft moeite voor je te doen buiten het vrijen om. Dat werkt in mijn ogen toch het beste.

Dat is wel fijn om te weten Iris, dat het nog wel mogelijk is..

Helaas heb ik regelmatig met mannen gedate die zelfs als ik wachtte met seks alsnog geen moeite wilden doen.

En dat terwijl ik toch echt Marvelous ben
Je m"appelle belle
quote:snoezzz schreef op 31 maart 2012 @ 21:12:

@iris

Denk dat we dan allebei een ander referentiekader hebben inderdaad.

Ik ben met je eens dat een man best mag laten zien dat hij moeite voor je wil doen. Maar andersom vind ik dat ook.

En tussen assertief zijn naar een man toe, en achter hem aanrennen zit natuurlijk wel een verschil

Ik wil zeker voor die juiste geweldige man wel moeite doen, alleen volgens de natuur moet hij dat dan toch eerst doen?

Vandaar dat ik dit topic ook gestart ben.

Misschien zijn mijn ideeen achterhaald?
Je m"appelle belle
quote:bellevr schreef op 31 maart 2012 @ 17:34:

Graag jullie reacties ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Mannen ook graag jullie eerlijke mening.

Ik denk dat vrouwen wel moeten jagen, vroeger was je als alleenwonende man zielig nu is er genoeg te beleven dus waarom zou je achter een vrouw aanjagen, doordat vrouwen niet meer gejaagd worden moeten ze zelf op jacht.

Vermoedelijk rammelt er wel wat aan mijn theorie
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:iris1969 schreef op 31 maart 2012 @ 20:52:

Maar ik vraag mij echt af of het feit dat het wel of niet een relatie werd nu echt lag in het wel of niet snel(ler) seks hebben met een man. Mijn vaste relaties begonnen soms meteen met seks, niet allemaal (niet dat het er zoveel waren).

Lijkt me dat het meer zit in de klik die je hebt, dan of je wel of niet iemand moeite laat doen.

Ik vind 'iemand moeite laten doen' altijd een beetje klinken als een spel, daar heb ik helemaal geen zin in.
quote:ailien schreef op 31 maart 2012 @ 17:47:

Zie nog genoeg mannen op jacht, vooral in het uitgaansleven.

Dat zijn de getrouwde mannen

Die werken onder tijdsdruk, kijk rond een uur of 3 moeten ze weer

bij moeders de vrouw zijn en de avond is niet niet geslaagd als ze niet gescoord hebben.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:noppies schreef op 31 maart 2012 @ 21:18:

[...]

Maar ik vraag mij echt af of het feit dat het wel of niet een relatie werd nu echt lag in het wel of niet snel(ler) seks hebben met een man. Mijn vaste relaties begonnen soms meteen met seks, niet allemaal (niet dat het er zoveel waren).

Lijkt me dat het meer zit in de klik die je hebt, dan of je wel of niet iemand moeite laat doen.

Ik vind 'iemand moeite laten doen' altijd een beetje klinken als een spel, daar heb ik helemaal geen zin in.Dus jij vind het als vrouw een achterhaald idee, Het spel?
Je m"appelle belle
quote:bellevr schreef op 31 maart 2012 @ 21:09:

[quote]snoezzz schreef op 31 maart 2012 @ 20:36:

Dan heb jij echte uitzonderingen gehad.

Heb jij naderhand dan wel een liefdevolle relatie met wederzijds respect gehad? En ook het gevoel gehad dat de man in kwestie echt heel erg gek op je was? (is geen aanval gewoon een nieuwsgierige vraag)

Denk je dat dat uitzonderingen waren? Ik heb dat nooit zo gezien. Natuurlijk heb ik die fijne relaties gehad met mannen. Evenals periodes dat ik gewoon even geen relatie wilde, en de mannen dit blijkbaar anders zagen. Want we hebben het in de regel over vrouwen die mannen achterna lopen en plat bellen, maar mijn hemel, vlak mannen niet uit zeg!

Ik heb het vaker wel bij 1 of 2 dates willen laten zitten, ook wel eens 's ochtends gezegd dat we het hier maar bij moesten laten (omdat ik nog een bioscoopje wel zou trekken, maar nog zo'n nacht slechte seks niet ) en die mannen oostindisch doof leken en doodleuk de volgende avond weer belden of we wat gingen drinken.

Maar goed, uiteindelijk vond ik er eentje die alles bezat (en ook hier: seks en kennismaken tegelijkertijd) en daar ben ik mee getrouwd
quote:hollebollegijs schreef op 31 maart 2012 @ 21:20:

[...]

bij moeders de vrouw zijn en de avond is niet niet geslaagd als ze niet gescoord hebben.Hollebollegijs doet een openbaringkje..
Je m"appelle belle
Dus als vrouwen en mannen in de date-sfeer gelijk zijn, is de man ineens lui...?
quote:bellevr schreef op 31 maart 2012 @ 21:27:

[...]

Dus jij vind het als vrouw een achterhaald idee, Het spel?

Nee hoor, niet achterhaald. Het is alleen niet dat wat bij mij past.

Seks hoort voor mij ook bij het kennismaken en is medebepalend voor een vervolg. Heb ook echt wel eens een deksel op mijn neus gehad, dat ik met iemand het bed ingedoken ben die ik echt leuk vond, maar wat uiteindelijk vanuit hem niet meer was dan een ONS. Maar ook wel andersom, dat ik er na die ONS wel klaar mee was.

Als ik iemand leuk vind en zin heb in seks, heb ik seks. Ik geloof niet dat ik daar een eventuele kans op een toekomstige relatie mee verpest. Als dat er niet uit voort vloeit, heeft dat er wrs ook nooit in gezeten.

Voor mij is het meer een spel dat je samen speelt, ik doe ook moeite en vind het ook fijn als iemand moeite voor mij doet.

Hoe werkt dat dan vanuit mannen gezien?
quote:bellevr schreef op 31 maart 2012 @ 21:27:

[...]

Dus jij vind het als vrouw een achterhaald idee, Het spel?

Ik denk geloof ik hetzelfde als noppies, dus ik antwoord ook even als het mag

Ik vind het een stom spel zoals ik al zei, en inderdaad achterhaald.

En ik vind het niets toevoegen. Zie er het nut niet van in.

Als ik een man leuk vind, dan heeft hij de tijd die ik hem geef om me te laten zien dat hij mij ook leuk vindt. Ik vind het niks om afhankelijk te zijn van zijn moeite. Of te moeten zitten wachten tot een man belt. En dan vervolgens niet diezelfde dag terug te kunnen bellen, omdat het anders te snel overkomt, terwijl ik eigenlijk gewoon zin heb om die avond met hem op een terras te ploffen en te kletsen/te gaan stappen/ naar het strand te gaan/ seks te hebben. Ik bepaal dat liever zelf.

En eerlijk? Ik zou als man lekker afhaken als een vrouw zich zo zou gedragen. Want omgedraaid, als het me te lang duurt, haak ik ook af. Als ik een man bel en zeg: kom, we gaan lekker de stad in, dan kan het voorkomen dat hij niet kan natuurlijk, maar als dat meerdere keren gebeurt nou dan ben ik er wel klaar mee, dan heb je er niet genoeg zin in. Nogmaals: geen handvol maar een land vol hoor!
quote:noppies schreef op 31 maart 2012 @ 21:45:

[...]

Nee hoor, niet achterhaald. Het is alleen niet dat wat bij mij past.

Seks hoort voor mij ook bij het kennismaken en is medebepalend voor een vervolg. Heb ook echt wel eens een deksel op mijn neus gehad, dat ik met iemand het bed ingedoken ben die ik echt leuk vond, maar wat uiteindelijk vanuit hem niet meer was dan een ONS. Maar ook wel andersom, dat ik er na die ONS wel klaar mee was.

Als ik iemand leuk vind en zin heb in seks, heb ik seks. Ik geloof niet dat ik daar een eventuele kans op een toekomstige relatie mee verpest. Als dat er niet uit voort vloeit, heeft dat er wrs ook nooit in gezeten.

Voor mij is het meer een spel dat je samen speelt, ik doe ook moeite en vind het ook fijn als iemand moeite voor mij doet.

Hoe werkt dat dan vanuit mannen gezien?Dit dus
quote:hollebollegijs schreef op 31 maart 2012 @ 21:20:

[...]

bij moeders de vrouw zijn en de avond is niet niet geslaagd als ze niet gescoord hebben.

Wat natuurlijk voor de dames wel een interessante vraag aan jou is;

Date jij nog?

Of laat je het op je afkomen.

Vraag geldt ook voor andere mannen.

Oh ja, ben zelf ook een man;

Ik laat het inderdaad wel op me afkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven