Minder van Tinder - deel 9
donderdag 22 juni 2017 om 22:06
Deel 9 alweer!
Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!
Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
maandag 6 augustus 2018 om 16:39
Onbereikbaar niet in letterlijke zin, maar in de zin van; emotioneel onbereikbaar (of wat onbereikbaarder dan ik zou willen hebben in een relatie). Waardoor je in relaties een aantrekken-afstoten-dynamiek krijgt. Dat zijn dingen die je gek genoeg pas na de beginfase ziet. Overigens doe ik dan mee aan die dynamiek, dus ben ik ergens ook onbereikbaar, want ik weet die onbereikbare mannen altijd erg goed (onbewust) uit te kiezen. Ik bind me ook niet helemaal lekker.
Maar goed, dat is dus iets wat ik eerder probeer te herkennen. Vanwaar mijn voorzichtigheid

maandag 6 augustus 2018 om 16:43
Ik krijg dezelfde types ook irl achter me aan. Na de universiteit kom ik geen echt leuke mannen meer tegen lijkt het wel. Die zijn tegenwoordig vaak al gesettled. En als ik uitga zijn ze of mijn type niet of te jong.
Dus Tinder. Maar ik date nu ook niet meer. Ik spui mijn gal hier over wat im tegenkom als ik puur en alleen devmarkt afstruin op Tinder. Ook weleens aardige mannen maar daar loopt het meestal mee dood.
Dus Tinder. Maar ik date nu ook niet meer. Ik spui mijn gal hier over wat im tegenkom als ik puur en alleen devmarkt afstruin op Tinder. Ook weleens aardige mannen maar daar loopt het meestal mee dood.

maandag 6 augustus 2018 om 16:46
@Winkje: Oh ok, ja herkenbaar. Lastig is dat en denk dat je dat niet voor kunt zijn.
Dan word je te krampachtig. Heb diezelfde dynamiek, in de afgelopen jaren veel geleerd en ik hoop dat m'n keuze in mannen verbeterd is. En zo niet, ik selecteer nu echt op emotionele intelligentie en iemand bij wie persoonlijke ontwikkeling hoog staat. Vind ik zeer belangrijk. Dan kan je als je in die dynamiek terecht komt er samen aan werken.
En daarnaast, teveel twijfel is nooit goed. Daar mag je ook naar luisteren. Komt die twijfel uit angst voor wat je hier schrijft, of is het een gegronde twijfel.
Dan word je te krampachtig. Heb diezelfde dynamiek, in de afgelopen jaren veel geleerd en ik hoop dat m'n keuze in mannen verbeterd is. En zo niet, ik selecteer nu echt op emotionele intelligentie en iemand bij wie persoonlijke ontwikkeling hoog staat. Vind ik zeer belangrijk. Dan kan je als je in die dynamiek terecht komt er samen aan werken.
En daarnaast, teveel twijfel is nooit goed. Daar mag je ook naar luisteren. Komt die twijfel uit angst voor wat je hier schrijft, of is het een gegronde twijfel.
anoniem_186668 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 16:49
0.76% gewijzigd

maandag 6 augustus 2018 om 16:48
Ik snap wel dat dat dood loopt ja.. Zou me kapot schrikken als ik zo'n vrouw tegenover me kreeg. Je bent erg zwartgallig. Kan mij niet voorstellen dat zo'n houding alleen voor dit topic is. Als je andere mannen wilt aantrekken zal je daar denk ik wat aan moeten doen bij jezelf.Koffiekopjes schreef: ↑06-08-2018 16:43Ik krijg dezelfde types ook irl achter me aan. Na de universiteit kom ik geen echt leuke mannen meer tegen lijkt het wel. Die zijn tegenwoordig vaak al gesettled. En als ik uitga zijn ze of mijn type niet of te jong.
maandag 6 augustus 2018 om 16:52
Die twijfel over hem is bij bij ontstaan door zijn gebrek aan belangstellende vragen stellen. Dit vind ik zelf een gegronde reden. Maar hoe hij ermee omgaat nadat ik het (op een onhandige manier, namelijk via de app) heb aangegeven doet me wel deugd.
Hij neemt mijn bezwaar serieus, vat het niet op als kritiek, en probeert er echt wat mee te doen. Dat is iets wat ik enorm belangrijk vind in relaties en in wat voor omgang dan ook. Dus ik geef het nog een kans
Hij neemt mijn bezwaar serieus, vat het niet op als kritiek, en probeert er echt wat mee te doen. Dat is iets wat ik enorm belangrijk vind in relaties en in wat voor omgang dan ook. Dus ik geef het nog een kans

winkje87 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 16:54
1.95% gewijzigd

maandag 6 augustus 2018 om 19:20
Dit herken ik heel erg. Ik heb bijvoorbeeld best wel een aparte vorm van humor. Als een man dat niet heeft of niet snapt, dan ben ik er snel op uitgekeken. Komt denk ook wel omdat ik, vooral in t begin op Tinder, heel veel gesprekken en ook dates had. Je raakt een soort van verzadigd.Koffiekopjes schreef: ↑06-08-2018 16:52Ik laat het doodlopen omdat ik de gesprekken niet boeiend vind. Een man die niet verder komt dan 'hoe was je weekend' verveelt me. Ik zoek originaliteit en prikkeling
dinsdag 7 augustus 2018 om 12:06
goed zeg! ik hoop op positieve ontwikkelingen voor julliewinkje87 schreef: ↑06-08-2018 16:52Die twijfel over hem is bij bij ontstaan door zijn gebrek aan belangstellende vragen stellen. Dit vind ik zelf een gegronde reden. Maar hoe hij ermee omgaat nadat ik het (op een onhandige manier, namelijk via de app) heb aangegeven doet me wel deugd.
Hij neemt mijn bezwaar serieus, vat het niet op als kritiek, en probeert er echt wat mee te doen. Dat is iets wat ik enorm belangrijk vind in relaties en in wat voor omgang dan ook. Dus ik geef het nog een kans![]()
kerstlampjes en bloemen zijn heel verschillend - en allebei prachtig!
dinsdag 7 augustus 2018 om 12:12
herkenbaar.CherokeeRose1977 schreef: ↑06-08-2018 19:20Dit herken ik heel erg. Ik heb bijvoorbeeld best wel een aparte vorm van humor. Als een man dat niet heeft of niet snapt, dan ben ik er snel op uitgekeken. Komt denk ook wel omdat ik, vooral in t begin op Tinder, heel veel gesprekken en ook dates had. Je raakt een soort van verzadigd.
ik heb ook al een paar keer van mensen te horen gekregen dat ik 'een vrije geest' heb, 'niet te vangen ben', 'out of their league' etc. en ik snap dat wel.
ik 'zoek' naar een man die écht past bij mij, niet grotendeels.
de kernwaarden, levensovertuigingen dienen dicht bij die van mij in de buurt liggen.
als hij dan andere hobby's heeft dan ik, prima.
kerstlampjes en bloemen zijn heel verschillend - en allebei prachtig!
dinsdag 7 augustus 2018 om 14:20
Precies. Al heb ik gewoon geen zin in een nerdy type. Het windt mij niet op.ZeepBelle schreef: ↑07-08-2018 12:12herkenbaar.
ik heb ook al een paar keer van mensen te horen gekregen dat ik 'een vrije geest' heb, 'niet te vangen ben', 'out of their league' etc. en ik snap dat wel.
ik 'zoek' naar een man die écht past bij mij, niet grotendeels.
de kernwaarden, levensovertuigingen dienen dicht bij die van mij in de buurt liggen.
als hij dan andere hobby's heeft dan ik, prima.
dinsdag 7 augustus 2018 om 18:10
Dat zou voor mij dan weer geen oplossing zijn aangezien ik dildo 's bij uitstek voorspelbaar vind. Het lijkt me wel ontzettend vermoeiend, al die noten op iedereens zang. Er zijn hollandse waterzuiveringsinstallaties met mindere filtering dan gemiddelde happy-tinder-single, lijkt het. Iedereen is ook out of everyone's league enzo. Ik schat mezelf in als middenmoter en verlang soms wel eens terug naar de good ol' RP days, waar iedereen wel naar Van Nelle halfzwaar stonk, maar waar oprechte interesse de boventoon voerde op hautaine pretenties.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
dinsdag 7 augustus 2018 om 18:16
Kantlijn, ik eis hetzelfde wat ik kan bieden. Niet zo gek toch?
Date jij iedereen die interesse toont? Wat als er morgen 20 man voor de deur stonden die intellectueel onder jouw niveau zaten, geen ambities hadden, lelijk waren, drugs gebruikten en losse handjes hadden? Of dat je op straat door die groep werd belaagd met 'neuken'? Dan zeg je toch ook nee.
Date jij iedereen die interesse toont? Wat als er morgen 20 man voor de deur stonden die intellectueel onder jouw niveau zaten, geen ambities hadden, lelijk waren, drugs gebruikten en losse handjes hadden? Of dat je op straat door die groep werd belaagd met 'neuken'? Dan zeg je toch ook nee.

dinsdag 7 augustus 2018 om 18:42
Nee zeggen is prima, dat is wat anders dan het zelf opzoeken en dan iedereen afkraken die jou interessant vindt.
Als je Tinder Gold neemt kan je er toch vanuit gaan dat de meeste mannen die jou liken, jij niet interessant vindt.
Vind het zelf wat vreemd om dan hier te verkondigen dat je jezelf, 'out of there league' vindt. Zoek het dan niet op, of wees er trots op dat er zoveel mannen interesse hebben. Dat ze niet passen, tja.. 90% van de bevolking past niet. Wat verwacht je dan?
Mag niemand zijn kans wagen?
Waarschijnlijk kom je ook vaak zat in de mannen hun Tinder Gold en denken datzelfde over jou. Weet jij veel.
Als je Tinder Gold neemt kan je er toch vanuit gaan dat de meeste mannen die jou liken, jij niet interessant vindt.
Vind het zelf wat vreemd om dan hier te verkondigen dat je jezelf, 'out of there league' vindt. Zoek het dan niet op, of wees er trots op dat er zoveel mannen interesse hebben. Dat ze niet passen, tja.. 90% van de bevolking past niet. Wat verwacht je dan?
Waarschijnlijk kom je ook vaak zat in de mannen hun Tinder Gold en denken datzelfde over jou. Weet jij veel.
dinsdag 7 augustus 2018 om 18:59
Dat laatste zal best, maakt mij ook niets uit. Ik vind het gewoon fijn om te klagen. Daar is dit topic ook voor. Om even stoom af te blazen over het datingleven.ywtje schreef: ↑07-08-2018 18:42Nee zeggen is prima, dat is wat anders dan het zelf opzoeken en dan iedereen afkraken die jou interessant vindt.
Op bodybuilder.nl of wat voor site dan ook zit vadt een man over mij te klagen.
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:39
Nee, maar het is op deze manier natuurlijk wel een heel lineair proces van reductie op reductie verspeend van enige lankmoedigheid ten overstaande particuliere eigenschappen waar het 'in het echt' natuurlijk veel meer gaat om het totaalplaatje en details tegen elkaar kunnen worden weggestreept. Drugs en gewelddadigheid komen uiteraard pas veel later aan het oppervlak.Koffiekopjes schreef: ↑07-08-2018 18:16Kantlijn, ik eis hetzelfde wat ik kan bieden. Niet zo gek toch?
dinsdag 7 augustus 2018 om 23:10
Pas op dat je niet struikelt he..kantlijn schreef: ↑07-08-2018 22:39Nee, maar het is op deze manier natuurlijk wel een heel lineair proces van reductie op reductie verspeend van enige lankmoedigheid ten overstaande particuliere eigenschappen waar het 'in het echt' natuurlijk veel meer gaat om het totaalplaatje en details tegen elkaar kunnen worden weggestreept. Drugs en gewelddadigheid komen uiteraard pas veel later aan het oppervlak.
woensdag 8 augustus 2018 om 00:55
In het echt ontmoet je ook niet zoveel mannen tegelijk en krijg je niet meteen beeld van ze. Ik ken in het echt welgeteld 1 single man die ik aantrekkelijk vind. En dat wordt niks omdat we al bevriend zijn. Verder is iedere knappe vent die ik ontmoet al bezet.kantlijn schreef: ↑07-08-2018 22:39Nee, maar het is op deze manier natuurlijk wel een heel lineair proces van reductie op reductie verspeend van enige lankmoedigheid ten overstaande particuliere eigenschappen waar het 'in het echt' natuurlijk veel meer gaat om het totaalplaatje en details tegen elkaar kunnen worden weggestreept. Drugs en gewelddadigheid komen uiteraard pas veel later aan het oppervlak.
Dus ik sorteer op deze dingen:
-Uiterlijk. Windt hij mij fysiek op?
- Intellect. Kan hij mij bijhouden?
- Humor. Kan ik met hem lachen?
-Ambitie. Schoolverlaters of anderzulks volk passen gewoon niet bij mij. Ik heb altijd keihard gewerkt en hoe het ook went op keert, ik wil iemand uit mijn eigen milieu. En dan hoeft hij echt geen tonnen te verdienen, doe ik ook niet. Maar minstens een baan op hbo niveau.
woensdag 8 augustus 2018 om 09:23
Dat mag je helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik vraag me dan toch af of je zeef niet te fijnmazig is. Ervan uitgaande dat je omgeven bent met mensen in dezelfde sociaal-economische positie als jijzelf zouden er genoeg mannen met een soortgelijk intellect en ambitieniveau zich in jouw nabijheid moeten ophouden . Als je dan van al die mannen er geen enkele aantrekkelijk vindt is er misschien wat mis met je libido of ben je eventueel lesbisch. Dat je niet met al die mannen de juiste klik hebt is iets anders,dat zou niet zo vreemd zijn.Koffiekopjes schreef: ↑08-08-2018 00:55In het echt ontmoet je ook niet zoveel mannen tegelijk en krijg je niet meteen beeld van ze. Ik ken in het echt welgeteld 1 single man die ik aantrekkelijk vind. En dat wordt niks omdat we al bevriend zijn. Verder is iedere knappe vent die ik ontmoet al bezet.
Dus ik sorteer op deze dingen:
-Uiterlijk. Windt hij mij fysiek op?
- Intellect. Kan hij mij bijhouden?
- Humor. Kan ik met hem lachen?
-Ambitie. Schoolverlaters of anderzulks volk passen gewoon niet bij mij. Ik heb altijd keihard gewerkt en hoe het ook went op keert, ik wil iemand uit mijn eigen milieu. En dan hoeft hij echt geen tonnen te verdienen, doe ik ook niet. Maar minstens een baan op hbo niveau.
woensdag 8 augustus 2018 om 13:16
Ben ik helaas niet. In mijn stad is alleen een hbo en dat zie je ook af aan de mannen op straat. Op het werk is iedereen bezet. Toen ik studeerde kwam ik veel aantrekkelijke mannen tegen.kantlijn schreef: ↑08-08-2018 09:23Dat mag je helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik vraag me dan toch af of je zeef niet te fijnmazig is. Ervan uitgaande dat je omgeven bent met mensen in dezelfde sociaal-economische positie als jijzelf zouden er genoeg mannen met een soortgelijk intellect en ambitieniveau zich in jouw nabijheid moeten ophouden . Als je dan van al die mannen er geen enkele aantrekkelijk vindt is er misschien wat mis met je libido of ben je eventueel lesbisch. Dat je niet met al die mannen de juiste klik hebt is iets anders,dat zou niet zo vreemd zijn.

woensdag 8 augustus 2018 om 13:21
Koffiekopjes schreef: ↑08-08-2018 13:16Ben ik helaas niet. In mijn stad is alleen een hbo en dat zie je ook af aan de mannen op straat.