Minder geduld.

23-02-2012 11:33 16 berichten
Hallo allemaal.

Op dit moment heb ik maar weinig geduld met de kinderen, soms wil ik bijna wel het huis uitrennen.. pfff.

Ik zou dit natuurlijk niet doen, want ik ben stapel op ze.. maar herkennen jullie dat?

Of... niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat heeft elke moeder toch wel eens?
Dat hoop ik... niet dat ik het ze gun... maar zelf heb ik het de laatste week heel erg.
Ja hoor, herkenbaar. Bij mij wordt het dan dringend tijd voor iets leuks voor mij. Gebeurt een paar keer per jaar en dan probeer ik het zo te regelen dat ik een avond of middag alleen weg kan, gewoon lekker even winkelen zonder kinderen of nog beter, een hele dag of weekend weg met man. Heerlijk, doordat ik dan iets leuks heb om naar uit te kijken hou ik het nog net vol en daarna ben ik weer wat opgekikkerd en vind ik het ook weer leuk om dingen met de kinderen te doen.
..
lijkt me heel logisch hoor...opvoeden is een dagtaak 24/7 en af en toe kun je je kinderen wel eens achter het behang plakken..zolang je je er bewust van bent van je gevoel en jezelf ook toestaat om je zo te voelen ( zonder er naar te handelen natuurlijk) is er niks aan de hand lijkt me.je bent meer dan moeder alleen.dus neem af en toe echt de tijd voor jezelf om bij te tanken door er eventjes alleen op uit te gaan of wat ik doe, kinderen bij papa parkeren en zelf even een paar uurtjes onder de wol.héérlijk! ben ik helemaal uitgerust en een veel leukere mama én vrouw.
Niks raars aan hoor. Als ik net thuis kom uit werk wil zoon natuurlijk graag vertellen wat hij allemaal gedaan of meegemaakt heeft. Ik heb echt even een kwartiertje nodig om om te schakelen.

Inmiddels weet hij dat al een aantal jaar .

Ik zeg het bijv. ook wanneer hij wil gaan spelen dat het mij niet uitkomt als dat bij ons is. Nooit een probleem want ik zeg niet snel nee. Hij weet inmiddels dat wanneer ik dat wel zeg, het ook écht even niet uitkomt. Het hangt er ook vanaf wie van zijn vriendjes komt spelen . Eén is een stelselmatige sloper en heel druk bijv. en een ander weer heel rustig.

Hoe oud zijn jouw kinderen? Die van mij wordt over een paar weken 11 en gaat dan toch al wel redelijk/behoorlijk zijn gang, wat ook al veel scheelt.
Ik heb 2 kinderen.

De een is 6 jaar en 5 maanden, en de andere is nu 18 maanden.

Maar de ene is VERSCHIKKELIJK druk, die moet je steeds waarschuwen, en de andere heeft volgens de school waarschijnelijk een concentratie stoornis, zij denken aan ADHD.

Ehh.. JA je leest het goed.. van die die zogenaamd adhd heeft heb IK geen last.

Ze kan wel druk zijn, maar ook rustig maar ze luisterd echt goed als ze ergens speelt.

Maar thuis ook..

Alleen ze heeft wel dr eigen dingetjes, veel neurien en geluid maken monotoom...ook veel bewegen en on dr knieen vallen waar je je dan wel aan ergerd want dat is wel iets waar ik me kapot van schik.. en ze etteren elkaar..

De oudste is natuurlijk sterker en kan dingen afpakken, maar die kleine van mij gilt slaat knijpt trekt haar spuugt en gooit met spullen... (en dan moet die oudste adhd hebben?)

Zij rent de godganze dag klimt overal op, valt regelmatig omdat ze zo druk is.

Ze wil de hele dag eten en drinken, en dat laat ze merken ook.

Maar toch is het een dun druk dametje.

Ze kan heel boos worden en is dan een echte dramaqueen.

Ze kunnen ook niet val elkaar afblijven, die jongste die kan echt een beetje gemeen zijn.

En mn oudste pest dr ook wel eens.

Over het algemeen zijn ze trouwens wel lief voor elkaar.

Je kunt echt zien dat ze gek op elkaar zijn.. maar dat enorm drukke gedoe ruzie maken huilen...

Ik voel me net een politie agente.

Soms denk ik ik laat ze maar gaan.

Maar ik kan dat ook niet altijd doen, zeker niet als de kleinste alles dr onder spuugt en dr fles leegspuit op mn grond.

Ze gooit ook alles kapot, dus ze heeft geen tuitbeker meer, die krengen kosten 8 euro, en gaan wel een hele week mee.....

Het klinkt alsof het duiveltjes zijn,.. maar dat zijn ze niet.

Maar hier stoor ik me aan, mn oudste kan de hond niet met rust laten die word ook druk gemaakt, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

De oudste is heel zacht van karakter, en de jongste niet, maar die is wel bijna altijd vrolijk, het is een clauwn, een kleine uitslover.

Dus al die negatieve dingen doen ze ook in het positief...

Eigenlijk zijn ze leuker dan dat ze vervelend zijn...

alleen word ik soms gek van ze.
Je zou ze achter het behang plakken....niet voor niets een gezegde!

Soms zie ik het weleens letterlijk voor me: van de bobbels onder het behang;) of inmetselen, onder beton storten, of... kortom moordneigingen!

Ze leven nog hoor, maak je geen zorgen
Dit omschrijft heel goed waarom ik kindervrij ben. Vooral dat politieagenten, daar zou ik echt agressief van worden. Kan het me altijd goed voorstellen als ik lees over een gezinsdrama, waarbij vader of moeder het hele gezin heeft uitgemoord.
quote:ladybass schreef op 23 februari 2012 @ 21:06:

Dit omschrijft heel goed waarom ik kindervrij ben. Vooral dat politieagenten, daar zou ik echt agressief van worden. Kan het me altijd goed voorstellen als ik lees over een gezinsdrama, waarbij vader of moeder het hele gezin heeft uitgemoord.Meen je dit serieus?
To,het is heel herkenbaar wat je nu omschrijft. Ik heb ook twee druktemakers en roep regelmatig dat ik geen politieagente ben. Maar ik denk dat ze gewoon heel veel energie hebben die ze niet kwijt raken zeg maar. Ik doe er nu alles aan om tijd voor mezelf vrij te maken, voordat ik echt uitgeput raak. Misschien een tip voor jou om je rust te pakken waar het kan.
veel naar het zwembad, kinderboerderij of binnenspeeltuinen...dat heeft hier geholpen, erop uit!

Dit omschrijft heel goed waarom ik kindervrij ben. Vooral dat politieagenten, daar zou ik echt agressief van worden. Kan het me altijd goed voorstellen als ik lees over een gezinsdrama, waarbij vader of moeder het hele gezin heeft uitgemoord.Huh? . Leg eens uit?

Dit omschrijft heel goed waarom ik kindervrij ben. Vooral dat politieagenten, daar zou ik echt agressief van worden. Kan het me altijd goed voorstellen als ik lees over een gezinsdrama, waarbij vader of moeder het hele gezin heeft uitgemoord.

Ik zou ze niet uitmoorden... ik snap wel waarom ouders even weglopen, echt... de deur uit rennen.

En ook dat ze een keer iets zeggen "Ik doe ze nog eens wat aan"

Maar zon kind doodslaan? nee.. nooit.

Zelfmoord nog eerder.

Ik zou mn kinderen nooit kunnen mishandelen, (een tikje wel) maar niet beuken raggen, slaan, schoppen.. keel dichtknijpen, stompen.. of iets wat dr op lijkt.

Een schop onder de kont, bij wijze van tot daar aan toe.. maar een blauwe plekken slaan, of uberhoubt slaan, vind ik vreselijk.

Ik zou dan nog liever mn eigen haar uit mn kop trekken.

Voor een gezin uitmoorden heb je denk ik wel een stoornis al gehad, voordat je ze kreeg.

Je maakt je eigen kinderen niet dood...

Ik snap als geen ander dat je dr gek van kan worden.. maar zo een kind mishandelen, of wat dan ook.. dat ze niet meer opstaan...

Dat kan ik me niet voorstellen.

En ik denk ook dat als jij een kind van jezelf zou hebben, dat je dat niet zou kunnen, hoe agressief je je ook kan voelen.
quote:Sillenelle schreef op 23 februari 2012 @ 21:58:

veel naar het zwembad, kinderboerderij of binnenspeeltuinen...dat heeft hier geholpen, erop uit!

Ik denk ook dat dat wel kan helpen, gewoon meer weg gaan met de kinderen.

Ik zal het eens proberen weer.. de laatste keer reageerde mn oudste door steeds te janken, en niks was goed... daarna heb ik niet zo veel zin meer dr in gehad.. we gingen naar de dierentuin en ze mopperde de hele tijd.. janken om alles.. heel vreemd.

Zij kan niet zo goed tegen veranderingen.

Maar ja, toch blijven doen idd.
Weet dat je niet vraagt om tips maar is de box nog een optie voor de jongste?

Heeft ze een eigen plekje en kan ze even niet overal bijkomen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven