Mijn moeder en haar duivelsgebroed, help

28-12-2008 21:12 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Excuseert zich reeds bij voorbaat voor de lange posting*

Hallo allen, ik heb een probleem en kan wel wat objectieve raad gebruiken... Het gaat om mijn moeder en haar vriend. Mijn moeder heeft al 10 jaar een relatie met een man die, zacht gezegd, wat moeite heeft met haar kinderen (m'n broer en mij, dus). Mijn broer heeft in eerste instantie bij mijn moeder gewoond, maar is daar op z'n 15e weggegaan wegens terugkerende ruzie met 'stiefpaps'. Ik heb nooit bij hen gewoond maar ook al meerdere malen bonje met die man gehad. Hierdoor ook 1,5 jaar geen contact met m'n moeder gehad, is nu wel enigszins hersteld. Het leek zelfs zó goed te gaan, dat ik 2e Kerstdag bij m'n moeder ging eten en Oud & Nieuw 2008 bij haar zou vieren.

Welnu, 2e Kerstdag is er iets gebeurd dat mij erg gekwetst heeft. Ik was in gesprek met mijn moeder over het feit dat mijn broer en ik eigen vermogen hebben n.a.v. het overlijden van mijn vader, en hoe wij dat zouden moeten regelen als we bijv gingen trouwen. Ik zou niet in gemeenschap van goederen willen trouwen, en dat zei ik dan ook. Begon die vriend van m'n moeder, laat ik hem maar S. noemen, zich ermee te bemoeien. Hij noemde me o.a. kil en berekenend en ging over tot allerlei 'lollige' verbasteringen van mijn achternaam (dus als ik bijv Coentjes had geheten, maakte hij daar Poentjes van, hahaha.. NOT) Ik weet al uit eerdere ervaring dat niet reageren nog de beste methode is, dus ik had me voorgenomen om er boven te blijven staan en dit lukte in eerste instantie wonderwel.

Vervolgens ging hij zich bemoeien met hoe ik testamentair e.e.a. geregeld heb. Ik heb nml geen kinderen en dus gaat bij mijn overlijden 50% naar mijn broer en 50% naar mijn moeder, tenzij ik een testament maak. Nu heeft mijn moeder mij en mijn broer onterfd op kindsdeel na, en dat deel is pas opeisbaar bij het overlijden van S. S. heeft zelf ook een kind wat ij nooit meer ziet maar die wel een kindsdeel krijgt. Ik ken heel dat kind niet en wil niet dat geld van mijn vader, mocht ik eerder overlijden dan mijn moeder en zij weer eerder dan S., uiteindelijk bij het kind van S. terecht komt. (We spreken hier niet over een paar tientjes... ik heb een half huis geërfd.) Naar mijn bescheiden mening heeft S. er geen ruk mee te maken hoe ik mijn testament regel. Afijn, S. werd kwader en kwader en begon vervolgens dat er bij mijn erfenis ook geld van mijn moeder zat, want dat mijn vader mijn moeder bij de scheiding financieel genaaid zou hebben (volgens jullie het nog?)

Sorry, maar die hele scheiding is none of his business. Hij kende ons niet eens in die tijd en heeft er gewoon niets mee te maken, daarnaast doet het me pijn als hij mijn vader zit te bashen (die ik nog steeds heel vaak mis). Ik ben wonder boven wonder rustig gebleven, kerstgedachte ofzo, heb hem zelfs nog de hand gereikt , maar wel duidelijk aangegeven dat ik niet 14 jaar na dato alsnog betrokken wilde raken in de zakelijke afhandeling van mijn ouders' scheiding.

Daarna ging hij even buiten afkoelen, ná mij een enorm grote bek gegeven te hebben, en na circa drie kwartier kwam hij terug en gingen we een filmpje kijken. Ik dacht dat daarmee de kous af was, maar na de film ging hij tekeer over zo'n beetje ieder aspect van mij: ik zag er uit als een junk, kon niet zonder antidepressiva, had geen échte hobbies (internet = stom, enzo) en ik vond mijn vader een heilige en liet daarmee m'n moeder vallen en blablabla. Nu was voor mij de maat vol en na eerst rustig gezegd te hebben dat ik me niet aangesproken voelde, was ik het zat en heb ik er weldegelijk wat van gezegd. M'n moeder zat erbij en keek ernaar.

S. vertrok stampvoetend naar boven en ik was overstuur, heb een borrel genomen om te kalmeren en ben naar huis gegaan. Er een dag over nagedacht maar ik bleef erbij dat ik toch O & N wilde vieren met mijn moeder. Er komt ook een vriend van S. dus S. heeft al iemand om mee te spelen, ik heb al sinds m'n 14e geen O & N met mijn moeder gevierd en had er speciaal iets voor afgezegd.

Vanmiddag belde mijn moeder met de vraag, of ik al iets anders geregeld had voor O & N???? Want "ze had geen zin in spanningen", ja eventuéél wilde ze wel een halfuurtje bij mij langskomen maar om twaalf uur wilde ze bij haar vriendje zijn . Nou, ik was niet van plan om hier de hele avond + middernacht in m'n uppie te zitten en dan een halfuursvisite te krijgen als doekje voor het bloeden... Heb m'n broer gebeld en ga nu naar hem + vriendin met O & N, hij keek niet eens vreemd op van de ruzie (been there done that, got the T-shirt...)

Heb tegen m'n moeder gezegd dat ik erg teleurgesteld ben in haar en in het feit dat ze nu déze oplossing kiest, haar antw: "Ja ik kies voor mijn man hoor, je bent toch geen drie jaar meer??" Euh, nee, maar nog wél altijd haar kind! En daarnaast, maar dat snapte ze ook ná mijn uitleg niet, zou bij mij degene die een ander de deur uitjaagt, degene zijn met wie ik géén O & N vier... Mijn moeder wist dat al, die heeft ook een keer (met mijn diploma-uitreiking) gezegd: "Ik kom alleen als je vader niet komt," nou, goed, dan ben jíj dus degene die thuisblijft, want ik laat me niet manipuleren cq chanteren.

Zij snapt niet dat het me niet zozeer om die kl...avond gaat maar om het hele principe an sich, en dat ik me nu erg gekwetst voel (ook boos, maar dat komt voort uit het gekwetst zijn). Ik voel me verraden door haar. Was op een gegeven moment zo boos dat ik tegen haar heb gezegd: "Jezus, zelfs als S. me met een mes achterna zou komen, zou je nog zíjn kant kiezen als ik het vuile gore lef had om daarvan aangifte te doen!" en het lullige is; dat is echt niet ver bezijden de waarheid. S. schijnt heilig te zijn en wij zijn "toch maar" haar kinderen, zij vindt "dat haar taak er op zit" en heeft nu een leven met S. :puke:

Uitpraten met S. heeft geen zin, ik heb dit een aantal malen geprobeerd maar hij wordt dan boos, gaat schreeuwen en loopt weg (waarop m'n moeder dan vergoeilijkend zegt dat "S. nu eenmaal geen prater is") Hoe moet ik hier mee omgaan? Is het kinderachtig om me gekwetst/verraden te voelen? Hoe kan ik hierover praten met mijn moeder, en hoe kan ik met haar omgaan zonder S. steeds in het vaarwater te hebben? (Arsenicum in z'n koffie is ook weer zo rigoreus.... Any other ideas?) Zijn er meer mensen die weleens met dit bijltje gehakt hebben en zo ja, wat hebben jullie toen gedaan?

Alvast bedankt voor lezen/reactie, sorry voor de lange post.

(f)

PS Heb in kwaadheid de hoorn eropgegooid in het 'gesprek' met m'n moeder... ook niet volwassen, dus. Maar was het zat

PS 2 Ik zou het ook prettig vinden om 'van de andere kant' een mening te horen, dus wat andere moeders zouden doen als zij in de schoenen van mijn moeder stonden.
Tartufone, ik lees nergens dat MM haar moeder het geluk niet gunt. Het is alleen een bittere pil als je moeder meerdere keren de kant van haar vriend kiest boven die van jou...
Lieve MM, gewoon even een knuffel. Van erfrecht weet ik niets, maar je verhouding met je moeder lijkt me vreselijk. Kan de pijn bijna door het beeldscherm voelen. Ook ik zit dichtbij je in de buurt, dus wie weet kunnen we eens met een groepje (o god, een groepje, nee toch, geen groepje, of toch ) afspreken, kun je lekker effe gallen, je zinnen verzetten, lachen om niets of whatever.

Sterkte met je worsteling meid!
O ja, MM, dat vergeet ik helemaal te zeggen... Ik werk op een advocatenkantoor voor familierecht. Mocht je ooit een vraag hebben, neem contact met me op!

PS. Ook ik zit in de buurt, als je iets of iemand nodig hebt, ben ik er voor je!
Hoi Mastermind,

Helaas kan ik vaak geen lange berichten lezen -geen geduld, maar ik zou het belachelijk vinden als mijn stiefvader (die ik overigens niet heb) zich met mijn financiele zaken zou gaan bemoeien, zeker aangaande een testament. Het geld was van je vader en hij besloot om het te verdelen tussen jou en je broer. Daarmee bepaal jij dus zelf de toekomst ervan.

Zoals jezelf aangeeft, S kende jullie niet tijdens de scheiding en heeft er verder niks meer mee te maken. In zijn bijzijn zou ik het onderwerp niet meer gaan aanhalen. Inmiddels ken je zijn reactie en die is tegengesteld. Vermijden dus.

Het is blijkbaar een gevoelig onderwerp en misschien om die reden is het handig om achter de schermen er mee verder te werken. Weet je trouwens zeker of je alle mogelijkheden kent binnen de wet? Waarom praat je niet met een advocaat over dit soort zaken om te zien waar mogelijkheden liggen die in lijn liggen met wat jij wilt? Misschien samen met je broer een advocaat in de arm nemen?
quote:mastermind schreef op 28 december 2008 @ 23:49:

:Ik ben boos en verdrietig en weet niet wat ik nu tegen m'n moeder moet zeggen/doen. Het contact ging net beter en ik wil haar niet kwijt, ze is mijn enige nog levende ouder.

Zoals gezegd, een testament is iets wat bij jou moet liggen - en eventueel iets tussen jou en je broer, en vanwege de gevoeligheid van het onderwerp zou ik het niet meer duidelijk ter sprake brengen. Zeker als de kans groot is, zij het met S. gaat bepraten en de meningen daardoor weer verder uit elkaar komen te liggen. Geld laat bepaalde mensen sowieso niet zo helder meer denken.

Ik zou in alle rust met een advocaat en eventueel je broer en een andere buitenstaander je testament gaan bepalen.
Oh ja, mogelijk zou ik geeneens vertellen wat de uitkomst uiteindelijk zou worden van het testament als dat alleen maar problemen zou opleveren. Dan zou ik eerder melden dat het testament een te zware belasting was op dat moment en het vooruitgeschoven is naar een later tijdstip om er dan op terug te komen.
Ik heb totaal geen verstand van erfrecht of onmogelijke (aanstaande) stiefvaders maar wil je wel een hart onder de riem steken. Een extra dan. Anderen hebben ook erg hun best gedaan hier.

Ik heb zelf twee puber kinderen en no way dat ik iemand boven hen zou verkiezen. Maar goed, dat hebben anderen ook al gezegd en het zal duidelijk zijn dat ik het daar hartgrondig mee eens ben. Ik vind het heel jammer dat dit bij jou niet zo is maar ik denk dat het misschien voor sommige mensen te moeilijk is onvoorwaardelijk van iemand te houden, al zijn het hun kinderen.

Wat ik zeer verbazingwekkend vind, is dat het S. steeds lukt mensen op zijn hand te krijgen zoals oma in het verhaal. S. verpest de sfeer door een persoon te kiezen met wie hij nog een appel te schillen heeft en vervolgens kan die persoon vertrekken? Ik vind dit heel apart, moet ik zeggen. Voor mij zou het veel logischer zijn dat S. dan zijn biezen had mogen pakken. Hij kan zeker goed manipuleren?

Wat de band met je moeder betreft: daar herken ik wel het een en ander in. Mijn moeder en ik kunnen ook niet altijd goed met elkaar overweg en ik trek ook wel eens in twijfel dat ze onvoorwaardelijk van me kan houden maar van een ding ben ik wel zeker, ze zal me nooit aan de kant zetten en ze zal me zeker helpen als ik een probleem heb en dat aan haar voorleg. Wat jammer dat jij dat niet met jouw moeder hebt.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Mastermind, ik heb geen goeie raad voor je maar wil je even laten weten dat ik in dezelfde situatie zit (nouja, ongeveer) als jij: een moeder met een nieuwe echtgenoot die zo gek is als een bos wortelen, zodat mijn zus en ik volledig naar het tweede plan zijn geschoven. Inclusief vroegtijdig op kamers gaan wonen, testament-rommel en ongezonde stress tijdens de feestdagen - we kunnen elkaar een hand geven.

Ik lees met belangstelling mee, als iemand een goede oplossing heeft, dan hou ik me aanbevolen. Mijn voorlopige stoplap is een oppervlakkige relatie met mijn moeder, vol beleefdheidspraatjes, koetjes en kalfjes en regelmatig ongegeneerd over de situatie praten en lachen met mijn zus, oh wat ben ik blij dat ik er met mijn zus goed over kan praten!
quote:Artemis schreef op 29 december 2008 @ 14:16:

Tartufone, ik lees nergens dat MM haar moeder het geluk niet gunt. Het is alleen een bittere pil als je moeder meerdere keren de kant van haar vriend kiest boven die van jou...

Ja als het tenminste zo gaat als hier wordt beschreven, waar 2 vechten hebben er immers 2 schuld. En ik bedoelde eigenlijk dat ik me wel kan voorstellen dat haar moeder voor haar partner kiest, Mastermind is volwassen en haar moeder moet verder met deze man.

Toen ik een jong pubertje was begreep ik ook niet dat mijn moeder vaak de kant van mijn stiefvader koos, later heeft een spycholoog mij dit uitgelegd. Nu ik zelf een partner heb met kids zou ik ook niet willen dat hij hun kant kiest tegenover die van mij, want wat kunnen die bloedjes van kinderen soms ook heel lastig zijn.
quote:tartufone schreef op 29 december 2008 @ 15:21:

[...]

Ja als het tenminste zo gaat als hier wordt beschreven, waar 2 vechten hebben er immers 2 schuld. En ik bedoelde eigenlijk dat ik me wel kan voorstellen dat haar moeder voor haar partner kiest, Mastermind is volwassen en haar moeder moet verder met deze man.

Toen ik een jong pubertje was begreep ik ook niet dat mijn moeder vaak de kant van mijn stiefvader koos, later heeft een spycholoog mij dit uitgelegd. Nu ik zelf een partner heb met kids zou ik ook niet willen dat hij hun kant kiest tegenover die van mij, want wat kunnen die bloedjes van kinderen soms ook heel lastig zijn.

Natuurlijk weten we niet het verhaal van de kant van S., maar dat is wel vaker zo op een forum.

Hoe volwassen je ook bent, als een van je ouders iemand anders boven jou kiest, blijft dat pijn doen, ondanks dat moeders met deze man door moet.

Maar ik lees dat jouw psycholoog jou heeft uitgelegd hoe zo'n beslissing tot stand komt? Zou je mij dit kunnen uitleggen dan? Ik heb namelijk ook ouders die van alles boven mij stellen, en ik zou graag inzicht willen hebben in hun mogelijke beweegredenen.
MM, die mail zou ik zeer zeker niet versturen. Het geeft hen slechts nog meer materiaal in handen om je mee te kwetsen. Jezelf blootgeven aan je moeder, betekent je blootgeven aan S. Jij wordt daar niet blijer van en je moeder ook niet. S maakt in deze weinig uit natuurlijk.

Waar er twee vechten hebben er twee schuld blijf ik het onzinspreekwoord van de eeuw vinden. Vaak is het juist maar lang niet altijd. Ruzies komen veel voor door miscommunicatie en niet de tijd en moeite willen nemen elkaar te begrijpen. Maar ook wil het voorkomen dat het echt aan een partij ligt. Sommige mensen zitten gewoon zo in elkaar dat elke andere mening gelijk voor ruzie zorgt, een ander respecteren zit er niet bij.

Als ik je moeder was, had ik gezegd: meid ik hou veel van je en je broer maar ik hou ook van S. Juist daarom vind ik het niet leuk dat jullie ruzie hebben, jullie zijn me allen dierbaar. En een kant kiezen kan ik niet, wil ik ook niet.

Maar zij kiest wel een kant, althans, naar jou toe. Ik vraag me ergens af of ze niet onwijze discussies thuis met S heeft hierover waarin ze wél jouw kant kiest. Dat terzijde.

Goed te lezen dat je het nu zakelijk gaat aanpakken, ik denk dat dit de enige methode is om ongeschonden en ongekwetst (voor zover nog mogelijk) uit de hele situatie te komen. Zij hoeven niet te weten wat je in je testament zet, zeg ze er dan ook niets over. Waarom zou je, je bent ze niets verplicht.

Je kan het ook aan je broer nalaten met de clausule dat als hij overlijdt het in ieder geval niet naar je moeder en S gaat. Alles is hierin mogelijk, dus het dierenasiel hoeft niet.

Hoe is het gelukt met je artikel? Ging het over de WABO??? (vroeg ik me even af als jurist zijnde)
quote:tartufone schreef op 29 december 2008 @ 15:21:

[...]

Dát begrijp ik, in zoverre dat ik mijn moeder alle geluk van de wereld gun en háár keuze niet de mijne hoef te zijn. Ik hoef hem niet aardig te vinden, het hoeft mijn type mens niet te zijn, maar ik verwacht in ieder geval niet geschoffeerd te worden. Ook opmerkingen over mijn overleden vader -die hij niet eens kende- stel ik niet bepaald op prijs.

Waar twee kijven hebben twee schuld, is inderdaad een onzinspreekwoord. Sommige mensen zijn ruziezoekende bloedblaren en daar doe je niets aan. S. is er zo een. Ik bedoel, voor mij geldt altijd: "waar woorden spreken, zwijgen de wapens" maar hell, sommige woorden kunnen tegelijkertijd een dodelijk steekwapen zijn. Ook vind ik het zacht gezegd frappant te noemen dat S. mijn toen minderjarige broertje denkt te kunnen treiteren met een spraakgebrek en dat hij last heeft van losse handjes. Ik vraag me dan af in hoeverre je nog kan spreken van een gezamenlijke schuld.

Wat m'n oma betreft, snap ik het wel. Zowel mijn moeder als mijn oma zijn erg van de problemen onder het vloerkleed schuiven, en de schijn ophouden naar de buitenwereld. Mijn moeder heeft zelf de nodige issues gehad met haar moeder, die zij weer botvierde op de kinderen (en omdat ik de oudste ben, plus de enige dochter, voornamelijk op mij). Ik moest toen naar een psycholoog, en later mijn moeder ook. En die van haar heeft haar toen ook min of meer gedwongen om wat issues inzake mijn oma onder ogen te zien. Dat wilde ze niet want dan moest ze de confrontatie met mijn oma aan. Dus heeft ze met oma gepraat en min of meer gezamenlijk besloten dat het de schuld van die verderfelijke (klein)kinderen is. Vandaar dat mijn broer en ik zelden contact hebben met mijn oma en daar ook allebei totaal geen behoefte aan hebben. S. is een slijmbal van hier tot gunter ("wat zie je er jong uiuiuiuit, ik zou zweren dat jullie zussen waren ipv moeder en dochter") en omdat hij in de kunstwereld werkt, heeft mijn oma geen last van zijn onconformele uiterlijk, want dat is 'artistiek'. Ik werk op kantoor, dus míjn ouwe afgetrapte jeans zijn gewoon asociaal. (Mijn oma is erg van de kouwe kak, wie de serie "Keeping up appearances" kent, kent mijn oma.)

Ik heb net mijn broer gesproken en het er met hem over gehad dat alles aan hem nalaten voor mij prima is, op voorwaarde dat hijzelf ook een testament maakt. Via de goedkoopste notaris punt nl heb ik er één gevonden die het doet voor ¤ 179,= (per persoon), dat vond broer ook goed te doen. Dus wij gaan in het nieuwe jaar samen eens eventjes S. buitenspel zetten. En nee, we voelen niet de behoefte om hem en/of mijn moeder (is toch hetzelfde) mede te delen.

En voor de rest ben ik nu een beetje pissig, nou ja allang best, ben ik in ieder geval niet verdrietig

@Zwieber: mijn artikel gaat over sociale zekerheid!!
quote:CL2 schreef op 29 december 2008 @ 14:16:

Lieve MM, gewoon even een knuffel. Van erfrecht weet ik niets, maar je verhouding met je moeder lijkt me vreselijk. Kan de pijn bijna door het beeldscherm voelen. Ook ik zit dichtbij je in de buurt, dus wie weet kunnen we eens met een groepje (o god, een groepje, nee toch, geen groepje, of toch ) afspreken, kun je lekker effe gallen, je zinnen verzetten, lachen om niets of whatever.

Sterkte met je worsteling meid!

Jaaa, een groepje

OMG, dat ik dit nog eens zou zeggen

*bestelt dwangbuis*
Laat de dwangbuis nog effe zitten MM. Ik ga zo effe bijlezen in je verhaal. Dat andere groepje staat ook nog, weet je nog!? En you've got overigens mail!
*Is bijgelezen*

voor als je bui weer verandert.
quote:mastermind schreef op 29 december 2008 @ 16:22:

[...]

En nee, we voelen niet de behoefte om hem en/of mijn moeder (is toch hetzelfde) mede te delen.

Hmmm.. misschien ben ik slecht hoor. Maarre... zou je niet enorm genieten om S zijn gezicht te zien als hij hoort dat hij buitenspel staat?

Ik bedoel: als je die close encounter met die bus hebt gehad, dan zul je nooit weten hoe een geweldige hak je hem hebt gezet!
oeh Fniel, die is vals!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:eleonora schreef op 29 december 2008 @ 07:11:

Mastermind, ik heb buikgriep en verder niks zinnigs te zeggen, vind het erg voor je.

(f)Ah Leootje, sterkte!
quote:rosanna08 schreef op 29 december 2008 @ 16:44:

oeh Fniel, die is vals!

Nou ja, ik denk dat ik het wel zou melden. Hoe vals ook

Maar hij moet gewoon weten dat er met mij niet te sollen valt.

Zoiets....
Zo, he, he, Muis is bijgelezen. Muis' kaakje viel op de grond. Dat wordt 3 weken smeerkaas eten.

Muis heeft niet heel veel verstand van erfrecht, maar inderdaad: ga bij een notaris langs. Samen met je broer. Regel bijv. dat hij in het huis mag trekken als jou iets overkomt, om maar even praktisch te denken. En verder, zoals hier gezegd: het gaat je stiefvader geen zak aan met wat jij met je geld doet. Al wil je er miljoen zakken zangzaad voor alle duiven op de Dam na je dood voor laten kopen.

Ik ben zelf moeder en hoorde van de week een verbijsterend verhaal. Een vroeger klasgenootje van Muiselien, ik sprak zijn opa en oma. Hun dochter (moeder van het kereltje) woont ergens in het oosten van het land en ziet haar kind maar 1 of 2 dagen per week. Kind woont bij pa. (Ex van de moeder dus). De moeder is zo wild van een vent dat ze man en kind letterlijk in de steek liet. Ik kan me daar echt niets bij voorstellen. Ik zou nooit mijn kind opzij zetten, zelfs niet als het een pak hagels over de grond gooit (zoals van de week). Ik ben al verdrietig dat ik haar elke twee weken een weekend mis. Dat ik haar in de zomer 2 weken mis. Dit met dank aan de scheiding. Echt, mijn muppie, komt niemand tussen.

Ik denk ook dat S jaloers is. Jaloers op de goede herinneringen die jij en je broer aan je vader hebben. Ik denk dat S hem misschien wel als een soort van concurrent ziet. En dat jij en je broer hem herinneren aan een leven dat jouw moeder vóór hem had, met je vader dus. Iets waar hij geen grip op heeft.

Verder is je moeder, denk ik, erg onzeker, en hangt ze daarom heel erg aan S. Bovendien, vooralsnog hebben jij en je broer haar niet laten vallen. Ze kan nog zo onaardig doen, jullie blijven en bleven komen. Met S moet ze dat maar afwachten. Hij kan mogelijk nog altijd van haar weglopen.
Yinyl ik had zoiets niet achter jou gezocht want ik vind jou altijd uitermate lief en begripvol maar ik vind het wel een hele goeie Erg veel valt er aan de bestaande situatie toch niet meer te verprutsen toch?

Ik vind dat jouw moeder (MM) van haar partner MOET eisen dat hij haar kinderen met respect behandelt, dat ze dit nalaat, vind ik haar zeer aan te rekenen. Ik denk dat jouw moeder zo'n vrouw is die bang is om alleen te zijn en zich daarom dit soort dingen aan laat leunen.

En dat er 2 schuld hebben waar er 2 vechten hebben is soms waar zijn maar ook heel vaak niet. Onzin dus!
muis is grappig

en heeft ook gelijk denk ik zo

@Fniel, ben het ook met je eens hoor, ik hou wel van dit soort van vals
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Tja je moeder woont met hem en als ze partij voor jou trekt heeft ze iedere dag bonje. Dus dat zal ze niet doen.

Het beste advies wat ik je kan geven is proberen te aanvaarden dat je moeder geen "moeder" volgens de boekjes is en dat ze dat ook waarschijnlijk nooit zal worden. Hier heb ik er ook zo een...let it go, girl..

De vriend van je moeder heeft er trouwens geen moer mee te maken hoe jij je financiën regelt.

En dat mag hij best weten.

Ga lekker bij mensen Oud op Nieuw vieren waar je welkom bent en die jou lief vinden. Ik wens je een goed begin!
quote:malu3 schreef op 29 december 2008 @ 17:26:

Yinyl ik had zoiets niet achter jou gezocht want ik vind jou altijd uitermate lief en begripvol maar ik vind het wel een hele goeie Erg veel valt er aan de bestaande situatie toch niet meer te verprutsen toch?

I

Hmmm.. ik kan een enorm kreng zijn hoor, dat komt nu ook wel uit de mouw. Ik houd wel van dit soort acties.

Maar verder ben ik heus lief hoor
Toch vind ik dat je sterk overkomt hoor Mastermind!

Zelf heb ik een slechte relatie met mijn ouders en vooral mijn moeder. Ze heeft me geestelijk mishandeld

Hierdoor heb ik toch echt wel diepe wonden opgelopen en kamp ik met depressies.

Omdat het zelfs nu ik volwassen ben nog door ging. Ik heb nu het contact verbroken.

Toch doet het nog steeds pijn en ben ik altijd maar op zoek naar veiligheid.

Maar ik vind het nergens, het moet toch uit mezelf komen.

Een hug van mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven