Mening over tattoo

19-05-2019 16:57 354 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje wat jullie hiervan denken. Mijn vriendin vroeg me vorige week eens naar mijn mening over een tattoo. Ik ben er resoluut tegen. Niet dat ik iemand met een tattoo slecht vind, maar niet bij mijn partner. Vrij duidelijk mening gegeven.

Tot mijn grote verbazing zag ik hem dit weekend staan. Een flamingo op haar onderbeen. Elke keer als ze een rok draagt of eender wat zal hij er staan.

Blijkt nu ook nog dat die de ochtend nadat ze mijn mening vroeg heeft laten zetten. En dat ze er dan ook tegen vriendinnen over stond op te scheppen hoe mooi ze het vond en dat ze wist dat ik er kwaad over zou zijn.

Behalve het feit van de tattoo, die ik afschuwelijk vind, voel ik me nu ook wel beledigd. Oké haar lijf haar keuze. Maar zo iets bespreek je toch met je partner eens goed door? Het is overigens niet de eerste keer dat ze mijn mening vraagt en resoluut het tegenovergestelde doet, maar bij dit word ik er wel nog altijd mee geconfronteerd voor de rest van mijn leven. Ik voel me wat beschaamd voor dat lelijk zichtbaar ding, en beledigd omdat ze het zomaar zet. Nu twijfel ik over heel onze relatie omdat ik er veel meer in zie dan juist een tattoo. Ligt het aan mij of wat denken jullie?
Orișa schreef:
19-05-2019 17:59
huh?
Ja, deze discussie over tattoo's komt om de zoveel tijd terug op Viva. Dan is er altijd een forummer die zo tegen tattoo's is dat hij/zij zelfs beweert dat als ze dood ligt te gaan ze niet gered wil worden door iemand met een tattoo. Ambulance personeel met tattoo's komen haar niet in. Ect.
Lucifer2018 schreef:
19-05-2019 17:03
Gaat je piemel er echt slap van hangen, kan je haar een leukere vriend gunnen. Win voor haar.
:HA:
ava75 schreef:
19-05-2019 18:01
dat zou je bijna denken.
Niet bijna.
Ik vind iemand meer waard zonder. Net zoals een auto zonder krassen er waardevoller uitziet.

Misschien als je een kras met een bepaalde blik gaat bekijken hij tenslotte heel mooi wordt, maar ik voel me nog niet genoodzaakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Lucifer2018 schreef:
19-05-2019 18:02
Ja, deze discussie over tattoo's komt om de zoveel tijd terug op Viva. Dan is er altijd een forummer die zo tegen tattoo's is dat hij/zij zelfs beweert dat als ze dood ligt te gaan ze niet gered wil worden door iemand met een tattoo. Ambulance personeel met tattoo's komen haar niet in. Ect.
Wat maakt het nou uit wie je redt, tenzij je zelfmoord probeert te plegen dan. Al zou de junk op de hoek van de straat het zijn, dan is het toch best fijn als iemand je leven wil redden. Aan de andere kant zijn sommige mensen het redden niet waard, misschien schift dat zich zo?
retrostar schreef:
19-05-2019 18:03
Ik vind iemand meer waard zonder.
Ja net als rimpels, daar gaat je smv ook gewoon van omlaag
retrostar schreef:
Ik vind iemand meer waard zonder. Net zoals een auto zonder krassen er waardevoller uitziet.

Misschien als je een kras met een bepaalde blik gaat bekijken hij tenslotte heel mooi wordt, maar ik voel me nog niet genoodzaakt.
Jij handelt in mensen?
ava75 schreef:
19-05-2019 18:01
dat zou je bijna denken.

Is voor mij wel bewezen nu.

Pamela Courson heeft gelijk, er zijn veel meer hongeropgeleiden met tatoeages dan je denkt, je ziet die tatoeages alleen niet normaal gesproken.
Ik haat tatoeages niet (zo heet dat toch in het Nederlands?). Tegelijkertijd heb ik ogen in mijn hoofd en merk wel degelijk op dat in bepaalde milieus tatoeages vaker voorkomen dan in andere. Op het hockeyveld zie ik zelden 16-17-jarigen die één of andere inktvlek op hun armen of hun benen hebben. Op het voetbalveld veel meer. Daarmee zijn die jongeren niet meer of minder waard als mens, maar het fenomeen tatoeage komt wel degelijk vaker voor in bepaalde milieus.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
retrostar schreef:
Wat erg dat jij zo denkt.
Orișa schreef:
19-05-2019 18:05
Jij handelt in mensen?
In de betekenis van meer/minder aangenaam voor het oog.
Lucifer2018 schreef:
19-05-2019 17:47
Flikken nog wel...

Maareh, lijkt me voor die ander een prima oplossing/bevrijding.
“ 50 ways to leave your lover”.
Just hop on the bus Gus,
Get a tattoo Lou
B-)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
pejeka schreef:
19-05-2019 18:06
Ik haat tatoeages niet (zo heet dat toch in het Nederlands?). Tegelijkertijd heb ik ogen in mijn hoofd en merk wel degelijk op dat in bepaalde milieus tatoeages vaker voorkomen dan in andere. Op het hockeyveld zie ik zelden 16-17-jarigen die één of andere inktvlek op hun armen of hun benen hebben. Op het voetbalveld veel meer. Daarmee zijn die jongeren niet meer of minder waard als mens, maar het fenomeen tatoeage komt wel degelijk vaker voor in bepaalde milieus.
www.vandale.nl
retrostar schreef:
In de betekenis van meer/minder aangenaam voor het oog.
Ah. Ik zie zelden mensen naakt, dat scheelt misschien.
Orișa schreef:
19-05-2019 17:49
Ik had afgelopen week een tandarts met een sleeve. Die moet toch minimaal een universitaire studie afgerond hebben.
Nou, dat kan dan toch haast niet? Die zal wel gewoon stiekem binnengeslopen zijn. Een tandarts met tatoeages. Affreus!

Het is toch simpel? Als jij geen tatoeages wil, dan zet je ze niet. En dat is dat. Ik wil ze niet, maar zoals ik mensen niet uit mijn leven streep wanneer ik ontdek dat ze Marsen lekkerder vinden dan Snickers (en dat vind ik echt een ernstige zaak), zo kan ik gewoon nog met ze omgaan wanneer ze ergens met een naald met inkt geprikt zijn.
pejeka schreef:
In de zgn ''betere milieus'' worden tatoeages pas op wat latere leeftijd gezet.
jo12345 schreef:
19-05-2019 17:03
Ik snap jou wel. En met iemand die zo overduidelijk schijt heeft aan mijn mening, zou ik geen relatie hoeven.
En eerlijk gezegd denk ik eigenlijk niet dat jouw vriendin daar erg rouwig om zal zijn. Als de liefde bij haar echt diep zat, had ze dit wel anders aangepakt.
Dit. Het zou mij niet om de tatoeage gaan, maar het gebrek aan overleg bij zo'n grote beslissing. Uiteindelijk blijft het uiteraard haar lijf en dus haar keuze, maar we zouden het hier dan alsnog bespreken.
ava75 schreef:
Wat erg dat jij zo denkt.
Nee, vind ik niet. Het oog wil ook wat. Wat je ziet maakt wel degelijk deel uit van een rating waardoor je iemand waardeert of niet. Voor sommigen weegt het heel zwaar dat iemand geen tatoeages heeft. Dat komt zo vaak voor dat je er niet zomaar overheen kan stappen.
Lauwie101 schreef:
19-05-2019 18:10
Dit. Het zou mij niet om de tatoeage gaan, maar het gebrek aan overleg bij zo'n grote beslissing. Uiteindelijk blijft het uiteraard haar lijf en dus haar keuze, maar we zouden het hier dan alsnog bespreken.

Als iemand zoals jij denkt dat je wat te zeggen hebt over mijn keuzes op dat gebied mag je vertrekken. Daar zou ik niet rouwig om zijn.

Dat is ook helemaal niet erg.
Je past dan gewoon niet bij elkaar.
Trotter schreef:
19-05-2019 17:48
Ach joh, kijk wie het zegt: degene die schijt heeft aan de twee minuten stilte tijdens dodenherdenking. Over tokkie gesproken... Dat vind ik namelijk een stuk asocialer dan een beetje inkt in iemands huid.

(en nee, ik heb zelf geen tatoeage, en mijn man ook niet. Ik stoor me alleen aan de kortzichtigheid en de vooroordelen van sommige mensen in dit topic.)
Jij wil maar niet snappen dat ik met heel veel andere mensen bezig was met gezelligheid in een leuk cafe waar ik vaak kom. En nee, om en uur of 8 wa het nog steeds gezellig en ja er zijn een hoop mensen die daar niet bij stil staan. Dat heeft met dit topic ook niks te maken .
Ik ken en heb les gehad van meerdere docenten op de uni die een tattoo hadden. En in de zomer nog gewoon zichtbaar ook. Volgens mij trekt niemand er een wenkbrauw bij op.
Lucifer2018 schreef:
19-05-2019 18:13
Als iemand zoals jij denkt dat je wat te zeggen hebt over mijn keuzes op dat gebied mag je vertrekken. Daar zou ik niet rouwig om zijn.

Dat is ook helemaal niet erg.
Je past dan gewoon niet bij elkaar.
Wel daar gaat het net over e... tuurlijk maakt zij de beslissing... haar lijf haar keuze... maar nu staat ze versteld dat ik ook mijn keuze maak...
ava75 schreef:
19-05-2019 18:09
In de zgn ''betere milieus'' worden tatoeages pas op wat latere leeftijd gezet.
Inderdaad.
De ene vind een tatoeage heel mooi en vindt zijn uiterlijk daardoor beter en een ander vindt het een uitzichtvervuiling. Net zoiets als graffiti op de muur voor je raam. :proud:

Je kan sommigen niet wijsmaken dat ze het mooi moeten vinden.
timmy23 schreef:
19-05-2019 18:18
Wel daar gaat het net over e... tuurlijk maakt zij de beslissing... haar lijf haar keuze... maar nu staat ze versteld dat ik ook mijn keuze maak...

Want jij vindt een tatoeage en dermate grote afknapper dat je hierom de relatie zou verbreken? Dat kan en dat mag, maar dat vind ik wel oppervlakkig klinken. Maar misschien zijn jullie nog maar net samen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven