mmm...geurtjes van mannen

07-10-2009 22:43 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
misschien is het raar, maar ik vroeg me af of jullie dit herkennen:

mijn allereerste grote liefde had vaak een ontzettend lekker geurtje op. Nu, heel soms kom ik een man tegen met (ongeveer) hetzelfde geurtje.

Gevolg: ik vind die man ogenblikkelijk interessant en vaak ook aantrekkelijk.

Hebben jullie dit ook, geurtjes die een soort oergevoel in je oproepen? of denk je dat het gewoon ligt aan de herinnering die ik aan dat specifieke geurtje heb?
Geuren roepen bij mij wel herinneringen op, maar om iemand te vergelijken heb ik echt wel meer nodig.
Yep heb ik ook!

Ik kan tot op de dag van vandaag knikkende knietjes van het luchtje Acqua di Gio

En echt dat vriendje is nu al zeker 8 jaar exit
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ja.... Als ik Ultaviolet van Paco Robane ruik denk ik meteen weer aan de periode met die (toen nog) jongen..
Hoi ...

Ik herken het wel een beetje , bij bepaalde luchtjes , komen er direct allerlij herinneringen bij me naar boven ...

Maar of ik die man met dat luchtje dan ook aantrekelijk vind ? nee dat dan weer niet ....
Ja, heel herkenbaar. Toen mijn man en ik nog een latrelatie hadden kwam ik in de stad waar ik toen woonde eens een man tegen die net zo rook als mijn man (vriend toen). Dat was in een cd winkel ofzo, ben lekker dicht in de buurt gaan staan om 'cd'tjes te bekijken".

Vond die man eerlijk gezegd niets aan, maar kon zo lekker bij zijn luchtje wegzwijmelen (Egoiste van Chanel)

Als ik Amando ruik, voel ik me gelijk weer 16 en moet ik aan schoolfeesten denken...en maar afwachten of HIJ met je wil schuifelen.....

Had eens een vriendje die hetzelfde luchtje als mijn vader toen had, had gekocht, Davidoff Cool Water geloof ik. dat is niet goed voor je seksleven zeg maar.
Luchtjes waardoor ik spontaan zin krijg zijn trouwens niet de typische luchtjes die een man doorgaans opspuit. Ik heb dat met de geur van dieselolie en vers gezaagd hout. Heb me ook wel eens bijna vergrepen aan mijn man in een bouwmarkt.
Jaaa! Ik kan helemaal wild worden van de geur van aftershave..mmmm..

Helaas is vriend niet zo'n parfumtype..
Davidoff Cool Water, juist wel!!! Heeeeeeeeeeeerlijk en super verleidelijk.
Heel herkenbaar, kan iemand gauw herkennen aan het parfumgeurtje. Had een ex die standaard Tommy Hilfiger droeg en een ex die Sculpture gebruikte, reken maar dat ik het geurtje herken als iemand die op heeft! Kan soms ook wel een nadeel zijn, 2x iemand getroffen die altijd Jean Paul Guiltier droeg en beide waren niet zulke fijne mensen. Het geurtje is ook nog eens heel herkenbaar en penetrant, best irritant dus als je dat ruikt. Tis mij al een paar x overkomen
quote:Summerdance schreef op 07 oktober 2009 @ 22:48:

Yep heb ik ook!

Ik kan tot op de dag van vandaag knikkende knietjes van het luchtje Acqua di Gio

Ik niet, want dat draagt mn broer altijd!

Maar ja zo herkenbaar! M'n eerste vakantieliefde (en dat was met 14 dus dat hakte er behoorlijk in die liefde) droeg een heel specifiek geurtje, en ik weet nog steeds niet welke. Héél soms loopt er opeens een man langs die zo ruikt, nou dan kan je mij wegdragen!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Wat leuk!

ik baal er best wel van dat ik er nog niet achter ben welk geurtje het is... de eerstvolgende man die zo ruikt ga ik het toch maar eens vragen! (en nee, ik zal hem niet meteen bespringen)

en sommige aftershaves doen het ook goed, alleen moet het subtiel zijn, te veel is meestal misselijkmakend...
Geef mij maar gewone verse, lekkere lijflucht. Die is het lekkerst. Wél met gewassen voeten trouwens, anders kan ik écht afknappen.

Wat ik ook erg lekker vind is als er `smorgens een luchtje opgespoten is en je daar `s avonds de restjes van kunt ruiken.

Ik lik en bijt graag in nekken, vandaar geen verse aftershave!
Hier zo'n muts die het (achterovergedrukte) luchtje van ex nog wel es in de rondte of op het (lege) kussen spuit en dan net doet alsof ie niet weg is.....zucht....
Een ex van mij droeg Jazz van Yves Saint Laurent. Toen ik vorig jaar een collega van een andere afdeling tegenkwam die hetzelfde luchtje droeg, kreeg ik spontaan de neiging om hem te bespringen
Xerius. Nóóit meer een man ontmoet die dat ook gebruikte. Maar als ik mijn ogen dichtdoe dan ruik ik het gewoon weer. Wat vrij apart is aangezien het ondertussen bijna 20 jaar geleden is .

Mijn laatste Liefde gebruikte l'eau d'Issey en DKNY. Die ruik je zo verschrikkelijk vaak dat ze in mijn hoofd niet echt die bijzondere koppeling naar hem hebben. Maar soms als hij me een zoen geeft en ik ruik het in zijn nek, dan denkt mijn hoofd heel even dat we weer net verkering hebben.
De geur (Joop!) roept wel heerlijke gevoelens en herinneringen op maar ik verbind dat niet echt aan de persoon die het geurtje nu draagt. Maar ik krijg er wel weer slappe knieen van.
quote:Bianca40 schreef op 07 oktober 2009 @ 23:08:

Davidoff Cool Water, juist wel!!! Heeeeeeeeeeeerlijk en super verleidelijk.Maar niet als je dat luchtje met je eigen vader associeert.
Le Male van Gauiltier.

Mijn ex vond zichzelf vréselijk geil als ie dat luchtje op had, de narcist.

Onze concierge hier draagt het ook en als ik het ruik ga ik al bekant over mijn nek..
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Er komen wel herinneringen naar boven...maar om nu te zeggen dat ik die man dan onmiddellijk aantrekkelijk vind...nee hoor.

Zou niet best zijn, straks komt er een gebochelde met flaporen die dit geurtje draagt...
Mijn ex, die valt onder de noemer foute man droeg altijd Jean Paul Gaultier (barbie, zullen ze dan toch te herkennen zijn aan hun parfum;-). Toen mijn huidige vriendje een keer het parfum van een vriend opspoot, je raadt wel welke, heb ik hem bij thuiskomst vrijwel onmiddelijk onder de douche gezet.
algehele conclusie:

gauiltier is SMERIG!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ik heb juist de "omgekeerde associatie". Ik heb ooit van een ex een bepaalde geur cadeau gekregen. Veel gedragen in die periode. Maar er kwam een redelijk tragisch einde aan de relatie.

Daarna heb ik het 6 jaar lang niet meer aangedurfd die geur te dragen. Totdat ik helemaal gelukkig in mijn huwelijk het geen probleem meer vond met de geur geconfronteerd te worden. Ik draag hem weer redelijk vaak.

Soms toch een beetje een raar gevoel, alsof ik vreemd ga door die geur te dragen of zo.
Gaultier wordt inderdaad vaak door fouterds gedragen.. als ik het ruik denk ik terug aan hele foute maar spannende avonden. Op zich niet vervelend. Absolute topper is voor mij overigens chanel allure homme sport. sexy (allure) en fris (sport). alle mannen worden er leuker van vind ik!
Ja! Ik ben ook heel gevoelig voor geurtjes. Mijn vriend had bij onze eerste date Farenheit op en steeds als ik dat nu ruik (bij hem of ergens anders) denk ik aan de eerste keer dat ik hem zag!
Everything happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven