Na 25 jaar is het over
zaterdag 2 december 2017 om 04:21
Ben 25jaar samen met mijn man. Het is zó cliché. Ik dacht echt dat we het heel goed hadden samen. Ik kom door een uitzending op tv er achter dat Google allerlei teksten opslaat in je account, dus ik wilde even kijken wat er van mijn telefoon was opgeslagen. Ik open de site en ben al automatisch ingelogd, op het Google account van mijn man. Die hebben we samen ivm het uitwisselen van foto’s. Hij fotografeert veel en mijn hobby is fotoalbums maken dus kan ik zo bij alle foto’s die hij maakt. Ik zie daar een hele waslijst aan opgeslagen berichten, en open de eerste. “Hoi schatje, ik mis je zo, het was zo fijn gisteren...”. ik denk nog heel naïef, Huh dat berichtje komt me helemaal niet bekend voor.. maar die was dus ook niet aan mij gestuurd. Lang verhaal kort, hij heeft dus al minimaal zes maanden (zolang gaan de berichten terug) een affaire met een andere getrouwde vrouw, uiteraard half zo oud en twee keer zo dun, met vier kinderen maar liefst. En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. Ik kan alleen de berichten zien die hij via spraaksoftware heeft ingesproken. Maar die zeggen me genoeg. Ik ben helemaal lamgeslagen. Hij is nu niet thuis, hij slaapt in ons vakantiehuisje met onze dochter. Dat vakantiehuisje was voor onze ontspanning dacht ik (aangeschaft dit voorjaar, op zijn wens) maar uit de berichten blijkt dat het hun liefdesnestje was. We zijn ruim 25 jaar samen... hebben een prachtige dochter die na jaren gepest te zijn geweest eindelijk op de middelbare haar draai heeft gevonden en goed in haar vel zit. We hebben een eigen bedrijf, samen. Alles alles alles is met elkaar verweven. Ik raak mijn man, mijn kind, mijn huis en mijn baan kwijt. Ik ben helemaal in shock en weet even echt niet wat ik moet doen. Ik kan niet eens huilen. Waar moet ik in godsnaam beginnen??? Over een week zouden we samen een week op vakantie gaan.. ik loop namelijk een beetje tegen een burn-out aan de laatste tijd. En daar werd ik zo jaloers en onzeker van.. blijkbaar voelde ik onbewust toch wat aan. Wat een klootzak. Om twee gezinnen zó kapot te maken. Ook zij heeft een eigen bedrijf samen met haar man. De kindjes zijn nog piepklein. Mijn dochter past bij haar op.. die vind haar ook zó aardig.... ze hebben het al helemaal bedacht, wat zullen ze gelukkig zijn met elkaar en alle kindjes. Dan kunnen ze fijn gaan knutselen, kamperen, wandelen. Allemaal dingen waar hij nu een gruwelijke hekel aan heeft. En ja, nog meer cliché, hij loopt tegen de 50. Welkom midlifecrisis. Wat moet ik in goedsnaam doen????? Hij weet nog niet eens dat ik het weet, omdat hij niet thuis is.
zondag 3 december 2017 om 17:23
Lady_Day schreef: ↑03-12-2017 17:09Voor ons aan de zijlijn is het heel makkelijk roepen 'wat een vuile klootzak' en 'ik zou meteen weg gaan'. Want ja, vreemdgaan is nou eenmaal (of tweemaal) onvergeeflijk he?
Ik weet het niet. Wellicht was dat 20 jaar geleden ook mijn eerste reactie geweest. Alsof niemand hier ooit vreemd gegaan is.
Ook ik heb tijdens mijn huwelijk (nu al weer jaren voorbij - niet vanwege vreemdgaan btw) een aantal keer een affaire gehad. Waarom? Nou, ik was niet zo supergelukkig met mijn man en de kans deed zich voor. Het begon als fantasie en werd werkelijkheid. Ik was nooit van plan een toekomst met die mannen te bouwen. Het was een vlucht. Vooral voor mezelf.
Ik wil het niet goed praten wat hij deed, want het is niet goed te praten, maar ik SNAP het ergens wel. Ja, ook als er veel op het spel staat. Kan alleen voor mezelf praten, maar toen ik er mee bezig was wilde ik ook wel stoppen want ik wist dat het niet okay was, maar het wordt een soort drug. Elk contact geeft je een 'high' en je wilt dat niet opgeven.
Als ik het verhaal zo lees was dit ook een fantasie/uitvlucht voor hem. Als hij werkelijk waar lekker met haar en 5 kindjes had willen kamperen had ie dat al wel gedaan hoor.
Ik heb verder geen advies voor je. Ik vind dat je ondanks de heftigheid juist heel rustig en rationeel reageert. Veel sterkte.
Amen! Heel goed stuk!
Sterkte TO
zondag 3 december 2017 om 17:23
Ik begrijp ergens wel als je er voor kiest om bij hem te blijven.
Je hebt niet alleen hém om te verliezen. Er staat zoveel meer op het spel.
Je huis wil je niet kwijt, je dochter niet, je katten niet. Wat blijft er over als je van hem gaat scheiden? Wat hou je dan nog over?
Je man verliezen lijkt me genoeg, maar ook nog de rest?
In ieder geval heel veel sterkte met alles, dat je dit allemaal moet doorstaan. Is er iemand in je nabije omgeving waarmee je kunt praten, je pa en ma bijvoorbeeld? een vriendin, een broer of zus? Iemand die onvoorwaardelijke steun biedt aan jou?
Je huis wil je niet kwijt, je dochter niet, je katten niet. Wat blijft er over als je van hem gaat scheiden? Wat hou je dan nog over?
In ieder geval heel veel sterkte met alles, dat je dit allemaal moet doorstaan. Is er iemand in je nabije omgeving waarmee je kunt praten, je pa en ma bijvoorbeeld? een vriendin, een broer of zus? Iemand die onvoorwaardelijke steun biedt aan jou?
zondag 3 december 2017 om 17:26
Ik snap eerlijk gezegd ook wel dat het erg moeilijk is om “alles” te verliezen. Maar blijf eerlijk tov jezelf, als je daarom blijft. En maak jezelf niet wijs dat zijn leugens de waarheid zijn.iones schreef: ↑03-12-2017 17:23Ik begrijp ergens wel als je er voor kiest om bij hem te blijven.
zondag 3 december 2017 om 18:09
Wat je misschien nog niet overziet is wat een lang en slepend proces dit gaat worden. Dat wordt voor jou en voor je man al zwaar genoeg en nu dus ook voor jullie kind, omdat ze zo veel weet. En voor jullie is het misschien 'schattig' dat ze zich zo uitspreekt, maar dat doet zij niet om schattig te zijn. Haar perspectief, referentiekader en ook vermogen om dingen te overzien en relativeren is heel anders dan jullie volwassen perspectief en vermogen. Ze zegt het niet om schattig te zijn, ze zegt het omdat ze verantwoordelijkheid voelt! Echt...vandaag is het misschien oké om iets te bespreken, maar dit gaat natuurlijk een heel ingewikkeld proces worden waar je je dagelijks doorheen worstelt met alle emoties die daarbij komen kijken. Besef dat dit lang kan duren en dat je haar hier ook in meeneemt, bescherm haar ook wel.IWillMakeItOnMyOwn schreef: ↑03-12-2017 16:53Hij heeft verteld dat hij om te kunnen dealen met mijn handicap steun heeft gezocht bij haar. Dat zou natuurlijk niet verklaren waarom ik zo overstuur ben als het alleen een beetje praten was geweest. En tieners zijn ook niet gek hoor. In de series waar ze naar kijken op Netflix etc is het een en al overspel. Hij heeft benoemd dat hij heeft geknuffeld en gekust, haar vraag aan hem was of er ook sex was geweest. Daar heeft hij ontkennend op geantwoord. Hij houd dit naar mij ook vol, dat er niets is gebeurd.
Misschien is het teveel info voor haar maar wij zijn maar met zijn drietjes en delen eigenlijk altijd alles met elkaar voor zover mogelijk. Uiteraard bespreek ik niet mijn sexleven met mijn kind maar we zijn er wel open over dat sex leuk en gezond is en zij is daarin ook vrij opgevoed, we zien elkaar regelmatig naakt ook nu ze een tiener is loopt ze rustig in dr blootje door het huis heen. De een vind dit misschien ongezond, voor ons is dat normaal. Ook is ze heel zelfstandig en veel volwassener dan haar leeftijdsgenootjes dus ik denk dat ze dit wel kan handelen. Het is geen meisje van tien meer hè. Zij is heel gevoelig voor sfeer ik kan voor haar echt niet verborgen houden als ik verdrietig of boos ben. Dan kan ze maar beter weten wat er speelt dan dat ze zelf verhalen gaat bedenken of denken dat het aan haar ligt.
Dat zij tegen hem zei dat hij bij haar had moeten komen vind ik alleen maar heel schattig van haar. Uiteraard snapt hij ook wel dat dat niet oké zou zijn geweest en dat heeft hij dus ook niet gedaan. En zal dat ook in de toekomst niet doen. Op andere fronten behandeld hij haar wel als een volwassene of in ieder geval als gelijkwaardige en dat is soms niet zo oké vind ik want ze zijn niet gelijkwaardig. Hij vraagt bijvoorbeeld laatst aan haar of wij wel of niet naar een ouderavond van school moeten gaan. Ik vind dat dat niet aan haar is om te beslissen, hij vind dat zij dat uiteraard niet beslist maar er wel haar mening over mag geven en ik vind dat het dan wellicht onnodige discussies oproept (want de meeste pubers hebben liever niet dat je met hun leraar gaat praten dus het antwoord is al wel duidelijk, waarom het jezelf moeilijker maken door het dan weer aan haar te moeten verantwoorden).
Het is uiteraard aan jullie hoe jullie je kind opvoeden en ik lees dat jullie keuzes weloverwogen zijn.
zondag 3 december 2017 om 18:29
Ik typ alleen voor mezelf, Rik, maar het ging er om dat er ook een andere kant belicht wordt dan alleen maar: 'schop die ontzettende vuile klootzak meteen op straat (nadat al de knopen van zijn overhemden geknipt zijn).
Als mijn man dit zou doen, zou ik certainly not amused zijn, maar hem meteen op straat schoppen en 3 levens overhoop halen? Nah... daar zou ik eerst goed over moeten nadenken.
Als mijn man dit zou doen, zou ik certainly not amused zijn, maar hem meteen op straat schoppen en 3 levens overhoop halen? Nah... daar zou ik eerst goed over moeten nadenken.
zondag 3 december 2017 om 19:15
Ten eerste heb ik het echt met je te doen TO.
Ten tweede vraag ik me af hoe het komt dat als je man overhemden van 500€ de stuk heeft, hij gedwongen is om bij je dochter op de slaapkamer te slapen. Is daar in huis geen ander plek voor?
Verder eens met Kea-Alpine wat betreft het verantwoordelijk voelen van je dochter.
Daarom al zou zij gewoon alleen moeten slapen vind ik.
Ten tweede vraag ik me af hoe het komt dat als je man overhemden van 500€ de stuk heeft, hij gedwongen is om bij je dochter op de slaapkamer te slapen. Is daar in huis geen ander plek voor?
Verder eens met Kea-Alpine wat betreft het verantwoordelijk voelen van je dochter.
Hatsjikideee...
zondag 3 december 2017 om 19:27
relaties/smoezenlijst-betrapte-vreemdga ... ges/279863
Dingen die betrapte vreemdgangers vaak zeggen:
1. Het was alleen maar zoenen (dit is de standaard redden-wat-er-te-redden-valt). Gevolgd door: OK, we hebben wel seks gehad, maar alleen oraal...
OF: We hebben twee keer gezoend, 1x hand in hand door Parijs gelopen en 2 huizen bekeken. Dat is toch niet vreemdgaan lieverd?!
2. Ik kon zo goed met hem/haar praten.
3. jij gaf me niet genoeg aandacht.
4. Ik heb mijn (vul in) verloren en jij was aan het werk, maar zij kon me wel troosten.
5. Hij/Zij luisterde echt naar me en tsja, van het één kwam het ander. Maar ik had er meteen spijt van
6. Bij hem voelde ik me weer echt vrouw/man
7. Dit slippertje had ik nodig om jou echt te kunnen waarderen en zeker te zijn van mijn gevoel voor jou. We gaan hier sterker uitkomen.
8. Mensen zijn niet gemaakt om monogaam te blijven en een man blijft nou eenmaal een jager.
9. Ik moest mijn stress kwijt en ik deed het écht alleen maar om er meer te kunnen zijn voor jou, zodat ik meer ontspannen bij jou zou kunnen zijn...
10. Maar schat, wat zijn nu die paar nachtjes vergeleken met onze jarenlange relatie.
Dingen die betrapte vreemdgangers vaak zeggen:
1. Het was alleen maar zoenen (dit is de standaard redden-wat-er-te-redden-valt). Gevolgd door: OK, we hebben wel seks gehad, maar alleen oraal...
OF: We hebben twee keer gezoend, 1x hand in hand door Parijs gelopen en 2 huizen bekeken. Dat is toch niet vreemdgaan lieverd?!
2. Ik kon zo goed met hem/haar praten.
3. jij gaf me niet genoeg aandacht.
4. Ik heb mijn (vul in) verloren en jij was aan het werk, maar zij kon me wel troosten.
5. Hij/Zij luisterde echt naar me en tsja, van het één kwam het ander. Maar ik had er meteen spijt van
6. Bij hem voelde ik me weer echt vrouw/man
7. Dit slippertje had ik nodig om jou echt te kunnen waarderen en zeker te zijn van mijn gevoel voor jou. We gaan hier sterker uitkomen.
8. Mensen zijn niet gemaakt om monogaam te blijven en een man blijft nou eenmaal een jager.
9. Ik moest mijn stress kwijt en ik deed het écht alleen maar om er meer te kunnen zijn voor jou, zodat ik meer ontspannen bij jou zou kunnen zijn...
10. Maar schat, wat zijn nu die paar nachtjes vergeleken met onze jarenlange relatie.
zondag 3 december 2017 om 20:01
Uiteraard verstandig dat je nadenkt over hoe je nu verder gaat, TO.
Je zei dat je al een tijd eerder had gemerkt dat hij chatte met een andere vrouw, en dat hij na jouw opmerkingen daarover, wellicht ‘ondergronds’ is verder gegaan.
Was dat (eigenlijk veel eerder natuurlijk) nu niet het moment /een reminders geweest waarop hij met jou in gesprek had moeten gaan ipv verder in zijn escapistische vlucht?
Hij kan leven met jou, als gevolg van jouw handicap slechts volhouden als hij kan vluchten in een relatie met een andere vrouw.
Speelde dit ‘probleem’ de vorige keer dat hij vreemdging ook al?
Is het een issue en hoe zijn jullie ermee omgegaan?
Hoe normaal vindt hij het een relatie aan te gaan met een getrouwde vrouw met jonge kinderen?
Hoe zit het met zijn normen en waarden in het algemeen?
Ik vind hem zó ongelooflijk harteloos en respectloos door te zeggen dat hij jullie huwelijk zo kan volhouden en dat jij daar dus voordeel bij hebt...
Die ene opmerking, daar is zoveel in besloten... hoe kun je iemand van wie je houdt zo kwetsen?
Ik vindt dit getuigen van manipulatie en doortraptheid. Hoe kun je met iemand verder die zo over jou denkt?
Je zei dat je al een tijd eerder had gemerkt dat hij chatte met een andere vrouw, en dat hij na jouw opmerkingen daarover, wellicht ‘ondergronds’ is verder gegaan.
Was dat (eigenlijk veel eerder natuurlijk) nu niet het moment /een reminders geweest waarop hij met jou in gesprek had moeten gaan ipv verder in zijn escapistische vlucht?
Hij kan leven met jou, als gevolg van jouw handicap slechts volhouden als hij kan vluchten in een relatie met een andere vrouw.
Speelde dit ‘probleem’ de vorige keer dat hij vreemdging ook al?
Is het een issue en hoe zijn jullie ermee omgegaan?
Hoe normaal vindt hij het een relatie aan te gaan met een getrouwde vrouw met jonge kinderen?
Hoe zit het met zijn normen en waarden in het algemeen?
Ik vind hem zó ongelooflijk harteloos en respectloos door te zeggen dat hij jullie huwelijk zo kan volhouden en dat jij daar dus voordeel bij hebt...
Die ene opmerking, daar is zoveel in besloten... hoe kun je iemand van wie je houdt zo kwetsen?
Ik vindt dit getuigen van manipulatie en doortraptheid. Hoe kun je met iemand verder die zo over jou denkt?
De toekomst is niet meer wat het was
zondag 3 december 2017 om 20:15
Dit dus!
Daarbij komt nog dat hij twee keer is vreemdgegaan.Tenminste dat is wat je denkt want je hebt het twee keer ontdekt.Wie zegt dat hij dat de afgelopen 20 jaar niet vaker heeft gedaan?
zondag 3 december 2017 om 20:47
Over het wel of geen seks hebben gehad,
Ik geloof hem gewoon niet, maar ik hoef hem ook niet te geloven, want met hem heb ik niets te maken, jij wel TO.
Tenzij hij een een of andere erectie stoornis heeft, of hij komt te snel klaar, en zich ervoor schaamt ofzo, kun je er vanuit gaan dat er seks is geweest.
Normaal gesproken hebben volwassen mensen seks, zeker als ze een affaire aangaan, dat is juist de kers op te taart, het is vaak ook heftiger omdat het "verboden" is, dat hou je bijna niet tegen volgens mij, en na een half jaar affaire geen seks? dat gaat er bij mij niet in, sorry.
Hij was al in staat om te liegen, waarom zou hij nu ineens eerlijk zijn? dat spoort niet met de rest van het verhaal.
Maargoed,
misschien is de seks ook niet het belangrijkste, het gaat vooral om het verraad, het gelieg, en het gekonkel achter je rug om.
Kun je daarmee leven TO?
Ieder excuus dat hij aandraagt om zijn affaire goed te praten is gelul in de ruimte, en diep van binnen weet je dat zelf ook wel.
Voor vreemdgaan is nooit een excuus, ook niet als alles kloten gaat, want het richt ongelooflijke schade aan, buitenproportionele schade, maar daar wordt voor het gemak altijd lekker overheen geluld, want ach, het gebeurt al eeuwen, en het komt zo vaak voor, dus deal er maar mee, is zogenaamd heel normaal.
Dus omdat hij het moeilijk had met je handicap, heeft hij dit gedaan? wat een lulkoek.
Hij heeft dit gedaan omdat hij het zichzelf toestond TO, en na alles wat jullie al eerder hebben meegemaakt, heeft hij het zichzelf nogmaals toegestaan, hoe jij je er ook bij moet hebben gevoeld, kon hem niet genoeg schelen om dit alsnog te doen.
Alles wat hij aandraagt is puur een excuus voor iets dat altijd al in hem heeft gezeten, maar dit is het enige dat hij ervoor kan gebruiken, was er iets anders voorhanden geweest, had hij dat er bij opgeteld, hoe rotter hij het zogenaamd zou hebben gehad, hoe meer "recht" hij had om dit jou aan te doen.
want stel je voor, dat hij moet toegeven dat hij dit uit puur egoistme heeft gedaan.
TO, wat je ook kiest, dat moet je zelf bepalen, jij bepaalt wat voor jou acceptabel is en wat de dealbreakers zijn.
Maar maak die keuze vanuit je eigen gevoel.
Veel sterkte!
Ik geloof hem gewoon niet, maar ik hoef hem ook niet te geloven, want met hem heb ik niets te maken, jij wel TO.
Tenzij hij een een of andere erectie stoornis heeft, of hij komt te snel klaar, en zich ervoor schaamt ofzo, kun je er vanuit gaan dat er seks is geweest.
Normaal gesproken hebben volwassen mensen seks, zeker als ze een affaire aangaan, dat is juist de kers op te taart, het is vaak ook heftiger omdat het "verboden" is, dat hou je bijna niet tegen volgens mij, en na een half jaar affaire geen seks? dat gaat er bij mij niet in, sorry.
Hij was al in staat om te liegen, waarom zou hij nu ineens eerlijk zijn? dat spoort niet met de rest van het verhaal.
Maargoed,
misschien is de seks ook niet het belangrijkste, het gaat vooral om het verraad, het gelieg, en het gekonkel achter je rug om.
Kun je daarmee leven TO?
Ieder excuus dat hij aandraagt om zijn affaire goed te praten is gelul in de ruimte, en diep van binnen weet je dat zelf ook wel.
Voor vreemdgaan is nooit een excuus, ook niet als alles kloten gaat, want het richt ongelooflijke schade aan, buitenproportionele schade, maar daar wordt voor het gemak altijd lekker overheen geluld, want ach, het gebeurt al eeuwen, en het komt zo vaak voor, dus deal er maar mee, is zogenaamd heel normaal.
Dus omdat hij het moeilijk had met je handicap, heeft hij dit gedaan? wat een lulkoek.
Hij heeft dit gedaan omdat hij het zichzelf toestond TO, en na alles wat jullie al eerder hebben meegemaakt, heeft hij het zichzelf nogmaals toegestaan, hoe jij je er ook bij moet hebben gevoeld, kon hem niet genoeg schelen om dit alsnog te doen.
Alles wat hij aandraagt is puur een excuus voor iets dat altijd al in hem heeft gezeten, maar dit is het enige dat hij ervoor kan gebruiken, was er iets anders voorhanden geweest, had hij dat er bij opgeteld, hoe rotter hij het zogenaamd zou hebben gehad, hoe meer "recht" hij had om dit jou aan te doen.
want stel je voor, dat hij moet toegeven dat hij dit uit puur egoistme heeft gedaan.
TO, wat je ook kiest, dat moet je zelf bepalen, jij bepaalt wat voor jou acceptabel is en wat de dealbreakers zijn.
Maar maak die keuze vanuit je eigen gevoel.
Veel sterkte!
maandag 4 december 2017 om 00:43
Ik heb pijn, 24 uur per dag. Hierdoor ook problemen om te slapen, val vaak laat in slaap, met vaak wakker worden van de pijn of van houding moeten veranderen, daardoor s ochtends later wakker (ong, tien uur wakker, ik ga rond 11uur naar bed). Daarnaast door de pijn en het moeizame slapen weinig energie. Beperking in dingen kunnen tillen. Snel overprikkeld door stress, harde geluiden,drukte (dit gaat al wel veel beter dan eerst).
maandag 4 december 2017 om 00:57
Ik heb hem heel hard uitgelachen hoor toen hij met de smoes kwam dat het eigenlijk voor mij ook beter was dat hij vreemdging. Zag hem ook in de smoezenlijst terug. Heb hem haarfijn uitgelegd dat zij die reden samen hebben bedacht im voor zichzelf het verraad goed te kunnen praten. Ik had de indruk dat hij na mijn betoog daarover dit zelf ook wel inzag maar goed, dat kan altijd toneel zijn geweest.
Feit is dat ze samen een aantal uur hebben doorgebracht in een hotelkamer. Dit heb ik op kunnen maken uit de berichten en is gestaafd door wat speurwerk in zijn Google timeline. Dat is nog steeds geen bewijs dat ze in die kamer ook seks hebben gehad maar dat zou wel heeeeeeeeeeeeel uitzonderlijk zijn.
Het voelt echt als een waardeloze keuze. Of ik kies voor een bak ellende door te gaan scheiden. Ik kan redelijk beredeneren hoe dat voor mij af zal lopen. Het alternatief, samen in therapie, is ook een beerput opentrekken. Daarbij ben ik dan ook nog afhankelijk van zijn eerlijke medewerking. En dan kan het alsnog als uitkomst hebben dat we door de ellende van een scheiding heen moeten als het niet blijkt te werken. Hierdoor voelt meestal de scheiding aangaan dan toch als de minst erge keuze. Aan de andere kant, er is een kans, dat we er wel samen uitkomen. Als ik ga scheiden, laat ik die kans liggen. Dat heeft niet alleen voor mij heel grote gevolgen, maar zeker ook voor mijn dochter. Ben ik het haar niet ‘verplicht’ om het te proberen te redden. Zo wip wap ik heen en weer in mijn hoofd. Ik probeer een manier te vinden om uit te zoeken in hoeverre mijn man écht écht écht voor 100% weer voor me kan gaan. Hoe weet ik of hij nu wel de waarheid spreekt, als hij over zoveel andere dingen heeft gelogen en (misschien?) nog steeds liegt. Zijn woorden klinken nu zo oprecht en zijn gedrag geeft ook aan dat hij heel veel spijt heeft en er echt voor wil vechten. Maar kan ik het opbrengen om hem nog een keer te geloven? Ik weet het echt nog niet.
Hij heeft in ieder geval vanavond een relatietherapeut gezocht. Dus daar gaan we morgen een afspraak mee maken. En ik hou mezelf voor dat ik nu nog niets hoef te beslissen en dat ik op íeder moment in het traject mag zeggen dat het genoeg is, dat ik niet meer verder kan. En dan maar kijken hoever we komen. Dat is voor nu het plan. Maar morgen kan dat zomaar weer anders zijn.
Feit is dat ze samen een aantal uur hebben doorgebracht in een hotelkamer. Dit heb ik op kunnen maken uit de berichten en is gestaafd door wat speurwerk in zijn Google timeline. Dat is nog steeds geen bewijs dat ze in die kamer ook seks hebben gehad maar dat zou wel heeeeeeeeeeeeel uitzonderlijk zijn.
Het voelt echt als een waardeloze keuze. Of ik kies voor een bak ellende door te gaan scheiden. Ik kan redelijk beredeneren hoe dat voor mij af zal lopen. Het alternatief, samen in therapie, is ook een beerput opentrekken. Daarbij ben ik dan ook nog afhankelijk van zijn eerlijke medewerking. En dan kan het alsnog als uitkomst hebben dat we door de ellende van een scheiding heen moeten als het niet blijkt te werken. Hierdoor voelt meestal de scheiding aangaan dan toch als de minst erge keuze. Aan de andere kant, er is een kans, dat we er wel samen uitkomen. Als ik ga scheiden, laat ik die kans liggen. Dat heeft niet alleen voor mij heel grote gevolgen, maar zeker ook voor mijn dochter. Ben ik het haar niet ‘verplicht’ om het te proberen te redden. Zo wip wap ik heen en weer in mijn hoofd. Ik probeer een manier te vinden om uit te zoeken in hoeverre mijn man écht écht écht voor 100% weer voor me kan gaan. Hoe weet ik of hij nu wel de waarheid spreekt, als hij over zoveel andere dingen heeft gelogen en (misschien?) nog steeds liegt. Zijn woorden klinken nu zo oprecht en zijn gedrag geeft ook aan dat hij heel veel spijt heeft en er echt voor wil vechten. Maar kan ik het opbrengen om hem nog een keer te geloven? Ik weet het echt nog niet.
Hij heeft in ieder geval vanavond een relatietherapeut gezocht. Dus daar gaan we morgen een afspraak mee maken. En ik hou mezelf voor dat ik nu nog niets hoef te beslissen en dat ik op íeder moment in het traject mag zeggen dat het genoeg is, dat ik niet meer verder kan. En dan maar kijken hoever we komen. Dat is voor nu het plan. Maar morgen kan dat zomaar weer anders zijn.
maandag 4 december 2017 om 01:04
Waar maak je uit op dat hij gedwongen is om bij dochter te slapen? Zij vroeg daar zelf om, wil graag die veiligheid voelen van ons in de buurt, zeker in zo’n onzekere situatie.. We hebben heel erg lang met ons drieën op één kamer geslapen. In het vakantiehuisje is daar echter geen plaats voor. Dus heeft hij bij haar op de kamer geslapen, aangezien ik al moeilijk slaap en een matrasje op de grond voor mij géén optie is. Ik ze daar niet zo’n probleem in hoor. Overigens hebben we echt ook wel heel erg duidelijk uitgelegd aan dochter dat zij op geen enkele manier oorzaak is van of verantwoording heeft in dit hele proces. Voor haar is het simpel, kijk niet terug maar vooruit, zei ze. Gewoon lekker bij elkaar blijven en weer doorgaan. Opgelost.pausini schreef: ↑03-12-2017 19:15Ten eerste heb ik het echt met je te doen TO.
En die overhemden, tja hij vind dat gewoon leuk. Ze zijn van een bepaalde ontwerper, kan nu even niet op zijn naam komen. En we kunnen het betalen (1 á 2 per jaar) dus zie daar niet zo’n probleem in. Een ander gaat twee keer per jaar naar een festival ofzo.
maandag 4 december 2017 om 01:06
TO, probeer strategisch te denken. Is scheiden in jouw belang? In jullie dochters belang? In zijn belang?
Scheiden gooit al jullie levens drastisch overhoop. Los van de emotionele kant, is er de praktische en zakelijke kant. Mocht je er emotioneel toe in staat zijn zou ik niet zo maar gaan scheiden. Niet omdat je hoopt dat alles weer lovey dovey zal worden, maar puur uit praktische redenen. Geef je huis, je baan, je bestaanswijze niet zo maar op. And forfucksake, hou jullie dochter er buiten. Regel voor haar therapie, want dit gaat zich geheid in de staart bijten.
Scheiden gooit al jullie levens drastisch overhoop. Los van de emotionele kant, is er de praktische en zakelijke kant. Mocht je er emotioneel toe in staat zijn zou ik niet zo maar gaan scheiden. Niet omdat je hoopt dat alles weer lovey dovey zal worden, maar puur uit praktische redenen. Geef je huis, je baan, je bestaanswijze niet zo maar op. And forfucksake, hou jullie dochter er buiten. Regel voor haar therapie, want dit gaat zich geheid in de staart bijten.
maandag 4 december 2017 om 01:09
Je slaat de spijker op zijn kop. Ik heb heel veel te verliezen. Mijn dochter ook. En daarnaast hou ik ook nog van hem (al zou je het niet zeggen haha).iones schreef: ↑03-12-2017 17:23Ik begrijp ergens wel als je er voor kiest om bij hem te blijven.
Mijn ouders steunen me heel goed en ik heb een lieve vriendin waar ik mee kon appen en waar ik morgen mee heb afgesproken. Woensdag ga ik naar een hypnotherapeut ivm de burn-out, hij is ook psycholoog, dus bij hem kan ik ongetwijfeld ook wel mijn ei kwijt. En daarnaast praten we samen heel veel. En gebruik ik jullie op het forum als uitlaatklep en steunbieders. Het doet me echt veel om mensen te zien meeleven met mij en meedenken, soms misschien ook wel harde dingen horen zeggen maar het helpt me om alles van alle kanten te bekijken, zit ook wel in mijn karakter, dus ook die opmerkingen vind ik fijn. En het is fijn om lieve berichten te krijgen zoals die van jou waarin ik me gesteund voel en lees dat anderen het ook begrijpen kunnen als ik uiteindelijk er wel voor zou kiezen om te blijven.
maandag 4 december 2017 om 01:11
Whut?
maandag 4 december 2017 om 01:12
Nee wist ik niet, vertel?! Geen idee wat je bedoeld.
maandag 4 december 2017 om 01:29
Jij hebt echt issues. Lazer op joh, ga een ander lastig vallen. Als je goed had gelezen is ze niet eens doelbewust op zoek gegaan naar eventuele ontrouwe berichten van haar man.krishnaliefde333 schreef: ↑04-12-2017 01:14IWMIOMO JE ONTKENT JE EIGEN DONKERE ZIJDE.
JE JALOEZIE DIE JE DREEF DE BERICHTEN TE LEEZEN
DE ACHTERDOCHT VAN EEN VROUW
ZOLANG JE DAT ONTKENT KAN GEEN HELING PLAATS VINDEN
JE MOET JE DUISTERE kant onder ogen zien
vraag maar aan Sirius.
Hij heeft je man aangemoedigd en verleidt zegt onze Oakes
TO, ik lees je topic al heel de dag. Ben zelf meer een lezer dan reageerder maar pfff wat heb jij een verschrikkelijk weekend achter de rug.
Ik vind het heel mooi van je dat je overweegt om in therapie te gaan voor je dochter. Dit siert jou en de liefde die je voor haar (en hem voelt). Ik wil je heel veel sterkte wensen. Uit je berichten kom je (ja, ondanks de emotionele paniekaanval berichten) sterk en redelijk over. Jij kan dit aan!
maandag 4 december 2017 om 02:31
Ik heb nu al je berichten gelezen. Wat heftig en ik wilde het lezen.
Deed me meer dan ik dacht nl.
Laat die mensen die je niet geloven achterwegen. Je hebt altijd haters en vooral hier.
Wat ik nu zou doen.. Ik denk dat ik hetzelfde gedaan had wat jij deed. Alleen toch een beetje die twijfel was bij mij geen twijfel de seks. Dat is gewoon te mooi om waar te zijn.
Alleen dat hij dus liegt hierover zou me wel zwaar liggen.
Andere kant, wat er ook is gebeurd de vertrouwen is wéér beschadigd. Kun je daar mee leven? Ik zelf niet.
In sommige regels vind ik dat je relatietherapie mag overslaan Als je kinderen hebt. Dit, de 2e x vreemdgaan.. als vrouw zijnde vind ik dit best ernstig.
De reden waarom ik de therapie wel zou doen is om het rustig, goed en proberen om zo eerlijk mogen alles uit praten om zo de stap te maken naar een scheiding. Dit ook vóór je dochter.
Want haverklap weggaan zonder therapie zal een diepe nasleep hebben bij jouw. Dus de instelling van mij zou niet zijn om te kijken of we verder kunnen maar dit alles stap voor stap proberen rustig en helder te gaan denken, omdat je nog vervolg stappen moet ondernemen. Dus voor jezelf. En eigenlijk tenslotte ook voor je dochter.
Je wilde de man van haar nog inlichten? Ga je dit nog doen?
Ik zou het zelf eigenlijk niet weten of ik dit zal doen. Ben er voor en tegen maar ik denk dat ik het toch niet kan laten om wel eerlijk te zijn. Ik zou niet mee willen doen aan hun geheim-ik-zeg-niks deal. De daders weten waar ze aan beginnen. De gevolgen mogen ze dan ook als volwassenen krijgen. Maar goed andere kant.. ontzettend lastig!
Ik ben heel benieuwd naar het vervolg. Heel veel sterkte. Tot nu toe vind ik dat je het goed doet!! Echt!
Deed me meer dan ik dacht nl.
Laat die mensen die je niet geloven achterwegen. Je hebt altijd haters en vooral hier.
Wat ik nu zou doen.. Ik denk dat ik hetzelfde gedaan had wat jij deed. Alleen toch een beetje die twijfel was bij mij geen twijfel de seks. Dat is gewoon te mooi om waar te zijn.
Alleen dat hij dus liegt hierover zou me wel zwaar liggen.
Andere kant, wat er ook is gebeurd de vertrouwen is wéér beschadigd. Kun je daar mee leven? Ik zelf niet.
In sommige regels vind ik dat je relatietherapie mag overslaan Als je kinderen hebt. Dit, de 2e x vreemdgaan.. als vrouw zijnde vind ik dit best ernstig.
De reden waarom ik de therapie wel zou doen is om het rustig, goed en proberen om zo eerlijk mogen alles uit praten om zo de stap te maken naar een scheiding. Dit ook vóór je dochter.
Want haverklap weggaan zonder therapie zal een diepe nasleep hebben bij jouw. Dus de instelling van mij zou niet zijn om te kijken of we verder kunnen maar dit alles stap voor stap proberen rustig en helder te gaan denken, omdat je nog vervolg stappen moet ondernemen. Dus voor jezelf. En eigenlijk tenslotte ook voor je dochter.
Je wilde de man van haar nog inlichten? Ga je dit nog doen?
Ik zou het zelf eigenlijk niet weten of ik dit zal doen. Ben er voor en tegen maar ik denk dat ik het toch niet kan laten om wel eerlijk te zijn. Ik zou niet mee willen doen aan hun geheim-ik-zeg-niks deal. De daders weten waar ze aan beginnen. De gevolgen mogen ze dan ook als volwassenen krijgen. Maar goed andere kant.. ontzettend lastig!
Ik ben heel benieuwd naar het vervolg. Heel veel sterkte. Tot nu toe vind ik dat je het goed doet!! Echt!
Bam!!!!
maandag 4 december 2017 om 02:52
Voor ik ga slapen: ik lees met afgrijzen de berichten van die trol.
Als je nu zou kijken maar hopelijk slaap je zou je zien dat het al heel veel nare, beledigende en ronduit gestoorde topics en berichten plaatst.. echt heel ziek...
Waarom het mij eruit pikt geen idee maar ik wil toch even zeggen dat ik echt niet weet wat er in zo iemand omgaat en er niks mee te maken heb!!!
Je kan dergelijke berichten melden bij de mods, morgen zijn ze hopelijk verwijderd.
Heel veel sterkte de komende tijd, blijf vooral van je afschrijven. Thuis of hier want zo te lezen helpt het je wel om de zaken ietwat op een rijtje te krijgen. Het is ook zoveel in zo'n korte tijd, hou je taai!
Als je nu zou kijken maar hopelijk slaap je zou je zien dat het al heel veel nare, beledigende en ronduit gestoorde topics en berichten plaatst.. echt heel ziek...
Waarom het mij eruit pikt geen idee maar ik wil toch even zeggen dat ik echt niet weet wat er in zo iemand omgaat en er niks mee te maken heb!!!
Je kan dergelijke berichten melden bij de mods, morgen zijn ze hopelijk verwijderd.
Heel veel sterkte de komende tijd, blijf vooral van je afschrijven. Thuis of hier want zo te lezen helpt het je wel om de zaken ietwat op een rijtje te krijgen. Het is ook zoveel in zo'n korte tijd, hou je taai!