Moeder ziek, partner feestje
vrijdag 6 september 2019 om 17:07
Lieve Viva’ers,
Ik zou graag even bij jullie willen nagaan of ik te hard en overdreven reageer. Ik ben namelijk een beetje de weg kwijt.
Ik ben een moeder met twee schatten van 2 en 4 maanden oud en een partner die fulltime werkt. Ons vangnet is niet groot en de kleintjes staan op de wachtlijst voor opvang. Wil niet zeggen dat ik het vervelend vind om even thuisblijfmoeder te zijn, maar zou ook graag weer aan het werk willen voor een paar dagen per week. Tot dusver de situatie.
Vandaag ben ik erachter gekomen dat mijn, al reeds zieke moeder, vannacht een aanval heeft gehad wat dodelijk had kunnen aflopen. Ze verblijft momenteel dan ook in het ziekenhuis. Mijn partner heeft na z’n werk een maandelijkse personeelsborrel. Ik heb oppas gezocht, maar helaas niet gevonden. Mijn partner heb ik gevraagd of hij het feestje een keertje kon overslaan, ik loop namelijk met een heel zwaar verward gevoel rond en wil graag mijn moeder, net als de rest van haar kinderen, even een knuffel geven in het ziekenhuis. De peuter kan helaas niet mee omdat dat simpelweg te druk zou zijn voor haar, mijn vader wijkt liever niet van haar zijde en de rest van de kinderen komt savonds na het werk, er kan dus niet even op de gang gezeten worden.
Hij wil zoals elke maand naar het feest toe. Ik zou graag zien dat hij eenmaal overslaat zodat ik mij bij de rest van het gezin kan aansluiten.
Nu is er ruzie, via whatsapp nog wel. Ok, ik word genegeerd, dus ik maak ruzie.
Het liefst laat ik hem vannacht buiten slapen, maar misschien reageer ik wel heel overdreven? We weten niet of ze nog zo een aanval kan krijgen, de oorzaak is namelijk nog onbekend. We weten niet hoe vannacht zal gaan. Ik weet het ook even allemaal niet...
Bedankt voor het lezen, langer dan verwacht. Sorry
Ik zou graag even bij jullie willen nagaan of ik te hard en overdreven reageer. Ik ben namelijk een beetje de weg kwijt.
Ik ben een moeder met twee schatten van 2 en 4 maanden oud en een partner die fulltime werkt. Ons vangnet is niet groot en de kleintjes staan op de wachtlijst voor opvang. Wil niet zeggen dat ik het vervelend vind om even thuisblijfmoeder te zijn, maar zou ook graag weer aan het werk willen voor een paar dagen per week. Tot dusver de situatie.
Vandaag ben ik erachter gekomen dat mijn, al reeds zieke moeder, vannacht een aanval heeft gehad wat dodelijk had kunnen aflopen. Ze verblijft momenteel dan ook in het ziekenhuis. Mijn partner heeft na z’n werk een maandelijkse personeelsborrel. Ik heb oppas gezocht, maar helaas niet gevonden. Mijn partner heb ik gevraagd of hij het feestje een keertje kon overslaan, ik loop namelijk met een heel zwaar verward gevoel rond en wil graag mijn moeder, net als de rest van haar kinderen, even een knuffel geven in het ziekenhuis. De peuter kan helaas niet mee omdat dat simpelweg te druk zou zijn voor haar, mijn vader wijkt liever niet van haar zijde en de rest van de kinderen komt savonds na het werk, er kan dus niet even op de gang gezeten worden.
Hij wil zoals elke maand naar het feest toe. Ik zou graag zien dat hij eenmaal overslaat zodat ik mij bij de rest van het gezin kan aansluiten.
Nu is er ruzie, via whatsapp nog wel. Ok, ik word genegeerd, dus ik maak ruzie.
Het liefst laat ik hem vannacht buiten slapen, maar misschien reageer ik wel heel overdreven? We weten niet of ze nog zo een aanval kan krijgen, de oorzaak is namelijk nog onbekend. We weten niet hoe vannacht zal gaan. Ik weet het ook even allemaal niet...
Bedankt voor het lezen, langer dan verwacht. Sorry
zondag 8 september 2019 om 15:34
Blijkbaar is de relatie niet zo goed als gedacht. Wie weet wat daar achter zit. De borrel moet hij overslaan, uiteraard.klavertje-vier2019 schreef: ↑08-09-2019 12:55Dit is nou echt zo'n verhaal waarbij ik heel benieuwd ben hoe de man het zou vertellen...
TO heeft maar 2 berichten geschreven in dit topic, de overige (tot nu toe) 192 staan voor een groot deel vol met aannames en projecties. En maar (ver)oordelen op grond daarvan.... Blijft bijzonder.
Wel denk ik dat je wat minder afhankelijk moet zijn van hem. Een alleenstaande moeder kan ook niet op man leunen. En ja, dan neem je die baby maar mee, hoe lastig ook.
zondag 8 september 2019 om 15:37
Ik durf te wedden van niet.
zondag 8 september 2019 om 16:35
De rest van de familie ging pas na werktijd op bezoek dus met de ernst en kans op overlijden viel het wel mee gok ik.
zondag 8 september 2019 om 16:39
Ja, bizarre dingen lees ik in dit topic.bemby77 schreef: ↑08-09-2019 13:09Wat heeft werk (/rolverdeling?) in vredesnaam te maken met het hebben van begrip, empatisch vermogen en liefde voor je partner?
De keuze die partner van hierin heeft gemaakt, is niet 1 op basis van de hierboven genoemde eigenschappen. Basiszaken die je normaal gesproken mag verwachten in een relatie. Naar mijn mening dan.
Ik zou me heel erg in de steek gelaten voelen wanneer partner een borrel in deze belangrijker vindt dan mijn wens om zonder kids naar mijn zieke moeder te gaan. Vertrouwen in hem zou zakken tot het nulpunt. Wat is de volgende situatie waarin hij niet thuis geeft, want borrel??!
zondag 8 september 2019 om 16:39
Zou aardig zijn.
Of man, die heeft de link al tenslotte.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 8 september 2019 om 22:45
Ik weet niet waarom je mij quote als je vervolgens alleen maar meer aannames en (ver)oordelingen schrijft?Ksenija schreef: ↑08-09-2019 15:34Blijkbaar is de relatie niet zo goed als gedacht. Wie weet wat daar achter zit. De borrel moet hij overslaan, uiteraard.
Wel denk ik dat je wat minder afhankelijk moet zijn van hem. Een alleenstaande moeder kan ook niet op man leunen. En ja, dan neem je die baby maar mee, hoe lastig ook.
Jouw reactie slaat echt totaal niet op de opmerking die ik maakte.
dinsdag 10 september 2019 om 20:29