Moeder ziek, partner feestje
vrijdag 6 september 2019 om 17:07
Lieve Viva’ers,
Ik zou graag even bij jullie willen nagaan of ik te hard en overdreven reageer. Ik ben namelijk een beetje de weg kwijt.
Ik ben een moeder met twee schatten van 2 en 4 maanden oud en een partner die fulltime werkt. Ons vangnet is niet groot en de kleintjes staan op de wachtlijst voor opvang. Wil niet zeggen dat ik het vervelend vind om even thuisblijfmoeder te zijn, maar zou ook graag weer aan het werk willen voor een paar dagen per week. Tot dusver de situatie.
Vandaag ben ik erachter gekomen dat mijn, al reeds zieke moeder, vannacht een aanval heeft gehad wat dodelijk had kunnen aflopen. Ze verblijft momenteel dan ook in het ziekenhuis. Mijn partner heeft na z’n werk een maandelijkse personeelsborrel. Ik heb oppas gezocht, maar helaas niet gevonden. Mijn partner heb ik gevraagd of hij het feestje een keertje kon overslaan, ik loop namelijk met een heel zwaar verward gevoel rond en wil graag mijn moeder, net als de rest van haar kinderen, even een knuffel geven in het ziekenhuis. De peuter kan helaas niet mee omdat dat simpelweg te druk zou zijn voor haar, mijn vader wijkt liever niet van haar zijde en de rest van de kinderen komt savonds na het werk, er kan dus niet even op de gang gezeten worden.
Hij wil zoals elke maand naar het feest toe. Ik zou graag zien dat hij eenmaal overslaat zodat ik mij bij de rest van het gezin kan aansluiten.
Nu is er ruzie, via whatsapp nog wel. Ok, ik word genegeerd, dus ik maak ruzie.
Het liefst laat ik hem vannacht buiten slapen, maar misschien reageer ik wel heel overdreven? We weten niet of ze nog zo een aanval kan krijgen, de oorzaak is namelijk nog onbekend. We weten niet hoe vannacht zal gaan. Ik weet het ook even allemaal niet...
Bedankt voor het lezen, langer dan verwacht. Sorry
Ik zou graag even bij jullie willen nagaan of ik te hard en overdreven reageer. Ik ben namelijk een beetje de weg kwijt.
Ik ben een moeder met twee schatten van 2 en 4 maanden oud en een partner die fulltime werkt. Ons vangnet is niet groot en de kleintjes staan op de wachtlijst voor opvang. Wil niet zeggen dat ik het vervelend vind om even thuisblijfmoeder te zijn, maar zou ook graag weer aan het werk willen voor een paar dagen per week. Tot dusver de situatie.
Vandaag ben ik erachter gekomen dat mijn, al reeds zieke moeder, vannacht een aanval heeft gehad wat dodelijk had kunnen aflopen. Ze verblijft momenteel dan ook in het ziekenhuis. Mijn partner heeft na z’n werk een maandelijkse personeelsborrel. Ik heb oppas gezocht, maar helaas niet gevonden. Mijn partner heb ik gevraagd of hij het feestje een keertje kon overslaan, ik loop namelijk met een heel zwaar verward gevoel rond en wil graag mijn moeder, net als de rest van haar kinderen, even een knuffel geven in het ziekenhuis. De peuter kan helaas niet mee omdat dat simpelweg te druk zou zijn voor haar, mijn vader wijkt liever niet van haar zijde en de rest van de kinderen komt savonds na het werk, er kan dus niet even op de gang gezeten worden.
Hij wil zoals elke maand naar het feest toe. Ik zou graag zien dat hij eenmaal overslaat zodat ik mij bij de rest van het gezin kan aansluiten.
Nu is er ruzie, via whatsapp nog wel. Ok, ik word genegeerd, dus ik maak ruzie.
Het liefst laat ik hem vannacht buiten slapen, maar misschien reageer ik wel heel overdreven? We weten niet of ze nog zo een aanval kan krijgen, de oorzaak is namelijk nog onbekend. We weten niet hoe vannacht zal gaan. Ik weet het ook even allemaal niet...
Bedankt voor het lezen, langer dan verwacht. Sorry
vrijdag 6 september 2019 om 21:40
Wat maakt het uit hoe ernstig hij denkt dat het is? Bij de woorden 'mn moeder ligt in het ziekenhuis' laat je toch alles uit je handen vallen zodat je partner naar haar toe kan?Rosamendosa schreef: ↑06-09-2019 21:34Ziet jouw partner de aanval ook zo serieus als jij? Of onderschat hij grt een beetje misschien? Hebben jullie het daar over gehad? Leeft hij normaal gesproken wel met je mee? Klinkt niet echt leuk.
vrijdag 6 september 2019 om 21:44
vrijdag 6 september 2019 om 21:46
Maak je niet zo druk.Heldens schreef: ↑06-09-2019 21:441 Bericht heeft TO, mensen. Waarom loepen jullie niet eerst voordat je gaat gillen dat partner er naast zit? Waarom is er steeds, wat dit soort topics betreft, niemand die zich af vraagt of het daadwerkelijk zo is gegaan en hoe partner er in staat?
Dit topic is fake.
vrijdag 6 september 2019 om 21:50
Ik haat loepen.Heldens schreef: ↑06-09-2019 21:441 Bericht heeft TO, mensen. Waarom loepen jullie niet eerst voordat je gaat gillen dat partner er naast zit? Waarom is er steeds, wat dit soort topics betreft, niemand die zich af vraagt of het daadwerkelijk zo is gegaan en hoe partner er in staat?
Dit topic is fake.
En ik hoop dat je gelijk hebt.
vrijdag 6 september 2019 om 21:54
Met hem buiten laten slapen los je het probleem niet op, je hebt dan niet ineens iemand die bij je kinderen zit zodat jij naar je moeder kan. Maar ik vind je vrij mild reageren. Ik zou ook woest zijn en hier een flinke verduidelijkende ruzie voor over hebben.
Hij is je partner, hij hoort je te steunen. Ik zou in jouw plaats heel graag willen horen waarom dat borrelfeestje waar hij elke maand naartoe kan belangrijker is dan de gezondheid van je moeder en jouw wens om bij je moeder te zijn. Ik vind dat namelijk een hele vervelende prioriteit en dan mag ik hopen dat hij een verdomd goede reden heeft om daar prioriteit aan te geven.
Hij is je partner, hij hoort je te steunen. Ik zou in jouw plaats heel graag willen horen waarom dat borrelfeestje waar hij elke maand naartoe kan belangrijker is dan de gezondheid van je moeder en jouw wens om bij je moeder te zijn. Ik vind dat namelijk een hele vervelende prioriteit en dan mag ik hopen dat hij een verdomd goede reden heeft om daar prioriteit aan te geven.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
vrijdag 6 september 2019 om 21:56
Omdat sommigen van ons een leven hebben? Ik niet direct hoor maar anderen misschienHeldens schreef: ↑06-09-2019 21:441 Bericht heeft TO, mensen. Waarom loepen jullie niet eerst voordat je gaat gillen dat partner er naast zit? Waarom is er steeds, wat dit soort topics betreft, niemand die zich af vraagt of het daadwerkelijk zo is gegaan en hoe partner er in staat?
Dit topic is fake.
vrijdag 6 september 2019 om 22:08
Mijn ervaring: als een naaste ernstig ziek is, sprint je naar het ziekenhuis. Als een dierbare regelmatig met gillende ambulances naar het ziekenhuis is vervoerd, raak je daar op een rare manier aan gewend en wordt je misschien ook lakser. Je went eraan.
Dat gezegd hebbende: Ik neem aan dat dat in deze situatie niet aan de hand is. En dan sluit ik me aan bij mijn voorgangers. Die kerel is een drol.
Dat gezegd hebbende: Ik neem aan dat dat in deze situatie niet aan de hand is. En dan sluit ik me aan bij mijn voorgangers. Die kerel is een drol.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
vrijdag 6 september 2019 om 22:11
Ik ga er vanuit dat de TO inmiddels met drukke peuter gewoon naar haar moeder is gegaan. Dan maar een drukke peuter. Als de halve familie daar zit kan er echt wel iemand even opletten. En als man dat niet bevalt komt ie drukke peuter maar halen.
Of betekent die borrel ook dat man meteen aangeschoten of erger is en ook in het gezin standaard zijn verantwoordelijkheid niet kan nemen?
Of betekent die borrel ook dat man meteen aangeschoten of erger is en ook in het gezin standaard zijn verantwoordelijkheid niet kan nemen?
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
vrijdag 6 september 2019 om 22:20
Oh, toch nog geplaatst. Er staat “dat het soms even kan duren” maar toen er 3 uur later nog niets was geplaatst dacht ik dat het nooit zou gebeuren.
Bedankt voor de reacties, zelfs die dat het fake is, dat laat inderdaad zien dat het niet normaal is.
Klopt ook hoor, dat het de eerste post is.
Op dit account dan.
Nee, hij is nog altijd daar.
En ja, dit komt vaker voor en dat is gelijk zijn probleem, hij vindt dat ik te vaak iets van hem vraag. Ik heb inderdaad een vreemde en moeilijke zwangerschap achter de rug en onze baby is nu 4 maanden en het duurde even voordat ik de combinatie net 2 jarige en pasgeborene onder de knie had. Maar niet wekelijks of twee wekelijks ofzo. Misschien 1x per maand, voor iets anders als spoed met de kinderen of dit zou ik hem geen feestje op laten geven en dat weet hij. Daarvoor heeft hij al genoeg feestjes meegemaakt dit jaar.
Hij doet elke zaterdag een sport wat van sochtends vroeg tot savonds laat duurt. Ook daar komen daarbuiten weleens feestjes of andere verplichtingen.
Maar goed, ik ben ongelooflijk kwaad geworden, heb hele lage dingen gezegd. Nou ja over whatsapp dan, nog steeds nauwelijks reactie. Ook liggen er wat kleren buiten in de regen en volgens mij is het klaar. Zijn reactie op mijn “ga maar ergens anders slapen het is klaar zo” was dat alles goed was en wenste mij welterusten.
Nou ja, beter weten dat je er echt alleen voor staat dan denken dat je op iemand kan rekenen denk ik zo....
Vind het alleen zo sneu voor de kinderen, ik voel zelfs schaamte, terwijl ze heus niet de eerste en enige zijn.
En toch blijft het de vader van 2 lieverds en peuter is gek op hem.
Oh en ik heb inderdaad de link gestuurd. Dus hij zal zichzelf wel komen verdedigen (of niet).
Bedankt voor de reacties, zelfs die dat het fake is, dat laat inderdaad zien dat het niet normaal is.
Klopt ook hoor, dat het de eerste post is.
Op dit account dan.
Nee, hij is nog altijd daar.
En ja, dit komt vaker voor en dat is gelijk zijn probleem, hij vindt dat ik te vaak iets van hem vraag. Ik heb inderdaad een vreemde en moeilijke zwangerschap achter de rug en onze baby is nu 4 maanden en het duurde even voordat ik de combinatie net 2 jarige en pasgeborene onder de knie had. Maar niet wekelijks of twee wekelijks ofzo. Misschien 1x per maand, voor iets anders als spoed met de kinderen of dit zou ik hem geen feestje op laten geven en dat weet hij. Daarvoor heeft hij al genoeg feestjes meegemaakt dit jaar.
Hij doet elke zaterdag een sport wat van sochtends vroeg tot savonds laat duurt. Ook daar komen daarbuiten weleens feestjes of andere verplichtingen.
Maar goed, ik ben ongelooflijk kwaad geworden, heb hele lage dingen gezegd. Nou ja over whatsapp dan, nog steeds nauwelijks reactie. Ook liggen er wat kleren buiten in de regen en volgens mij is het klaar. Zijn reactie op mijn “ga maar ergens anders slapen het is klaar zo” was dat alles goed was en wenste mij welterusten.
Nou ja, beter weten dat je er echt alleen voor staat dan denken dat je op iemand kan rekenen denk ik zo....
Vind het alleen zo sneu voor de kinderen, ik voel zelfs schaamte, terwijl ze heus niet de eerste en enige zijn.
En toch blijft het de vader van 2 lieverds en peuter is gek op hem.
Oh en ik heb inderdaad de link gestuurd. Dus hij zal zichzelf wel komen verdedigen (of niet).
vrijdag 6 september 2019 om 22:54
Het verschilt wellicht per regio, maar op sommige regio’s is er behoorlijk meer vraag dan aanbod.Betty_Slocombe schreef: ↑06-09-2019 21:29Logisch dat je boos bent. Van een wachtlijst voor de opvang heb ik nog nooit gehoord, maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan natuurlijk.
(Ik rij persoonlijk iedere ochtend vier opvanglocaties voorbij voor ik bij de opvang van mijn jongste ben, die andere vier hebben alle vier een wachtlijst (waaronder eentje zelfs een wachtlijst van anderhalf jaar)).
vrijdag 6 september 2019 om 23:10
Op de kattenbakLeefleven schreef: ↑06-09-2019 21:29Allereerst beterschap en sterkte voor je moeder.
Buiten slapen is wellcht overdreven maar op de bak slapen zou naar mijn mening wel een goede optie zijn. Hij vind zijn eigen prio belangrijker, het is jammer voor hem dat hij niet kan maar soms is het niet anders. Volgende maand weer een nieuwe kans.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
vrijdag 6 september 2019 om 23:12
Mijn oma, waar ik veel van hield, was ‘s nachts overleden. De ochtend daarna wilde ik naar mijn familie om te helpen de begrafenis te regelen, samen te zijn etc. Ik vroeg mijn partner om mee te gaan en zo niet, ons zoontje van toen drie jaar op te vangen. Geen van beide, meneer vertrok gewoon naar een bedrijfsuitje notabene. Als ik er aan terug denk, kan ik nog janken. Inmiddels is hij een ex (niet perse hierom overigens).
Maar kan me indenken hoe je je voelt To. Ik hoop echt dat je met kindjes gegaan bent.
Maar kan me indenken hoe je je voelt To. Ik hoop echt dat je met kindjes gegaan bent.