mijn diepe put

12-08-2019 11:02 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
het begin van een superlang bericht 🙂 sorry dus alvast, ik heb het gewoon even nodig dit van me af te schrijven. Ik weet best wel goed wat de reacties zullen zijn en ik heb me hier al op voorbereid. Weet echter dat ik (van mezelf vind dat ik) geen klootzak ben, ik zit gewoon in een door mezelf gegraven put en in een best wanhopige situatie waar ik even volledig het noorden kwijt ben.

weg wegens herkenbaarheid
anoniem_389258 wijzigde dit bericht op 14-08-2019 12:09
Reden: herkenbaarheid
89.65% gewijzigd
YagaBaba schreef:
13-08-2019 08:16
Maar ook deze TO wil alleen scheiden als de collega met hem verder gaat. Het huwelijk is dus blijkbaar niet zo slecht of onhoudbaar dat hij sowieso weg wil. O nee, dat doet hij voor zijn kinderen. Wat aardig van je, TO.
En dan ook nog vrouw betichten van jaloers gedrag en flippen nou niet onterecht blijkt wel.
Yildizlar schreef:
13-08-2019 08:18
En dan ook nog vrouw betichten van jaloers gedrag en flippen nou niet onterecht blijkt wel.
Zijn vrouw begrijpt hem niet. Hij voelt zich niet gehoord en niet gezien. Misschien is dat omdat hij niets laat horen en niets laat zien?
YagaBaba schreef:
13-08-2019 08:14
Veel mensen ontdekken dat ze "eigenlijk niet bij elkaar passen" als ze verliefd worden op een ander. Geen idee waarom ze ooit getrouwd zijn en kinderen hebben gekregen. Denk dat iemand een vuurwapen op hun hoofd heeft gezet of zo.
Ooit waren ze wel verliefd of was de relatie wel goed. Ik vind het niet vreemd dat je pas bewust gaat twijfelen aan je relatie als je verliefd wordt op een ander. Ik denk dat die twijfel er dan al was en je daardoor ook meer open staat voor een ander.
Mensen en relaties veranderen. Ooit paste je goed bij elkaar en 10 of 20 jaar later niet meer.
quadrupel schreef:
13-08-2019 08:21
Ooit waren ze wel verliefd of was de relatie wel goed. Ik vind het niet vreemd dat je pas bewust gaat twijfelen aan je relatie als je verliefd wordt op een ander. Ik denk dat die twijfel er dan al was en je daardoor ook meer open staat voor een ander.
Mensen en relaties veranderen. Ooit paste je goed bij elkaar en 10 of 20 jaar later niet meer.
en grote kans, dat zij ook al jaren twijfelt en hem niet zo'n leuke vent meer vindt
Het kan best een opluchting voor haar zijn, als hij de stekker uit de relatie trekt.
lilalinda schreef:
13-08-2019 08:24
en grote kans, dat zij ook al jaren twijfelt en hem niet zo'n leuke vent meer vindt
Het kan best een opluchting voor haar zijn, als hij de stekker uit de relatie trekt.
Dit.
Het is vooral de angst voor het onbekende die mensen bij elkaar houdt in dit soort situaties. Angst is een slechte raadgever. Ga uit elkaar wonen en zorg dat je kinderen stabiliteit houden.
Je kunt er wel een heel mooi verhaal omheen hangen maar dit is gewoon ordinair vreemdgaan en "mijn vrouw begrijpt me niet". Jij vindt jezelf misschien heel zielig maar dit verhaal is echt niet anders dan al die andere topics die hier bijna wekelijks voorbij komen over mensen die een ander hebben ontmoet. Ga eerst eens wat aan je huwelijk doen, voordat je met andere vrouwen in de weer gaat.
quadrupel schreef:
13-08-2019 08:21
Zo is het maar net. Natuurlijk waren er ook in het begin al minpuntjes. Ik ben ook helemaal niet op zoek naar een “perfecte vrouw”. Door de omstandigheden (en dus niet door een ander) en wellicht ook door de tijd ben ik gaan twijfelen of ik er nog mee kan leven. Waarschijnlijk stond ik daardoor inderdaad open voor andere aandacht...
Het is dus niet zo dat ik tegen mijn zin met haar getrouwd ben en al zeker niet kinderen heb gekregen... ik heb al die tijd alles voor hen gedaan, hen graag gezien en nooit naar een ander gekeken...
Sommigen hier doen alsof ik een evil masterplan heb waar ik al op zit te broeden sinds ik mijn vrouw leerde kennen.

Ik ben trouwens lang bevriend met deze collega voor er bij mij (en haar) van gevoelens sprake was. Vinden jullie het dan nog normaal dat mijn vrouw zeer jaloers reageerde als ik met die (gewone) vrouw iets ging drinken of eten? Ik was daar gewoon eerlijk over hoor, en er was ook echt niets meer aan de hand toen. Ik vind het best wel kunnen dat en man en vrouw bevriend kunnen zijn? Nu achteraf zeggen: “maar ze had toch gelijk?” is natuurlijk makkelijk, maar dat was toen niet het geval en ook niet de bedoeling.
RikM schreef:
13-08-2019 08:34
Je kunt er wel een heel mooi verhaal omheen hangen maar dit is gewoon ordinair vreemdgaan en "mijn vrouw begrijpt me niet". Jij vindt jezelf misschien heel zielig maar dit verhaal is echt niet anders dan al die andere topics die hier bijna wekelijks voorbij komen over mensen die een ander hebben ontmoet. Ga eerst eens wat aan je huwelijk doen, voordat je met andere vrouwen in de weer gaat.
Precies! En dan hier zielig doen.. Terwijl je het zelf veroorzaakt, bah bah
markvdr schreef:
13-08-2019 09:26

Ik ben trouwens lang bevriend met deze collega voor er bij mij (en haar) van gevoelens sprake was. Vinden jullie het dan nog normaal dat mijn vrouw zeer jaloers reageerde als ik met die (gewone) vrouw iets ging drinken of eten? Ik was daar gewoon eerlijk over hoor, en er was ook echt niets meer aan de hand toen. Ik vind het best wel kunnen dat en man en vrouw bevriend kunnen zijn? Nu achteraf zeggen: “maar ze had toch gelijk?” is natuurlijk makkelijk, maar dat was toen niet het geval en ook niet de bedoeling.
jaloezie past niet in mijn relatie, maar toch weet ik echt wel, of mijn man met een 'gewone' collega gaat drinken of met een 'speciale'.
Ik vertrouw hem daarin helemaal, maar ik zie het verschil echt wel. Ken hem door&door
Dat zal met jouw vrouw ook zo zijn geweest. Net de manier van hoe jouw oogopslag was, als je over de collega sprak etc.
markvdr schreef:
Zo is het maar net. Natuurlijk waren er ook in het begin al minpuntjes. Ik ben ook helemaal niet op zoek naar een “perfecte vrouw”. Door de omstandigheden (en dus niet door een ander) en wellicht ook door de tijd ben ik gaan twijfelen of ik er nog mee kan leven. Waarschijnlijk stond ik daardoor inderdaad open voor andere aandacht...
Het is dus niet zo dat ik tegen mijn zin met haar getrouwd ben en al zeker niet kinderen heb gekregen... ik heb al die tijd alles voor hen gedaan, hen graag gezien en nooit naar een ander gekeken...
Sommigen hier doen alsof ik een evil masterplan heb waar ik al op zit te broeden sinds ik mijn vrouw leerde kennen.

Nee dus, niet als jouw vrouw zich daar niet prettig bij voelt...
Heb je geen respect in je donder?
lilalinda schreef:
13-08-2019 09:31
jaloezie past niet in mijn relatie, maar toch weet ik echt wel, of mijn man met een 'gewone' collega gaat drinken of met een 'speciale'.
Ik vertrouw hem daarin helemaal, maar ik zie het verschil echt wel. Ken hem door&door
Dat zal met jouw vrouw ook zo zijn geweest. Net de manier van hoe jouw oogopslag was, als je over de collega sprak etc.
En dit. Typisch ook dat TO zegt "Ik vind het best wel kunnen dat en man en vrouw bevriend kunnen zijn? "

Blijkbaar kan dat in sommige gevallen gewoon niet en heeft zijn vrouw dat haarfijn aangevoeld (en was er bij andere vrouwen waarschijnlijk geen probleem?). Je hebt haar onderbuikgevoel in ieder geval niet serieus genomen TO. Ik hoop niet dat je haar toen ook nog eens hebt weggezet als "moeilijk doen" of "jaloers type"?
markvdr schreef:

je vrouw voelde hem al aankomen. je bent voorspelbaar dus.
markvdr schreef:

Leuk geprobeerd. Je blijft je er maar uit proberen te lullen maar je vrouw was slim genoeg om de bedreiging te voelen dus dat er eerst 'niets aan de hand' was, is erg ongeloofwaardig. Je voelt heus wel aan of je iemand gewoon aardig vindt of heel heel erg aardig op een manier die niet past als je in een relatie zit. Wat misschien ook meespeelt is of je met je vrouw ook regelmatig iets gaat drinken of uit eten gaat. Doe je dat niet met haar en wel met een andere vrouw, ongeacht of je er op valt of niet, dan snap ik je vrouw helemaal dat ze dan flipt.

Je zoekt nog steeds excuses voor je gedrag. Je wil nog steeds dat een ander de knoop gaat doorhakken want je hebt geen greintje verantwoordelijkheidsgevoel in donder. Je wil pas scheiden van je vrouw als je collega met je verder wil en de ballen om sowieso van je vrouw af te gaan of aan je huwelijk te werken heb je ook al niet. Je hoopt dat je vrouw uiteindelijk een beslissing gaat nemen want dan hoef jij je nergens verantwoordelijk voor te voelen, het wordt je allemaal 'aangedaan'.
Creativity is intelligence having fun
Kirby schreef:
13-08-2019 09:45
Je zoekt nog steeds excuses voor je gedrag. Je wil nog steeds dat een ander de knoop gaat doorhakken want je hebt geen greintje verantwoordelijkheidsgevoel in donder. Je wil pas scheiden van je vrouw als je collega met je verder wil en de ballen om sowieso van je vrouw af te gaan of aan je huwelijk te werken heb je ook al niet. Je hoopt dat je vrouw uiteindelijk een beslissing gaat nemen want dan hoef jij je nergens verantwoordelijk voor te voelen, het wordt je allemaal 'aangedaan'.

Juist. Ik was op zoek naar de woorden maar dit dekt de lading wel.

+1
markvdr schreef:

Je kent je college een jaartje, je gaat vriendschappelijk met elkaar om, ttz jullie praten over jullie problemen in jullie respectievelijke relatie, zijn heel knuffelig met elkaar, nemen elk moment om elkaar te zien (koffiepauzes, lunches,...), appen constant met elkaar, gaan buiten werk om ook nog met elkaar een drankje doen en een feestje of wat erbovenop...

Ik zeg niet dat je een evil masterplan hebt, maar vind het wel heel naief, nee eigenlijk van een total gebrek aan zelfreflectie getuigen, dat je niet inziet dat dit kan leiden tot gevoelens voor die persoon. En ik vind het al helemaal van de pot gerukt dat je je vrouw verwijt van jaloers te zijn als ze aangeeft dit wel te zien.
markvdr schreef:

Dus als ik het goed begrijp heb je alleen maar discussies met je vrouw en is zij volgens jou niet sociaal genoeg, maar steek je vervolgens het familiegeld in uitjes met je collega om je puberale verliefdheid verder te voeden? Ja top, zo gaat dat huwelijk van jullie echt werken. :nope:
Man, vrouw vriendschap kan prima in een relatie vind ik. Maar alleen met vertrouwen van de andere partner. En dat had jouw vrouw, terecht, niet. Zij heeft dat al die tijd gevoeld.
Ik vind het nog steeds heel raar, Markvdr, dat je vindt dat zij jouw beslissing steelt. Daarmee zeg je dat jij eerst zelf had moeten beslissen of je wou scheiden om met haar verder te gaan, waarop zij dan ook had moeten gaan scheiden. Of dat jullie in overleg samen hadden moeten beslissen dat jullie ieder zouden gaan scheiden om samen verder te gaan. Het is toch haar goed recht om in haar relatie te willen blijven? Je kunt haar toch niet dwingen om voor jou te gaan?
PotjePindakaas schreef:
13-08-2019 10:29
Dus als ik het goed begrijp heb je alleen maar discussies met je vrouw en is zij volgens jou niet sociaal genoeg, maar steek je vervolgens het familiegeld in uitjes met je collega om je puberale verliefdheid verder te voeden? Ja top, zo gaat dat huwelijk van jullie echt werken. :nope:
Ik heb zeker niet alleen maar discussies met mijn vrouw. Helemaal niet zelfs, dit is een van de zaken die ik mis. Ik discussieer wel graag maar zij loopt daar van weg (altijd zo geweest). Als ik met andere (mannelijke) vrienden iets ga drinken kost dat toch ook geld, dus die familiegeld opmerking begrijp ik niet goed. Ik wil ook best graag vaak met mijn vrouw iets gaan drinken of eten maar zij wilt dit niet (ook altijd zo geweest en geen recent fenomeen ...). Als wij 3x per jaar samen iets gaan doen zal het veel zijn, maar dat ligt dus niet aan gebrek aan initiatief van mijn kant (en nee, ik probeer hiermee nu niet het slachtoffer uit te hangen of iets goed te praten).
Marana schreef:
13-08-2019 10:37
Ik vind het nog steeds heel raar, Markvdr, dat je vindt dat zij jouw beslissing steelt. Daarmee zeg je dat jij eerst zelf had moeten beslissen of je wou scheiden om met haar verder te gaan, waarop zij dan ook had moeten gaan scheiden. Of dat jullie in overleg samen hadden moeten beslissen dat jullie ieder zouden gaan scheiden om samen verder te gaan. Het is toch haar goed recht om in haar relatie te willen blijven? Je kunt haar toch niet dwingen om voor jou te gaan?
Nee ik bedoel niet dat zij voor mij MOET gaan hoor. Wat ik wil zeggen is: zij vertelt tegen mij dat de enige reden dat we niet samen kunnen zijn is dat zij zich altijd schuldig zal blijven voelen een huwelijk met kinderen kapot gemaakt te hebben. Terwijl die beslissing, of dat huwelijk standhoudt of niet, niet gemaakt KAN worden door haar (maar enkel door mij of mijn vrouw).
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Maar goed, je praat hier nu 2 dagen
Wat ga je nu doen?
gesprek met je vrouw??
Zij is niet de schuld van het kapotmaken van een huwelijk door vreemdgaan. Dat ben jij. Je maakt het veel te ingewikkeld en wil vooral geen verantwoording dragen. Grow up, praat eens echt met je vrouw. Maak een afspraak bij een relatie therapeut.
markvdr schreef:
13-08-2019 10:56
Nee ik bedoel niet dat zij voor mij MOET gaan hoor. Wat ik wil zeggen is: zij vertelt tegen mij dat de enige reden dat we niet samen kunnen zijn is dat zij zich altijd schuldig zal blijven voelen een huwelijk met kinderen kapot gemaakt te hebben. Terwijl die beslissing, of dat huwelijk standhoudt of niet, niet gemaakt KAN worden door haar (maar enkel door mij of mijn vrouw).
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
zij wil je niet maar verpakt het zo dat ze jou niet hoeft af te wijzen. je loopt keihard een blauwtje. verder: scheiden, kinderen verdelen en voor jezelf zorgen. er komt ooit vast nog wel een keer een vrouw voorbij die geen problemen heeft met drie stiefkinderen en een man zonder balletjes
markvdr schreef:
13-08-2019 10:56
zij vertelt tegen mij dat de enige reden dat we niet samen kunnen zijn is dat zij zich altijd schuldig zal blijven voelen een huwelijk met kinderen kapot gemaakt te hebben.
variant op de klassieker:
Het ligt niet aan jouuuuuu, maar aan mijjjjj
lilalinda schreef:
13-08-2019 11:10
variant op de klassieker:
Het ligt niet aan jouuuuuu, maar aan mijjjjj
ja dat doen vrouwen om de ander geen slecht gevoel te geven. ze zegt gewoon: ik kies niet voor jou, dagaaaaag. maarja straks wordt die man boos of gaat hij huilen en je werkt ook nog samen. dus te vriend houden. maar mark is zo druk met zichzelf dat hij dit niet ziet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven