Misselijk verliefdheid

24-11-2018 07:26 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 4 maanden geleden heb ik via een goede vriend een man leren kennen, hij is inmiddels mijn vriend sinds deze week.

Toen we elkaar leerden kennen was er meteen een klik, eerst dacht ik vriendschappelijk en ik zei duidelijk tegen hem dat hij niet mijn type was, aangezien hij wel wilde daten. Hij vertelde me dat ie een maandje later voor 10 weken naar het buitenland ging om te werken. Voor die tijd hebben we leuke dingen gedaan samen, er was nooit iets gebeurd tussen ons op een knuffel na. En toen kwam het moment dat hij weg moest. Ik dacht shit, het doet meer met mij dan ik dacht!! Want we hadden elkaar regelmatig gezien in die weken. In die 10 weken hebben we dagelijks met elkaar gebeld en gepraat over hoe het zal zijn als hij weer terug is. Hij is deze week terug gekomen en hij heeft donderdag op vrijdag bij mij geslapen. We lieten elkaar niet meer los en hij vertelde me hoe gek hij op me is en alles, dus ik vroeg hem of we er samen voor willen gaan en zijn antwoord was ja! Ik ben helemaal verliefd...

Omdat ik hem 10 weken niet heb kunnen zien ben ik misschien te enthousiast. Gisteren vroeg ik hem of ik vanavond anders een nachtje hij hem zal komen logeren, ik dacht zelf dat hij dit leuk zal vinden, even fijn samen een borrel drinken want kan het weer! Maar hij wou het niet. Hij wil het weekend even voor zichzelf om weer te wennen en zegt daarna wel weer tijd voor mij te willen hebben maar toch word ik dan ineens onzeker en denk ik; wil je wel echt een relatie met me? Ik ben zo blij jou weer t kunnen zien en dan zegt hij nee. Ik werd zo onzeker, wat misschien helemaal niet nodig is. We appen vrij weinig en zie hem wel constant online. Ik weet dat ik het niet moet controleren, ik maak mezelf hier onzeker mee want hij zegt zelf dat hij met een kameraad en een vriendin van hem appt. Als we samen zijn voelt alles oke. Maar toch ben ik onzeker en ontzettend misselijk van verliefdheid. Ik ben eerlijk naar hem toe geweest dat ik me soms echt onzeker voel, ook mede door mijn verleden wat ik heb mee gemaakt. Maar ik wil hem ook niet hier telkens mee lastig vallen en gewoon een leuke zelfverzekerde vriendin voor hem zijn. Maar wat kan verliefdheid toch moeilijk zijn!!!

Ik weet dat ik ook mijn eigen ding moet doen (want dat kon ik ook toen hij weg was) en niet constant met hem bezig moet zijn. Maar sinds hij terug is heb ik echt een dierentuin in mijn buik en krijg ik geen hap door mijn keel, en weet ik hier niet goed mee om te gaan. Is dit herkenbaar voor sommige mensen? Dat je zo misselijk en bezig kan zijn met een man terwijl het waarschijnlijk toch wel allemaal goed zit?
Jezus, hij is TIEN weken weg geweest! Mag hij ook afspreken met vrienden en familie?
Ik word nu al moe van je.
Ik vind het heel logisch dat hij een weekend voor zichzelf wil hebben omdat hij waarschijnlijk het hele weekend 'verplichte' familie bezoekjes heeft (10 weken niet gezien) ook vrij logisch dat hij veel online is want als je na 10 weken terug in je woonplaats bent zullen veel vrienden contact zoeken om eventueel ook af te spreken.

Niet druk maken dus en geef hem wat ruimte.
Sunny-in-Perth schreef:
24-11-2018 09:22
Ik vind het heel logisch dat hij een weekend voor zichzelf wil hebben omdat hij waarschijnlijk het hele weekend 'verplichte' familie bezoekjes heeft (10 weken niet gezien) ook vrij logisch dat hij veel online is want als je na 10 weken terug in je woonplaats bent zullen veel vrienden contact zoeken om eventueel ook af te spreken.

Niet druk maken dus en geef hem wat ruimte.
Want zijn vrienden konden in die tien weken niet appen met hem?

Als je echt verliefd bent, heb je geen behoefte aan een weekend alleen, als je net tien weken alleen bent geweest.

Maar goed, iedereen is anders natuurlijk. Ik zou er in ieder geval iik onzeker van worden hoor to. En daarbij wil je gewoon bij hem zijn, en dat is kut als hij dat wel zou kunnen, maar gewoon niet wil.
Ik zou ook onzeker worden. Als ik bedenk hoe verliefd ik indertijd was op mijn man... Smoorverliefd! Alles moest wijken om bij hem te zijn hoor. Familie en vrienden stonden tijdelijk toch op een laag pitje.
Ja dat doet verliefdheid, het maakt je onzeker, misselijk... Ik snap het wel, geeft ook niks, maar probeer die gevoelens niet naar je nieuwe vriend te uiten, hou het gezellig en geniet ervan als je wel samen bent.
Ik zie een hele korte relatie, je pust te veel
julius schreef:
24-11-2018 09:30

Als je echt verliefd bent, heb je geen behoefte aan een weekend alleen, als je net tien weken alleen bent geweest.

Maar goed, iedereen is anders natuurlijk. Ik zou er in ieder geval iik onzeker van worden hoor to. En daarbij wil je gewoon bij hem zijn, en dat is kut als hij dat wel zou kunnen, maar gewoon niet wil.
Ik woon al jaren in het buitenland dus uit ervaring weet ik wel dat veel vrienden een berichtje sturen wanneer je na lange tijd weer terug bent.

Ik denk ook niet dat hij alleen is maar even tijd nodig heeft voor familie/vrienden. Hij heeft al een nacht bij haar geslapen dus hij zal vast ook verliefd zijn op OP.
julius schreef:
24-11-2018 09:30

Nou, dat dus! Ik zou dat ook hebben hoor. Vooral als iemand dan weinig zou laten horen.. maar ik zou t nog even aankijken TO.. en probeer te genieten ipv jezelf op te vreten. Een prille relatie hoort ook leuk te zijn en de spanning hoort er ook wel een beetje bij. Vergeet niet naar je gevoel te luisteren !
FarFarAway schreef:
24-11-2018 09:32
Ik zou ook onzeker worden. Als ik bedenk hoe verliefd ik indertijd was op mijn man... Smoorverliefd! Alles moest wijken om bij hem te zijn hoor. Familie en vrienden stonden tijdelijk toch op een laag pitje.
Dat bedoel ik dus. Ik snap dat andere mensen denken van doe normaal, maar als je verliefd bent ga je zo anders denken. En daarnaast gaat hij eigenlijk niet echt met mensen om, heel af en toe eens, dus het is ook niet zo dat hij mensen moet bezoeken.
diamantje123 schreef:
24-11-2018 09:54
Nou, dat dus! Ik zou dat ook hebben hoor. Vooral als iemand dan weinig zou laten horen.. maar ik zou t nog even aankijken TO.. en probeer te genieten ipv jezelf op te vreten. Een prille relatie hoort ook leuk te zijn en de spanning hoort er ook wel een beetje bij. Vergeet niet naar je gevoel te luisteren !
Precies! We hebben afgesproken voor as maandag dus het zal ook wel goed zitten. Maar mn eigen onzekerheid killt me. En ik weet dat ik dit niet allemaal aan hem moet laten merken omdat ik hem dan van me af duw. Als we samen zijn is alle spanning weg, dat is het gekke.
Peacock9 schreef:
24-11-2018 10:03
Dat bedoel ik dus. Ik snap dat andere mensen denken van doe normaal, maar als je verliefd bent ga je zo anders denken. En daarnaast gaat hij eigenlijk niet echt met mensen om, heel af en toe eens, dus het is ook niet zo dat hij mensen moet bezoeken.

Misschien wil hij zijn huis schoonmaken na 10 weken stof, zijn post doornemen, de koelkast bijvullen, zijn kleren wassen/opruimen..

Ik kan het me wel voorstellen hoor, even tijd voorzichzelf. Hij is eerst bij jou geweest voordat hij zei dat hij dit weekend niet kwam. Dan ben je toch prioriteit genoeg?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vooral in het begin kan je beste een afwachtende houding aannemen (vind ik); ook door dat gedrag leer je iemand kennen. De een doet een stapje; de ander doet een stapje. Dit luistert heel nauw; je moet niet uit ongeduld naar het uiteindelijke resultaat (een liefdesrelatie) meteen een reuzenstap willen doen. Teveel is veel destructiever dan te weinig. Als je te weinig doet en de ander geeft om jou, dan gaat hij achter je aan. Als je teveel doet dan schrikt dat ontzettend af en de kans is dan groot dat hij niet meer verliefd is.

Hoe het met zijn verliefdheid is weet ik niet. Duurt het een week voordat hij je wil zien dan heeft hij het kennelijk niet erg zwaar van je te pakken (of het is een smachter-op-afstand), en als jij je dan ingehouden hebt dan heb jij je niet al te erg laten kennen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben nu al 3 jaar vrijgezel en weet nu weer hoe het is om verliefd te zijn, maar dat het me zo misselijk maakt vind ik echt niet leuk! Toen hij weg was toen was alles prima. Elke dag een telefoontje, ik maakte me niet druk en er naar uit dat ie terug kwam. En nu die terug is verlang ik zo erg naar hem dat het niet meer gezond is. Weet alleen niet hoe ik dit rare gevoel kan stopzetten.... :’( eigenlijk is verliefd zijn helemaal niet zo leuk!!
gizzmo-returns schreef:
24-11-2018 09:37
Ik zie een hele korte relatie, je pust te veel
Ook nog een ontsteking. Het zit allemaal niet mee.

To, laat dit weekend even gaan, hoe moeilijk het ook is.
retrostar schreef:
24-11-2018 10:11
Vooral in het begin kan je beste een afwachtende houding aannemen (vind ik); ook door dat gedrag leer je iemand kennen. De een doet een stapje; de ander doet een stapje. Dit luistert heel nauw; je moet niet uit ongeduld naar het uiteindelijke resultaat (een liefdesrelatie) meteen een reuzenstap willen doen. Teveel is veel destructiever dan te weinig. Als je te weinig doet en de ander geeft om jou, dan gaat hij achter je aan. Als je teveel doet dan schrikt dat ontzettend af en de kans is dan groot dat hij niet meer verliefd is.
Maar dat geldt dus niet voor hem. Als hij te weinig doet, moet je hem zn ruimte gunnen en geduldig wachten totdat ie wil tijd voor je wil maken?
Hoe het met zijn verliefdheid is weet ik niet. Duurt het een week voordat hij je wil zien dan heeft hij het kennelijk niet erg zwaar van je te pakken (of het is een smachter-op-afstand), en als jij je dan ingehouden hebt dan heb jij je niet al te erg laten kennen.
En dan krijg je karma punten ofzo? Wat een onzin zeg.
Ik vrees dat dit neurotische gedoe je vrij onaantrekkelijk maakt.
Je hebt hem dus al gevraagd waarom hij steeds online is op whatsapp...?

Afknapper.

Kom tot rust en laat het even los.
Dit is ook niks toch?
Delhi23 schreef:
24-11-2018 10:41
Ik vrees dat dit neurotische gedoe je vrij onaantrekkelijk maakt.
Je hebt hem dus al gevraagd waarom hij steeds online is op whatsapp...?

Afknapper.

Kom tot rust en laat het even los.
Dit is ook niks toch?
Hij weet dat ik onzeker ben, en hij was juist degene die mij wou! Want ik zei eerst dat hij mn type niet was... maar blijkbaar ben ik toch gevoelens gaan krijgen, want eerst vond ik hem alleen lief, later kwam er bij mij pas gevoel en hoe!!!

Hij begrijpt dat ik onzeker ben en zei ook dat ik dat tegen hem kan zeggen. Dus had hem met een grapje gevraagd of hij ineens zo populair was, aangezien die normaal bijna nooit met mensen appte. En aangezien hij vd week ineens zijn ex op fb accepteerde toen hij terug kwam werd ik super onzeker. Hij zei eerder dat ie niks van exen wilt weten dus had hem gewoon normaal gevraagd waarom zij ineens vrienden zijn. Hij heeft haar er af gegooid want hij wou dit zelf niet. Maar daardoor ga ik misschien wel denken dat hij wellicht met haar appt. Maarja ik moet ook een beetje vertrouwen hebben in hem! Want toen hij bij mij was heeftie helemaal niet op zijn tel gezeten. En dan kan ik ook wel weer denken, waarom apptie dan niet met anderen? Maar zo kan je overal altijd wel iets achter gaan zoeken.
Maar zo kan je overal altijd wel iets achter gaan zoeken.

precies, niet doen dus :-D
chrys schreef:
24-11-2018 12:35
Maar zo kan je overal altijd wel iets achter gaan zoeken.

precies, niet doen dus :-D
Nee idd! En ik laat het hem nu ook niet meer merken en moet maar zien hoe het afloopt. Nu snap ik weer waarom ik zo lang alleen was omdat ik me altijd zo anders voel met iemand bij me. Ik wil heel graag, maar ga me zo anders voelen.
Peacock9 schreef:
24-11-2018 12:23
Hij begrijpt dat ik onzeker ben en zei ook dat ik dat tegen hem kan zeggen. Dus had hem met een grapje gevraagd of hij ineens zo populair was, aangezien die normaal bijna nooit met mensen appte. En aangezien hij vd week ineens zijn ex op fb accepteerde toen hij terug kwam werd ik super onzeker. Hij zei eerder dat ie niks van exen wilt weten dus had hem gewoon normaal gevraagd waarom zij ineens vrienden zijn. Hij heeft haar er af gegooid want hij wou dit zelf niet. Maar daardoor ga ik misschien wel denken dat hij wellicht met haar appt. Maarja ik moet ook een beetje vertrouwen hebben in hem! Want toen hij bij mij was heeftie helemaal niet op zijn tel gezeten. En dan kan ik ook wel weer denken, waarom apptie dan niet met anderen? Maar zo kan je overal altijd wel iets achter gaan zoeken.
ABORT! Dit wordt helemaal niks. Jullie hebben welgeteld één nacht samen gehad. Ain't worth it.
Peacock9 schreef:
24-11-2018 10:13
Ik ben nu al 3 jaar vrijgezel en weet nu weer hoe het is om verliefd te zijn, maar dat het me zo misselijk maakt vind ik echt niet leuk! Toen hij weg was toen was alles prima. Elke dag een telefoontje, ik maakte me niet druk en er naar uit dat ie terug kwam. En nu die terug is verlang ik zo erg naar hem dat het niet meer gezond is. Weet alleen niet hoe ik dit rare gevoel kan stopzetten.... :’( eigenlijk is verliefd zijn helemaal niet zo leuk!!
Je verlangen is deels zo heftig omdat je intuïtief weet dat het niet helemaal beantwoord wordt. Verliefdheid zou het beste gevoel van de wereld moeten zijn, maar het slaat makkelijk over in pijn. Ik denk niet dat je hier te achterdochtig bent, ik denk dat je intuïtie juist zit.
Kijk. Op zich is er niks mis met verliefd zijn en misselijk zijn. Lijkt me superleuk als ik die jongen was om dat te horen.

Maar laat het dan bij het positieve in plaats van het controlerende .

Dus: ik heb echt zin om je te zien maandag, ik mis je.
Ik heb zin in je.
Zoiets.

Niet:
je bent steeds online maar appt niet met mij. Met wie wel?
Waarom voeg je je ex toe op Facebook?

Daar zou ik als nieuwe lover echt lauwe pis van krijgen en afhaken, van dat eerste niet mits niet 10x per dag
Als hij weet hoe graag jij hem wilt is dat voor hem op een geven moment een bevestiging zo van ´ze vindt me toch wel leuk´... Dus ik kan wel doen waar ik zin in heb en zal zijn liefde automatisch minder sterk zijn als die van jou. Omdat jij te hard van stapel loopt op een duidelijke/opvallende manier zeg maar..

Je mag best achterdochtig zijn.. Maar hou het dan a.u.b voor jezelf pas als je in een volgend stadium bent kun je het uiten.. Nu moet je daar even voorzichtig mee zijn en je wat minder richten op wat hij doet.

Als je mysterieus bent en ook af en toe onbereikbaar en je eigen leven leid dan weet hij dat hij jouw liefde niet vanzelfsprekend moet vinden.

Je bent nu heel voorspelbaar en dat is in het begin vooral denk ik niet echt aantrekkelijk.. Zou jammer zijn als dat hem uiteindelijk doet afknappen.
linnylow schreef:
24-11-2018 14:54
Als hij weet hoe graag jij hem wilt is dat voor hem op een geven moment een bevestiging zo van ´ze vindt me toch wel leuk´... Dus ik kan wel doen waar ik zin in heb en zal zijn liefde automatisch minder sterk zijn als die van jou.
Na één nacht?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven