Minder van Tinder - deel 9

22-06-2017 22:06 3141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
@alice er moet altijd gevoel zijn natuurlijk! Ik zoek nu naar de balans waar het gevoel met het verstand overeenkomt en beide aangeven van: "dit is de partner die bij mij past"

Het nadeel is denk ik dat dit best wel zeldzaam is. ;-)

Ik ben nog niet na 30 minuten weggegaan van een date en dat is mij (gelukkig) ook nog niet gebeurd. Wel al een paar keer bij het einde aangegeven dat er geen volgende date komt.

Op zich waren die dates dan nog wel gezellig eigenlijk dus had ik ook niet het idee dat ik zo snel mogelijk weg moest. Soms is het van één kant dat het niet hoeft. Soms van beide kanten en dat is dan ook prima. Ook al is de "vonk" er dan niet kan je nog steeds wel gezellig kletsen. Duidelijkheid over het vervolg kan ik dan wel weer altijd waarderen.
Ja Rolami ben het ook met je eens dat er een goede balans moet zijn tussen passie en vertrouwen (goede/ veilige keuze). Het moet er beiden zijn.
Harvey, weet je al wat meer hoe je nu verder wil met je vriend/ date? Idd gek om al zo ver naar de toekomst te kijken maar als jullie beiden in de toekomst zouden willen gaan samenwonen (als alles goed gaat) en dat is praktisch gezien geen optie dan speelt dat ook wel een grote rol lijkt me.

In mijn geval was hij wel ondernemend enzo en was het niet stoffig. Maar ik miste echt kriebels als ik hem zag enzo. En had van die afknapmomentjes waarvan ik weet dat het geen issue zou zijn als ik verliefd was geweest. Het was gewoon leuk en we hadden ook veel overeenkomsten. En een zelfde toekomstperspectief. Was gewoon een hele goede man en op zich ook wel een match. Maar toch ontbrak de passie. Ik baalde daar wel van maar je hebt er gewoon geen invloed op.
Daarna nog een korte fling met een man waar de passie niet ontbrak maar de rest wel :-(

En Depster goede vraag! Nee ik durf dat niet. Als ik er niet veel aan vind ga ik na 2 drankjes weg. Misschien zou ik dat wel doen/ zeggend als het echt verschrikkelijk is. Tot nu toe niet meegemaakt, meer dat ik gewoon weet dat het m'n type niet is. Soms is het dan wel gewoon gezellig.

En nee activiteit op eerste date doe ik niet vaak. Bij voorkeur gewoon een drankje ergens. Ook wel eens een koffie in de ochtend gedaan maar ik doe toch liever een biertje/ wijntje s avonds. Andere sfeer.
lola712 schreef:
11-09-2017 13:10
Als elke date met iemand ongeveer 3 uur duurt of langer en non stop praten en gezelligheid is en een paar dagen later toch geen behoefte aan meer is...? Misschien gaan ze dan toch nadenken van maar hey wat voor persoon is dat eigenlijk die de hele dag niet veel doet verder?
Ik zou ook niet meteen staan te springen om iemand die thuis zit. Kijk, als ik je op een feestje tegen kom en ik word meteen straalverliefd, dan maakt het niet meer uit natuurlijk. Maar als ik nog geen gevoelens heb ontwikkeld, dan stort ik mij niet willens en wetens in een moeizaam verhaal.

Ik zou het zo doen: eerst je eigen leven op orde wat werk betreft en dan lekker daten. Zit je er zelf ook meteen wat luchtiger in.
Inmiddels 3 dates gehad met mijn tindermatch. Nu moet ik hem een maand ''missen'' want hij heeft pas over een maand weer vluchten naar Nederland, helaas. Vind het nog steeds bijzonder dat het goed klikt aangezien ik op tinder nog nooit serieuze jongens/mannen ontmoet heb.
@ Sensotouch, snap het helemaal. Het is idd ook jammer om alles on hold te zetten voor iemand die je nog niet in het echt hebt gezien. Wie weet heb je een heel goede klik met Fransman!

Hier ook alleen een drankje op de eerste date. Te vaak dates gehad die enorm tegenvielen. Dan zei ik na het eerste rondje dat we beter konden afrekenen omdat ik geen klik voelde. Ik vind het zelf ook prettig als dates eerlijk en direct zijn, dan weet je ten minste waar je aan toe bent.

@ Treurniet, leuk! Wachten is balen, ben ik niet zo goed in :biggrin:

Ik heb date gebeld en situatie uitgelegd. Hij was het ermee eens. Hij vroeg zich ook af waar het naartoe ging. En voegde nog even toe dat hij niet verder aan het daten was hoor, of aan het zoeken op Tinder. Hij zei dat mannen daar misschien anders in staan en het langer door laten lopen. Maar ondertussen betrekt hij zijn dochter ook in het geheel en die arme meid heeft al zo veel meegemaakt. Heb het echt een beetje met haar te doen. En ik had zelf dus niet door dat hij emotioneel niet betrokken was bij onze dates. Ik was eerlijk gezegd toch flabbergasted. Oeps. Dus ik dacht, laat ik eens op Tinder kijken wat daar de situatie is, aangezien ik wekenlang de app niet meer had geopend. Ik was blijkbaar al geen match meer met date. Dus wie weet wat voor activiteiten hij verder nog heeft gehad... o_o
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
Hoi, ik lees af en toe mee hier maar heb nu de stoute schoenen aangetrokken en een date afgesproken voor zondag. We appen al een week of 3. Zouden 2 weken geleden afspreken maar zijn dochter was ziek. Hij belde toen en we hebben 2 uur gesproken, Hij klinkt leuk. De apps zijn ook leuk. Wel maakt ie af en toe 'toespelingen' in de vorm van grapjes (zo van je kan ook blijven slapen als het laat wordt, etc. Hij woont op een uur afstand). Ik ben erg benieuwd hoe hij in het echt is. Heb in het verleden een keer of 4 afgesproken via badoo maar 1x kwamen de foto's totaaaaaal niet overeen met de werkelijkheid, 1 wilde gelijk zoenen en meer en de ander was gewoon normaal maar geen klik. Ik vind dat daten best een dingetje hoor.

De laaste date was bijna 2 jaar geleden. We wonen heel dicht bij elkaar en zagen elkaar gelijk meerdere keren per week. Gezien zijn egoistische karakter geen relatiemateriaal maar de seks was fantastisch dus met hem in een friends with benefits gestapt. Exclusief ook. Vonden we wel handig, geen gedoe met condooms enzo. Maar ik merk dat ik nu weer verder wil. Wel gewoon vrienden blijven maar doordat we elkaar zoveel zien, heb ik het idee die ene te kunnen mislopen. Het is met hem lekker vertouwd natuurlijk en we hebben heel veel meegemaakt dus zulen ook echt vrienden blijven maar ik wil dus verder nu.

Zondag dus.....pfff
Mijn date met Fransman was leuk en gezellig :)
Nog niet direct kriebels denk maar misschien komt het nog. Ik kan dat veel te veel gaan bedenken ipv voelen. Hij is wel heel lief en galant.
Bij afscheid gaf die heel lief twee kleine zoenen op mijn mond. Niets meteen hoppa er vol op maar heel lief subtiel haha. Ik hou er wel van ;)
Tweede date staat al gepland voor dinsdag.
Dus al met al een leuke date en ben heel benieuwd naar dinsdag.

Zijn jullie vaak al na 1 date hotel de botel of komt dat vaak later nog?
Bij mij komt dat meestal later.
Een klik voel ik wel meteen
Azarole schreef:
30-09-2017 22:43
Bij mij komt dat meestal later.
Een klik voel ik wel meteen
Ja precies.
Ben nog zo'n newbe in Tinderland en dat is gewoon anders dan normaal.
De klik was er zeker dus het begin is er en zo snel al tweede date gepland hebben is ook goed teken. We hebben het zelfs al over date 3 gehad haha
Ik heb gisteren echt een super eerste date gehad. Een klik van beide kanten, gesprekken die gewoon vanzelf gingen ,de tijd die veel te hard voorbij vloog en fijn gezoend.

Het was een date met activiteiten en drankjes dus dat is ook goed bevallen in ieder geval.

Ook afgesproken dat er een volgende date komt. Pfft, was alweer vergeten hoe zoiets kan voelen. In ieder geval enthousiast dus en dat wilde ik even delen.
Wat super leuk Rolami! Dat klinkt heel erg goed!
@Rolami: Jeeh.. Wat leuk! Dan hadden wij beide dit weekend dus een goede date ;)
Hebben jullie de 2de date ook al afgesproken?
Zelf vind ik drankje met een "activiteit" ook altijd wel fijn. Al is het maar gewoon even rondje door de stad of het bos lopen. Voel mij altijd wat ongemakkelijk bij alleen maar een drankje doen terwijl je tegenover elkaar zit haha.

Ik ga dinsdagavond met de Fransman naar de bioscoop.
Dit was een soort van compromis waar ik goed mee kan leven haha.
Hij vroeg ook al of ik bij hem thuis een film wilde komen kijken maar voegde daar ook heel lief aan toe dat dat misschien wel wat te snel was.
Ik ben bij date 2 inderdaad liever nog even op neutraal terrein dus de bioscoop it is.
Nog nooit meegemaakt trouwens dat ik meteen de dag van de eerste date alweer helemaal een plan had voor date twee.
Best een verademing eigenlijk.. In plaats van een beetje om elkaar heen hangen en tot niets concreets komen gewoon even doorpakken. I like it! (of misschien I like him? haha)
Ja, ik geef meteen tijdens de date aan dat ik een tweede date wil of niet. Ik ben niet iemand die twijfelt of die lang moet nadenken over wat ik voel of wil. Dus ga ik meteen voor duidelijkheid.

We hebben al wel besproken dat we de 2e date een bioscoop bezoek combineren met eten. Alleen de afspraak is nog niet gemaakt, omdat ze nog even een drukke week met het werk heeft. Aangezien zij ook het initiatief nam met zoenen en de plannen voor bios en eten kwam heb ik er ook wel vertrouwen in dat het goed komt.

Over dat meteen hotel de botel zijn na een eerste date. Ik verras mezelf er mee, maar ik ben nu nog aan het nagenieten van de date dus het zou zomaar kunnen dus. Verstand en ervaring zorgen er dan voor dat ik niet te hard van stapel loop.

Dingen niet rushen, maar ben ook niet bang om te voelen wat ik voel.
Hier ook superdate gehad gister. We raken niet uitgepraat. Jammer dat hij wel op uur afstand woont. kan je niet even snel langs enzo.
Heb ook gelijk bij thuiskomst aangegeven dat ik hem erg leuk vind en kreeg hetzelfde terug. Hij wilde eigenlijk vandaag alweer afspreken gelijk. Helaas, gaat niet.
Alleen twee knuffels bij weggaan, niet gelijk zoenen etc, terwijl we dat beide bleek achteraf wel hadden gewild. Ik vind dat een positief iets. De hele weg naar huis met een smile op mijn gezicht gereden :)
Ben heel benieuwd naar het vervolg....
Wat een leuke positieve verhalen zeg!

De tindermatch die de date was vergeten is uit mijn telefoon verwijderd. Maar al weer leuk contact met een andere match, die overigens op maar 3km afstand woont :mrgreen:

Waarschijnlijk gaan we dit weekend even kennismaken, tot zo ver klikt het goed!
:hello: aloha, ik leef ook nog.
Wat een positieve, leuke date verhalen!

Ik wil even gebruik maken van jullie objectieve opinie ;-D :
Ik heb een rete knappe (6) collega. Gister hadden we een uitje met werk, hij ziet me, reageert enthousiast, hand op mn schouder en zegt het leuk te vinden dat ik er ben.
Moet ik daar nou wat achter zoeken of niet? Hij heeft een tijdlang best wel afstandelijk gedaan dus dit verbaasde me wel, hij reageerde erg enthousiast.
(Ter info: ineens dit terwijl ik hem een tijd niet gezien heb en hij afstandelijk deed. Is al lang geleden maar we hebben ooit een x gezoend, hij zoende mij maar had daarna spijt, m.a.w hij deed moeilijk en tegenstrijdig en dat vond ik raar en irritant en heb afstand genomen)

Wat denken jullie, beter niks achter zoeken? (Geen probleem hoor, alleen knap zijn is niet genoeg.. en ik heb geen gevoelens of zo.. ik val niet op moeilijk doeners 😉)
anoniem_351879 wijzigde dit bericht op 04-10-2017 06:52
33.03% gewijzigd
Ik mis mijn Tinder date erg en toen we vannacht spontaan aan het skypen waren realiseerde ik mij pas hoeveel gevoel ik nu al voor hem heb. Gek dat het voelt alsof we elkaar al heel lang kennen. Hij komt mogelijk op zeer korte termijn naar NL om naar mij te komen (staat op reservelijst voor de vlucht, cabin crew). Dus ik hoop dat het lukt. Alhoewel ik ook wel benieuwd ben hoe het is om meerdere dagen 24/7 bij elkaar te zijn haha. Gelukkig duurde onze eerste date ook al 24 uur dus ik denk dat het wel leuk gaat worden.
Treurniet12 schreef:
03-10-2017 08:49
Ik mis mijn Tinder date erg en toen we vannacht spontaan aan het skypen waren realiseerde ik mij pas hoeveel gevoel ik nu al voor hem heb. Gek dat het voelt alsof we elkaar al heel lang kennen. Hij komt mogelijk op zeer korte termijn naar NL om naar mij te komen (staat op reservelijst voor de vlucht, cabin crew). Dus ik hoop dat het lukt. Alhoewel ik ook wel benieuwd ben hoe het is om meerdere dagen 24/7 bij elkaar te zijn haha. Gelukkig duurde onze eerste date ook al 24 uur dus ik denk dat het wel leuk gaat worden.
:'( Wat romantisch...!
Mijn tweede date zit er op.
En het was leuk, hij is leuk.
Hij is echt heel lief en charmant.
Geslaagd dus! Date 3 staat ook alweer gepland. Ik merk wel duidelijk dat hij mij heel leuk vindt. Heel vleiend maar ik krijg dan soms wel twijfels. Nergens op gebasseerd en dat ligt dus geheel aan mijzelf maar toch irritant.
Gelukkig weet ik het van mijzelf en heb ik besloten er niet meer aan toe te mogen geven.
Ik ga mijn best doen!

Zaterdag ga ik bij hem thuis film kijken en verder kijken we nog even. Het zit er dus in dat ik daar dan blijf slapen. Vind ik spannend maar ook leuk. Alleen wil ik geen verwachtingen scheppen want aan meer dan gewoon slapen ben ik niet toe nog. Zal ik dat van te voren al luchtig kenbaar maken of gewoon op het moment zelf als het zo ver zou komen?
Voor sommige misschien rare vraag maar ik stel hem toch.
Op een luchtige manier even vermelden
Veel plezier!
Ik zou het niet van tevoren aangeven maar als het er op aan komt op een leuke, luchtige manier brengen

En veel plezier verder, het klinkt leuk tussen jullie
Persoonlijk zou ik van te voren het luchtig aangeven, anders zou ik de hele tijd gespannen zijn voor iets dat misschien heel niet komt
@senso: fijn dat de 2e date ook zo geslaagd was. Ik hoop dat de twijfels niet te hard toeslaan, maar vraag me nu wel af waarover je gaat twijfelen dan. Of je het zelf ook zo voelt?

Wat betreft het slapen zou ik het inderdaad wel aangeven van te voren omdat ik denk dat duidelijkheid in dit soort dingen altijd wel goed is. Bij mij persoonlijk zou je dan namelijk zeker wel verwachtingen scheppen als het onbesproken blijft. Ik zou het ook zeker respecteren, maar dat is wat lastig als de andere persoon niet weet wat er in je om gaat.

Gewoon dingen uitspreken vind ik zelf dus heel fijn en als ik er over nadenk kan ik het een beetje vergelijken met hoe het nu staat bij mijn date. Zij nam initiatief met zoenen en door te zeggen dat ze graag op een volgende date zou gaan. Alleen nu is er nog geen nieuwe date gepland en weet ik dus niet wat ik moet verwachten.

Ik heb dan gewoon gevraagd wanneer we weer afspreken en toen gaf ze aan dat ze het erg druk heeft gehad de laatste tijd, geen tijd voor haar sociale leven en familie heeft gehad en dat ze niet zo snel wil gaan. Dus ergens is het jammer dat ik nu nog niet weet wanneer (en of) ik haar kan zien, maar ik waardeer dan wel erg dat ik nu beter weet wat er in haar om gaat. Daar kan ik in ieder geval meer mee dan me maar afvragen hoe of wat.
@Depster en Hadewych: Ik ga het inderdaad gewoon even aangeven zonder er meteen een heel ding van te maken.

@Rolami: De twijfels zitten echt gewoon in mij. Twijfelen is misschien ook niet het juiste woord. Het is eerder dat ik het gewoon eng vind. Iemand die zo dichtbij komt, is ook iemand die je ooit pijn zou kunnen doen. Denk dat dat er achter zit. Gewoon lichte vorm van bindingsangst ;)
Maar omdat ik mij er bewust van ben kan ik er iets meedoen en er niet aan toegeven.
In dit geval heeft hij gisteren duidelijk aangegeven mij leuk te vinden. Super lief en heel fijn om te horen maar maakt het ook wel meteen heel echt.
Waarschijnlijk voelt dit juist zo omdat ik hem dus ook wel echt leuk begin te vinden.
Heel leuk allemaal en ook een beetje spannend.
Ga er voor nu gewoon van genieten :)

Jammer dat ze zo druk is Rolami. Het uitspreken is wel fijn maar het is wel jammer dat het nu dan langer gaat duren voor jullie elkaar kunnen zien.
Joehoe back on track!
Ik maak een frisse start in Tinderland na wat inzichten.
Ik verwacht er helemaal niks van en dat is denk ik de beste insteek.

Enige is dat ik vrij swipe-lui ben, dat schiet niet echt op ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven