Militair als partner?

30-11-2006 19:23 1944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.

Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
Klopt Sidney, ik barst spontaan in huilen uit als ik op het journaal militairen terug zie komen die hun geliefde in de armen vliegen! *brok in mijn keel als ik het alleen al typ ;-)* Plaatsvervangend gelukkig ja. Helemaal omdat ik weet hoe het voelt!
Ook ik zal natuurlijk even verslag komen doen van de thuiskomst! Ik lees dat soort verhalen ook altijd graag inderdaad, ik schrijf soms ook mee op een thuisfrontforum en daar staan die verhalen ook. De eerste paar weken van de uitzending kon ik het niet echt goed aan om ze te lezen trouwens, maar nu juist wel...

Sidney, hier ook veel voorgeschiedenis hoor (te veel om hier te vertellen)... Mijn man en ik zijn pas 5 jaar samen. Hiervoor zijn we allebei eerder getrouwd geweest, hij was gescheiden en ik weduwe toen we elkaar ontmoetten. Bij ons heeft het ook zo gewerkt dat we ondanks alles, of misschien juist dankzij alles, een erg sterke relatie hebben. Dit is zijn 4e uitzending en voor mij is het de 2e waarbij ik met hem samen ben. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik ga reageren straks over 10 dagen... Natuurlijk heel blij, maar ook heel emotioneel en zo. Dus als je op Eindhoven iemand een plas tranen ziet opdweilen, dan ben ik dat waarschijnlijk...
Ik heb staan janken alsof ik met mijn neus boven een kilo geschilde uien stond

Maar man, wat voelt dat heftig, alles maar dan ook alles wat je voor hem voelt voel je op dat moment keer 1000 of zo? Lekker laten gaan Lemmy, ik heb daar meer huilende dames tegelijk gezien dan ik ooit nog in mijn leven tegen zal komen denk ik
Pruttel, ja, dat is het, wat jij zegt. Je voelt alles op zo'n moment, de liefde voor elkaar, maar ook je angst dat er iets mis zou gaan tijdens de uitzending, je bezorgdheid en verdriet, en natuurlijk de opluchting dat hij toch 'gewoon' veilig teruggekomen is. Wat dus niet zo 'gewoon' is gezien het feit dat niet iedereen veilig terugkomt.

Ik neem denk ik maar gewoon een kilo uien mee, mocht ik dan toch de enige zijn die zo huilt, dan kan ik altijd nog zeggen dat ik hachee wil maken en dat het daardoor komt.

Wel nog even waterproof mascara halen voor de tijd trouwens, weer een puntje voor mijn 'to do'-lijstje...
X
Ik kan ook absoluut niet charmant huilen hoor... en als ik één keer begin is het hek van de dam... Vooral die rode neus, heel herkenbaar voor mij hoor! Die van mij zwelt ook nog flink op, echt heel verleidelijk - maar niet heus. Bij mij zie je het de volgende dag inderdaad ook nog!

Schrijf jij ondertussen nog mee op een thuisfrontforum? Ik zo nu en dan wel, en op die waar ik meeschrijf werden gisteren wat details genoemd rondom de thuiskomst van de groep waar onze militairen ook bij zitten. Ik durf het hier niet zo goed te noemen, maar als ik je even op de hoogte moet brengen, mail me dan op mijn hotmail, dan mail ik je terug (adres is "lemmythuis").

En... nog 9 te gaan!!!
You've got mail!

Jaaaa nog negen dagen!

Welk thuisfrotforum bedoel jij?

De tijd ed van deze vrijdag staan al op teletekst.

De volgende tijd die dr op komen te staan is van onze mannen!!!
Nou, is 't al gelukt met het forum? (toevoeging: antwoord al gelezen via de mail ondertussen... )

Mijn man heeft net gebeld en die is al helemaal klaar voor vertrek...
X
Laat het me even weten mocht je toch niets horen van het forum, dan gooi ik "intern" even een balletje op.

Mijn man heeft ook zin om naar huis te komen en is er al helemaal klaar voor om te vertrekken. Zijn werk is eigenlijk ook gedaan, nu alleen nog overdragen. Die van mij is er heel erg op gebrand supersnel naar me toe te kunnen komen na de landing... hij heeft daarom zelfs al bedacht dat hij alleen handbagage meeneemt in het vliegtuig, dan hoeft hij niet te wachten op andere bagage en kan hij gelijk naar mij toe en met mij mee naar huis...
X
oh ja laat morgen avond wel ff weten hoe of wat met dat forum xx
Up voor MISSVBD

Dames, ik tel met jullie mee Nog 8!!
Hmmm...door MISSVBD zag ik vandaag dat er op Viva ook geschreven wordt door vrouwen - van - een militair.

Schrijf al best lang mee op een ander topic, waar allemaal vrouwen zitten die in maart2008 mama worden.

Had het dus dubbelop 'minder prettig'.

Manlief ging op uitzending, toen we 24uur wisten dat ik zwanger was (gewenst, maar onverwacht) en kwam met 26weken weer thuis (eind nov07).

Had heel graag met andere vrouwen hierover geschreven.....

Heb de uitzending heel zwaar gevonden, gaf toch wel veel stress en zorgen.

Manlief werkt al 10jr bij defensie, wil eigenlijk ook een andere baan en zeker nu hij vader wordt, maar dat is zijn keus.

Ik wil hem niet vragen om zijn carrière te beëindigen na zoveel jaar studie en werk.....

Moet er alleen niet aan denken dat ie opnieuw weg moet naar Afghanistan of elders.

Sterkte meiden voor de laatste dagen!

Geweldig moment als je elkaar weer terug ziet
X
Maartbaby: wat jammer dat je het topic niet eerder vond. Maar fijn dat jou man weer thuis is!!

Ik moet er ook niet aan denken dat ie ooit weer weg moet en mijn vriend ook niet. Hij is ook wel in voor ander werk of een andere functie en gaat waarschijnlijk ook wel zoeken zodra ie terug is.
Meiden, als jullie partners banen in de burger willen, militairen zijn gewild.

De mijne verliet defensie na 15 jaar, zonder dat ie een nieuwe baan had, en hij had ze voor het uitkiezen. Hij is nu erg blij in zijn goede burgerbaan. Had wel veel papiertjes gehaald bij defensie, maar toch.

Het komt goed hoor!

Hij had natuurlijk een redelijk betaalde functie, met buitenlandtoeslag (laatste jaar bij de NATO in Munster) en uitzendingsgeld (2 keer) en alle voordeeltjes.

En nu verdient ie veel beter, weer hier in NL in de burger.
Geen bijzonderheden
Jeetjemina, ik kijk even de andere kant op, is het hier opeens heel druk zeg!

Mijn man wil denk ik voor altijd-en-altijd in het leger blijven. Hij zit er al zo'n 20 jaar en het bevalt hem nog steeds goed. Wij zullen dus nog wel een aantal uitzendingen voor de boeg hebben. De laatste 7 jaar heeft hij 4 uitzendingen gedaan, dat is best veel, maar dit jaar begint hij in een functie waarbij hij niet zo vaak uitgezonden zal worden. Vermoedelijk. 't Blijft defensie natuurlijk...

Sidney, ik zal even vragen hoe het zit op het forum.
X
Ik heb meegenomen naar het vliegveld, sexy lingerie onder mijn kleren en een reservering voor in het van der valk hotel in Eindhoven. De bruidssuite welteverstaan Met twee persoons bubbelbad!

In mijn weekendtas zaten een paar biertjes van zijn favo merk ( 1 x raden Yasmijn ) en masageolie, glijmiddel, want na 5 maanden droogstaan dan tja... hihi. We zijn linea recta naar van der valk gescheurd! Het was geweldig om weer in zijn armen te liggen. Hij had trouwens zijn baard 5 maanden laten staan. Dat was geen succes en na vrijpartij nummer 1 heeft ie hem er gauw afgeschoren!

Je hoeft toch niks mee te nemen Hij zal al lang blij zijn om jou te zien. Hij heeft een enorme tas bij zich en dan moet ie ook nog bloemen en kadootjes vasthouden? Maak een spandoek! Met zijn naam, dan kan hij meteen zien waar je staat als hij uit de gang komt lopen!
X
Ik heb daar behoorlijk drama om gemaakt. De hele familie wou ook mee naar Eindhoven, maar ik vond dat ze best een dag langer op hem konden wachten Ik was degene die elke avond eenzaam in mijn bedje aan hem lag te denken en ik vond dat ik hem als eerste en enige helemaal plat mocht knuffelen.

Je kunt hem thuis wel iets geven natuurlijk, als iedereen weg is. Maar op het vliegveld is het al zo'n chaos, dan loopt je mooi uitgewerkte romantische " ik geef hem iets" idee in de soep. Kun je beter voor later bewaren. Iedereen wil natuurlijk zijn aandacht daar, dus je zult hem moeten delen op dat moment.

Als jullie dan thuis zijn, en iedereen is weg, dan kun je hem echt iets geven op een moment dat de boodschap goed overkomt.

Ik ben trouwens zo labiel als een geit terwijl ik dit schrijf. Dat thuiskomen heeft toch zo'n indruk gemaakt, dat ik er nu nog om kan janken
X
Haha, ik ga vast wel een potje janken Maar dat is niet erg hoor! Ik ben echt zenuwachtig voor jullie en zo.

Het zit best nog wel diep, mijn voorbije relatie met de militair. Geen liefdesverdriet hoor, maar meer afscheid moeten nemen van een bepaalde manier van leven.
Ik snap het, Pruttel.

Is ie er nog trouwens?

Sidney, voor zijn ouders (lees: moeder) is het het allerergst.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven