Minnaressenmoraal

25-09-2008 12:13 469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik beginnen met wat quotes uit diverse recente topics.quote:'Ik heb niets uit te leggen, het is toch de man die verantwoordelijk is voor zijn familie.'

Zijn huwelijk is niet perfect, wij zijn beiden dolverliefd op elkaar, en we hebben al een paar keer afgesproken, maar we hebben nog niet gezoend hoor, dus er is niks aan de hand.'

'Dankzij mijn minnaar voel ik me weer op en top vrouw, en ook al weet mijn man van niets, hij heeft er wel profijt van: de sex is met mij is beter dan ooit.'

Ok. Ik kan niet oordelen over het leven van een ander. We doen allemaal ons eigen 'ding', soms gaat het goed, soms maken we fouten. Prima. No problem. Maar keer op keer komen de bovenstaande quotes terug en dan vraag ik me toch echt af: what on earth are they thinking? Geloven ze het zelf?

Ziet de minnares van een getrouwde man niet in dat zij aktief meewerkt aan de destructie van een gezin? Kan zij met een oprecht hart de ogen sluiten voor het verdriet van die kinderen? En niet te vergeten, van zijn vrouw? Hoezo is de man in kwestie alleen verantwoordelijk? Als jij bij een junk een gloednieuwe fiets koopt voor tien euro, ben jij dan niet even goed de dief?

Denkt dat verliefde meisje dat ze meer te bieden heeft dan de vrouw die jaren geinvesteerd heeft in een relatie? En dat ze dus alle recht heeft om dat stel uit elkaar te drijven? (ik zou haast zeggen: neuk nou maar gewoon een keer met hem, dan is de spanning er tenminste af )

En als klap op de vuurpijl, kun je echt uitleggen hoe jouw man ooit blijer wordt van goede sex als hij weet dat het alleen maar komt omdat de buurman er een uur geleden ook overheen is gegaan.

Ik zou er echt geen aandacht aan schenken als deze quotes niet keer op keer terugkomen hier op Viva. Wat is dat toch dat dames (en heren) dit zonder blikken en blozen opschrijven? Is dit normaal? Waar blijft jullie moraal?
Het beste wat je ervan kan zeggen is dat Isolde in ieder geval niet hypocriet sentimenteel gaat lopen doen. Zij en haar gm hebben iets van elkaar nodig. Dat geven en krijgen ze elkaar in afgepaste hoeveelheden, want je moet er toch niet aan denken dat je voor je relatie vrijheden of zekerheden op zou moeten geven. We zijn tenslotte niet op de wereld om compromissen te sluiten.

Dus stellen ze zichzelf voor honderd procent centraal. Voor Isolde is de vrouw van de gm een soort obstakel in de hoek, fraai is het niet, maar het staat ook niet in de weg.

Dat zij samen daarmee die vrouw op een positie zetten waar ze waarschijnlijk nooit mee akkoord zou gaan als ze ervan zou weten, vinden ze niet relevant. Ze zijn het erover eens dat die vrouw niet voldoende presteert in zijn huwelijk, logisch dus dat hij het elders zoekt, en logisch dat die vrouw dus de keuze wordt ontnomen om zelf te beslissen of ze haar man wil delen.

Het is namelijk niet in hun belang als ze haar man eruit schopt.

Uit Isoldes posts blijkt dat ze een nogal beperkte behoefte heeft aan intimiteit. Ze wil best een relatie, maar haar vrijheid, waarop ze extreem trots is, mag beslist niet in het gedrang komen. Op zich is daar niets mis mee, maar er zou wel eens een verband kunnen zijn met haar totale gebrek aan empathie met de vrouw van de gm. Isoldes eigen gevoelens gaan niet zo diep, dus ze kan zich ook niet voorstellen wat de affaire van haar man met die vrouw zou kunnen doen, en dat interesseert haar ook helemaal niet. Wat zich buiten haar gezichtsveld afspeelt is niet haar probleem. En een getrouwde man is ook wel praktisch, want mannen die vrij zijn gaan zo aan je hangen.

Duidelijk verhaal. Erg kil ook. Ik hoop voor Isolde dat dit voor een deel façade en verdediging is. Maar in een ding heeft ze wel gelijk, ze past waarschijnlijk uitstekend bij haar gm.
quote:Silviea schreef op 30 september 2008 @ 17:30:

[...]

Mijn GM zou zijn vrouw ook verlaten, hij hield niet meer van haar etc. Nou dit was wel wat, zijn kinderen en vrouw voor mij verlaten. Heb hem honderd keer gezegd dat hij moet weten wat hij doet. Maar hij was zo verliefd op mij. Toen heb ik hem gezegd dat ik pas met hem naar bed zou gaan als hij gescheiden zou zijn. Hij heeft ws niet gedacht dat ik dit maanden vol zou houden. Heb hem vaarwel gezegd omdat hij toch bleef hangen, iedere keer was het iets anders, zijn kind en een komende operatie, zo moeilijk nu kon hij niet weggaan, toen was het weer iets anders, en zo bleef hij doorgaan. En hij verlangde zo naar mij, tranen met tuiten, hij was zo ontzettend verliefd en zo alleen in zijn gevoel want bij zijn vrouw had hij niet dat gevoel van echte liefde, en ik verlangde toch ook naar hem? Nee zolang hij bij haar was en getrouwd kon ik dat verlangen wel beteugelen, hoe zijn verleiding pogingen ook waren. En die waren vaak zeer inventief dat moet ik toegeven. Heb nu een leuke vrijgezelle vriend. Als je slim bent dan laat je hem eerst duidelijk kiezen als je hem wel ziet zitten door zijn beweringen.Heel knap, en volgens mij bezit je dan ook voldoende eigenwaarde. Bedriegers kunnen zo mooi op iemands gevoel inpraten, en als je verliefd ben slik je alles voor zoete koek. Alles beter dan die realiteit..ik vind het heel knap als je daar niet aan toegeeft en je verstand de boventoon laten voeren. En jij hebt jezelf een boel ellende bespaard en hebrt jezelf de kans gegund om een liefde voor jezelf te vinden. Die vent heeft waarschijnlijk nu een ander tegen wie hij dezelfde verhaaltjes ophangt.
@Silviea

Inderdaad, hulde!

Zo kan het dus blijkbaar ook.

Noem me gestoord, maar ik vind zelfrespect en zelfbeheersing best goede eigenschappen.
quote:rosanna08 schreef op 01 oktober 2008 @ 13:46:

[...]

eerlijk gezegd maakt dit het voor mij nog erger. Als je je gevoel volgt heb je nog enigszins een excuus, maar willens en wetens iemand waar je van zegt te houden..... Nee dank u!Tsja nogmaals, dat is zijn keuze; ik heb daar geen oordeel over. Ik weet niet hoe het er bij hem thuis aan toe gaat. Ik ken zijn vrouw niet.
quote:Julus schreef op 01 oktober 2008 @ 15:07:

[...]Mee eens..ben dan zo eerlijk en spreek uit dat het gevoel weg is, zodat iedereen de kans krijgt om gelukkig te worden met een ander. Want wie wordt hier uiteindelijk echt gelukkig van, ik zou niet weten wie. Ja Isolde misschien, want die vindt het prima zo. En het willens en wetens staat gelijk aan zonder scrupules..dat heeft nks met houden van te maken in mijn ogen.Wie zegt dan dat het gevoel weg is? En we zijn er alledrie gelukkiger door geworden. Zij hoeft hem niet meer elke keer af te wijzen en heeft een leukere man in huis en GM en ik zijn ook allebei gelukkig met elkaar. Dus wat wil een mens nog meer.
quote:isolde55 schreef op 01 oktober 2008 @ 16:20:

[...]

Zij hoeft hem niet meer elke keer af te wijzen en heeft een leukere man in huis en GM en ik zijn ook allebei gelukkig met elkaar. Dus wat wil een mens nog meer.Het is misschien heel veel gevraagd, maar een eerlijke partner misschien? Een huwelijk dat geen ongelijkwaardige schijnvertoning is?
quote:Alba schreef op 01 oktober 2008 @ 16:24:

[...]Het is misschien heel veel gevraagd, maar een eerlijke partner misschien? Een huwelijk dat geen ongelijkwaardige schijnvertoning is?Waarom zou het een schijnvertoning zijn? Ze houden van elkaar en zijn heel gelukkig samen behalve op het gebied van sex. Maar dat is toch niet allesbepalend in een huwelijk? Ik geloof niet dat zij nou zoveel gelukkiger zou worden als ze het wist. Waarschijnlijk beseft ze ook wel dat hij iets met die behoefte doen moet. Misschien denkt ze wel dat hij af en toe naar de hoeren gaat. Ze wil dat in ieder geval niet weten, dat heeft ze wel aangegeven.
Het ene moment weet je niets van die vrouw, want je kent haar niet, het andere moment meen je te weten dat ze haar man impliciet toestemming heeft gegeven om zijn seksuele heil ergens anders te zoeken.

Waar ik moeite mee heb, is dat twee mensen menen te kunnen beslissen wat het beste is voor een onwetende derde, terwijl uit alles blijkt dat toch vooral hun eigen belangen daarmee gediend zijn. Ik ben heel benieuwd wat die vrouw zou zeggen, als haar iets gevraagd werd.

Komt bij dat er bijna geen gm is die niet zegt dat de seksuele relatie met zijn vrouw op sterven na dood is. Als al je informatie daarover van hem komt, mag je dat misschien best met een korreltje zout nemen. Zijn vrouw denkt hem waarschijnlijk ook door en door te kennen.

Jij vind dat jouw verantwoordelijkheid ophoudt bij je eigen voordeur. Dat mag, maar het lijkt me geen prettige wereld waar jij in leeft.
quote:Alba schreef op 01 oktober 2008 @ 16:47:

Het ene moment weet je niets van die vrouw, want je kent haar niet, het andere moment meen je te weten dat ze haar man impliciet toestemming heeft gegeven om zijn seksuele heil ergens anders te zoeken.

Waar ik moeite mee heb, is dat twee mensen menen te kunnen beslissen wat het beste is voor een onwetende derde, terwijl uit alles blijkt dat toch vooral hun eigen belangen daarmee gediend zijn. Ik ben heel benieuwd wat die vrouw zou zeggen, als haar iets gevraagd werd.

Komt bij dat er bijna geen gm is die niet zegt dat de seksuele relatie met zijn vrouw op sterven na dood is. Als al je informatie daarover van hem komt, mag je dat misschien best met een korreltje zout nemen. Zijn vrouw denkt hem waarschijnlijk ook door en door te kennen.

Jij vind dat jouw verantwoordelijkheid ophoudt bij je eigen voordeur. Dat mag, maar het lijkt me geen prettige wereld waar jij in leeft.

Inderdaad heb ik alle informatie over zijn vrouw uit tweede hand ja. Maar ik heb geen reden om hem niet te geloven. Hij heeft ook geen reden om tegen mij te liegen. Dat zal jij vast niet geloven maar dat boeit me niet want jij kent hem niet.

En nee ik vind niet dat mijn verantwoordelijkheid ophoudt bij mijn voordeur. Ik voel me heel sterk verantwoordelijk voor het niet laten uitkomen van ons geheim. Dat is ook in het belang van iedereen.

Weet je het wordt nu allemaal heel persoonlijk, en ik kan jullie dit toch niet uitleggen maar ik ga af op mijn eigen gevoel. En dat voelt goed.

Mijn GM heeft er voor gekozen om zijn probleem op deze manier op te lossen. Het verdiend geen schoonheidsprijs maar het is een oplossing voor een heel lastig probleem. Sex is namelijk niet af te dwingen. Daarvoor moet je nog altijd met zijn 2en zijn. En een relatie is meer dan alleen sex. Maar een mens heeft wel zijn behoeften. Dat is dus een zwaar dilemma; maak je een eind aan je relatie omdat je behoefte hebt aan sex terwijl je toch van die persoon houdt? Of zoek je je bevrediging buiten de deur zonder dat het je relatie kost...........Ja en hij heeft dus voor de laatste optie gekozen. Je kan die keuze betwisten, maar het is wel een oplossing die het minste verdriet oplevert. Mits het niet uitkomt natuurlijk en daar doen we alles voor om dat te voorkomen.
quote:Digitalis schreef op 25 september 2008 @ 13:33:

Er is maar weinig dat ik zo goed kan als een andere vrouw totaal afzeiken

Ergo, ik ben ook een jaloers secreet.Dat zegt dan wel weer meer over jou dan over die andere vrouw...
Inderdaad heb ik alle informatie over zijn vrouw uit tweede hand ja. Maar ik heb geen reden om hem niet te geloven.

Zij waarschijnlijk ook niet. Denkt ze.

Hij heeft ook geen reden om tegen mij te liegen. Dat zal jij vast niet geloven maar dat boeit me niet want jij kent hem niet.

En nee ik vind niet dat mijn verantwoordelijkheid ophoudt bij mijn voordeur. Ik voel me heel sterk verantwoordelijk voor het niet laten uitkomen van ons geheim. Dat is ook in het belang van iedereen.

Nee, dat is in jouw belang en dat van je minnaar. En jullie hebben samen besloten dat dat het beste is voor zijn vrouw, die jullie niets gevraagd hebben.

Sex is namelijk niet af te dwingen. Daarvoor moet je nog altijd met zijn 2en zijn. En een relatie is meer dan alleen sex. Maar een mens heeft wel zijn behoeften. Dat is dus een zwaar dilemma; maak je een eind aan je relatie omdat je behoefte hebt aan sex terwijl je toch van die persoon houdt? Of zoek je je bevrediging buiten de deur zonder dat het je relatie kost...........Ja en hij heeft dus voor de laatste optie gekozen.

Er is nog een oplossing. Tegen je vrouw zeggen dat je van haar houdt en met haar verder wilt, maar niet zonder seks kan. Dan kan ze zelf de keuze maken of ze verder wil als je het elders gaat halen, of dat ze liever dan alleen verder gaat. Dan neem je namelijk alle partijen serieus, en dan hoeft niemands wereld in te storten als het uitkomt. En dat gebeurt meestal vroeger of later.

Je kan die keuze betwisten, maar het is wel een oplossing die het minste verdriet oplevert. Mits het niet uitkomt natuurlijk en daar doen we alles voor om dat te voorkomen.

Nogmaals, dat is vooral in jullie eigen belang. Dit soort dingen komen uiteindelijk meestal uit. Wat ik in je waardeer is je gebrek aan hypocrisie. Ga niet doen alsof jullie samen die vrouw beschermen. Dat zou ze zelf anders zien
quote:Alba schreef op 01 oktober 2008 @ 17:18:

Inderdaad heb ik alle informatie over zijn vrouw uit tweede hand ja. Maar ik heb geen reden om hem niet te geloven.

Zij waarschijnlijk ook niet. Denkt ze.

Hij heeft ook geen reden om tegen mij te liegen. Dat zal jij vast niet geloven maar dat boeit me niet want jij kent hem niet.

Nee, dat is in jouw belang en dat van je minnaar. En jullie hebben samen besloten dat dat het beste is voor zijn vrouw, die jullie niets gevraagd hebben.

Wij hebben dit niet samen besloten, dit heeft hij zo gewild. En hij weet inderdaad wat het beste voor haar en hem is. Hij heeft heel veel gepraat met haar over dit probleem. Maar er is geen oplossing en die gaat er ook niet komen binnen dit huwelijk.

Sex is namelijk niet af te dwingen. Daarvoor moet je nog altijd met zijn 2en zijn. En een relatie is meer dan alleen sex. Maar een mens heeft wel zijn behoeften. Dat is dus een zwaar dilemma; maak je een eind aan je relatie omdat je behoefte hebt aan sex terwijl je toch van die persoon houdt? Of zoek je je bevrediging buiten de deur zonder dat het je relatie kost...........Ja en hij heeft dus voor de laatste optie gekozen.

Er is nog een oplossing. Tegen je vrouw zeggen dat je van haar houdt en met haar verder wilt, maar niet zonder seks kan. Dan kan ze zelf de keuze maken of ze verder wil als je het elders gaat halen, of dat ze liever dan alleen verder gaat. Dan neem je namelijk alle partijen serieus, en dan hoeft niemands wereld in te storten als het uitkomt. En dat gebeurt meestal vroeger of later.

Als een vrouw een man sex onthoudt en weigert erover te praten, neemt ze hem en zijn behoeften ook niet serieus. Dus dat werkt voor beide kanten. En dat het ooit gaat uitkomen zou kunnen, maar voorlopig gaat het al jaren goed. En we doen ons best om het zo te houden.

Je kan die keuze betwisten, maar het is wel een oplossing die het minste verdriet oplevert. Mits het niet uitkomt natuurlijk en daar doen we alles voor om dat te voorkomen.

Nogmaals, dat is vooral in jullie eigen belang. Dit soort dingen komen uiteindelijk meestal uit. Wat ik in je waardeer is je gebrek aan hypocrisie. Ga niet doen alsof jullie samen die vrouw beschermen. Dat zou ze zelf anders zien Dat uitkomen hoeft helemaal niet; ik ken relaties die op die manier jaren gewerkt hebben zonder dat het uit kwam. Als je maar voorzichtig bent.
Nog een laatste vraagje, waarom wil die man eigenlijk zo graag bij die vrouw blijven, als hij niet eens een gesprek met haar kan voeren over het ontbreken van hun seksleven. Blijkbaar is dat voor hem toch heel belangrijk.

Hoe kan die relatie zo goed zijn, als dit soort essentiële onderwerpen onbespreekbaar zijn, en hij vind dat hij mag beslissen wat het beste voor haar is zoals over een onmondig kind. Hij vind het dus in ieder geval prima om in een ongelijkwaardige relatie te zitten met een vrouw waar hij niet mee kan praten. Vreemd. Ik zou dat niet zomaar geloven, denk ik. Ik had niet verwacht dat je met het argument 'zijn vrouw begrijpt hem niet' zou aankomen. Dat is echt een te groot cliché.

Je zegt dat het niet uit hoeft te komen, waarmee je dus eigenlijk zegt dat je pas iets verkeerd doet op het moment dat je gesnapt wordt.

Inderdaad, een uitstekend voorbeeld van minnaressenmoraal.
Ik geloof het wel hoor, er zijn wel meer mensen die zo leven.

Misschien is het wel altijd zo dat je niet alles met je partner kunt delen. Msch wel heel veel, maar niet altijd alles.

ik heb wel eens een vrouwelijke collega gehad, die heel veel van haar man hield, omdat ze ook al een hele geschiedenis hadden samen en het nog steeds heel leuk hadden samen.

Toch had ze een verhouding met de tennisleraar, want haar eigen man wilde geen sex meer, al jaren niet meer.

Er echt over praten wilde hij ook niet, hij vond het geloof ik niet meer nodig omdat ze al kinderen hadden en veel meer kreeg zij er ook niet uit.

Ik kon wel begrijpen dat ze haar man niet alleen om die reden wilde verlaten en ik kon ook wel begrijpen dat ze hem niet vertelde van de affaire, omdat ze hem daar alleen maar mee zou kwetsen. De situatie zou er toch niet mee veranderen, in de zin dat er dan wel een oplossing zou komen.

Ze hadden een gezin en ze waren gelukkig met elkaar, op dat ene punt na dus.

Zaken liggen vaak niet zo heel zwart-wit en mensen zijn vaak niet alleen maar goed of slecht.
Tuurlijk kan dat best.

Maar het blijft een feit dat degene die vreemd gaat de persoon die hem of haar het meest zou moeten kunnen vertrouwen bedondert.

Dus ga het niet ook als minnares niet mooier maken dan het is. Het deugt niet, maar het komt twee van beide partijen in de driehoek het beste uit. Hoe je het ook wendt of keert, het blijft gebaseerd op egoïsme.

Het is ook niet zozeer een kwestie van goed of slecht, maar van mensen behandelen zoals je zelf behandelt zou willen worden.
anoniem_58979 wijzigde dit bericht op 01-10-2008 17:59
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Tja, dat zou je dan ook van de partner kunnen zeggen, dat het gebaseerd is op egoisme; ik wil geen sex meer, dus jij zoekt het ook maar uit. Lijkt mij een beetje raar statement, want je kunt moeilijk van iemand eisen dat hij/zij tegen het zin gaat vrijen.

Jij zou misschien wel altijd alles willen weten, ik denk dat er ook mensen zijn die dat niet hebben.

Die dus niet alles willen weten. Niet alle mensen zijn hetzelfde tenslotte.
Sorry als ik een beetje fel ben hoor.

Maar mijn ex-man had ook tegen zijn minnares gezegd dat ik sinds de kinderen absoluut geen sex meer wilde, maar ondertussen we deden het gewoon minstens drie keer per week, met alle toeters en bellen.

En ze was er ook van overtuigd dat het voor mijn bestwil was, dat ik het niet wist, en dat hij niet bij mij weg kon omdat ik dan in zou storten en hij de kinderen niet meer zou mogen zien.

Ik kan je verzekeren, allebei helemaal niet waar.

Ik ben zelfs nog zo dom geweest om het nog een keer met hem te proberen. Maar toen ik erachter kwam dat hij haar weer zag (volgens hem omdat zíj anders in zou storten), heb ik er een dikke punt achter gezet. Uit volle overtuiging.

Uiteindelijk is hij de enige die ingestort is.

En inderdaad, als hij het eerlijk gevraagd had, had het van mij niet gemogen, buiten de deur rommelen. Maar ik had graag de keus gehad.
Dat snap ik Alba, dat je er dan fel op bent. Het zal ook wel vaker zo gaan dat de man tegen beide vrouwen liegt, maar dat is niet altijd zo.

Dat wilde ik maar aangeven met mijn verhaal, het komt voor dat mensen echt geen sex meer willen en het komt ook voor dat mensen dan echt niet willen weten hoe de partner die nog wel sex wil dat dan oplost.

wat ik me dan trouwens afvraag Alba, maar dat zul je zelf waarschijnlijk ook wel eens hebben gedaan; geloofde jij je man nu echt volledig? Vertrouwde je hem? Of waren er en dan waarschijnlijk achteraf gezien toch wel signalen?

Dat is namelijk nu weer iets dat voor mij moeilijk te begrijpen is, dat je er helemaal niets van merkt.
We hadden wel relatieproblemen, maar volgens hem kwamen die voort uit het hebben van een jong gezin. We hadden inderdaad te weinig aandacht voor elkaar, we waren allebei te druk met zorgen, werk en onze eigen dingen. Maar daar praatten we over, en hij heeft meermalen uitgesproken dat het volgens hem een fase was, en dat hij er niet over dacht om bij me weg te gaan (en dat was ook echt zo geloof ik).

Dus hoewel het inderdaad niet goed zat met onze relatie, had ik wel het idee dat we eraan aan het werken waren. Ik vertrouwde hem volledig, en ik zou nooit gedacht hebben dat hij in zou gaan op een verliefdheid, om op die manier zijn onvrede op te lossen. Hij gaf mij ook geen enkele reden om dat te denken. We hadden het nog steeds erg leuk samen.

Hij zei achteraf dat hij de aandacht niet kon weerstaan, en het gevoel weer jong en gewild te zijn. Hij had het idee dat hij werd geleefd door zijn gezin, en wilde weer even het gevoel krijgen dat hij ook los van ons bestond.

Nu ik eroverheen ben, snap ik het wel, maar het deugt natuurlijk absoluut niet. Ik zou hem nooit zo behandeld hebben, en ik voelde me vreselijk voor de gek gehouden door de leugens en het bedrog. Ik had voor mijn gevoel tijden in een schijnwereld geleefd. Ik heb dan ook geen enkele boodschap aan de 'voor haar bestwil' verhalen. Mannen die zo beginnen, hebben gewoon geen zin om te kiezen, die willen het allemaal.

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, die heb je altijd.

Nu moet ik weg, dus kan vanavond niet meer reageren.
Hm ja, kan me voorstellen dat je je goed genaaid voelt. Echt een rotstreek, vooral als je er wel steeds over praat.

In jouw geval slaat "voor haar bestwil" ook nergens op, dat was idd meer zijn bestwil.

Maar nogmaals, ik kan me ook verhalen voorstellen, zoals die ik vertelde of die van Isolde, dat vertellen eigenlijk geen toegevoegde waarde heeft.

De reden dat ik het vroeg, is dat ik zelf ook wel eens vriendjes heb gehad die het niet zo nauw namen met de trouw en ondanks dat ze dan erg gek op me waren en de sex tussen ons goed was, wist ik toch dat ik hem niet kon vertrouwen.

De manier waarop hij naar andere vrouwen keek of er over praatte. Hoe hij reageerde als het over vreemd gaan ging. Kan het niet echt concreet maken, het was meer een gevoel.

Of ik merkte dat hij loog, of niet helemaal eerlijk was, ook al ontkende hij bij hoog en bij laag.

ik kon er soms ook niet precies de vinger opleggen, maar dat er wat was, dat wist ik wel.
quote:Alba schreef op 01 oktober 2008 @ 17:45:

Nog een laatste vraagje, waarom wil die man eigenlijk zo graag bij die vrouw blijven, als hij niet eens een gesprek met haar kan voeren over het ontbreken van hun seksleven. Blijkbaar is dat voor hem toch heel belangrijk.

Hoe kan die relatie zo goed zijn, als dit soort essentiële onderwerpen onbespreekbaar zijn, en hij vind dat hij mag beslissen wat het beste voor haar is zoals over een onmondig kind. Hij vind het dus in ieder geval prima om in een ongelijkwaardige relatie te zitten met een vrouw waar hij niet mee kan praten. Vreemd. Ik zou dat niet zomaar geloven, denk ik. Ik had niet verwacht dat je met het argument 'zijn vrouw begrijpt hem niet' zou aankomen. Dat is echt een te groot cliché.

Je zegt dat het niet uit hoeft te komen, waarmee je dus eigenlijk zegt dat je pas iets verkeerd doet op het moment dat je gesnapt wordt.

Inderdaad, een uitstekend voorbeeld van minnaressenmoraal.

Nou hij is niet de enige met dit probleem; en ook niet de enige die dat geen reden vind om weg te gaan. Kijk er dit forum maar op na. Genoeg mannen met problemen op dit gebied.

Zoals ik al zei: er is meer in een relatie dan alleen maar sex. Hij vind genoeg compensatie in andere kwaliteiten van haar.

En nee ik vind niet dat ik pas wat verkeerds doe als ik gesnapt wordt. Ik rijd ook wel eens te hard, en niet alleen als ik gesnapt wordt. Maar ik doe wel mijn best om dat te voorkomen.
quote:Alba schreef op 01 oktober 2008 @ 17:58:

Tuurlijk kan dat best.

Maar het blijft een feit dat degene die vreemd gaat de persoon die hem of haar het meest zou moeten kunnen vertrouwen bedondert.

Dus ga het niet ook als minnares niet mooier maken dan het is. Het deugt niet, maar het komt twee van beide partijen in de driehoek het beste uit. Hoe je het ook wendt of keert, het blijft gebaseerd op egoïsme.

Het is ook niet zozeer een kwestie van goed of slecht, maar van mensen behandelen zoals je zelf behandelt zou willen worden.En iemand sex onthouden is dan niet gebaseerd op egoisme????
Maar dat is natuurlijk een stokoud verhaal dat van 'mijn vrouw begrijpt me niet en thuis mag ik er nooit meer op'. Dat staat in de top 10 van de vreemdgangers smoezenlijst op nummer 1 , ik vind je te slim om dat te geloven eigenlijk Isolde.
Hij weet wat het beste voor hem en haar is Isolde?

Hij weet waarschijnlijk vooral wat het beste voor hemzelf is.
quote:superstar_2 schreef op 01 oktober 2008 @ 20:35:

Hij weet waarschijnlijk vooral wat het beste voor hemzelf is.Herstel Suup. Het leukste voor hemzelf.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven