Mijn vriend..

01-04-2011 13:45 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
doet raar! Ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden, maar moet het toch even kwijt. Zit er behoorlijk mee.

Mijn vriend en ik zijn nu bijna 2 jaar bij elkaar en het ging eigenlijk altijd supergoed. Hij is superlief voor me en toont altijd interesse. De laatste maand is dit nogal veranderd. Hij kent nog steeds zijn lieve momenten maar hij raakt steeds sneller geirriteerd! Ik probeer lief voor hem te zijn omdat hij nu erg druk is. Toch lijkt alles wat ik doe niet goed te zijn en wordt hij boos om niks! Ik heb gevraagd wat er aan de hand was, of zijn gevoel misschien veranderd was.. Hij zei dat dit niet het geval was, maar dat we elkaar misschien wat minder moesten zien. Dit kwam best wel hard aan omdat hij dit nooit eerder heeft gehad. We hebben toen goed gepraat en gezegd dat we elkaar minder gaan zien.

Het is zo dat hij op kamers woont en ik tijdelijk bij hem in woon omdat ik nog op zoek ben naar mijn eigen kamer. Ik ben op het moment erg druk voor school dus deze week is het er niet van gekomen om elkaar minder te zien. Ik merk gewoon dat hij minder kusjes wil en knuffels en dat ie gewoon heel snel geirriteerd raakt Gevolg: ik word hier onzeker van en let op elk klein dingetje. Ik weet dat dit verkeerd is maar ik vind het zo moeilijk! Ook wil ik hele tijd dat ie zegt dat het wel goed komt en daar wordt ie geirriteerd van. Logisch. Nu heb ik vandaag weer met hem proberen te praten omdat ik gewoon voel dat er iets fout zit en dat zijn gevoel miss verandert is, ik heb hier de hele nacht niet van geslapen. Terwijl hij gewoon in slaap viel wetende dat ik me kut voel, dit is zo niks voor hem! Vanmorgen heb ik hem er dus op aangesproken. Het enige wat hij zei was: als je zo door blijft gaan druk je me steeds verder van je weg. Hij wil er niet over praten en zegt dat er niks aan de hand is en dat ik niet overal een probleem van moet maken.

Nou duidelijk verhaal opzich, maar nu het volgende: ik herken zijn gedrag gewoon heel erg. Ik had dit ook bij mijn ex en in mijn hoofd was ik gewoon al afscheid van hem aan het nemen. Minder kusjes, snel geirriteerd raken etc. Dit herken ik nu dus ook bij hem en hier ben ik echt ontzettend verdrietig door! Ik heb gewoon het gevoel dat ik hem kwijt aan het raken ben. Als ik dit tegen hem zeg wordt ie boos! Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Hij is nu op school en gaat dit weekend weg met vrienden en ik weet gewoon dat dit weekend kut gaat worden. Ik kan er niet van slapen en loop met buikpijn rond.

Ik denk dat ik hem maar met rust moet laten hoe moeilijk dat ook is..

Pff ik weet het niet Iemand die dit herkent?
Ik ga akkoord met alle mensen die zeggen dat je hem echt te dicht op de huid zit. Ik woon nu 4 jaar samen maar ik zou het ook niet kunnen verdragen moesten wij geen ruimte hebben zodat we niet elk ongestoord ons eigen ding kunnen doen wanneer wij dat willen.

Ga gewoon terug naar jouw ouders tot het einde van dit schooljaar of neem nu al een andere kamer. Blijf je zo dicht bij hem op de huid zitten dan raak je hem inderdaad kwijt.

Het feit dat die zo afstandelijk reageert is ook gewoon omdat jouw hangerig gedrag (van wat ik hier lees van moeten praten, dat jij teleurgesteld bent wanneer hij nog wel kan slapen wanneer jij je niet goed voelt ed) bloedirritant wordt als je op deze manier continu bevestiging blijft vragen. Respecteer zijn ademruimte en doe iets voor jezelf zonder je afhankelijk op te stellen.
eens met laatste post van cosmopolitan. Zo geef je ook aan dat je naar hem luistert en naar wat hij wil.
Only dead fish go with the flow
quote:veryordinary schreef op 01 april 2011 @ 14:27:

[...]

Mijn relatie is mijn alles waard zelfs. Dus ik denk ook dat ik dit maar moet doen. Alleen in ons gesprek zei hij: we moeten elkaar wat minder zien, ipv 6 dagen in de week iets van 4 ofzo. Hij verlangt dus niet van mij dat ik nooit meer bij hem ben. Moet ik dan naar hem luisteren en hem gewoon minder zien of nu gewoon even helemaal afstand nemen?Elkaar 4 van de 7 dagen zien is toch ook prima? Geef hem dat! Sterker nog, ik zou hem iets minder geven Zodat hij mij gaat missen en na een paar weken vraagt of ik alsjeblieft weer langs wil komen (wat ik dan niet zou doen, het is veel leuker als iemand naar je smacht).
quote:Pear schreef op 01 april 2011 @ 14:30:

[...]

Tip van een ervaringsdeskundige (ik heb ook een tijdje "samengewoond" op een studentenkamer): het werkt vaak niet!

In mijn geval was ík het die er helemaal kriebelig van werd, we zaten constant in dezelfde kleine ruimte. Natuurlijk hadden we overdag zo onze eigen dingen, maar ik wist van tevoren dat hij altijd thuis zou zijn. Het hielp niet voor mij om weg te zijn van die kamer, ik wilde gewoon af en toe eens lekker helemaal alleen thuis zijn! Gewoon met mezelf, tv aan, niksen, wat dan ook. Thuis is voor mij een plek waar ik af en toe alleen kan zijn, zeker wanneer je de hele dag op pad bent geweest en allerlei mensen gesproken hebt.

Je zegt dat je hem 'vrij' laat, omdat hij alles kan doen wat hij wil. Maar wat als hij nou eens gewoon een paar dagen achter elkaar alleen thuis wil zijn? Dan kan niet, want dat wil jij niet. Vervolgens voelen jullie je allebei klote, jij omdat je het persoonlijk opneemt en hij omdat hij jou een klotegevoel geeft met zijn behoefte aan ruimte.

Je zegt dat hij in zijn gedrag veranderd is, lijkt me best vervelend en bij mij zouden er ook alarmbellen gaan rinkelen. MAARRR, als je al een tijdje samen bent mag je er ook wel op vertrouwen dat hij jou de waarheid vertelt, dat het dus niet om jou als persoon gaat, maar dat hij écht ruimte nodig heeft. Geef hem een kans jou te missen! Relaties kunnen veranderen hoor, dat hij het heel lang niet zo erg vond om bovenop elkaar te zitten wil nog niet zeggen dat hij dat de komende jaren (of maanden) ook prima vindt.

Mijn advies: kijk en luister niet alleen naar je eigen gevoel, maar stel jezelf ook eens goed open voor dat van hem. Natuurlijk is het jammer dat hij even wat minder aandacht aan jou wil geven, daar mag je je best even rot onder voelen, maar vlak zijn gevoel a.j.b. ook niet uit. En inderdaad, als de enige oplossing terug naar je ouders gaan is, doe dat dan! Als je relatie echt belangrijk voor je is, dan zoek je een oplossing die voor jullie beiden goed is. Op dit moment zoek je vooral bevestiging van je eigen gevoelens en daar zou je wel eens je relatie mee kunnen verliezen.

Mijn ex begreep mijn gevoelens ook niet en wilde geen strobreed toegeven. Tot het moment kwam dat ik de situatie zo zat was, dat ik weg ben gegaan. Hij wilde er nog wel aan werken, maar voor mij was het te laat, het gevoel was weg bij mij en is nooit meer terug gekomen.

Bedankt! Ik probeer ook open te staan voor zijn gevoel/mening, maar hij lijkt niet echt te willen praten. Dit vind ik gewoon erg moeilijk.

Voor de rest herken ik veel in je verhaal en heb ik er zeker wat aan. Ik wil gewoon de relatie redden voor het te laat is dus ik ga hem de ruimte geven.
quote:Dreamglasses schreef op 01 april 2011 @ 14:31:

eens met laatste post van cosmopolitan. Zo geef je ook aan dat je naar hem luistert en naar wat hij wil.Ik ben het ook eens met cosmopolitan. Hij geeft aan me minder te willen zien dus dat gaan we doen. Ik denk dat ik nog iets meer afstand ga nemen dan dat hij aangeeft, dan kom ik er vanzelf wel achter of hij me mist of niet.
quote:veryordinary schreef op 01 april 2011 @ 14:08:

[...]

Ik heb gevraagd: kan ik even met je praten? ik zit met wat dingetjes. Het eerste wat ik dan krijg is: *zucht*, ik ben even bezig. Dan zeg ik: oke dat snap ik, maar ik zit er erg mee en wil gewoon jouw mening hier even over. Uiteindelijk met veel moeite komt ie dan bij me zitten en dan vertel ik wat me dwarszit.

Hier kan het best eens misgaan. Hij is met iets bezig waarvan hij in zijn hoofd heeft dat hij het rustig wil afmaken en jij komt ertussendoor om aandacht te vragen. Hij antwoordt met 'nu even niet, ik ben bezig' en jij dramt door en wil dat hij ophoudt met wat hij aan het doen is om jou aandacht te geven. Hij vindt dat vervelend, niet omdat hij jóú vervelend vindt, maar omdat hij rustig op zijn kamer zit te studeren en er niet voor gekozen heeft om op dat moment iets met jou te doen. Uiteindelijk geeft hij toe (omdat hij van je houdt) maar zijn jullie allebei boos op elkaar, jij omdat je het gevoel hebt dat hij niet naar je luistert en hij omdat hij het vervelend vindt dat je hem op deze manier stoort. Zie je dat?

Wat in zo'n situatie beter kan zijn is bijvoorbeeld dat jij op zijn 'niet nu' zegt 'oké, kan het dan vanavond even?' waarop hij 'ja, prima' antwoordt en rustig verder aan het werk gaat. Kun jij je ei kwijt en vindt hij je niet vervelend.

Wat betreft die kamer... ik zou als ik jou was er echt één gaan zoeken. Ik weet niet in welke stad je woont, maar het kan lang duren voordat je er een gevonden hebt. En je hoeft toch niet de hele zomervakantie naar je ouders? Je kunt ook een baantje zoeken in de stad waar je studeert (kun je meteen de huur betalen), ik neem aan dat je vriend en studiegenoten ook een deel van de zomervakantie in de stad zijn...

Als je echt nog geen kamer wilt, zou ik op een goed moment aan je vriend vragen of hij het nog prettig vindt dat jij zo veel bij hem bent (waarschijnlijk niet) en dan bijvoorbeeld voorstellen dat je die laatste twee maanden minder bij hem gaat slapen (de dagen dat je het vroegst college hebt? wat hem het beste uitkomt? zoiets?) en verder bij je ouders bent (en het dan vooral niet persoonlijk opvatten als hij daar blij mee is! :p). Je relatie wordt er vast veel leuker van als je elkaar allebei graag ziet.

En mocht het inderdaad zo zijn dat zijn gevoelens verminderen, dan gebeurt dat tóch wel, ook als je bij je ouders slaapt. De kans daarop is veel kleiner als je hem niet zo claimt en minder ziet

Edit: pfff, ik type echt langzaam
quote:veryordinary schreef op 01 april 2011 @ 14:34:

[...]

Ik ben het ook eens met cosmopolitan. Hij geeft aan me minder te willen zien dus dat gaan we doen. Ik denk dat ik nog iets meer afstand ga nemen dan dat hij aangeeft, dan kom ik er vanzelf wel achter of hij me mist of niet.

good girl! Niet te veel spielerei erin gooien hoor. Hem net genoeg geven is leuk, maar je bouwt ook geen relatie verder op door met aantrekken en afduwen te gaan spelen.

ook jezelf blijven en vooral je relaxte kant weer terug zien te krijgen
Only dead fish go with the flow
@ravyna, we zijn ook van plan om even in mijn rooster te kijken wanneer ik het best een dag naar huis kan gaan etc. Ik sta hier zelf ook achter hoor, want van die irritaties word ik inderdaad ook niet blij.

En je hebt gelijk wat betreft een gesprek houden. Als ik het gevoel heb dat iets niet klopt wil ik het vaak meteen uitgepraat hebben, zo zit ik gewoon in elkaar. Ik snap het ook als hij dat wil. Als hij mij dat niet kan geven is dat maar zo, moet ik maar accepteren denk ik dan. Thanks
quote:veryordinary schreef op 01 april 2011 @ 14:32:

[...]

Bedankt! Ik probeer ook open te staan voor zijn gevoel/mening, maar hij lijkt niet echt te willen praten. Dit vind ik gewoon erg moeilijk.

Voor de rest herken ik veel in je verhaal en heb ik er zeker wat aan. Ik wil gewoon de relatie redden voor het te laat is dus ik ga hem de ruimte geven.

Fijn dat je er wat aan hebt Ik snap op zich wel dat hij er niet over wil praten, de meeste mannen zijn gewoon wat korter van stof. Hij heeft heel duidelijk aangeven hoe hij zich voelt en wat hij wil, het is nu aan jou om daar (al dan niet) gehoor aan te geven. Alles benoemen en analyseren en nog een keer uitgebreid bespreken wakkert de irritatie alleen nog maar meer aan. Beter is om te laten zien dat je daadkrachtig en onafhankelijk bent en de boodschap begrepen hebt. Dus: tas pakken, je vriend gedag zeggen en hem een fijn weekend wensen. Wel op een beetje liefdevolle manier, niet vol sarcasme: "nou doei! ik ga! dat wil je toch?!", maar "nou schat, fijn weekend, ik ben bij m'n ouders. tot volgende week! Smak"

Goed dat je afstand gaat nemen, het komt ongetwijfeld goed! Succes!
quote:veryordinary schreef op 01 april 2011 @ 14:34:

[...]

Ik ben het ook eens met cosmopolitan. Hij geeft aan me minder te willen zien dus dat gaan we doen. Ik denk dat ik nog iets meer afstand ga nemen dan dat hij aangeeft, dan kom ik er vanzelf wel achter of hij me mist of niet.Heel goed :D Even hard en moeilijk voor jou maar gewoon het beste wat je kunt doen. Hij is helaas niet in staat (meer) om nog te praten omdat hij het al te ver heeft laten komen. Je kunt het nu alleen nog omdraaien door hem jou te gaan laten missen.
quote:Dreamglasses schreef op 01 april 2011 @ 14:36:

[...]

good girl! Niet te veel spielerei erin gooien hoor. Hem net genoeg geven is leuk, maar je bouwt ook geen relatie verder op door met aantrekken en afduwen te gaan spelen.

ook jezelf blijven en vooral je relaxte kant weer terug zien te krijgen Ja inderdaad, heb nu ook het gevoel dat hij niet eens meer ziet hoe leuk ik kan zijn en waarom hij op me is gevallen haha. En dat is not goood.
quote:Tomatensoep schreef op 01 april 2011 @ 14:26:

[...]

Och meisje, als je mijn reactie al erg vond dan is het vivaforum niet echt de plek voor jou.
quote:Pear schreef op 01 april 2011 @ 14:40:

[...]

Fijn dat je er wat aan hebt Ik snap op zich wel dat hij er niet over wil praten, de meeste mannen zijn gewoon wat korter van stof. Hij heeft heel duidelijk aangeven hoe hij zich voelt en wat hij wil, het is nu aan jou om daar (al dan niet) gehoor aan te geven. Alles benoemen en analyseren en nog een keer uitgebreid bespreken wakkert de irritatie alleen nog maar meer aan. Beter is om te laten zien dat je daadkrachtig en onafhankelijk bent en de boodschap begrepen hebt. Dus: tas pakken, je vriend gedag zeggen en hem een fijn weekend wensen. Wel op een beetje liefdevolle manier, niet vol sarcasme: "nou doei! ik ga! dat wil je toch?!", maar "nou schat, fijn weekend, ik ben bij m'n ouders. tot volgende week! Smak"

Goed dat je afstand gaat nemen, het komt ongetwijfeld goed! Succes!

Hahah ik moest hier echt om lachen. Ik heb soms inderdaad wel de neiging om dan te zeggen: nou doei, ik zie je wel weer hè..

Zeker nu ik het gevoel heb dat het hem allemaal niet interesseert. Of dat ik hem gewoon geen kus geef en dan kijken of ie dat doorheeft. Maar ik heb geen zin meer in die spelletjes, dus gewoon een fijn weekend wensen en hem met rust laten.
:s
haha super, een gevalletie

mannen van Mars vrouwen van Venus :P

Het is een jong man (mannen zitten anders in elkaar dan vrouwen :P) Ben ik na jaren lange ervaring :P als man ook alachter gekomen,

De meeste vrouwen willen praten praten praten

meeste mannen zijn met 1-2 zinnen klaar?

Is gewoon het verschil van man en vrouw accepteer het?

Het enige wat ik zou willen weten of i niet met iemand anders zou gaan of willen rollebollen (dan is er pas wat aand e hand in mijn ogen?), overtuigt i je daarvan of weet je dit wat is dan het probleem? elkaar vertrouwen begint het mee?

Dat i wat ruimte wil is heel normaal!!! (en ja in ander opzicht voor een man dan voor een vrouw, en dat is na 10jaar bij elkaar nog steeds hetzelfde :P, in mijn geval af ent oe gewoont ijd nodig voor eigne dingen e.d. zonder bla bla bla :P)
quote:jur606 schreef op 01 april 2011 @ 14:50:

haha super

het is een jong man (mannen zitten anders in elkaar dan vrouwen :P) Ben ik als man ook al wat jaren achter.

Het enige wat ik zou willen weten of i niet met iemand anders zou willen rollebollen, overtuigt i je daarvan wat is dan het probleem?

Dat i wat ruimte wil is heel normaal!!! (en ja anders voor een man dan voor een vrouw)Uhh? haha oke.
Jur, of die behoefte aan ruimte is geen man-vrouw verschil, maar gewoon omdat veryordinary weg kan naar haar ouders en omdat hij daar woont en haar er ook niet zomaar wil uitzetten. Lijkt mij waarschijnlijker. Ik heb het zelf ook en de laatste keer dat ik keek was ik toch echt een vrouw.

VO, neem maar gewoon wat afstand, ga leuke dingen met hem doen en dan komt het allemaal wel goed
anoniem_123108 wijzigde dit bericht op 01-04-2011 15:00
Reden: typefout
% gewijzigd
quote:veryordinary schreef op 01 april 2011 @ 14:16:

[...]Ik denk dat je me niet snapt. Ik heb nog 2 maanden school en daarna breng ik gewoon de zomervakantie door bij mijn ouders. Dus het is niet zo dat ik die 3 maanden ook nog bij hem op de kamer ben dan..

Ik bedoelde: die drie maanden die je "voor niks betaalt", is een investering in nú. Zorg nú dat je van zijn kamer afgaat, ook al betekent dat straks dat je een paar maanden huur betaalt voor een kamer waar je niet woont. Je kunt beter nu een kamer huren en je relatie redden, dan wachten tot september, 3 maanden huur uitsparen en dan weer alleen staan.

Maar ik schreef het wat kort op, dus kan me voorstellen dat het niet helemaal goed overkwam.

Anyway, het is je intussen wel duidelijk geworden lees ik, dat jullie wat minder op elkaars lip moeten zitten.
Zitten jullie samen in een kleine kamer? Kan me voorstellen dat dat benauwend is.

Wat al gezegd is; kijk of je al eerder in een kamer voor jezelf kunt.
quote:Snormel schreef op 01 april 2011 @ 15:01:

[...]

Ik bedoelde: die drie maanden die je "voor niks betaalt", is een investering in nú. Zorg nú dat je van zijn kamer afgaat, ook al betekent dat straks dat je een paar maanden huur betaalt voor een kamer waar je niet woont. Je kunt beter nu een kamer huren en je relatie redden, dan wachten tot september, 3 maanden huur uitsparen en dan weer alleen staan.

Maar ik schreef het wat kort op, dus kan me voorstellen dat het niet helemaal goed overkwam.

Anyway, het is je intussen wel duidelijk geworden lees ik, dat jullie wat minder op elkaars lip moeten zitten.Ah nu snap ik je beter ja. Ik denk dat ik dan toch voor de optie kies om naar mijn ouders te gaan, dit heeft hetzelfde effect lijkt me Het is iets meer reisstijd maar dat heb ik er natuurlijk voor over. In de zomervakantie ga ik dan hard zoeken naar een kamer.
quote:veryordinary schreef op 01 april 2011 @ 13:57:

Bedankt voor jullie reacties Ik schrok ook wel een beetje van sommige reacties zeg, die van tomatensoep haha.

Het kan inderdaad zo zijn dat het allemaal te veel voor hem wordt.. Alleen is het zo dat we elkaar hiervoor ook al heel vaak zagen, en dit was nooit een probleem. Het is gewoon vervelend; mijn verstand zegt dat ik hem absoluut met rust moet laten en maar moet wachten tot hij contact opneemt dit weekend. Maar mijn gevoel zegt; dit is zo niks voor hem, waar is mijn lieve vriend gebleven? Hij ziet ook gewoon dat ik me kut voel maar het lijkt hem niet te interesseren, normaal was hij er dan gewoon voor me..

En dus blijf je vragen om aandacht , kusjes, bevestiging die jij nodig hebt. Hij moet jou in de gaten houden.Hij geeft aan dit nu even dus niet te kunnen geven omdat hij druk is met zichzelf. Ik zou je echt aanraden op te houden met het willen van bevestiging in jouw onzekerheden. Hij heeft bevestiging nodig doordat jij zijn behoefte aan even niets begrijpt.

Succes.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zo onduidelijk vind ik hem niet hoor. Je gaat aan alle kanten over zijn grenzen heen, omdat jij bevestiging nodig hebt en wel NU.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Enn , zullen we samen een account nemen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:jur606 schreef op 01 april 2011 @ 14:50:

haha super, een gevalletie

mannen van Mars vrouwen van Venus :P

Het is een jong man (mannen zitten anders in elkaar dan vrouwen :P) Ben ik na jaren lange ervaring :P als man ook alachter gekomen,

De meeste vrouwen willen praten praten praten

meeste mannen zijn met 1-2 zinnen klaar?

Is gewoon het verschil van man en vrouw accepteer het?

Het enige wat ik zou willen weten of i niet met iemand anders zou gaan of willen rollebollen (dan is er pas wat aand e hand in mijn ogen?), overtuigt i je daarvan of weet je dit wat is dan het probleem? elkaar vertrouwen begint het mee?

Dat i wat ruimte wil is heel normaal!!! (en ja in ander opzicht voor een man dan voor een vrouw, en dat is na 10jaar bij elkaar nog steeds hetzelfde :P, in mijn geval af ent oe gewoont ijd nodig voor eigne dingen e.d. zonder bla bla bla :P)Vrijmibo?
Je zegt dat het niks voor hem is dat hij niet reageert op jouw gevoel (dat je je rot voelt). Ik kan me zo voorstellen dat hij ook vindt dat jij hèm niet serieus neemt door zo aan te dringen (terwijl hij zegt dat je er mee moet ophouden, niks vervelenders dan een zeurende vriendin constant om je heen, ookal overdrijf ik het nu ws een beetje). Maar goed, je gaat hem meer ruimte geven en dat is een goed idee denk ik.

Mss kunnen jullie dan ook weer gaan daten. Quality time met elkaar doorbrengen want als je zo druk bent dan heb je behoefte om je daarop te focussen maar kan je meestal ook erg genieten van die kostbare momenten die je met je lief doorbrengt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven