Moeder ziek, partner feestje

06-09-2019 17:07 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva’ers,

Ik zou graag even bij jullie willen nagaan of ik te hard en overdreven reageer. Ik ben namelijk een beetje de weg kwijt.

Ik ben een moeder met twee schatten van 2 en 4 maanden oud en een partner die fulltime werkt. Ons vangnet is niet groot en de kleintjes staan op de wachtlijst voor opvang. Wil niet zeggen dat ik het vervelend vind om even thuisblijfmoeder te zijn, maar zou ook graag weer aan het werk willen voor een paar dagen per week. Tot dusver de situatie.

Vandaag ben ik erachter gekomen dat mijn, al reeds zieke moeder, vannacht een aanval heeft gehad wat dodelijk had kunnen aflopen. Ze verblijft momenteel dan ook in het ziekenhuis. Mijn partner heeft na z’n werk een maandelijkse personeelsborrel. Ik heb oppas gezocht, maar helaas niet gevonden. Mijn partner heb ik gevraagd of hij het feestje een keertje kon overslaan, ik loop namelijk met een heel zwaar verward gevoel rond en wil graag mijn moeder, net als de rest van haar kinderen, even een knuffel geven in het ziekenhuis. De peuter kan helaas niet mee omdat dat simpelweg te druk zou zijn voor haar, mijn vader wijkt liever niet van haar zijde en de rest van de kinderen komt savonds na het werk, er kan dus niet even op de gang gezeten worden.

Hij wil zoals elke maand naar het feest toe. Ik zou graag zien dat hij eenmaal overslaat zodat ik mij bij de rest van het gezin kan aansluiten.

Nu is er ruzie, via whatsapp nog wel. Ok, ik word genegeerd, dus ik maak ruzie.

Het liefst laat ik hem vannacht buiten slapen, maar misschien reageer ik wel heel overdreven? We weten niet of ze nog zo een aanval kan krijgen, de oorzaak is namelijk nog onbekend. We weten niet hoe vannacht zal gaan. Ik weet het ook even allemaal niet...

Bedankt voor het lezen, langer dan verwacht. Sorry
kadanz schreef:
07-09-2019 11:02
We kennen driekwart van het verhaal niet maar je verzint er rustig een heel nieuw drama in vijf aktes bij :-D :-D :-D :-D :-D

:biggrin:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Grobbekuiken_ schreef:
07-09-2019 12:02
Zo zou het inderdaad moeten gaan.

Maar, dat zat er gisteren duidelijk niet in, de borrel ging voor.
Dan kun je je nijdig maken, een topic openen, lage teksten appen, zijn kleren het raam uit smijten, de deur op nachtslot doen, maar daarmee is ze nog steeds niet in staat zonder kinderen naar het ziekenhuis te gaan. Sterker, het werkt blijkbaar averechts.

Nu lijkt het alsof ze helemaal niet naar dat ziekenhuis kon door hem, maar dat is natuurlijk ook onzin. Op die manier stel je je ook wel erg afhankelijk op. Met kinderen is lastiger, dat zal ik niet ontkennen, maar echt niet onmogelijk. Iets pragmatischer had wel gemogen vind ik, genoeg voorbeelden gegeven. Maar net wat je het belangrijkst vindt op zo'n moment.
Maar dit topic gaat niet over een oplossing zoeken voor het ziekenhuisbezoek toch? Dit gaat erom dat die man zijn vrouw niet steunt.
Tja, mijn referentiekader is anders. Bij ons thuis zou dat geen punt van discussie zijn. Eerder een logisch besluit. Je overdrijft zeker niet TO. Al zou hij het niet voor jouw moeder doen, dan wel voor zijn vrouw die op dit moment radeloos, bang en verdrietig is.

Sterkte :hug:
appelientjex schreef:
07-09-2019 12:10
Maar dit topic gaat niet over een oplossing zoeken voor het ziekenhuisbezoek toch? Dit gaat erom dat die man zijn vrouw niet steunt.
Dit lijkt mij nog het meest erge van alles. Ik zou er compleet van afknappen.
appelientjex schreef:
Uiteindelijk wel, maar haar vraag was of ze nu overdreven reageerde nadat ze het verhaal over moeder, zh, borrel en ruzie had gedaan.
Op korte termijn (gisteren) had het pragmatischer gekund, en daar reageer ik eigenlijk op.
There is always something happening, and it's usually right now
Wat een aannames toch in dit topic. Hoe weten wij of TO niet toch met kinderen naar het ziekenhuis is gegaan?
Staat nergens dat ze wel of niet geweest is, alleen dat het met kinderen niet handig is en waarom.
Verder weten we echt niks en wordt ze weggezet als afhankelijk. Kom op hoor, ze heeft kinderen met een partner gekregen. Dan is het toch logisch dat je daar op terug valt. En super naar dat je dan in de kou staat en ineens in je al 'zwaar verwarde' staat, nog weer helder moet nadenken. Het is klap op klap.

TO ben benieuwd hoe het met je gaat. En ook met je moeder, hopelijk alles ok met haar.
Misschien is TO nu wel in het ziekenhuis. Uiteraard met 2 kinderen, want man heeft op zaterdag de hele dag zijn hobby/sport.
appelientjex schreef:
07-09-2019 12:47
Misschien is TO nu wel in het ziekenhuis. Uiteraard met 2 kinderen, want man heeft op zaterdag de hele dag zijn hobby/sport.
En nog een kater van gister.
appelientjex schreef:
07-09-2019 12:47
Misschien zit TO nu wel met 2 kinderen thuis te mokken omdat haar man naar haar geluisterd heeft en niet meer is teruggekomen.
yette schreef:
07-09-2019 13:05
Misschien zit TO nu wel met 2 kinderen thuis te mokken omdat haar man naar haar geluisterd heeft en niet meer is teruggekomen.
Mokken nog wel. Misschien hangt de vlag wel uit.
Klinkt als de druppel gisteren, ze vraagt alleen of hij komt als ze echt niet anders kan en dan nog komt hij niet.

Zie nog maar rustig en weloverwogen te reageren als niet alleen je moeder misschien wel dood gaat maar ook je man te klootzakkerig is om bij te kunnen blijven.
Want zo voelt dat denk ik.

Wie bel je dan? Niet je moeder of je zus want die hebben al problemen. Niet je man want die neemt niet op.

Ik zie wel eens mensen in paniek. Paniek maakt van slimme mensen opeens figuren die nog geen ontbijt samen kunnen stellen. Die zien alleen onmogelijkheden tot iemand even rustig met ze praat.
Heel normaal.
Heel irritant ook als je er middenin zit.
Heel fijn als je dan iemand hebt die met je meedenkt.

To, kijk eens kritisch om je heen, is er een buurvrouw of vriendin die je zou kunnen bellen?
Het wordt beter als ze naar school gaan, dan ken je meer ouders.

Sterkte
Lucifer2018 schreef:
07-09-2019 13:07
Mokken nog wel. Misschien hangt de vlag wel uit.
Leuk hè, speculeren? Althans.

Misschien hebben ze wel een goed gesprek gehad. Hebben ze besloten om asap in relatietherapie te gaan. Wie weet is het met een saaie sisser afgelopen en is TO nu lekker zonder kinderen op weg naar haar moeder. Die misschien wel vanmorgen uit het ziekenhuis is ontslagen.

Maar voor hetzelfde geld heeft haar man zijn roes in de cel moeten uitslapen en komt het nooit meer goed. Het kan best dat hij vannacht de hele straat heeft wakker geschreeuwd toen bleek dat hij zijn huis niet in kon. Toch?
Ik had allang in het ziekenhuis gezeten, dan maar met 2 kinderen.
Daarnaast zou ik als de wiede weerga een baan gezocht, een gastouder gezocht en mezelf onafhankelijk gemaakt. Als je dan toch alles zonder partner moet doen dan kan dat zelf geld verdienen er ook nog wel bij en hoef je dit soort idiote gedrag ook niet meer te pikken.
Hij werkt 5 dagen, sport de 6e dag en ik neem maar even aan dat hij de 7e dag natuurlijk moet uitrusten..
Sterkte met je moeder en sterkte met jezelf.
appelientjex schreef:
Als jij in acute 'verwarde staat' bent omdat je moeder zeer onwel is geworden, met je handen in het haar zit vanwege de baby en de peuter, open je dan een discussie op www.form.viva.nl over je partner? Verspil je tijd door de kleding van e man in de regen te gooien? Door überhaupt lange discussie met hem te hebben op WhatsApp? Gaat het er op dat cruciale moment werkelijk om wie gelijk heeft, wraak, en discussie?

Ik denk dat het één en ander meevalt. Zo niet met haar moeder, dan wel met de relatie.
yette schreef:
07-09-2019 13:40
Leuk hè, speculeren? Althans.

Misschien hebben ze wel een goed gesprek gehad. Hebben ze besloten om asap in relatietherapie te gaan. Wie weet is het met een saaie sisser afgelopen en is TO nu lekker zonder kinderen op weg naar haar moeder. Die misschien wel vanmorgen uit het ziekenhuis is ontslagen.

Maar voor hetzelfde geld heeft haar man zijn roes in de cel moeten uitslapen en komt het nooit meer goed. Het kan best dat hij vannacht de hele straat heeft wakker geschreeuwd toen bleek dat hij zijn huis niet in kon. Toch?
Jeetje.
Ook bijzonder dat velen hier er overheen lezen dat TO haar man, haar partner, de vader van haar kinderen, gewoon het huis uitzet.

Pardon?
Dat TO zoiets schreeuwt uit frustratie tot daar aan toe. Maar dat velen hier doodleuk in meegaan is absurd. Op en top Viva :)

Madderijn schreef:
07-09-2019 13:38

Zie nog maar rustig en weloverwogen te reageren als niet alleen je moeder misschien wel dood gaat maar ook je man te klootzakkerig is om bij te kunnen blijven.
Want zo voelt dat denk ik.
De paniek is bij de broer en zus van TO stukken minder. Die gaan pas na het werk even op bezoek bij hun moeder. Ik bedoel maar te zeggen..
To ik hoop dat je een beetje geslapen hebt en dat het weer wat beter gaat met je moeder. Ik denk inderdaad dat je beter af bent alleen. Ik denk dat je moet kiezen, accepteren of gaan. Veranderen kan niet. Wil je sterkte wensen. Zorg goed voor jezelf. Hij doet het niet...
kadanz schreef:
07-09-2019 14:20
Als jij in acute 'verwarde staat' bent omdat je moeder zeer onwel is geworden, met je handen in het haar zit vanwege de baby en de peuter, open je dan een discussie op www.form.viva.nl over je partner? Verspil je tijd door de kleding van e man in de regen te gooien? Door überhaupt lange discussie met hem te hebben op WhatsApp? Gaat het er op dat cruciale moment werkelijk om wie gelijk heeft, wraak, en discussie?

Ik denk dat het één en ander meevalt. Zo niet met haar moeder, dan wel met de relatie.
Dat snap ik ook niet zo. Althans, wel dat ze nijdig is omdat ie het laat afweten want dat is gewoon triest, maar niet alles wat daarna gebeurd.
Die ruzie zou ik denk ik bewaard hebben tot hij thuis was en ik rechtstreeks tegen 'm tekeer kon gaan.

Hopelijk valt het inderdaad allemaal mee.
There is always something happening, and it's usually right now
kadanz schreef:
07-09-2019 14:20

Er zijn zoveel vrouwen op t forum hier die in verwarde, boze of paniekerige staat een topic openen.
kadanz schreef:
07-09-2019 15:01
Ook bijzonder dat velen hier er overheen lezen dat TO haar man, haar partner, de vader van haar kinderen, gewoon het huis uitzet.

Pardon?
Dat TO zoiets schreeuwt uit frustratie tot daar aan toe. Maar dat velen hier doodleuk in meegaan is absurd. Op en top Viva :)

De paniek is bij de broer en zus van TO stukken minder. Die gaan pas na het werk even op bezoek bij hun moeder. Ik bedoel maar te zeggen..
Helemaal mee eens.
Dat TO met de kinderen op bezoek en/ of een andere oplossing had kunnen vinden, vast wel. Zo redeneren is echter van dezelfde categorie als zeggen dat het niet erg is wanneer je alles alleen moet doen. Want alleenstaande moeders doen dat ook. Punt is nu juist dat TO niet alleenstaand is. En als je moeder in het ziekenhuis ligt (maakt wat mij betreft weinig uit wat de reden is, in het ziekenhuis lig je ook niet zomaar) dan hoort je man gewoon thuis te komen van zijn borrel, ook als die borrel zou zijn om te netwerken. Zeker als die man altijd ook de hele zaterdag weg is. Ik snap niets van de reacties die allemaal excuses verzinnen en het probleem neerleggen bij TO. Stel je voor dat de man ook maar iets moet inleveren, zelfs als er familie in het ziekenhuis ligt. En boze appjes, kleding uit huis smijten, nooit goed natuurlijk. Maar misschien is het ook wel uit pure vermoeidheid omdat het altijd zo gaat.
Ik zou er nog de meeste moeite mee hebben dat mijn partner kennelijk zonder problemen op een borrel gezellig kan gaan zitten doen wetende dat ik gestresst en verdrietig ben om mijn opeens opgenomen moeder, wetende dr ik daar graag heen wil in alle rust. Iemand die zo zelfzuchtig in het leven staat en zich niet kan inleven in een ander ben ik liever kwijt dan rijk.
DeKenau schreef:
07-09-2019 00:12
Ja, er speelt zeker meer, TO zit in een ongelijkwaardige relatie waar de man gewend is om gewoon zijn gang te kunnen gaan en zij hem 'nooit zomaar van een feestje zou weghouden'. Aldus een vrouw met peuter en 4 maanden oude baby.

Denk dat jouw vragen er een heeel klein beetje naastzitten, denk je ook niet?

Al is TO waarschijnlijk het soort vrouw dat zich volledig wegcijfert en door jouw post denkt: shit, zie je wel, ik verdien dit.

Dus beter knal je deze onzin niet meer uit je toetsenbord en ga je eerst even lezen.
Ik lees dat ze schrijft dat ze al vaker een beroep op haar man heeft gedaan, terwijl ze wel de hele dag thuis is. Hij is het zat dat ze steeds een beroep op hem doet, blijkbaar doet ze dat heel vaak want welke man wil zijn vrouw nou niet helpen? Hij negeert haar appjes, dus dat gedrag lijkt hij ook wel gewend te zijn.

Ze had gewoon met kinderen naar haar moeder kunnen gaan, het had haar voorkeur niet om het zo te doen. En dan gaat ze los via de app?
Mijn mening is ook milder geworden dan die in eerste instantie was.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Toen een familielid van mij met gillende spoed een hartoperatie kreeg en daarna op de intensive care lag, weigerde de vader van mijn kleuters (we waren toen net uit elkaar en hij woonde vlakbij) ook om ze even een paar uur op te vangen in het weekend 'want hij had al plannen' en 'het was mijn beurt'.

Uiteindelijk ben ik met kinderen gegaan en hebben de andere familieleden om de beurt met mijn kinderen op de gang gezeten. Ik had immers geen keuze.

Maar als er stressvolle dingen gebeuren en er paniek is, dan is dat écht niet het moment om kleine kinderen mee te slepen. Die voegen alleen maar toe aan de stress en de paniek, omdat ze van alles voelen van wat er gaande is, maar er niets van snappen. Dus gaan ze zelf ook een beetje op tilt.

Dus ja, ik vind de partner een enorme zak. überhaupt trouwens al, als hij fulltime werkt en dan ook nog een volledige weekenddag eigen tijd opeist die hij weigert te delen met zijn gezin. Ik vind dat egoïstisch. En als je in een panieksituatie niet bereid bent om je maandelijkse feestje af te zeggen, sorry hoor, maar dan vind ik het echt tijd voor een echtscheiding.

Met zo'n vent is het namelijk makkelijker om het in je eentje te regelen dan dit soort ruzies en teleurstellingen er continu bij te hebben.

En voor degene die om de paar berichten roept dat we de andere kant van het verhaal niet kennen: inderdaad - en jij kent die ook niet. Dat betekent dat we dan uitgaan van het verhaal van de TO.
Timetraveler schreef:
07-09-2019 11:08
Tja ik ben het gewoon niet eens met de suggestie dat TO eerst allerlei andere middelen zou moeten aanboren (buurvrouw/broers en zussen/kinderen mee) voordat ze van man kan/mag verwachten dat hij voor één (!) keer niet naar de borrel kan. Het enige dat een dergelijke oplossing mij zegt is dat er blijkbaar alleen van een man verwacht mag worden dat hij "helpt" of dingen laat "om bij te springen" wanneer het echt niet anders kan. Hij is niet voor 20% ouder of gezinslid, maar voor 50%. We levn niet meer in de jaren '50. Ik zou hier als vrouw voor passen. Of nee een baan zoeken en keihard met de vuist op tafel slaan.
Dit. Prima als er een alternatief bedacht wordt, maar dan mag man dat fiksen, want hij is niet degene met de zieke moeder.

Overigens snap ik niet dat mensen suggereren dat 'je kind even op de gang laten vermaken door opa' de rust breng die TO nodig heeft... dat mist ook wel wat aan empathisch vermogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven