Moeilijke date
donderdag 31 oktober 2019 om 18:23
Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties....Ik twijfel een beetje wat te doen.
Tijdje geleden een man tegen gekomen op een feest. Leek een klik, hele avond gepraat. Hij vroeg of hij nog een keer iets met met kon gaan drinken. Dus ik heb hem mijn kaartje gegeven. Na ruim een maand (!!! Ik was hem eigenlijk al min of meer vergeten) mailt hij. We hebben een afspraak gemaakt en bier gedronken. Was een merkwaardige avond. De klik was er nog steeds. Dat wel. Hij vertelde dat zijn vrouw en hij twee jaar geleden uit elkaar zijn gegaan, na 20 jaar huwelijk, maar dat het hem zwaar valt om haar los te laten. Ze is de vrouw met wie ik oud wil worden, maar nu even niet. DAt zei hij. Daar schrok ik natuurlijk van. Normaal gesproken zou ik heel hard zijn weggerend. Help! Niet per zijn ex heen! Maar hij nuanceerde het verhaal ook wel weer, dat het beter was nu ze uit elkaar waren en dat het goed zou zijn als een van hun een nieuwe relatie zou hebben. Ik ben toch niet weggerend. EN het was een heel mooie avond. Bijzonder. Zo veel connectie heb ik al jaren niet meer bij iemand gevoeld. We hebben zoveel gemeenschappelijk, ik had echt het gevoel een soulmate ontmoet te hebben. DAt had hij ook, zei hij. We hebben gezoend, samen door de stad gefietst, ergens gegeten, hand in hand. Bij het afscheid zei hij dat hij me graag heel snel weer wilde zien. En daarna bleef het een soort stil. We hebben een paar dagen nog wel even wat appjes heen en weer gestuurd, toen vroeg hij weer of ik snel wijn wilde drinken. Ja, zei ik, leuk! Maar daarna weer stil. Geen voorstel van zijn kant. En ik ga het niet doen. Hij zit nog met een half been in een vorige relatie, dus als hij wil dan hoor ik het wel. Denk ik. Ik vind hem zo leuk. Maar ik vertrouw het voor geen meter. Dat is dus dubbel. Als hij me echt wil, of als hij het aandurft om verder te gaan met zijn leven, dan staat hij te trappelen. Toch? Of heeft het geen zin om nu hard-to-get te gaan doen en moet ik hem helpen om uit zijn slop te raken? Hij vind het allemaal doodeng, zei hij, tijdens het zoenen......Ik denk niet dat hij echt een lul is trouwens, het is waarschijnlijk genuanceerder en hij is bang of zo. Maar of dit nou goed voor mij is? Zeer de vraag.....
Tijdje geleden een man tegen gekomen op een feest. Leek een klik, hele avond gepraat. Hij vroeg of hij nog een keer iets met met kon gaan drinken. Dus ik heb hem mijn kaartje gegeven. Na ruim een maand (!!! Ik was hem eigenlijk al min of meer vergeten) mailt hij. We hebben een afspraak gemaakt en bier gedronken. Was een merkwaardige avond. De klik was er nog steeds. Dat wel. Hij vertelde dat zijn vrouw en hij twee jaar geleden uit elkaar zijn gegaan, na 20 jaar huwelijk, maar dat het hem zwaar valt om haar los te laten. Ze is de vrouw met wie ik oud wil worden, maar nu even niet. DAt zei hij. Daar schrok ik natuurlijk van. Normaal gesproken zou ik heel hard zijn weggerend. Help! Niet per zijn ex heen! Maar hij nuanceerde het verhaal ook wel weer, dat het beter was nu ze uit elkaar waren en dat het goed zou zijn als een van hun een nieuwe relatie zou hebben. Ik ben toch niet weggerend. EN het was een heel mooie avond. Bijzonder. Zo veel connectie heb ik al jaren niet meer bij iemand gevoeld. We hebben zoveel gemeenschappelijk, ik had echt het gevoel een soulmate ontmoet te hebben. DAt had hij ook, zei hij. We hebben gezoend, samen door de stad gefietst, ergens gegeten, hand in hand. Bij het afscheid zei hij dat hij me graag heel snel weer wilde zien. En daarna bleef het een soort stil. We hebben een paar dagen nog wel even wat appjes heen en weer gestuurd, toen vroeg hij weer of ik snel wijn wilde drinken. Ja, zei ik, leuk! Maar daarna weer stil. Geen voorstel van zijn kant. En ik ga het niet doen. Hij zit nog met een half been in een vorige relatie, dus als hij wil dan hoor ik het wel. Denk ik. Ik vind hem zo leuk. Maar ik vertrouw het voor geen meter. Dat is dus dubbel. Als hij me echt wil, of als hij het aandurft om verder te gaan met zijn leven, dan staat hij te trappelen. Toch? Of heeft het geen zin om nu hard-to-get te gaan doen en moet ik hem helpen om uit zijn slop te raken? Hij vind het allemaal doodeng, zei hij, tijdens het zoenen......Ik denk niet dat hij echt een lul is trouwens, het is waarschijnlijk genuanceerder en hij is bang of zo. Maar of dit nou goed voor mij is? Zeer de vraag.....
vrijdag 1 november 2019 om 18:10
T is net of je er zin in hebt. Maar goed het kan soms jaren duren voor je een huwelijk echt afsluit. Sommige mensen steken hun kop in het zand, bedelven zich onder werk enz enz en komen zo niet aan de verwerking toe.
Ik had dat wel met mijn vriend. Die was toen ook ongeveer 2 jaar gescheiden en we zijn nog steeds gelukkig samen. Maar heb wel heel wat verhalen aangehoord (als luisterend oor) over zijn ex.
Het was goed dat ze uit elkaar waren maar dat betekend niet dat je geen verdriet kan en mag hebben van een op de klippen gelopen huwelijk.
Ik had dat wel met mijn vriend. Die was toen ook ongeveer 2 jaar gescheiden en we zijn nog steeds gelukkig samen. Maar heb wel heel wat verhalen aangehoord (als luisterend oor) over zijn ex.
Het was goed dat ze uit elkaar waren maar dat betekend niet dat je geen verdriet kan en mag hebben van een op de klippen gelopen huwelijk.
vrijdag 1 november 2019 om 18:57
Mijn vriend was in het begin van onze relatie ook niet echt over zijn ex heen. Als zei hij natuurlijk van wel. Maar ik ben er wel voor te gegaan en nu is ie inmiddels wel echt klaar met haar. Hij heeft t ook nooit meer over dr, behalve soms geïrriteerd als ze weer eens irritant doet.
Ik zou er nog wel een appje aan wagen maar niet to much. Ik zou bijvoorbeeld nooit een op een eerste date zeggen dat ik het gevoel heb dat ik een soulmate heb ontmoet... als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik gillend wegrennen.
Ik zou er nog wel een appje aan wagen maar niet to much. Ik zou bijvoorbeeld nooit een op een eerste date zeggen dat ik het gevoel heb dat ik een soulmate heb ontmoet... als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik gillend wegrennen.
vrijdag 1 november 2019 om 23:26
Wat wil hij niet? HIj wil van alles niet, of wel maar dat blijft gissen....Hij wilde in elk geval een hele lange romantische avond met mij doorbrengen. Om vervolgens te zwijgen. Een beetje fatsoenlijk mens zou dan op zijn minst even melden dat hij het toch niet kan, of durft, of voelt. Maar deze man zegt voor het gemak gewoon helemaal niets. Van alle mogelijke benaderingen vind ik dat we de meest onbeschofte....
vrijdag 1 november 2019 om 23:30
Natuurlijk, en in principe hoeft dat een nieuwe relatie niet perse in de weg te staan...Maar in dit geval dus kennelijk wel. HIj zei mij zelfs dat hij dacht dat het goed zou zijn als een van hun een nieuwe relatie zou krijgen, maar dat hij liever wilde dat zij dat zou zijn omdat hij haar niet wil kwetsen. ...Trien30 schreef: ↑01-11-2019 18:10T is net of je er zin in hebt. Maar goed het kan soms jaren duren voor je een huwelijk echt afsluit. Sommige mensen steken hun kop in het zand, bedelven zich onder werk enz enz en komen zo niet aan de verwerking toe.
vrijdag 1 november 2019 om 23:30
Maar negeert hij meerdere berichten van je? Of was het laatste niet direct iets waar antwoord op gegeven moet worden?Tezke schreef: ↑01-11-2019 23:26Wat wil hij niet? HIj wil van alles niet, of wel maar dat blijft gissen....Hij wilde in elk geval een hele lange romantische avond met mij doorbrengen. Om vervolgens te zwijgen. Een beetje fatsoenlijk mens zou dan op zijn minst even melden dat hij het toch niet kan, of durft, of voelt. Maar deze man zegt voor het gemak gewoon helemaal niets. Van alle mogelijke benaderingen vind ik dat we de meest onbeschofte....
Als hij je echt negeert dan zou ik het erbij laten en dit zien als geen interesse, dan wel, zo’n man mot ik niet.
vrijdag 1 november 2019 om 23:48
Nee hoor, hij negeert me niet. Ik nam het initiatief om een app te sturen. Daarop heeft hij wel gereageerd...even heen en weer geapt over koetjes en kalfjes. Toen vroeg hij of we binnenkort weer wijn gingen drinken. Toen antwoorde ik: ja, leuk. En daarna bleef het stil. Hij appt dus niet uit zichzelf. En komt ook net met een concreet voorstel. Laatste app contact was dinsdag. Nu vrijdag. En natuurlijk kan ik ook wel weer een app van sturen. Maar dat doe ik niet. Te trots voor, denk ik.
zaterdag 2 november 2019 om 08:21
Een weldenkend mens laat los, wordt geen speelbal van iemand met wie je 1 date hebt gehad en die notabene de hele tijd over zijn ex praat. Indien je dit romantisch vind dan ben je te weinig gewend. Hij is je na 1 date niets verplicht.Tezke schreef: ↑01-11-2019 23:26Wat wil hij niet? HIj wil van alles niet, of wel maar dat blijft gissen....Hij wilde in elk geval een hele lange romantische avond met mij doorbrengen. Om vervolgens te zwijgen. Een beetje fatsoenlijk mens zou dan op zijn minst even melden dat hij het toch niet kan, of durft, of voelt. Maar deze man zegt voor het gemak gewoon helemaal niets. Van alle mogelijke benaderingen vind ik dat we de meest onbeschofte....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 2 november 2019 om 09:23
To ik heb je geloept en en jouw topics over relaties en dates met mannen die hun vorige relatie niet hebben afgesloten of verwerkt zijn inmiddels niet meer op 1 hand te tellen. Het is jouw M.O. om te gaan voor een man die zijn verleden niet heeft afgesloten en die bij voorkeur ook nog wat problemen heeft met zijn ex. Het lijkt alsof die uitdaging jou heel erg aanspreekt. Het zijn veelal je soulmates/sterke gevoelens vanaf date 1 en een man die vanaf date 1 100% voor jou gaat en die uitspreekt dat hij je leuk vind, die vind je helemaal niet aantrekkelijk. Kortom wanneer er geen drama bij komt kijken uit het verleden dan is het voor jou niet interessant.
Misschien is het een idee om eens te onderzoeken of je echt een relatie wil of dat je gewoon wat spanning en theater zoekt in je leven.
Misschien is het een idee om eens te onderzoeken of je echt een relatie wil of dat je gewoon wat spanning en theater zoekt in je leven.
viva-amber wijzigde dit bericht op 02-11-2019 09:54
0.25% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.