Minder van Tinder- deel 10

14-08-2018 18:45 918 berichten
Deel 10 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-9/list_ ... #p27228688
Alle reacties Link kopieren
Ilovefairytales schreef:
28-12-2018 23:22
Valt mij ook op “afmaken” of het draait toch niet om seks.
Ik snap ook niet hoe je er dan bij ligt als vrouw. Na 5 a 10 min voel je al van lekker geil of je ligt er als een hout plankje bij. Maar dus als je als een plankje erbij ligt... laat hem het maar snel afmaken...
snap dit nooit
Ik snap het eigenlijk wel, omdat veel vrouwen geconditioneerd zijn om altijd maar aardig gevonden te worden. Dus nou ja, dan vind je het zelf misschien niks aan, maar hij beleeft er blijkbaar wel plezier aan dus dan zit je het wel uit. Dat gaat overigens vaak helemaal niet bewust, je bent op zo'n moment in een kwetsbare positie en je instincten nemen het over, oftewel hoe je gedrag van jongsafaan erin geprint zit.
En dan heb je altijd nog het risico dat ie boos wordt en je je opeens in een gevaarlijke situatie bevindt, waar je als vrouw in de regel minder sterk bent, dus dan maar de lieve vrede bewaren.

Overigens zal er voor mannen ook wel iets meespelen: die voelen weer dat ze moeten presteren, dus die gaan er dan voor, ook al zouden ze liever afzeggen, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat nou vaak voorkomt 😝
Occam's razor
Maar, Deborah... je moet als man wel een enorme neanderthaler zijn wil je niet aan een vrouw merken dat ze het voor 'jouw' genot toelaat?

Ik vind het echt iets dat met respect voor een ander te maken heeft!
True, ik ben een man, kan erg gepassioneerd zijn en van alles met haar willen doen maar echt, als ik merk dat een vrouw niet comfortabel is of het voor mijn genot zou willen doen dan stop ik direct met wat ik met haar van plan ben.
Het is iets anders als je het van elkaar wéét wat de rolverdeling is.
Niets zó sexy en opwindend als een vrouw die zich comfortabel voelt op dat moment.

Bekijk ik het uit het perspectief van een vrouw, en dan heb ik een serieus oprechte vraag:
Hoe kun je je als vrouw 'uit' zetten op zo'n moment?
Dat is toch niet gezond, zeker niet als het in het onbewuste gebeurd?
Instinct om genomen te willen worden kan ik begrijpen maar een instinct om 'te overleven' op dat moment kan ik niet begrijpen.
Ik zeg niet dat ik heilig ben geweest op dat vlak maar ik wist heel duidelijk van de ander wat wel of niet kon en zoals gezegd stop ik direct als ik merk dat een vrouw niet comfortabel is (als in 'ik doe het voor hem' ).
Ik heb dat een keer meegemaakt met een scharrel en één keer in mijn relatie van destijds, en zou het niet graag nog eens willen ervaren want dan worden er toch bepaalde grenzen overschreden.

Maar ik dwaal af ondanks ik hier heel graag op wilde reageren.

Hier loopt het nog gezellig met mijn date :)
We zijn kerstavond samen geweest en hebben samen een leuk dessert gemaakt voor mijn familie ( eerste kerstdag ).
Met de jaarwisseling zijn we ook samen en dat voelt voor mij heel speciaal aangezien het al echt lang geleden is dat ik de jaarwisseling samen met iemand heb mogen ervaren.
Of dit het is voor langere tijd weet ik niet, ik wil het ervaren want we vinden elkaar echt leuk maar merken ook de belemmeringen helaas.
Vorig jaar was ik behoorlijk naar de knoppe toen het net over was met diegene waar ik vorig jaar zo gek op was, dus laat maar komen die jaarwisseling! :-D

Ik wens iedereen alvast een goed uiteinde en al het goede voor 2019.
mats wijzigde dit bericht op 30-12-2018 10:48
4.91% gewijzigd
Mats, leuk voor je! Geniet lekker van elkaar en het wordt vanzelf duidelijk. Dit pakken ze je niet meer af. De Jaarwisseling vieren met een leuke date is een mooi begin van het jaar.

Ik heb dit jaar amper gedate. Ik had een paar dates, en met eentje daarvan al een half jaar een fwb relatie. Die andere date was 2 maanden geleden maar ik voelde het niet. Mijn scharrel is enorm lief, zorgzaam en lekker en er is veel respect. We zien elkaar 2x per maand en het blijft fijn samen. Binnenkort regelt hij een verrassingsuitje zei hij dus ik ben benieuwd. Door de scharrel heb ik alles wat ik wil en daardoor is mijn zin in daten over. Een relatie hoef ik niet en hij ook niet dus ook hij date niet.
Na heel veel daten heb ik nu insteek dat ik wel zie of ik iemand tegenkom en anders niet. Geeft heel veel rust. Geen teleurstellingen of gedoe meer. Nu 3 jaar single en benieuwd wat 2019 brengt.

Happy Newyear en ik wens iedereen veel geluk in de liefde !
mats schreef:
30-12-2018 10:35
Maar, Deborah... je moet als man wel een enorme neanderthaler zijn wil je niet aan een vrouw merken dat ze het voor 'jouw' genot toelaat?

Ik vind het echt iets dat met respect voor een ander te maken heeft!
True, ik ben een man, kan erg gepassioneerd zijn en van alles met haar willen doen maar echt, als ik merk dat een vrouw niet comfortabel is of het voor mijn genot zou willen doen dan stop ik direct met wat ik met haar van plan ben.
Het is iets anders als je het van elkaar wéét wat de rolverdeling is.
Niets zó sexy en opwindend als een vrouw die zich comfortabel voelt op dat moment.
Twee mogelijkheden: je denkt dat je het doorhebt, maar je hebt het niet echt door, óf er lopen mannen rond die dat veel minder interesseert dan jij. En dan het pleasegedeelte: dat sommige vrouwen zich verplicht voelen te doen alsof ze het ook leuk vinden.
Occam's razor
Hele andere vraag, ik match wel eens met mannen uit een andere stad en het valt me op dat als je een date probeert te plannen zeker de helft voorstelt om in zíjn woonplaats af te spreken. Niet een "Zou je het leuk vinden als we in Lutjebroek af te spreken, dan laat ik je de stad zien?" Of een "Ik heb momenteel geen auto tot mijn beschikking, maar als jij naar Lutjebroek komt, zijn de drankjes voor mijn rekening." Maar gewoon een: "Zaterdag in Lutjebroek om 15u?"

Ergeren jullie je daar ook aan?
Occam's razor
Geen last van Debora, tot nu bijna altijd tussen in ergens. 1x in mijn eigen stad.
Ook geen last van gehad. Het gros stelde voor om naar mijn stad te komen . De mannen die moeilijk deden over afstand en reizen vielen af. Dat was al gedoe nog voordat we een date hadden. Veel mannen wilden moeite doen omdat ze enthousiast waren.

Ik wil best ergens tussenin afspreken maar meestal matchte ik met mannen die redelijk dichtbij woonden. Dan is afspreken stukken makkelijker en spontaner
Even een up!
Af en toe lees ik mee en oh wat een herkenbaarheid... Ben getrouwd geweest en heb mijn ex voor het internetdaten ontmoet. Nu sinds een jaar aan het daten via Tinder en weet soms niet of ik moet lachen of huilen ;-D , denk meestal een combinatie

Sinds een half jaar hoop ik toch iemand te vinden met een serieuze bedoeling. Heb een maand geleden contact gekregen met een man die zowaar in zijn profieltekst als tijdens de (geslaagde) ontmoeting aangaf op zoek te zijn naar een vaste relatie, joehoe. Enige is dat hij niet om de hoek woont, helaas.

Paar keer geappt na de date, hopen dat er een vervolg komt... geen sex enkel wat gedronken

Nu kreeg ik vanavond een app. Hij had al zijn tindermatches verwijderd behalve die van mij... :| ehm, ja... gevolgd door de tekst 2019 nieuw jaar, nieuwe kansen :facepalm:

Moet ik nu vereerd zijn omdat ik als match ben blijven staan?
We communiceerden sowieso al via whatsapp :P
Hoezo hopen op vervolg date en niet gewoon voorstellen?

Hij kan het ook als hint geven, hij vindt jou leuk dus alle andere matches verwijderd.

Ik heb ook wel eens tegen mijn partner gezegd dat ik alleen met hem ben blijven praten uit alle ‘matches’. Hij vond het al niet leuk dat er überhaupt meer waren om mee te praten. Maar ik vond en bedoelde het positief dat alleen hij me lang genoeg bleef interesseren. Hij had de hele app maar verwijderd na de eerste date.
Nee, helaas werkt het in dit geval niet zo. Hij was heel eerlijk dat hij een serieuze relatie vanwege de afstand niet zag zitten. Hij wilde wel af en toe afspreken maar hij zou zijn gevoelens uitschakelen omdat hij denkt dat het vanwege de afstand niet zou werken.

Ik zou het wel een kans willen geven, maar ja, ik ben waarschijnlijk niet realistisch 😑
Moet wel een hele afstand zijn dan om dat als echte reden aan te voeren. Hier helaas ook een flinke reistijd, niet handig maar zeker geen reden dat het niet zou werken.
Als je iemand echt ziet zitten is reistijd bijzaak inderdaad. Hij wilde wel af en toe afspreken toch? Kennelijk maakt het dan niks uit :-D
De afstand is ongeveer 175 km. Onze eerste afspraak hebben we ergens in het midden afgesproken. Krijg bij hem het idee dat hij vanwege dit de hele tijd op de rem trapt. Zijn openingszin nadat we een match hadden was ook: 175 km, ideaal voor een romance. Hij is er dus heel erg mee bezig. Gaf gisteren aan dat 40 km voor hem ook al te veel is.

Hij wil veel tijd met iemand doorbrengen en een paar keer per maand is niet genoeg. Wellicht speelt mee dat we beiden een kind hebben van rond de 10 jaar.
Ik ben misschien wat avontuurlijker daarin en vind dat er tegenwoordig veel manieren zijn om op afstand contact te houden.

Vind het oprecht jammer en snap niet waarom hij me matcht als hij dit een probleem vind. En dan gisteren nog melden dat hij alles ontmatcht had behalve mij. Een beetje dubbele boodschappen de hele tijd.
Ik snap wel dat iemand 175 km te ver vind voor een relatie. Dat is al snel 2 uur enkele reis. Maar ik snap niet dat hij uberhaupt met je gedate heeft als hij er zo over denkt. Dat is dan toch alleen maar vragen om problemen? Ik zou er een punt achter zetten als ik jou was.
Vreemd inderdaad. Of dacht hij je te zien af en toe voor wat afleiding? Dan is die afstand ineens geen probleem. Bah
Hij bedoelt dat 175 km te ver is voor een relatie maar ideaal voor een romance.

Dus voor af en toe een spannende ontmoeting.
Ik zit sinds kort ook weer op tinder. Na bijna een jaar vrijgezel te zijn zonder dates.
Het is nu de 4e keer in 10 jaar tijd.

Eigenlijk vind ik het echt helemaal niets, maar ik ben erachter dat het heel moeilijk is om date-materiaal te vinden in real life :-|

Ik heb met 1 man 3 dates gehad, waarbij ik zelf ben afgehaakt na date 3.

Ik twijfel eigenlijk een beetje of ik nu veel wil gaan daten in de hoop dat mijn 'ware' ertussen zit of dat ik weer stop met daten en hoop ooit iemand zomaar tegen het lijf te lopen.......
Hoe heb je je exen leren kennen? Vier keer in 10 jaar geeft aan dat je dus wel telkens iemand vond. Het is lastig..met niksdoen gebeurt er niks maar online daten brengt vaak ook niet veel. Voor de ervaring en afleiding is het leuk maar de ware vinden? Ik geloof daar niet zo in
Zijn jullie het daten en tinder wel eens zat?
Ik merkte vooral in het jaar dat ik dat niet deed, ik wel een soort rust had.
Julus schreef:
08-01-2019 16:51
Hoe heb je je exen leren kennen? Vier keer in 10 jaar geeft aan dat je dus wel telkens iemand vond. Het is lastig..met niksdoen gebeurt er niks maar online daten brengt vaak ook niet veel. Voor de ervaring en afleiding is het leuk maar de ware vinden? Ik geloof daar niet zo in
Exen meestal in de kroeg leren kennen... maar daar kom ik ook niet meer wekelijks tegenwoordig ;-D en waar ik woon daar ga ik een leuke man ook echt niet in de kroeg vinden O_o

Mijn vriendinnen zijn inmiddels gesetteld en een aantal zijn toch via tinder/badoo/happn aan hun man gekomen!

Ik vind de afleiding leuk maar ik wil niet vervallen in oude patronen van veel daten, veel sex en niets serieus.

Ik vind het maar lastig ;-D
Ik vond echt geen hol aan tinder en daten. Ben ook liever die eerste date tijd voorbij. Inderdaad heerlijk rustig zonder daten, gewoon even genoeg aan jezelf.

Inmiddels is er een blijven hangen, die was vanaf het begin anders, nu nog overigens. Maar eigenlijk vond ik het ook wel prima alleen. Heerlijk cliché weer he.
Ladida schreef:
08-01-2019 16:58
Exen meestal in de kroeg leren kennen... maar daar kom ik ook niet meer wekelijks tegenwoordig ;-D en waar ik woon daar ga ik een leuke man ook echt niet in de kroeg vinden O_o

Mijn vriendinnen zijn inmiddels gesetteld en een aantal zijn toch via tinder/badoo/happn aan hun man gekomen!

Ik vind de afleiding leuk maar ik wil niet vervallen in oude patronen van veel daten, veel sex en niets serieus.

Ik vind het maar lastig ;-D
Heel herkenbaar! Exen leren kennen in het wild maar nu lukt dat niet meer. Ook hier hetzelfde als wat jij zegt, het vervallen in dat oude patroon..blegh. Het is fun maar het leidt tot niks. Enige optie is wachten of het je overkomt. Dat doe ik al een tijdje maar er komt nog niks uit de lucht vallen :-D
Levade schreef:
08-01-2019 20:25
Ik vond echt geen hol aan tinder en daten. Ben ook liever die eerste date tijd voorbij. Inderdaad heerlijk rustig zonder daten, gewoon even genoeg aan jezelf.

Inmiddels is er een blijven hangen, die was vanaf het begin anders, nu nog overigens. Maar eigenlijk vond ik het ook wel prima alleen. Heerlijk cliché weer he.
Ik denk dat je dat stadium na zoveel jaar vanzelf bereikt. Het prima vinden alleen. De drempel wordt steeds hoger merk ik. Durf ik het nog aan?
Tot nu toe hield ik het af, iets hield me tegen
Klopt. Ik vond het na enkele maanden al prima alleen, maar ben nou eenmaal erg op mezelf. Het daten geeft toch een bepaalde onrust en wil je dat wel weer? Verliefdheid geeft ook bepaalde onzekerheid, heb je daar wel zin in? Ik had mentaal meer rust als single. Iemans nu echt toelaten is ook een dingetje. (Zelfs mijn horoscoop zei dat en daar geloof ik niet eens in :P )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven