Na 25 jaar is het over
zaterdag 2 december 2017 om 04:21
Ben 25jaar samen met mijn man. Het is zó cliché. Ik dacht echt dat we het heel goed hadden samen. Ik kom door een uitzending op tv er achter dat Google allerlei teksten opslaat in je account, dus ik wilde even kijken wat er van mijn telefoon was opgeslagen. Ik open de site en ben al automatisch ingelogd, op het Google account van mijn man. Die hebben we samen ivm het uitwisselen van foto’s. Hij fotografeert veel en mijn hobby is fotoalbums maken dus kan ik zo bij alle foto’s die hij maakt. Ik zie daar een hele waslijst aan opgeslagen berichten, en open de eerste. “Hoi schatje, ik mis je zo, het was zo fijn gisteren...”. ik denk nog heel naïef, Huh dat berichtje komt me helemaal niet bekend voor.. maar die was dus ook niet aan mij gestuurd. Lang verhaal kort, hij heeft dus al minimaal zes maanden (zolang gaan de berichten terug) een affaire met een andere getrouwde vrouw, uiteraard half zo oud en twee keer zo dun, met vier kinderen maar liefst. En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. Ik kan alleen de berichten zien die hij via spraaksoftware heeft ingesproken. Maar die zeggen me genoeg. Ik ben helemaal lamgeslagen. Hij is nu niet thuis, hij slaapt in ons vakantiehuisje met onze dochter. Dat vakantiehuisje was voor onze ontspanning dacht ik (aangeschaft dit voorjaar, op zijn wens) maar uit de berichten blijkt dat het hun liefdesnestje was. We zijn ruim 25 jaar samen... hebben een prachtige dochter die na jaren gepest te zijn geweest eindelijk op de middelbare haar draai heeft gevonden en goed in haar vel zit. We hebben een eigen bedrijf, samen. Alles alles alles is met elkaar verweven. Ik raak mijn man, mijn kind, mijn huis en mijn baan kwijt. Ik ben helemaal in shock en weet even echt niet wat ik moet doen. Ik kan niet eens huilen. Waar moet ik in godsnaam beginnen??? Over een week zouden we samen een week op vakantie gaan.. ik loop namelijk een beetje tegen een burn-out aan de laatste tijd. En daar werd ik zo jaloers en onzeker van.. blijkbaar voelde ik onbewust toch wat aan. Wat een klootzak. Om twee gezinnen zó kapot te maken. Ook zij heeft een eigen bedrijf samen met haar man. De kindjes zijn nog piepklein. Mijn dochter past bij haar op.. die vind haar ook zó aardig.... ze hebben het al helemaal bedacht, wat zullen ze gelukkig zijn met elkaar en alle kindjes. Dan kunnen ze fijn gaan knutselen, kamperen, wandelen. Allemaal dingen waar hij nu een gruwelijke hekel aan heeft. En ja, nog meer cliché, hij loopt tegen de 50. Welkom midlifecrisis. Wat moet ik in goedsnaam doen????? Hij weet nog niet eens dat ik het weet, omdat hij niet thuis is.
zondag 3 december 2017 om 11:45
Ik lees dat ze verteld hebben dat papa en mama misschien gaan scheiden en dat dochter ergens op had gereageerd dat ze het niet zo slim vond van papa en dat ook wel met haar had kunnen praten.
Daaruit maak ik op dat ze meer hebben verteld dan mij nodig lijkt voor een kind.
zondag 3 december 2017 om 12:54
Sorry hoor, maar de smoesjes- en manipulatie-tsunami van die vent alleen al is reden om te scheiden. Hij moest wel, hij had het nodig, hij heeft eigenlijk niets gedaan. Die hele houding zegt genoeg over hoe hij TO ziet: te onbetekenend om de waarheid te verdienen.
Liegen, afzwakken, omdraaien. Oftewel: geen enkel respect of inzicht naar wat hij gedaan heeft. Gaat ook niet meer komen. Het is gewoon een onbetrouwbare lul die zich niet laat aanspreken. Dan houdt het toch op?!
Liegen, afzwakken, omdraaien. Oftewel: geen enkel respect of inzicht naar wat hij gedaan heeft. Gaat ook niet meer komen. Het is gewoon een onbetrouwbare lul die zich niet laat aanspreken. Dan houdt het toch op?!
zondag 3 december 2017 om 12:58
Ik snap jouw reactie even niet op mijn post
zondag 3 december 2017 om 13:32
Na een half jaar geen sex en wel hotelkamers boeken?!
Zijn er religieuze redenen die een rol spelen bij de beslissing niet direct tot scheiding over te gaan?
En TO, wat leer je je puberdochter nu door bij hem te blijven?
Het is ok dat je man je tot twee keer toe bedonderd omdat hij het moeilijk heeft?
Als hij er niet van overtuigd is dat jullie huwelijk stand gaat houden, zou hij ook al het spaargeld van jullie rekening kunnen halen.
Maak al het spaargeld over naar je eigen rekening, neem de helft cash op en parkeer dat vervolgens bij je ouders.
Kan hij uiteindelijk maar op een kwart aanspraak maken tijdens de scheiding.
Jij kunt nl. ook ‘geld er doorheen jagen’, toch? Van ellende alles vergokt...
Het is niet eerlijk binnen een huwelijk, maar ik zou er voor passen op de financiële blaren van zijn misstappen te gaan zitten.
Zijn er religieuze redenen die een rol spelen bij de beslissing niet direct tot scheiding over te gaan?
Het is ok dat je man je tot twee keer toe bedonderd omdat hij het moeilijk heeft?
Als hij er niet van overtuigd is dat jullie huwelijk stand gaat houden, zou hij ook al het spaargeld van jullie rekening kunnen halen.
Maak al het spaargeld over naar je eigen rekening, neem de helft cash op en parkeer dat vervolgens bij je ouders.
Kan hij uiteindelijk maar op een kwart aanspraak maken tijdens de scheiding.
Jij kunt nl. ook ‘geld er doorheen jagen’, toch? Van ellende alles vergokt...
Het is niet eerlijk binnen een huwelijk, maar ik zou er voor passen op de financiële blaren van zijn misstappen te gaan zitten.
De toekomst is niet meer wat het was
zondag 3 december 2017 om 13:36
zondag 3 december 2017 om 14:02
Goed gedaan zo, en tnx voor de update. Neem je rust en zorg goed voor jezelf. Heel veel sterkte de komende tijdIWillMakeItOnMyOwn schreef: ↑02-12-2017 23:30Sorry, mijn samenvatting van de dag is meer een roman geworden. Er spookt ook zoveel door mijn hoofd en er speelt zoveel mee dat het moeilijk is het helder te krijgen.
zondag 3 december 2017 om 14:55
Dit. Ik snap niet dat je je voor de TWEEDE keer na zijn ontrouw weer laat omlullen. En natuurlijk heeft hij seks gehad, doe eens niet zo naïef.lotus77 schreef: ↑03-12-2017 12:54Sorry hoor, maar de smoesjes- en manipulatie-tsunami van die vent alleen al is reden om te scheiden. Hij moest wel, hij had het nodig, hij heeft eigenlijk niets gedaan. Die hele houding zegt genoeg over hoe hij TO ziet: te onbetekenend om de waarheid te verdienen.
zondag 3 december 2017 om 15:59
als mijn man een half jaar vreemd gaat, vraagt hij om een vechtscheiding
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
zondag 3 december 2017 om 16:00
Zo ik ben even 12 uur knock-out geweest. Jullie reacties gelezen, ik vind het jammer dat sommigen insinueren dat het verhaal verzonnen zou zijn. Dan zou ik wel een heel ziek persoon zijn. Heb je enig idee hoeveel emoties er achter mijn berichten zitten? Misschien zegt het meer over jullie zelf, als je denkt dat het verzonnen is. Natuurlijk is het wel míjn interpretatie van de situatie, en ook nog eens geschreven in volle paniek. Ik had géén idee! Las gewoon een interessant artikeltje op internet dat alle spraakberichten worden opgenomen zonder dat je het weet. Niet zo raar dat ik daar van opkeek toch, wisten jullie dat allemaal??? En dat je álles terug kunt luisteren? (Mits Google account uiteraard). Wij gebruikten de Google photos app, om al onze foto’s die hij en ik maakte en ook die van dochter op 1plek te bewaren. Nooit gerealiseerd dat je door die app te gebruiken en een Google account te hebben ook andere dingen zo worden geregistreerd. Zo kun je in je Google timeline precies zien waar je bent geweest, van jaren terug. Bizar toch. En soms ook handig. Maar ik was dus gewoon benieuwd of dat bij ons ook vastgelegd werd aangezien ik zelf ook vaak de speach to text functie gebruik. Heb nooit kunnen vermoeden dat deze beerput er achter zat. Maar goed, ik ga me niet verder verdedigen daarover, als je het niet gelooft, zegt dat meer over jou dan over mij.
Nu voor de mensen die mij wel geloven, bedankt weer voor de steun en inzichten, ook al zijn ze soms behoorlijk tegenstrijdig. Het ‘grappige’ is dat het er in mijn hoofd precies zo toegaat. Het ene moment vind ik hem echt de grootste klootzak en leugenaar, het andere moment ga ik twijfelen. Dan bedenk ik me weer dat er gewoon geen andere optie is dan uit elkaar te gaan, en dan bedenk ik weer dat ik nog zoveel van hem hou, we zoveel te verliezen hebben alle drie, en probeer ik mogelijkheden en grenzen te bedenken voor de toekomst. Kortom het vliegt alle kanten op en ik heb in ieder geval besloten geen definitieve besluiten te nemen tot het allemaal wat helderder is.
Door zijn stellige bewering dat er geen sex geweest is en ze niet in ons huisje is geweest ben ik berichten weer gaan lezen/luisteren en ik ben ze ook aan het kopiëren. Dat is best een klus want er is nogal wat afgechat door hem. Toch zijn er dan wel dingen waar ik gisteren misschien te snel conclusies heb getrokken. Ik kom bijvoorbeeld een bericht tegen waarin hij zegt ‘Vanmorgen was je zo lief toen we naast elkaar wakker werden Je hebt er vast weinig van gemerkt maar ik vond het erg gezellig’. Die nacht sliep hij alleen in ons vakantiehuisje omdat er een monteur zou komen de volgende dag. Daaruit trek ik de vrij logische conclusie dat zij daar ook geslapen heeft. Echter verder op blijkt dat ze ‘s ochtends met elkaar facetimeden en zo ‘samen wakker werden’ of ‘samen in slaap vielen’. Dus dat kan hij er ook mee bedoeld hebben. En dat zorgt dan weer voor twijfel bij mij. Aan de andere kant denk ik dan ook als je 8 maanden gek op elkaar bent en dan alleen knuffelt en kust, geloof ik daar niets van.. kortom ook hierbij, ik ben er nog niet uit. De dag die ik geïnterpreteerd had als sex met ons beiden staat er ‘het was zo fijn gisteren’. Ik had die dag ervoor sex met hem gehad, dus ik interpreteerde zijn bericht naar haar ook op die manier. Maar hij kan ook bij mij sex gehad hebben en met haar alleen geknuffeld hebben. Dus zo ben ik de berichten opnieuw aan het doornemen om te kijken waar het mijn interpretatie is of waar er feitelijk iets staat. Het is zeker niet zo dat ik hem klakkeloos geloof hoor want het lijkt mij nog steeds zeeeeeer onwaarschijnlijk dat ze geen sex hebben gehad. En ook zoenen en knuffelen is al een flinke stap te ver.
Nu voor de mensen die mij wel geloven, bedankt weer voor de steun en inzichten, ook al zijn ze soms behoorlijk tegenstrijdig. Het ‘grappige’ is dat het er in mijn hoofd precies zo toegaat. Het ene moment vind ik hem echt de grootste klootzak en leugenaar, het andere moment ga ik twijfelen. Dan bedenk ik me weer dat er gewoon geen andere optie is dan uit elkaar te gaan, en dan bedenk ik weer dat ik nog zoveel van hem hou, we zoveel te verliezen hebben alle drie, en probeer ik mogelijkheden en grenzen te bedenken voor de toekomst. Kortom het vliegt alle kanten op en ik heb in ieder geval besloten geen definitieve besluiten te nemen tot het allemaal wat helderder is.
Door zijn stellige bewering dat er geen sex geweest is en ze niet in ons huisje is geweest ben ik berichten weer gaan lezen/luisteren en ik ben ze ook aan het kopiëren. Dat is best een klus want er is nogal wat afgechat door hem. Toch zijn er dan wel dingen waar ik gisteren misschien te snel conclusies heb getrokken. Ik kom bijvoorbeeld een bericht tegen waarin hij zegt ‘Vanmorgen was je zo lief toen we naast elkaar wakker werden Je hebt er vast weinig van gemerkt maar ik vond het erg gezellig’. Die nacht sliep hij alleen in ons vakantiehuisje omdat er een monteur zou komen de volgende dag. Daaruit trek ik de vrij logische conclusie dat zij daar ook geslapen heeft. Echter verder op blijkt dat ze ‘s ochtends met elkaar facetimeden en zo ‘samen wakker werden’ of ‘samen in slaap vielen’. Dus dat kan hij er ook mee bedoeld hebben. En dat zorgt dan weer voor twijfel bij mij. Aan de andere kant denk ik dan ook als je 8 maanden gek op elkaar bent en dan alleen knuffelt en kust, geloof ik daar niets van.. kortom ook hierbij, ik ben er nog niet uit. De dag die ik geïnterpreteerd had als sex met ons beiden staat er ‘het was zo fijn gisteren’. Ik had die dag ervoor sex met hem gehad, dus ik interpreteerde zijn bericht naar haar ook op die manier. Maar hij kan ook bij mij sex gehad hebben en met haar alleen geknuffeld hebben. Dus zo ben ik de berichten opnieuw aan het doornemen om te kijken waar het mijn interpretatie is of waar er feitelijk iets staat. Het is zeker niet zo dat ik hem klakkeloos geloof hoor want het lijkt mij nog steeds zeeeeeer onwaarschijnlijk dat ze geen sex hebben gehad. En ook zoenen en knuffelen is al een flinke stap te ver.
zondag 3 december 2017 om 16:30
Lieve schat,
Laat je je nu niet wéér in de maling nemen, zoals toen! Hij weet duidelijk dat jij hem vergeeft, zoals toen, dus waarom nu niet? Hij houdt je aan het lijntje!
Hij weet dat jij niet zonder hem kunt, omdat jij afhankelijk bent van ALLES wat jullie samen hebben. Hij weet dat als jij weggaat, jij dan met niets overblijft, dus hij weet AL LANG dat jij hem toch weer vergeeft.
Serieus, mensen veranderen niet, dat ik maar een illusie. Laat hem jouw leven niet beheersen, want oh, wat een controle heeft hij toch over jou!
Je probeert nu al zijn fouten goed te praten. Want stel je voor dat, wonder boven wonder, zij niet met elkaar naar bed zijn geweest? Want dan? Dit betekent alsnóg dat hij jou al die tijd voor de gek hield! Dit kan je niet goed praten. Het gaat niet meer om de seks met de ander, maar om respect die hij heeft voor jou. En dat heeft hij blijkbaar 0,0%.
Jij hebt hem jaren terug één kans, één fucking kans gegeven. En nu? Hij heeft het met stank voor dank behandeld. Hij zal nooit veranderen. Als je hem nu vergeeft zal je spijt krijgen. Dit is jouw leven, en het draait niet meer om hem, zoals het altijd al wél is geweest helaas.
Sterkte!
Laat je je nu niet wéér in de maling nemen, zoals toen! Hij weet duidelijk dat jij hem vergeeft, zoals toen, dus waarom nu niet? Hij houdt je aan het lijntje!
Hij weet dat jij niet zonder hem kunt, omdat jij afhankelijk bent van ALLES wat jullie samen hebben. Hij weet dat als jij weggaat, jij dan met niets overblijft, dus hij weet AL LANG dat jij hem toch weer vergeeft.
Serieus, mensen veranderen niet, dat ik maar een illusie. Laat hem jouw leven niet beheersen, want oh, wat een controle heeft hij toch over jou!
Je probeert nu al zijn fouten goed te praten. Want stel je voor dat, wonder boven wonder, zij niet met elkaar naar bed zijn geweest? Want dan? Dit betekent alsnóg dat hij jou al die tijd voor de gek hield! Dit kan je niet goed praten. Het gaat niet meer om de seks met de ander, maar om respect die hij heeft voor jou. En dat heeft hij blijkbaar 0,0%.
Jij hebt hem jaren terug één kans, één fucking kans gegeven. En nu? Hij heeft het met stank voor dank behandeld. Hij zal nooit veranderen. Als je hem nu vergeeft zal je spijt krijgen. Dit is jouw leven, en het draait niet meer om hem, zoals het altijd al wél is geweest helaas.
Sterkte!
zondag 3 december 2017 om 16:30
Ik heb je verhaal gelezen heftig zeg.
Wat je hierboven schrijft is niet best.
Je zit alles na te pluizen zodat je ruimte voor jezelf maakt om alles af te zwakken wat hij heeft gedaan.
Ik zal wel verkeerd hebben begrepen...Of ja dit klopte wel een beetje bij wat hij vertelde...Je wil alles weg tikken om weer Door te gaan met dit huwelijk en alles jou schuld is.
De waarheid is te heftig voor je nu al lijkt het anders.
Ga Hulp zoeken waarin je begeleid alles helder krijgt in je hoofd.
Je zit in een mind funk spel.
Wat je hierboven schrijft is niet best.
Je zit alles na te pluizen zodat je ruimte voor jezelf maakt om alles af te zwakken wat hij heeft gedaan.
Ik zal wel verkeerd hebben begrepen...Of ja dit klopte wel een beetje bij wat hij vertelde...Je wil alles weg tikken om weer Door te gaan met dit huwelijk en alles jou schuld is.
De waarheid is te heftig voor je nu al lijkt het anders.
Ga Hulp zoeken waarin je begeleid alles helder krijgt in je hoofd.
Je zit in een mind funk spel.
zondag 3 december 2017 om 16:43
Misschien is de waarheid inderdaad wel te heftig voor me. En misschien moet ik ook ‘wennen’ aan het idee dat het een leugenachtige klootzak is. Misschien doen al die feiten er ook niet toe, of hij nu wel of geen sex heeft gehad, wel of niet met haar in het huisje is geweest. Misschien is het een manier voor mij om er mee om te gaan en helderheid te krijgen. Ik weet het allemaal niet. Dit is gewoon zo heftig en zo onverwachts dat ik houvast zoek op wat voor manier ook. En voor mij geven die ‘feitjes’ houvast nu. Er is ook nog helemaal niets besloten hè. De kans dat ik bij hem blijf acht ik nu 2% ofzo. Voor mij maakt het wel uit of er sex is geweest of niet. Mijn man weet dat ik qua kussen en knuffelen niet zo strikt ben dus als hij die grens wel heeft overschreden of juist inderdaad bewust niet maakt voor mij wel uit. Dat wil niet zeggen dat het zo is dat als hij geen sex heeft gehad dat ik dan maar bij hem blijf. Misschien heb ik wel liever dat er wél sex was en ze dus zo belangrijk voor hem was en hij niet alles op het spel heeft gezet voor ‘niets’. Ik weet het echt niet jongens, ik vlieg van hot naar her met mijn emoties en gedachten. Maar een verhaal heeft altijd twee kanten en gisteren was er alleen plek voor mijn kant van het verhaal, bij mij maar ook in wat ik hier schreef. In paniek heb ik bepaalde verbanden gelegd en conclusies getrokken en ik probeer nu voor mezelf helder te krijgen of en zo ja hoeveel ik daarin misschien ben doorgeslagen. Bijvoorbeeld 1van de berichtjes over ‘hotel’ blijkt een bericht naar mij te zijn geweest. De berichten staan door elkaar en je kunt niet zien naar wie ze zijn gericht. Hij spreekt ons beiden aan met schatje. Dus het is best verwarrend af en toe.
zondag 3 december 2017 om 16:53
Hij heeft verteld dat hij om te kunnen dealen met mijn handicap steun heeft gezocht bij haar. Dat zou natuurlijk niet verklaren waarom ik zo overstuur ben als het alleen een beetje praten was geweest. En tieners zijn ook niet gek hoor. In de series waar ze naar kijken op Netflix etc is het een en al overspel. Hij heeft benoemd dat hij heeft geknuffeld en gekust, haar vraag aan hem was of er ook sex was geweest. Daar heeft hij ontkennend op geantwoord. Hij houd dit naar mij ook vol, dat er niets is gebeurd.KeaAlpine schreef: ↑03-12-2017 11:45Ik lees dat ze verteld hebben dat papa en mama misschien gaan scheiden en dat dochter ergens op had gereageerd dat ze het niet zo slim vond van papa en dat ook wel met haar had kunnen praten.
Daaruit maak ik op dat ze meer hebben verteld dan mij nodig lijkt voor een kind.
Misschien is het teveel info voor haar maar wij zijn maar met zijn drietjes en delen eigenlijk altijd alles met elkaar voor zover mogelijk. Uiteraard bespreek ik niet mijn sexleven met mijn kind maar we zijn er wel open over dat sex leuk en gezond is en zij is daarin ook vrij opgevoed, we zien elkaar regelmatig naakt ook nu ze een tiener is loopt ze rustig in dr blootje door het huis heen. De een vind dit misschien ongezond, voor ons is dat normaal. Ook is ze heel zelfstandig en veel volwassener dan haar leeftijdsgenootjes dus ik denk dat ze dit wel kan handelen. Het is geen meisje van tien meer hè. Zij is heel gevoelig voor sfeer ik kan voor haar echt niet verborgen houden als ik verdrietig of boos ben. Dan kan ze maar beter weten wat er speelt dan dat ze zelf verhalen gaat bedenken of denken dat het aan haar ligt.
Dat zij tegen hem zei dat hij bij haar had moeten komen vind ik alleen maar heel schattig van haar. Uiteraard snapt hij ook wel dat dat niet oké zou zijn geweest en dat heeft hij dus ook niet gedaan. En zal dat ook in de toekomst niet doen. Op andere fronten behandeld hij haar wel als een volwassene of in ieder geval als gelijkwaardige en dat is soms niet zo oké vind ik want ze zijn niet gelijkwaardig. Hij vraagt bijvoorbeeld laatst aan haar of wij wel of niet naar een ouderavond van school moeten gaan. Ik vind dat dat niet aan haar is om te beslissen, hij vind dat zij dat uiteraard niet beslist maar er wel haar mening over mag geven en ik vind dat het dan wellicht onnodige discussies oproept (want de meeste pubers hebben liever niet dat je met hun leraar gaat praten dus het antwoord is al wel duidelijk, waarom het jezelf moeilijker maken door het dan weer aan haar te moeten verantwoorden).
zondag 3 december 2017 om 16:54
Maar houdt je van een man die zegt dat hij het recht heeft om vreemd te gaan ivm jouw handicap?
Die jouw de schuld hiervan geeft?
Dit is dus emotionele manipulatie.
Ik heb mezelf zovaak laten manipuleren. Ik moest echt leren inzien,dat iemand anders zijn situatie zat goed te praten die echt NIET goed was.
Ze weten precies wat je zwakke plekken zijn.
Bedenk je of hij gaat veranderen. Of geef je hem een kans om weer vreemd te gaan. Grenzen aangeven heeft behoorlijk wat invloed op het gedrag van de ander.
Jij verdiend om met respect behandeld te worden. Echt waar.
En vraag je je af waarom hij alleen in dat huisje zou verblijven als zij erbij kon zijn. Is het handig om even een time out in te stellen en alles op een rij te krijgen.
Nu ben je beinvloedbaar,omdat je in een rollercoaster zit.
Die jouw de schuld hiervan geeft?
Dit is dus emotionele manipulatie.
Ik heb mezelf zovaak laten manipuleren. Ik moest echt leren inzien,dat iemand anders zijn situatie zat goed te praten die echt NIET goed was.
Ze weten precies wat je zwakke plekken zijn.
Bedenk je of hij gaat veranderen. Of geef je hem een kans om weer vreemd te gaan. Grenzen aangeven heeft behoorlijk wat invloed op het gedrag van de ander.
Jij verdiend om met respect behandeld te worden. Echt waar.
En vraag je je af waarom hij alleen in dat huisje zou verblijven als zij erbij kon zijn. Is het handig om even een time out in te stellen en alles op een rij te krijgen.
Nu ben je beinvloedbaar,omdat je in een rollercoaster zit.
zondag 3 december 2017 om 16:56
Emmetje en HasseSimonsdochter geloven jullie nu serieus dat iemand zulke verhalen zou verzinnen? Ik ben blij voor jullie dat het leven zo goed is geweest dat jullie nooit iets heftigs hebben meegemaakt maar als er 1ding is wat je van me mag aannemen dan is dat dat de werkelijkheid vaak veel raarder kan lopen dan een verzinsel. Waarom zou ik (of iemand anders) dit verhaal verzinnen... maar goed ik ben blij dat jullie je hebben kunnen amuseren met mijn pijn, komt er tenminste nog iets goeds uit voort. Misschien moet je het woord empathie eens opzoeken op Google.HasseSimonsdochter schreef: ↑03-12-2017 12:41Jaaa dat onzin incest verhaal hilarisch hoe serieus iedereen bleef
zondag 3 december 2017 om 17:00
mdh schreef: ↑03-12-2017 13:32Na een half jaar geen sex en wel hotelkamers boeken?!
Ja ik ben ook nog bepaald niet overtuigd hoor maar zie mijn eerdere bericht over mijn interpretatie van berichtjes die misschien verkeerd is geweest. En misschien ook niet.
Nee die zijn er niet. Ik vind het wel heel erg belangrijk dat mijn kind in een stabiel gezin opgroeit. Tot gisteren waren wij dat in ieder geval in mijn beleving en ik vind het wat kort door de bocht om dat in een keer weg te flikkeren.
Dat is inderdaad een van de grote plussen aan de kant vóór echtscheiding. Aan de andere kant kan het haar ook leren dat mensen fouten kunnen maken en je ze kunt vergeven, of dat er aan ieder verhaal twee kanten zit. Zij weet overigens niets af van de eerste keer!
zondag 3 december 2017 om 17:09
Voor ons aan de zijlijn is het heel makkelijk roepen 'wat een vuile klootzak' en 'ik zou meteen weg gaan'. Want ja, vreemdgaan is nou eenmaal (of tweemaal) onvergeeflijk he?
Ik weet het niet. Wellicht was dat 20 jaar geleden ook mijn eerste reactie geweest. Alsof niemand hier ooit vreemd gegaan is.
Ook ik heb tijdens mijn huwelijk (nu al weer jaren voorbij - niet vanwege vreemdgaan btw) een aantal keer een affaire gehad. Waarom? Nou, ik was niet zo supergelukkig met mijn man en de kans deed zich voor. Het begon als fantasie en werd werkelijkheid. Ik was nooit van plan een toekomst met die mannen te bouwen. Het was een vlucht. Vooral voor mezelf.
Ik wil het niet goed praten wat hij deed, want het is niet goed te praten, maar ik SNAP het ergens wel. Ja, ook als er veel op het spel staat. Kan alleen voor mezelf praten, maar toen ik er mee bezig was wilde ik ook wel stoppen want ik wist dat het niet okay was, maar het wordt een soort drug. Elk contact geeft je een 'high' en je wilt dat niet opgeven.
Als ik het verhaal zo lees was dit ook een fantasie/uitvlucht voor hem. Als hij werkelijk waar lekker met haar en 5 kindjes had willen kamperen had ie dat al wel gedaan hoor.
Ik heb verder geen advies voor je. Ik vind dat je ondanks de heftigheid juist heel rustig en rationeel reageert. Veel sterkte.
Ik weet het niet. Wellicht was dat 20 jaar geleden ook mijn eerste reactie geweest. Alsof niemand hier ooit vreemd gegaan is.
Ook ik heb tijdens mijn huwelijk (nu al weer jaren voorbij - niet vanwege vreemdgaan btw) een aantal keer een affaire gehad. Waarom? Nou, ik was niet zo supergelukkig met mijn man en de kans deed zich voor. Het begon als fantasie en werd werkelijkheid. Ik was nooit van plan een toekomst met die mannen te bouwen. Het was een vlucht. Vooral voor mezelf.
Ik wil het niet goed praten wat hij deed, want het is niet goed te praten, maar ik SNAP het ergens wel. Ja, ook als er veel op het spel staat. Kan alleen voor mezelf praten, maar toen ik er mee bezig was wilde ik ook wel stoppen want ik wist dat het niet okay was, maar het wordt een soort drug. Elk contact geeft je een 'high' en je wilt dat niet opgeven.
Als ik het verhaal zo lees was dit ook een fantasie/uitvlucht voor hem. Als hij werkelijk waar lekker met haar en 5 kindjes had willen kamperen had ie dat al wel gedaan hoor.
Ik heb verder geen advies voor je. Ik vind dat je ondanks de heftigheid juist heel rustig en rationeel reageert. Veel sterkte.
zondag 3 december 2017 om 17:15
TO, dit is een hele nare opmerking van hem. Niet alleen dat hij vreemd ging voor jouw welbevinden (dat is zo stom dat het bijna grappig is). Maar wat hij ook zegt is dat hij het niet volhoudt met jou.IWillMakeItOnMyOwn schreef: ↑02-12-2017 23:24dat dit zijn uitlaatklep was en het mij eigenlijk ten goede kwam want daardoor kon hij het beter volhouden en liever voor me zijn.....
Wil je echt een relatie met iemand die het niet volhoudt met je?
Je bent echt veel meer waard dan dat. Hij heeft duidelijk voor zichzelf gekozen het afgelopen half jaar. Doe dat ook. Zorg goed voor jezelf en gun jezelf wat op de lange termijn goed voor je is.
Heel veel sterkte en wijsheid gewenst.
zondag 3 december 2017 om 17:16
Hou jezelf toch niet voor de gek joh, natuurlijk hebben ze seks gehad!
Voor het geval je het niet weet; zij hebben gewoon een relatie met elkaar hoor, achter jouw en haar partner's ruggen om!
Natuurlijk blijft hij dat ontkennen tot zijn graf, kom op, je zou het toch wel beter moeten weten?
Sorry als ik gemeen overkom, maar dit is gewoon zo overduidelijk en jij probeert het goed te praten.
Voor het geval je het niet weet; zij hebben gewoon een relatie met elkaar hoor, achter jouw en haar partner's ruggen om!
Natuurlijk blijft hij dat ontkennen tot zijn graf, kom op, je zou het toch wel beter moeten weten?
Sorry als ik gemeen overkom, maar dit is gewoon zo overduidelijk en jij probeert het goed te praten.