Man vs vrouw 2012

31-03-2012 17:34 611 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers!

Ik heb een vraagje waar ik al een tijd mee zit en wil graag meningen hoe de man en vrouw hier op dit forum over denken.

Waarom lijkt het alsof vrouwen harder jagen op mannen tegenwoordig?

Heb het hier met regelmaat over met single mensen (man en vrouw) en het valt meerdere mensen op.

Het stoort mij mateloos, ik ben single en hou er van dat een man achter mij aanzit en moeite voor mij wil doen.

We kunnen allemaal wel zeggen dat het 2012 is en dat de vrouw tegenwoordig zo geemancipeerd is, alleen zou het niet liggen aan het feit dat veel vrouwen zich veel te gemakkelijk laten verleiden en genoegen nemen met een man die geen moeite voor ze wil doen?

Worden mannen daar niet extreem lui van?

Graag jullie reacties ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Mannen ook graag jullie eerlijke mening.
Je m"appelle belle
quote:noppies schreef op 01 april 2012 @ 19:30:

[...]

Ik ben nog aan het nadenken wat ik hier van vind. Ergens vind ik het nogal negatief en weinig hoopgevend voor een leuke relatie.

Mannen zijn nu eenmaal anders dan vrouwen, maar dat mannen echt zo tegen vrouwen aan zouden kijken, daar twijfel ik aan (of ik wil dat gewoon niet geloven, dat kan ook ).

Zeggen ze dat niet meer in dezelfde geest als er grappen worden gemaakt over blondjes, belgen, mannen- en vrouweneigenaardigheidjes?

Waarom zou je je leven willen delen met iemand die jou labiel en zeurderig vindt, net als alle andere vrouwen en dat als een standaard-eigenschappenpakket ziet.

Nou ja, ik bazel geloof ik, heb het nog niet op een rij wat ik er over wil zeggen. Misschien komt het nog .Ik denk dat mannen dit gewoon als een onvermijdelijk gegeven zien als ze hetero zijn en dus sex/een relatie met een vrouw willen. Ze maken er dan grapjes over met hun vrienden of halen hun schouders op bij te veel labiel gezeur en richten vervolgens hun aandacht op hun werk/hobby/sport.
quote:_lupine_ schreef op 01 april 2012 @ 19:33:

[...]

Mannen geen competiedrang, huh?

Het gaat misschien een beetje ver om te stellen dat mannen leven bij de gratie van competitie, maar dat ze het totaal niet zouden hebben is in mijn ogen echt complete onzin. Juist omdat ze dat hebben zijn mannen in bijna sectoren succesvoller dan vrouwen en bekleden ze overal hoge functies. Competitiedrang. drang om te bewijzen, name it, maar ik zie dat toch echt als mannelijke eigenschap waarbij het om het ego draait.

Eens.

Ik weet niet of ik vind dat de emancipatie pas geslaagd is als alles 50/50 is. Eigenlijk denk ik van niet in het geval van de liefde. Het idee dat mannen en vrouwen daar hetzelfde in zouden staan geloof ik ook niet. Er zijn verschillen en die blijven, dat zit in de natuur zoals Iris al schreef.

Yep.

Ik denk eigenlijk ook mannen het liefste jagen en soms is het gewoon zo dat als de prooi binnen is, de interesse over is. Volgens mij heb ik dat laatst aan de lijve ondervonden. Heb jaren een flirt gehad en laatst zijn we dan voor het eerst in bed beland. Daarna heb ik niks van me laten horen en na een tijdje vroeg hij of het voor het herhaling vatbaar was en of hij me nog eens mocht bellen. Ik zei dat hij altijd mag bellen en op dat moment dan wel een ja of nee zou horen. Vond hij wel een leuk antwoord volgens mij.

Vervolgens was het zo dat als hij belde ik altijd wel tijd had en sindsdien merk ik gewoon dat de spanning er bij zijn kant af is. De volgende keer pak ik dit ook anders aan, al weet ik nog niet hoe. Dit gaat overigens om een seksvriendje.

Dit verbaast me niets, want té beschikbaar zijn is vaak een turn-off. Veel mannen willen toch het gevoel hebben dat ze iemand hebben getroffen die bijzonder genoeg is om hun best voor te moeten/willen blijven doen.
quote:Donkeyshot schreef op 01 april 2012 @ 18:34:

[...]

Of de man weerstaat de verleiding en hapt niet. Dan krijg je grote verwarring aan de vrouw-kant, en grote onzekerheid.Nee hoor, als de man niet reageert (hapt), dan is het vrij snel: next. Bovendien kun je zelf als vrouw tijdens het happroces nog makkelijk van gedachten veranderen, he. Voortschrijdend inzicht noemt men dat. Zo van: nee, toch maar niet.
Ik ben inderdaad te beschikbaar voor hem. De laatste tijd realiseer me steeds meer dat de liefde en relaties eigenlijk een groot spel zijn, met (ongeschreven) regels en mechanismen.

Ik heb altijd gezegd dat ik van spelletjes spelen hou, maar zie nu in dat ik daarmee eigenlijk de eigenlijke werking ontken. Vooral in de beginfase is het een spel, en volgens mij speelt het hele aantrekken-afstotenverhaal daar ook best een grote rol in.

In mijn laatste relatie heb ik me verschrikkelijk gedragen. Achteraf gezien was ik gewoon niet gek genoeg op hem en tijdens de relatie zelf speelde dat ook al. Ik was zo labiel als een borderliner. De ene dag beloofde ik hem gouden bergen en kon ik mijn liefde voor hem niet vaak genoeg uiten en dan een week later had ik er geen zin meer in en haalde met mijn gebitch het bloed onder zijn nagels vandaan. Ik begreep ook niet waarom hij bij me bleef, maar ja, hij was verliefd. En mijn spel, het aantrekken-afstoten, maakte dat alleen maar erger zei hij.
quote:zammm schreef op 01 april 2012 @ 19:46:

[...]

Nee hoor, als de man niet reageert (hapt), dan is het vrij snel: next. Bovendien kun je zelf als vrouw tijdens het happroces nog makkelijk van gedachten veranderen, he. Voortschrijdend inzicht noemt men dat. Zo van: nee, toch maar niet.Klopt, maar veel vrouwen zien dat niet in en blijven zoeken naar signalen die hun hoop bevestigen.
quote:zammm schreef op 01 april 2012 @ 19:46:

[...]

Nee hoor, als de man niet reageert (hapt), dan is het vrij snel: next. Bovendien kun je zelf als vrouw tijdens het happroces nog makkelijk van gedachten veranderen, he. Voortschrijdend inzicht noemt men dat. Zo van: nee, toch maar niet.Of ze opent een topic op de Relatiepijler van Viva ...
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:_lupine_ schreef op 01 april 2012 @ 20:05:

Ik ben inderdaad te beschikbaar voor hem. De laatste tijd realiseer me steeds meer dat de liefde en relaties eigenlijk een groot spel zijn, met (ongeschreven) regels en mechanismen.

Ik heb altijd gezegd dat ik van spelletjes spelen hou, maar zie nu in dat ik daarmee eigenlijk de eigenlijke werking ontken. Vooral in de beginfase is het een spel, en volgens mij speelt het hele aantrekken-afstotenverhaal daar ook best een grote rol in.

In mijn laatste relatie heb ik me verschrikkelijk gedragen. Achteraf gezien was ik gewoon niet gek genoeg op hem en tijdens de relatie zelf speelde dat ook al. Ik was zo labiel als een borderliner. De ene dag beloofde ik hem gouden bergen en kon ik mijn liefde voor hem niet vaak genoeg uiten en dan een week later had ik er geen zin meer in en haalde met mijn gebitch het bloed onder zijn nagels vandaan. Ik begreep ook niet waarom hij bij me bleef, maar ja, hij was verliefd. En mijn spel, het aantrekken-afstoten, maakte dat alleen maar erger zei hij.Heel herkenbaar, want ik heb mij ook behoorlijk misdragen in een relatie, niet omdat ik niet gek op hem was maar omdat ik continu beren op de weg zag of oude issues op hem projecteerde. Gelukkig realiseerde ik me op tijd waar ik mee bezig was, want ik gooide iets weg dat heel mooi was met mijn rare labiele gedrag. Dat onbewust aantrekken-afstoten kan dus heel goed werken, maar wel met mate, anders keert het zich tegen je vind ik.
quote:_lupine_ schreef op 01 april 2012 @ 20:06:

[...]

Klopt, maar veel vrouwen zien dat niet in en blijven zoeken naar signalen die hun hoop bevestigen.Eens.
quote:_lupine_ schreef op 01 april 2012 @ 20:06:

[...]

Klopt, maar veel vrouwen zien dat niet in en blijven zoeken naar signalen die hun hoop bevestigen.Misschien, maar ik heb daar dus geen last van. Niets zo zielig als een vrouw die die tegen beter weten in achter een man aanloopt ( of andersom).
quote:zammm schreef op 01 april 2012 @ 20:16:

[...]

Misschien, maar ik heb daar dus geen last van. Niets zo zielig als een vrouw die die tegen beter weten in achter een man aanloopt ( of andersom).Precies. Gelukkig heb ik er ook geen last van, maar helaas zie je het IRL en op het forum wel heel erg vaak gebeuren.
quote:zammm schreef op 01 april 2012 @ 20:16:

[...]

Misschien, maar ik heb daar dus geen last van. Niets zo zielig als een vrouw die die tegen beter weten in achter een man aanloopt ( of andersom).

Toch zie ik wel voorbeelden van mannen die door vol te houden het tóch voor elkaar krijgen. Andersom zie ik eigenlijk nooit.

Mijn theorie: een man wil een bijzondere vrouw; een vrouw wil een man die haar bijzonder vindt. Of zoiets.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 01 april 2012 @ 20:19:

[...]

Toch zie ik wel voorbeelden van mannen die door vol te houden het tóch voor elkaar krijgen. Andersom zie ik eigenlijk nooit.

Mijn theorie: een man wil een bijzondere vrouw; een vrouw wil een man die haar bijzonder vindt. Of zoiets.Inderdaad, zo zie ik het ook. Mannen lukt het nog weleens om toch die vrouw voor zich te winnen, maar andersom nooit.
quote:Donkeyshot schreef op 01 april 2012 @ 20:19:

[...]

Mijn theorie: een man wil een bijzondere vrouw; een vrouw wil een man die haar bijzonder vindt. Of zoiets.Eens, maar dan moet er toch wel iets ingezeten hebben dat is gaan groeien, want de eerste de beste sukkel wil ze echt niet hoor, zelfs als hij eindeloos blijft aanhouden.
quote:iris1969 schreef op 01 april 2012 @ 20:11:

[...]

Heel herkenbaar, want ik heb mij ook behoorlijk misdragen in een relatie, niet omdat ik niet gek op hem was maar omdat ik continu beren op de weg zag of oude issues op hem projecteerde. Gelukkig realiseerde ik me op tijd waar ik mee bezig was, want ik gooide iets weg dat heel mooi was met mijn rare labiele gedrag. Dat onbewust aantrekken-afstoten kan dus heel goed werken, maar wel met mate, anders keert het zich tegen je vind ik.

Ben ik met je eens. Het gaat zich tegen je keren, ik herkende mezelf niet meer terug en was verworden tot iemand die ik helemaal niet wilde zijn. Ik heb er ook zelf een punt achter gezet.

En dat stip jij ook nog de projectie aan, daar kan ik boekdelen over volschrijven, maar da's een beetje teveel off-topic.
quote:iris1969 schreef op 01 april 2012 @ 18:56:

[...]

Grappig dat je mijn post als denigerend ziet richting mannen, want zo is het zeker niet bedoeld. Ik zie het zelf meer als een realistisch beeld van het verschil tussen mannen en vrouwen met voor- en nadelen aan beide zijden.

Je hebt me niet goed gelezen, Iris.

Ik schreef dat we het gisteren eens waren dat vrouwen best denigrerend over mannen (kunnen) denken.

Ik vatte je post helemaal niet zo op.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:_lupine_ schreef op 01 april 2012 @ 19:33:

[...]

Mannen geen competiedrang, huh?

Het gaat misschien een beetje ver om te stellen dat mannen leven bij de gratie van competitie, maar dat ze het totaal niet zouden hebben is in mijn ogen echt complete onzin. Juist omdat ze dat hebben zijn mannen in bijna sectoren succesvoller dan vrouwen en bekleden ze overal hoge functies. Competitiedrang. drang om te bewijzen, name it, maar ik zie dat toch echt als mannelijke eigenschap waarbij het om het ego draait.

Ik weet niet of ik vind dat de emancipatie pas geslaagd is als alles 50/50 is. Eigenlijk denk ik van niet in het geval van de liefde. Het idee dat mannen en vrouwen daar hetzelfde in zouden staan geloof ik ook niet. Er zijn verschillen en die blijven, dat zit in de natuur zoals Iris al schreef.

Ik denk eigenlijk ook mannen het liefste jagen en soms is het gewoon zo dat als de prooi binnen is, de interesse over is. Volgens mij heb ik dat laatst aan de lijve ondervonden. Heb jaren een flirt gehad en laatst zijn we dan voor het eerst in bed beland. Daarna heb ik niks van me laten horen en na een tijdje vroeg hij of het voor het herhaling vatbaar was en of hij me nog eens mocht bellen. Ik zei dat hij altijd mag bellen en op dat moment dan wel een ja of nee zou horen. Vond hij wel een leuk antwoord volgens mij.

Vervolgens was het zo dat als hij belde ik altijd wel tijd had en sindsdien merk ik gewoon dat de spanning er bij zijn kant af is. De volgende keer pak ik dit ook anders aan, al weet ik nog niet hoe. Dit gaat overigens om een seksvriendje.

De stelling was dat mannen het niet leuk vonden om van vrouwen te verliezen.

Daar merk ik over het algemeen weinig van bij mannen en ook niet bij mezelf.

Die competitie wordt vooral door vrouwen gevoerd, vind ik.

Dat mannen naar elkaar competitief zijn, dat klopt helemaal, maar dat was dus niet waarop ik reageerde.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:palanja schreef op 01 april 2012 @ 22:02:

[...]

Dat mannen naar elkaar competitief zijn, dat klopt helemaal, maar dat was dus niet waarop ik reageerde.

Bedoel je de kutnijd tussen vrouwen onderling?

Goedenavond trouwens
quote:palanja schreef op 01 april 2012 @ 21:56:

[...]

Je hebt me niet goed gelezen, Iris.

Ik schreef dat we het gisteren eens waren dat vrouwen best denigrerend over mannen (kunnen) denken.

Ik vatte je post helemaal niet zo op.Aha gelukkig.
quote:palanja schreef op 01 april 2012 @ 22:02:

[...]

Ik ken het wel hoor, mijn ex-vriend had dit bijv. en de mannen waar ik ooit leiding over had vonden dat vaak ook niet fijn.

En ik hoor het ook regelmatig: "je gooit de bal als een wijf" tegen een man of "pfft verlies je nu van dat kleine meisje, ben jij nu een vent?".

Blijkbaar is een superieure vrouw dus niet zo goed voor het ego van menig man.

Onderling zeker, maar met mannen niet zozeer vind ik zelf, al is het soms wel leuk om bijv. handiger, sneller of slimmer te zijn omdat ze dat echt niet leuk vinden .

Quote Iris 1969

"Onderling zeker, maar met mannen niet zozeer vind ik zelf, al is het soms wel leuk om bijv. handiger, sneller of slimmer te zijn omdat ze dat echt niet leuk vinden ."

Stiekem Eens.

Hoewel ik ook wel denk dat het van de sector afhangt misschien.

Ik werk in een sector met een zogeheten mannencultuur, en daar merk ik eigenlijk weinig van concurrentie tussen hen en mij. Ik denk zelfs dat ik eerder respect heb gekregen doordat ik, hoewel fysiek toch minder sterk en kleiner, toch wel net zo hard ben in mijn vakgebied als zij.

Maar ik vind het daarentegen vaak ook wel aandoenlijk om te zien hoe de mannen op mijn werk bijvoorbeeld juist heel erg beschermend zijn naar mij toe. Ik laat het ook vaak wel toe, vind het schattig, en lief.

En eerlijk is eerlijk, soms speel ik er ook wel juist op die manier op in, omdat ik zo gewoon eerder mijn zin krijg
@ Iris,

Een kleine nuance.

Mannen roepen inderdaad dingen als "je gooit als een wijf", maar dat doen ze om fysieke (on)macht aan te geven van zichzelf of een andere man.

Vrouwen zijn nu eenmaal fysiek minder sterk, wanneer een vrouw dat aanstootgevend zou vinden, dan voelt dat juist als dat die vrouw moeite heeft met haar fysiek.
quote:snoezzz schreef op 01 april 2012 @ 22:30:

[...]

Bedoel je de kutnijd tussen vrouwen onderling?

Goedenavond trouwens

Nee dat bedoel ik niet; al heb je daar zeker een punt.

Vrouwen hebben moeite elkaar zuiver te beoordelen.

Misschien moeten vrouwen zich daar nog wat in evolueren.

Wat ik bedoel is "haantjesgedrag" van vrouwen, wat natuurlijk al onnatuurlijk is.

Het valt mij altijd op dat wanneer ik op bijvoorbeeld vakbeurzen ben, er vrouwen zijn die zich nogal nadrukkelijk profileren.

Niets aan te merken op hun vakkennis, maar vaak een beetje té opvallend.
quote:palanja schreef op 01 april 2012 @ 23:28:

[...]

Nee dat bedoel ik niet; al heb je daar zeker een punt.

Vrouwen hebben moeite elkaar zuiver te beoordelen.

Misschien moeten vrouwen zich daar nog wat in evolueren.

Wat ik bedoel is "haantjesgedrag" van vrouwen, wat natuurlijk al onnatuurlijk is.

Het valt mij altijd op dat wanneer ik op bijvoorbeeld vakbeurzen ben, er vrouwen zijn die zich nogal nadrukkelijk profileren.

Niets aan te merken op hun vakkennis, maar vaak een beetje té opvallend.Ah, op die manier. Dat neem ik dan maar aan, kom zelf niet op vakbeurzen
quote:snoezzz schreef op 01 april 2012 @ 23:33:

[...]

Ah, op die manier. Dat neem ik dan maar aan, kom zelf niet op vakbeurzen

Ik liever ook niet!

Hebbie nog naar Studio Voetbal gekeken?

Ik heb wel eens te maken gehad met mannen die het niet konden hebben dat ik van ze won. Bijvoorbeeld tijdens het sporten was het echt not-done om te verliezen van een meisje. (Dit werd ook nadrukkelijk zo benoemd) en toen ik wel won (ik was technisch nogal goed in die sport), was een jongen echt totaal over de zeik en vernederd, omdat hij van mij had verloren en ging kinderachtige smoesjes verzinnen... en ik heb het ook meegemaakt tijdens het gamen met vrienden.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven