Minder van Tinder- deel 10

14-08-2018 18:45 918 berichten
Deel 10 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-9/list_ ... #p27228688
Precies dat!! Alsof hij me wil overtuigen, zo voelt het. En zeeeeeeker in zijn zgn functie lijkt me dat juist iets wat iemand nooit zou doen. Dus: iemand die op dze manier aan een date wil komen of die veel aandacht wil. Iets anders kan ik er niet van maken. Maar ik speel nog even mee, uit nieuwsgierigheid :evil:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het in deze tijd volkomen normaal om je date even te googelen. Ik deed dat wel, gewoon even kijken met wat voor type je te maken hebt. Voorkomt denk ik ook een hoop rare dates. Ik lees hier over mannen die stinken en eruitzien als zwervers..
Sorry maar dat is me nog nooit overkomen. Denk dat je dan niet zo goed kunt filteren.
...
Anárion schreef:
17-02-2019 16:18
Ik vind het in deze tijd volkomen normaal om je date even te googelen. Ik deed dat wel, gewoon even kijken met wat voor type je te maken hebt. Voorkomt denk ik ook een hoop rare dates. Ik lees hier over mannen die stinken en eruitzien als zwervers..
Sorry maar dat is me nog nooit overkomen. Denk dat je dan niet zo goed kunt filteren.
Ik had een date die er schoon uitzag op foto's maar toch smoezelig aan kwam zetten.
Julus schreef:
17-02-2019 16:00
Precies dat!! Alsof hij me wil overtuigen, zo voelt het. En zeeeeeeker in zijn zgn functie lijkt me dat juist iets wat iemand nooit zou doen. Dus: iemand die op dze manier aan een date wil komen of die veel aandacht wil. Iets anders kan ik er niet van maken. Maar ik speel nog even mee, uit nieuwsgierigheid :evil:
Ik ken een CEO en die vertelt altijd vrij globaal over zijn bedrijf maar de details hoor ik nooit. Iets met IT.
Dollop schreef:
17-02-2019 16:52
Ik had een date die er schoon uitzag op foto's maar toch smoezelig aan kwam zetten.
Maar je ziet toch op foto's in wat voor kringen hij zich begeeft, wat voor werk hij heeft etc?
...
Anárion schreef:
17-02-2019 17:09
Maar je ziet toch op foto's in wat voor kringen hij zich begeeft, wat voor werk hij heeft etc?
Hij had een baan in de horeca en normale vrienden. Gewoon slechte hygiene, dat is alles.
Hij was online zag ik net. Maar stuurt niks. Nah ook weer afgedaan.

Als je foto's ziet die niet overeenkomen met de werkelijkheid heeft dat niks met filteren te maken
Dollop schreef:
17-02-2019 16:53
Ik ken een CEO en die vertelt altijd vrij globaal over zijn bedrijf maar de details hoor ik nooit. Iets met IT.
Precies. Is ook niet relevant. Ik bedacht me opeens nog iets. Vrijwel geen enkele man noemt direct de namen van zijn kinderen. Deze wel. Statistiek werkt tegen hem
Hm ik ken er genoeg die dat doen maar ik date ze niet.
Ook bij eerste chatcontact? Vaak de leeftijden maar nooit de namen
Ik ben nu sinds twee maanden gestopt met Tinder. Even geen zin meer in.

Laatste date, waar ik een paar pagina’s terug over schreef, doet af en toe nog een halve poging tot contact/aandacht.. maar ik ben helemaal gestopt met reageren. Ik heb een paar keer geprobeerd leuk te reageren toen ze contact zocht, maar de daaropvolgende reacties waren dan altijd zo lauw of kortaf en afstandelijk, dat ik zoiets had van.. laat maar. Óf ga er voor, óf niet.
Ik heb best veel gedate maar ik kan me niet heugen dat achternamen ter sprake kwamen.
Juist omdat vrouwen, in mijn geval, een bepaalde privacy wilden.
Uiteraard snap ik dat je graag wil weten of je 'echt' met die persoon te maken hebt maar mijn achternaam aan een vreemde geven zodat ik gescreend kan worden gaat mij wel wat ver, hoewel ik het zeker wel begrijp hoor.

Wel echt klote als je klaar bent om te daten en er word op het laatste moment afgezegd, zonder er iets mee te willen zeggen maar als het vaker is gebeurd.... wat bespreken jullie zoal, hoe zou je over komen op de ander?
Ondanks die vragen nodigt het date verhaal zo niet echt uit, herkenbaar en er is hier al genoeg ( door mij ) over geschreven.

Ps: een gevoel en enthousiasme maken voor mij de zin om te daten zonder een termijn te hebben.
Soms dezelfde dag nog, soms duurde het weken maar gemiddeld gezien ging het vrij vlot :-D
Wat is onverzorgd op een date komen? Niet geschoren? Ongewassen kleding? Niet bij de kapper/manicure geweest die ochtend?

Iemand die online niet te vinden is niet daten vind ik onzin. Ik ben ook niet te vinden en dat hou ik graag zo. Mijn leven hoeft niet op straat. Als iemand wat moet weten dan kan ze dat vragen.

Een man die zich verslaapt en niet op gang kan komen? Daar wil je toch geen date mee? Graag of niet hoor. Het moet geen "ik had geen zin om thuis te zitten" date worden.
Ik wil hier ook graag meepraten als het mag. Ik praat sinds een kleine week met een, zo komt hij in ieder geval over, leuke man die normale vragen stelt. Gewoon een leuk en vlot gesprek dat goed over en weer loopt. Omdat de Tinderapp het niet zo goed doet op mijn mobiel vroeg ik hem of hij het zag zitten om nummers uit te wisselen, waarop hij aangaf dat hij daar nog even mee wil wachten. Zelf heb ik niet echt moeite met nummers uitwisselen, maar ik snap zeker dat mensen dit bijv. pas na een date doen. Dus nu dacht ik...heb ik iets stoms voorgesteld? :facepalm: Ik merk dat ik ook wat onzekerder ben geworden door date-ervaringen in het verleden.
Nee hoor, je hebt niets stom voorgesteld.
Nee hoor, maaar mijn fake alarm gaat wel af..wat kan er gebeuren als hij je zijn nummer geeft? Niks. Dus waarom wil hij niet zijn nummer geven? Het zijn mi juist de mannen die heel snel nummers willen uitwisselen. Of hij heeft een relatie of is fake zou ik denken. Heb je hem al Gegoogled? Weet je al dingen van hem? Jullie chatten al een week...niet 1 dag. Zijn zijn foto's echt?
Julus schreef:
02-03-2019 09:01
Nee hoor, maaar mijn fake alarm gaat wel af..wat kan er gebeuren als hij je zijn nummer geeft? Niks. Dus waarom wil hij niet zijn nummer geven? Het zijn mi juist de mannen die heel snel nummers willen uitwisselen. Of hij heeft een relatie of is fake zou ik denken. Heb je hem al Gegoogled? Weet je al dingen van hem? Jullie chatten al een week...niet 1 dag. Zijn zijn foto's echt?
Nee geen fake foto's/modellenachtige foto's, daar heb ik helemaal niks mee; gewoon een normaal uitziende man. Het rare is dat hij best veel gedetailleerde info over zichzelf geeft...dat ik denk "dan kan je toch net zo goed gewoon je 06 geven?" Geboorteplaats, plaats waar hij binnenkort naartoe verhuisd wegens woning die hij daar heeft gekocht, specifiek type bedrijf waar hij werkt met plaatsen erbij, etc.

Naja ik kijk het nog wel even aan maar ik ga er niet teveel aan ophangen.
Dan is hij makkelijk te Googlen of via FB of Linkedin te vinden. Wel opletten dat iemand kan zien dat je gekeken hebt ( Linkedin). Foto's kun je met reverse image search opzoeken. Ik had er ook eentje met hele normale foto's en die enorm veel details vertelde. Heeft geen smartphone zegt hij..het klopte niet voor mijn gevoel. Hij is totaal onvindbaar maar gebruikt echte foto's..maar heeft dus een andere naam. Ik heb nog nooooit een date niet kunnen vinden..
Als hij alleen op Kik wil is het iemand die iets te verbergen heeft.
Bedankt voor alle tips! Ik ben na bijna 8 jaar toch redelijk gepokt en gemazeld in het hele datingcircuit..maar sommige dingen (zoals als bezet persoon op een datingapp gaan) staan zover van mij af dat het inderdaad goed is om kritisch te blijven kijken.
Ik vind het wel pittig hoor, daten in het algemeen, maar aan dit topic te zien ben ik niet de enige :$ .
Hou op schei uit :-D
Wat ik allemaal al tegen ben gekomen..gelukkig word je steeds slimmer in daten. Herkennen van foute types, fakers, bezette mannen, wanhopige etc etc. Maar je gaat feitelijk anoniem dus met een vreemde chatten en dan kun je dus altijd met een gekkie te maken krijgen.
Ik zou wel een lijst willen hebben van fakers. Een gewaarschuwd mens..
Een week via Tinder is echt lang hoor, ik ga meestal na een dag of 2 wel over op WhatsApp, als het gesprek goed is.

Dit is best wel een red flag.
Pepe89 schreef:
02-03-2019 10:13
Een week via Tinder is echt lang hoor, ik ga meestal na een dag of 2 wel over op WhatsApp, als het gesprek goed is.

Dit is best wel een red flag.
Hmmm oké. Ik weet zelf ook niet zo goed of ik nu nog verder wil met het gesprek eigenlijk. Hij reageerde steeds heel leuk en uitgebreid, maar als laatste stuurde hij daar dus achteraan dat hij nog even wil wachten met mij toevoegen op WA ("als ik dat niet erg vond") en eerlijk gezegd is de lol er voor mij nu al wel een soort van af.

Logisch, maar ook ergens wel jammer, dat je er steeds minder open in gaat staan. Dat merk ik iig wel aan mijzelf.
Dat zou ik ook hebben eerlijk gezegd. Wel gedetailleerde informatie delen maar geen 06 willen geven, mannen zijn daar over het algemeen niet zo moeilijk in. En na een week lijkt het me ook een logische stap, persoonlijker en gewoon handiger omdat Tinder inderdaad best vervelend kan werken. Ik zou er zelf een beetje van afknappen eerlijk gezegd :facepalm:
Statistiek...van de 40 mannen zijn er 38 die graaaaag nummers uitwisselen en liefst zsm. Is mijn ervaring. Als die ene daar dan krampachtig over doet moet je alert zijn.

Ik zou duidelijk stellen dat je dat wil, omdat het zo leuk is en persoonlijker is. En anders houdt het op. Dan mag hij de afweging maken. Komt hij dan met Kik aan dan weet je: vreemdganger of fake.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven