Man vs vrouw 2012

31-03-2012 17:34 611 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers!

Ik heb een vraagje waar ik al een tijd mee zit en wil graag meningen hoe de man en vrouw hier op dit forum over denken.

Waarom lijkt het alsof vrouwen harder jagen op mannen tegenwoordig?

Heb het hier met regelmaat over met single mensen (man en vrouw) en het valt meerdere mensen op.

Het stoort mij mateloos, ik ben single en hou er van dat een man achter mij aanzit en moeite voor mij wil doen.

We kunnen allemaal wel zeggen dat het 2012 is en dat de vrouw tegenwoordig zo geemancipeerd is, alleen zou het niet liggen aan het feit dat veel vrouwen zich veel te gemakkelijk laten verleiden en genoegen nemen met een man die geen moeite voor ze wil doen?

Worden mannen daar niet extreem lui van?

Graag jullie reacties ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Mannen ook graag jullie eerlijke mening.
Je m"appelle belle
Oh ja, Ezeltje,

Ik was natuurlijk te lui om het hele lijstje in de juiste volgorde te zetten.

Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:noppies schreef op 01 april 2012 @ 16:53:

[...]

Ze willen zelf ook thuis zitten, het is niet dat het verplicht 'moet' van de man.

Mmmmm zou dat zo zijn of is het net zoals hier in de Bible Belt.

Vrouwen gaan zich gedragen naar hoe zij denken dat de groep ze het liefst ziet en uiteraard naar voorbeeld van de ouders en omgeving.

Komen ze in een andere omgeving willen ze ineens wel uit, eigen carrière, auto enz.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Zit iedereen hier?

Volgens mij gaat het zo: Alleen de foute en dus ervaren mannen maken avances en daarom blijven vrouwen vaak aan de verkeerde kerel hangen.

Persoonlijk zou ik graag eens iemand tegenkomen die iets beter kan dan ik (zo moeilijk kan dat toch niet zijn ) en thuiszitten lijkt me helemaal niks.

Er zijn trouwens ook zat mannen die last hebben van stemmingswisselingen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 01 april 2012 @ 18:08:

Volgens mij gaat het zo: Alleen de foute en dus ervaren mannen maken avances en daarom blijven vrouwen vaak aan de verkeerde kerel hangen..Dit ook!
quote:hollebollegijs schreef op 01 april 2012 @ 17:57:

[...]

Mmmmm zou dat zo zijn of is het net zoals hier in de Bible Belt.

Vrouwen gaan zich gedragen naar hoe zij denken dat de groep ze het liefst ziet en uiteraard naar voorbeeld van de ouders en omgeving.

Komen ze in een andere omgeving willen ze ineens wel uit, eigen carrière, auto enz.Misschien heeft het daar ook wel deels mee te maken. Vrouwen hebben geen ambities, maar hoeven die ook niet te hebben, omdat dat niet van ze verwacht wordt. Een aantal NL meiden die hier ook wonen en met een man van hier samen zijn, vallen ook in dat patroon trouwens.
Waar zit je, Noppies?

Mosterd.
quote:zammm schreef op 01 april 2012 @ 18:19:

Waar zit je, Noppies?

Mosterd.

Had je het nog gezien? Heb net de opsomming weggehaald .

Boerenbergdorp dekt de lading wel.
quote:zammm schreef op 01 april 2012 @ 17:52:

Volgens mij gaat het zo:

De vrouw verleidt, de man hapt. Het lijkt dan net alsof de man jaagt, maar het initiatief komt natuurlijk van de vrouw, zij heeft hem immers groen licht gegeven.

Dat groene licht heeft hij nodig, anders zal hij niet gaan jagen.Dit denk ik ook wel. Maar dan, daarna? Hoe lang laat een vrouw jagen? Mag ze zelf ook initiatief nemen? Knapt de jager af als er snel seks volgt?

Volgens mij gaat het zo:

De vrouw verleidt, de man hapt. Het lijkt dan net alsof de man jaagt, maar het initiatief komt natuurlijk van de vrouw, zij heeft hem immers groen licht gegeven.

Dat groene licht heeft hij nodig, anders zal hij niet gaan jagen.Of de man weerstaat de verleiding en hapt niet. Dan krijg je grote verwarring aan de vrouw-kant, en grote onzekerheid. Bij initiatief nemen en belangstelling tonen hoort het risico op het lopen van een blauwtje, maar daar zijn vrouwen nog niet helemaal aan gewend.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:noppies schreef op 01 april 2012 @ 18:17:

[...]

Misschien heeft het daar ook wel deels mee te maken. Vrouwen hebben geen ambities, maar hoeven die ook niet te hebben, omdat dat niet van ze verwacht wordt. Een aantal NL meiden die hier ook wonen en met een man van hier samen zijn, vallen ook in dat patroon trouwens.

Is het bij jou daar in de bergen een economische noodzaak, zoals in Nederland, dat vrouwen een baan hebben om comfortabel te kunnen leven?

In Nederland is het, wil je wat extra kunnen doen, wel noodzaak dat man en vrouw werken en aansluitend vaak ook taken verdelen in het huishouden maar ook een apart sociaal netwerk (collega's) hebben.

quote:Donkeyshot schreef op 01 april 2012 @ 18:34:

[...]

Of de man weerstaat de verleiding en hapt niet. Dan krijg je grote verwarring aan de vrouw-kant, en grote onzekerheid.

Hahahahaha

En dan openen ze hier draden zoals: Ik heb al 3 weken niets van hem gehoord, zou hij me wel leuk vinden?

En, dan boos worden als iedereen schrijft kappen, hij houdt je aan het lijntje....... Krijg je van die reacties van TO "Het voelt zo goed"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:noppies schreef op 01 april 2012 @ 15:46:

Iris, hoezo denk je dat mannen diep in hun hart vrouwen labiel en zeurderig vinden?

Sommige mannen zeggen dat ook gewoon hardop en ik vrees dat ze vaak/meestal wel gelijk hebben.
quote:palanja schreef op 01 april 2012 @ 17:38:

@ Iris,

Kan niet quoten vanaf de smartphone helaas.

Gisteren zei je nog dat vrouwen in het algemeen best denigrerend over mannen denken.

Tel daar nu je verhandeling bij op zoals jij en vele vrouwen met jou de mannelijke geest ontleedt.

Wat voor conclusies mogen we daaruit opmaken?

Grappig dat je mijn post als denigerend ziet richting mannen, want zo is het zeker niet bedoeld. Ik zie het zelf meer als een realistisch beeld van het verschil tussen mannen en vrouwen met voor- en nadelen aan beide zijden.
quote:iris1969 schreef op 01 april 2012 @ 14:21:

In hun hart vinden mannen vrouwen vaak enigszins labiele en zeurderige mensen die niet te begrijpen zijn en die ook erg lastig kunnen zijn. Ze hebben dan ook vaak het liefst een vrouw die niet al te veel eisen stelt, lekker meegaand is, dienstbaar, verzorgend en vooral lief is, zodat ze zo veel mogelijk het leven kunnen leiden dat ze graag willen met hun werk, hun vrienden, hun hobbies of hun sport.Nou ja, eerlijk gezegd klinkt dat helemaal nog niet zo slecht hoor ...
quote:palanja schreef op 01 april 2012 @ 17:50:

@ Lupine,

Ik zie het toch precies omgedraaid.

Voor mannen speelt die competitiedrang helemaal niet en vrouwen hebben juist een enorme drang zichzelf te bewijzen.

Ik denk niet dat ik voor mezelf spreek als ik zeg dat ik geen enkele moeite heb wanneer een vrouw beter in iets is dan ik.

Vrouwen daarentegen zie ik worstelen wanneer zij daarin niet slagen.

Ik durf dan ook wel te stellen dat vrouwen slechter tegen hun verlies kunnen dan mannen.

Totaal niet mee eens, de meeste mannen doen er alles aan om overal de beste in te zijn t.o.v. van andere mannen (de grootste auto, de beste baan, het meeste geld, de mooiste partner, enz.) en als ze dan ook nog eens minder hoog scoren dan vrouwen hierin is hun ego vaak ernstig gekwetst. Competietiedrift zit diep in hun genen en verliezen is dan ook vaak een grote ramp.

Ik snap het ook niet helemaal, in het algemeen steken we anders in elkaar.

Mannen hebben een 'overzichtsbrein' en vrouwen een 'brandpuntsbrein'.

Vaak klopt dit inderdaad wel, al vind ik vrouwen vaak logischer en sneller denken dan mannen.

Waarom is de emancipatie pas geslaagd wanneer er een 50 / 50 samenleving bereikt is?

Lijkt me een utopie.

Mij ook, want verschillen zullen er altijd blijven, aangezien mannen en vrouwen wezenlijk verschillend van elkaar zijn. Als er gelijkwaardigheid is en vrouwen niet om onzinnige redenen meer achtergesteld worden dan mannen zijn we een heel eind denk ik zelf.
quote:Donkeyshot schreef op 01 april 2012 @ 19:03:

[...]

Nou ja, eerlijk gezegd klinkt dat helemaal nog niet zo slecht hoor ...

Mmmmm dat "lief" val ik niet op, moet wel leven inzitten niet een

soort Mary Poppins, wil een vrouw, geen nanny

Volgens mij gaat het zo:

Dat groene licht heeft hij nodig, anders zal hij niet gaan jagen.Klopt, dat is het eeuwige spel tussen man en vrouw en volgens mij werkt dit beter dan alle actie vervolgens bij de man weg te nemen en zelf actief de jacht te openen.
quote:hollebollegijs schreef op 01 april 2012 @ 18:43:

[...]

Is het bij jou daar in de bergen een economische noodzaak, zoals in Nederland, dat vrouwen een baan hebben om comfortabel te kunnen leven?

In Nederland is het, wil je wat extra kunnen doen, wel noodzaak dat man en vrouw werken en aansluitend vaak ook taken verdelen in het huishouden maar ook een apart sociaal netwerk (collega's) hebben.

Niet perse, zw.sch.verlof is hier 2 jaar met recht op terugkeer in je oude functie. Na die 2 jr keren ze deeltijd terug of blijven huismoeder.

Ze zijn afhankelijk van het inkomen van hun man en vinden dat ook prima. Na scheiding moet man flink in de buidel tasten, dus veel 'risico' lopen vrouwen niet.

En haha, de meeste zijn hier idd verzorgend, dienstbaar, meegaand. Lief, mwah, de meeste vrouwen zijn heksen .
quote:hollebollegijs schreef op 01 april 2012 @ 19:05:

[...]

soort Mary Poppins, wil een vrouw, geen nanny Ik vind "lief" prima. Alleen "volgzaam", dat moet niet worden overdreven. Liever ook een beetje pit en eigen initiatief.
quote:iris1969 schreef op 01 april 2012 @ 19:06:

[...]

Klopt, dat is het eeuwige spel tussen man en vrouw en volgens mij werkt dit beter dan alle actie vervolgens bij de man weg te nemen en zelf actief de jacht te openen.Tussen alle actie wegnemen en de man te laten jagen, zitten ook nog gradaties natuurlijk.
quote:iris1969 schreef op 01 april 2012 @ 18:55:

[...]Sommige mannen zeggen dat ook gewoon hardop en ik vrees dat ze vaak/meestal wel gelijk hebben.

Ik ben nog aan het nadenken wat ik hier van vind. Ergens vind ik het nogal negatief en weinig hoopgevend voor een leuke relatie.

Mannen zijn nu eenmaal anders dan vrouwen, maar dat mannen echt zo tegen vrouwen aan zouden kijken, daar twijfel ik aan (of ik wil dat gewoon niet geloven, dat kan ook ).

Zeggen ze dat niet meer in dezelfde geest als er grappen worden gemaakt over blondjes, belgen, mannen- en vrouweneigenaardigheidjes?

Waarom zou je je leven willen delen met iemand die jou labiel en zeurderig vindt, net als alle andere vrouwen en dat als een standaard-eigenschappenpakket ziet.

Nou ja, ik bazel geloof ik, heb het nog niet op een rij wat ik er over wil zeggen. Misschien komt het nog .
quote:hollebollegijs schreef op 01 april 2012 @ 19:05:

[...]

soort Mary Poppins, wil een vrouw, geen nanny Haha, ik denk dat 'lief' nu net de enige eigenschap is die ik uit dat lijstje in mezelf herken .
quote:palanja schreef op 01 april 2012 @ 17:50:

@ Lupine,

Ik zie het toch precies omgedraaid.

Voor mannen speelt die competitiedrang helemaal niet en vrouwen hebben juist een enorme drang zichzelf te bewijzen.

Ik denk niet dat ik voor mezelf spreek als ik zeg dat ik geen enkele moeite heb wanneer een vrouw beter in iets is dan ik.

Vrouwen daarentegen zie ik worstelen wanneer zij daarin niet slagen.

Ik durf dan ook wel te stellen dat vrouwen slechter tegen hun verlies kunnen dan mannen.

Ik snap het ook niet helemaal, in het algemeen steken we anders in elkaar.

Mannen hebben een 'overzichtsbrein' en vrouwen een 'brandpuntsbrein'.

Waarom is de emancipatie pas geslaagd wanneer er een 50 / 50 samenleving bereikt is?

Lijkt me een utopie.

Mannen geen competiedrang, huh?

Het gaat misschien een beetje ver om te stellen dat mannen leven bij de gratie van competitie, maar dat ze het totaal niet zouden hebben is in mijn ogen echt complete onzin. Juist omdat ze dat hebben zijn mannen in bijna sectoren succesvoller dan vrouwen en bekleden ze overal hoge functies. Competitiedrang. drang om te bewijzen, name it, maar ik zie dat toch echt als mannelijke eigenschap waarbij het om het ego draait.

Ik weet niet of ik vind dat de emancipatie pas geslaagd is als alles 50/50 is. Eigenlijk denk ik van niet in het geval van de liefde. Het idee dat mannen en vrouwen daar hetzelfde in zouden staan geloof ik ook niet. Er zijn verschillen en die blijven, dat zit in de natuur zoals Iris al schreef.

Ik denk eigenlijk ook mannen het liefste jagen en soms is het gewoon zo dat als de prooi binnen is, de interesse over is. Volgens mij heb ik dat laatst aan de lijve ondervonden. Heb jaren een flirt gehad en laatst zijn we dan voor het eerst in bed beland. Daarna heb ik niks van me laten horen en na een tijdje vroeg hij of het voor het herhaling vatbaar was en of hij me nog eens mocht bellen. Ik zei dat hij altijd mag bellen en op dat moment dan wel een ja of nee zou horen. Vond hij wel een leuk antwoord volgens mij.

Vervolgens was het zo dat als hij belde ik altijd wel tijd had en sindsdien merk ik gewoon dat de spanning er bij zijn kant af is. De volgende keer pak ik dit ook anders aan, al weet ik nog niet hoe. Dit gaat overigens om een seksvriendje.
quote:noppies schreef op 01 april 2012 @ 19:30:

[...]

Ik ben nog aan het nadenken wat ik hier van vind. Ergens vind ik het nogal negatief en weinig hoopgevend voor een leuke relatie.

Mannen zijn nu eenmaal anders dan vrouwen, maar dat mannen echt zo tegen vrouwen aan zouden kijken, daar twijfel ik aan (of ik wil dat gewoon niet geloven, dat kan ook ).

Zeggen ze dat niet meer in dezelfde geest als er grappen worden gemaakt over blondjes, belgen, mannen- en vrouweneigenaardigheidjes?

Waarom zou je je leven willen delen met iemand die jou labiel en zeurderig vindt, net als alle andere vrouwen en dat als een standaard-eigenschappenpakket ziet.

Nou ja, ik bazel geloof ik, heb het nog niet op een rij wat ik er over wil zeggen. Misschien komt het nog .Ik denk dat mannen dit gewoon als een onvermijdelijk gegeven zien als ze hetero zijn en dus sex/een relatie met een vrouw willen. Ze maken er dan grapjes over met hun vrienden of halen hun schouders op bij te veel labiel gezeur en richten vervolgens hun aandacht op hun werk/hobby/sport.
quote:_lupine_ schreef op 01 april 2012 @ 19:33:

[...]

Mannen geen competiedrang, huh?

Het gaat misschien een beetje ver om te stellen dat mannen leven bij de gratie van competitie, maar dat ze het totaal niet zouden hebben is in mijn ogen echt complete onzin. Juist omdat ze dat hebben zijn mannen in bijna sectoren succesvoller dan vrouwen en bekleden ze overal hoge functies. Competitiedrang. drang om te bewijzen, name it, maar ik zie dat toch echt als mannelijke eigenschap waarbij het om het ego draait.

Eens.

Ik weet niet of ik vind dat de emancipatie pas geslaagd is als alles 50/50 is. Eigenlijk denk ik van niet in het geval van de liefde. Het idee dat mannen en vrouwen daar hetzelfde in zouden staan geloof ik ook niet. Er zijn verschillen en die blijven, dat zit in de natuur zoals Iris al schreef.

Yep.

Ik denk eigenlijk ook mannen het liefste jagen en soms is het gewoon zo dat als de prooi binnen is, de interesse over is. Volgens mij heb ik dat laatst aan de lijve ondervonden. Heb jaren een flirt gehad en laatst zijn we dan voor het eerst in bed beland. Daarna heb ik niks van me laten horen en na een tijdje vroeg hij of het voor het herhaling vatbaar was en of hij me nog eens mocht bellen. Ik zei dat hij altijd mag bellen en op dat moment dan wel een ja of nee zou horen. Vond hij wel een leuk antwoord volgens mij.

Vervolgens was het zo dat als hij belde ik altijd wel tijd had en sindsdien merk ik gewoon dat de spanning er bij zijn kant af is. De volgende keer pak ik dit ook anders aan, al weet ik nog niet hoe. Dit gaat overigens om een seksvriendje.

Dit verbaast me niets, want té beschikbaar zijn is vaak een turn-off. Veel mannen willen toch het gevoel hebben dat ze iemand hebben getroffen die bijzonder genoeg is om hun best voor te moeten/willen blijven doen.
quote:Donkeyshot schreef op 01 april 2012 @ 18:34:

[...]

Of de man weerstaat de verleiding en hapt niet. Dan krijg je grote verwarring aan de vrouw-kant, en grote onzekerheid.Nee hoor, als de man niet reageert (hapt), dan is het vrij snel: next. Bovendien kun je zelf als vrouw tijdens het happroces nog makkelijk van gedachten veranderen, he. Voortschrijdend inzicht noemt men dat. Zo van: nee, toch maar niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven