Na 25 jaar is het over

02-12-2017 04:21 902 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben 25jaar samen met mijn man. Het is zó cliché. Ik dacht echt dat we het heel goed hadden samen. Ik kom door een uitzending op tv er achter dat Google allerlei teksten opslaat in je account, dus ik wilde even kijken wat er van mijn telefoon was opgeslagen. Ik open de site en ben al automatisch ingelogd, op het Google account van mijn man. Die hebben we samen ivm het uitwisselen van foto’s. Hij fotografeert veel en mijn hobby is fotoalbums maken dus kan ik zo bij alle foto’s die hij maakt. Ik zie daar een hele waslijst aan opgeslagen berichten, en open de eerste. “Hoi schatje, ik mis je zo, het was zo fijn gisteren...”. ik denk nog heel naïef, Huh dat berichtje komt me helemaal niet bekend voor.. maar die was dus ook niet aan mij gestuurd. Lang verhaal kort, hij heeft dus al minimaal zes maanden (zolang gaan de berichten terug) een affaire met een andere getrouwde vrouw, uiteraard half zo oud en twee keer zo dun, met vier kinderen maar liefst. En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. Ik kan alleen de berichten zien die hij via spraaksoftware heeft ingesproken. Maar die zeggen me genoeg. Ik ben helemaal lamgeslagen. Hij is nu niet thuis, hij slaapt in ons vakantiehuisje met onze dochter. Dat vakantiehuisje was voor onze ontspanning dacht ik (aangeschaft dit voorjaar, op zijn wens) maar uit de berichten blijkt dat het hun liefdesnestje was. We zijn ruim 25 jaar samen... hebben een prachtige dochter die na jaren gepest te zijn geweest eindelijk op de middelbare haar draai heeft gevonden en goed in haar vel zit. We hebben een eigen bedrijf, samen. Alles alles alles is met elkaar verweven. Ik raak mijn man, mijn kind, mijn huis en mijn baan kwijt. Ik ben helemaal in shock en weet even echt niet wat ik moet doen. Ik kan niet eens huilen. Waar moet ik in godsnaam beginnen??? Over een week zouden we samen een week op vakantie gaan.. ik loop namelijk een beetje tegen een burn-out aan de laatste tijd. En daar werd ik zo jaloers en onzeker van.. blijkbaar voelde ik onbewust toch wat aan. Wat een klootzak. Om twee gezinnen zó kapot te maken. Ook zij heeft een eigen bedrijf samen met haar man. De kindjes zijn nog piepklein. Mijn dochter past bij haar op.. die vind haar ook zó aardig.... ze hebben het al helemaal bedacht, wat zullen ze gelukkig zijn met elkaar en alle kindjes. Dan kunnen ze fijn gaan knutselen, kamperen, wandelen. Allemaal dingen waar hij nu een gruwelijke hekel aan heeft. En ja, nog meer cliché, hij loopt tegen de 50. Welkom midlifecrisis. Wat moet ik in goedsnaam doen????? Hij weet nog niet eens dat ik het weet, omdat hij niet thuis is.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-12-2017 22:17
Reden: trollhinten
99.53% gewijzigd
Neoflux schreef:
04-12-2017 11:45
Beste TO, ik heb ongeveer iets soortgelijks meegemaakt. Ik kan je een advies geven en dat is kies voor jezelf. Een vreemdganger verliest helaas zijn streken niet, en ik was zo naïef om het keer op keer nog een kans te geven, want tsja het was gewoon een fout en we houden echt van elkaar. Ik had net zoals jij heel veel te verliezen, maar uiteindelijk zo blij dat ik voor de scheiding gekozen had. Je leeft weer op en ja het doet even heel veel pijn. Het is even heel veel geregel en rompslomp maar ook een verse, frisse start. Zo blij dat ik nooit meer dat onderbuik gevoel heb van 'hier klopt iets niet'.
Ik heb dit ook meegemaakt. heerlijk dat ik zo sterk was om voor mezelf te kiezen

Nu een hele fijne relatie met volledig vertrouwen van beide kanten.

Wat ik wel belachelijk vind is dat je man je dochter gaat inlichten over het wel of niet sex hebben met zijn vlam. Echt, hoe verzint hij dit....
Athen1 schreef:
04-12-2017 20:35
Verhaal gelezen. Wat mij opviel is dat to in haar eerste bericht zegt door een uitzending op tv in het Google account is gaan kijken, en in een later bericht dat ze een artikel op internet had gelezen waardoor ze in het Google account is gaan kijken:

Openingspost:
Ik kom door een uitzending op tv er achter dat Google allerlei teksten opslaat in je account, dus ik wilde even kijken wat er van mijn telefoon was opgeslagen. Ik open de site en ben al automatisch ingelogd, op het Google account van mijn man.

Een later bericht:
Las gewoon een interessant artikeltje op internet dat alle spraakberichten worden opgenomen zonder dat je het weet. Niet zo raar dat ik daar van opkeek toch, wisten jullie dat allemaal??? En dat je álles terug kunt luisteren? (Mits Google account uiteraard).

Sorry, ik geloof dit topic niet.
Jezus, ik heb zelfs de link doorgegeven hier in het topic van het artikeltje waarover de tv uitzending ging. Moet ik je even mijn inloggegevens van Google geven. Kan je even lekker meeluisteren in mijn ellende. Misschien dat je het dan gelooft??? Heb je nou werkelijk door alle tekst die ik getypt heb de afgelopen dagen net zo lang lopen zoeken tot er iets instond wat je misschien tegenstrijdig kon opvatten???
Wil je het uitgespeld hebben: er was vrijdagavond rond vijf uur een reclame op de radio over een programma die avond van de zender ‘vice’ (verder nooit van gehoord) over het afluisteren van Siri van mobiele telefoons. Aangezien ik die avond niet in staat was te kijken Googlede ik savonds nog even op iets van vice gesprekken afluisteren of zo. Kwam op de,link van het artikel hierover die ik al eerder heb doorgegeven, klikte op de link die in dat artikel stond, en bam. Check maar even bij de radioreclames, en de uitzendschemas van vice zender het was vrijdagavond om negen uur op tv. Misschien dat je me dan gelooft???????
Joh, laat dat soort sneuaards toch, trek het je niet aan. Gewoon niet op reageren. Steek je energie liever in andere zaken.
En ik ben nog zo gek dat ik me weer ga lopen verdedigen ook. Weet je wat het is, en waarom het mij zo raakt, ik ben extreem eerlijk. Altijd. Soms veel te eerlijk want daardoor kan ik soms ook mensen onbedoeld kwetsen. Ook in dit topic stort ik letterlijk mijn hart uit, mijn diepste zielenroerselen. Dat iemand dan van je zegt dat je het allemaal zit te verzinnen is zó kwetsend, niet alleen mijn leven staat op zijn kop, ook dat van mijn kind, ouders, vriendinnen, vrienden van hem, werknemers. Je hebt géén idee hoe groot de impact is van zo,n gebeurtenis. Dus geloof je me niet, donder dan lekker op. Laat mij in ieder geval in mijn waarde en maak me niet uit voor leugenaar. Of voelt dat lekker, om iemand die al op de bodem ligt nog even een extra trap te geven en van liegen te betichten?
Roggenbrood schreef:
04-12-2017 22:02
Joh, laat dat soort sneuaards toch, trek het je niet aan. Gewoon niet op reageren. Steek je energie liever in andere zaken.
Je hebt helemaal gelijk maar het raakt me zo diep. Heb hierboven uitgelegd hoe dat komt.

Ik heb iets van 10 uur geslapen in de afgelopen 84 uur dus helemaal helder nadenken is er niet meer bij. Ik ga nu proberen wat slaap te pakken.
Ik heb respect voor hoe je het aanpakt TO. Netjes afhandelen lijkt ne het beste voor jullie dochter.

De relatie tussen jou en je man zoals hij vroeger was gaat niet meer terugkomen ben ik bang. Hij baalt volgens mij vooral dat zn zeepbel gespat is en hij nu moet kiezen tussen zn gezin en zn affaire. Hij vond het wel best zoals het was.

Waaruit blijkt op dit moment dat je man je voor vol aanziet, waardeert en respecteert?

Met zo'n houding van is verzoenen compleet synoniem aan (voor jou) slikken en door/jezelf wegcijferen. Ik zou er niet aan meedoen.

Een groot voordeel dat je hebt is dat je eventueel kan horen wat hij over dit alles naar haar stuurt. Of dat een beetje overeenkomt met het verhaal dat hij voor jou opdist.
IWillMakeItOnMyOwn schreef:
04-12-2017 22:07
Je hebt helemaal gelijk maar het raakt me zo diep. Heb hierboven uitgelegd hoe dat komt.

Ik heb iets van 10 uur geslapen in de afgelopen 84 uur dus helemaal helder nadenken is er niet meer bij. Ik ga nu proberen wat slaap te pakken.
dat rotvolk dat aan je woorden twijfelt heb je overal. Zo heb ik ooit op een paardenforum een topic geopend om mijn zorgen te uiten over mijn prachtige jonge paard dat ataxisch geworden was. Na een paar weken van alles proberen, eerst zien dat hij vooruitgaat, dan ernstige terugval, dan realiseren dat hij niet meer beter wordt, alleen maar slechter, kwam ik tot de conclusie dat hij het beste af was als ik er een eind aan liet maken. Dus bracht ik hem naar de slager, ZELF. En ik heb hem ook dood gezien. Op het topic wisten ze dat ik hem ging wegbrengen en wisten ze later dat hij dood was.
Toen was er ook zo'n oen die beweerde dat ik alles zat te verzinnen. Waarom zou je zoiets verzinnen? Wat win je er mee?????
Er zijn op dit forum wel eens onzintopics, maar dat is dit zeker niet.
Mensen die dit als een troll zien, beledigen TO gewoon, alsof ze al niet genoeg shit over zich heen krijgt.
TO, ik zou het gewoon aan de man van de illegale minnares van je man vertellen , hij heeft daar recht op. Ze hebben beiden twee huwelijken verkloot, dat is al erg genoeg. Moet die man dan nog langer met een leugen leven ?
iones schreef:
05-12-2017 17:00
dat rotvolk dat aan je woorden twijfelt heb je overal. Zo heb ik ooit op een paardenforum een topic geopend om mijn zorgen te uiten over mijn prachtige jonge paard dat ataxisch geworden was. Na een paar weken van alles proberen, eerst zien dat hij vooruitgaat, dan ernstige terugval, dan realiseren dat hij niet meer beter wordt, alleen maar slechter, kwam ik tot de conclusie dat hij het beste af was als ik er een eind aan liet maken. Dus bracht ik hem naar de slager, ZELF. En ik heb hem ook dood gezien. Op het topic wisten ze dat ik hem ging wegbrengen en wisten ze later dat hij dood was.
Toen was er ook zo'n oen die beweerde dat ik alles zat te verzinnen. Waarom zou je zoiets verzinnen? Wat win je er mee?????
:hug:
YagaBaba schreef:
05-12-2017 19:11
:hug:
Och het is alweer inmiddels een 20 jaar geleden of zo. Ben er nu wel overheen maar ben het nooit vergeten natuurlijk. Een rot ervaring.
En nog altijd met een gevoel van spijt dat ik daar doorheen heb gemoeten. Ik was werkelijk verliefd op dat paard.

Maar ik denk dat ik al snel merk wanneer iemand maar wat zit te verzinnen of wanneer het echt is. TS komt mij geloofwaardig over. En ik leef oprecht met haar mee.
Ik heb de link bekeken (niet omdat ik twijfelde aan to! maar uit nieuwsgierigheid, of ik ook wat hoorde). Heel veel opnames waren er te horen. Ook dingen die ik zeker niet zelf heb ingesproken. To laat je niet gek maken! Hopelijk slaap je wat vannacht.
SjakS schreef:
05-12-2017 20:19
Ik heb de link bekeken (niet omdat ik twijfelde aan to! maar uit nieuwsgierigheid, of ik ook wat hoorde). Heel veel opnames waren er te horen. Ook dingen die ik zeker niet zelf heb ingesproken. To laat je niet gek maken! Hopelijk slaap je wat vannacht.
Bizar hè. Dat dat allemaal opgenomen wordt. Mijn man snapt er helemaal niets van, die gebruikte dus blijkbaar een chat app die na een paar uur de verstuurde berichten vanzelf delete dus hij snapt echt niet hoe ik er achter ben gekomen. Ik hou hem nog maar even in het ongewisse, kan me altijd nog van pas komen. Maar ik vrees dat ik niet de enige vrouw ben die er op zo’n lullige manier achter zal komen dat dr man vreemdgaat. Google is superhandig maar ook wel Big Brother die ons allen doen en laten goed in de gaten houd.

Vannacht van uitputting gelukkig wel wat kunnen slapen. Ik loop de hele dag rond met een enorme steen in mijn maag. Voor dochter probeer ik zo ‘opgewekt’ mogelijk te doen maar mén wat is het soms moeilijk.
SjakS schreef:
05-12-2017 20:19
Brrr wat vreemd.

Sterkte TO!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Roggenbrood schreef:
04-12-2017 22:02
Wat een vervelende situatie TO. Maar wat kan het jou nou schelen dat anderen jou niet geloven?
Als je zo in de narigheid zit zou met dat een worst wezen.
Hij heeft net zijn wachtwoord veranderd, zal dus inmiddels wel uitgevogeld hebben dat het met zijn Google account te maken heeft.
Inmiddels de berichten veilig gesteld?

En speelt je man inmiddels open kaart of heb je nog steeds het vermoeden dat hij niet alles deelt? (Bijvoorbeeld omdat hij zn google wachtwoord veranderd heeft)
Ik weet niet of je er bij het schrijven al rekening mee houdt bij noemen van feiten, maar het zou misschien ook kunnen dat je verhaal hierherkend is.
cactusss schreef:
06-12-2017 00:22
Inmiddels de berichten veilig gesteld?

En speelt je man inmiddels open kaart of heb je nog steeds het vermoeden dat hij niet alles deelt? (Bijvoorbeeld omdat hij zn google wachtwoord veranderd heeft)
Ik had wel het idee dat hij inmiddels open kaart speelde. Toont veel berouw, is erg geëmotioneerd. Begripvol, beantwoord mijn vragen. Maar nu dan toch zijn wachtwoord veranderd, dat is geen goed teken.

De belangrijkste berichten zijn veiliggesteld.
coolpack2 schreef:
06-12-2017 00:39
Ik weet niet of je er bij het schrijven al rekening mee houdt bij noemen van feiten, maar het zou misschien ook kunnen dat je verhaal hierherkend is.
Dat zou heel goed kunnen. Heb er geen rekening mee gehouden. Hij weet dat ik regelmatig op het Viva forum zit dus hij kan het ook zelf zo gevonden hebben. Of zij.
Wat een pijn. Mijn maag is een grote knot pijn. Mijn hart doet echt letterlijk pijn. Mijn lijf trilt continu, alsof ik zit te rillen van de koorts. Als ik stilzit, zit ik onbewust heen en weer te wiegen. Alsof ik mezelf wil troosten ofzo.

Vanochtend weer een pittig gesprek gehad. Daarna voelde er toch weer wat hoop, hij toonde oprecht berouw in ieder geval. Nu weer zijn wachtwoord veranderd en al zijn Google services uitgezet. Kan nu dus Niets meer volgen.

Morgen sessie bij hypnotherapeut / psycholoog. Die afspraak stond al ivm de burn-out. Vrijdag kunnen we naar de relatie therapie. Fijn dat we zo snel terecht konden. Maar ik ben ook bang. Dat hij informatie heeft achtergehouden en dat dit vrijdag boven tafel komt. Of dat hij niet meer verder wil met de therapie als het hem te heet onder de voeten wordt. Of definitief wil scheiden. Dat is een beslissing die ik liever zelf neem. Klinkt misschien raar, maar dat geeft me dan nog een klein beetje macht terug ofzo. Dat ik zelf ben weggegaan en niet ben verlaten. Al ben ik natuurlijk eigenlijk 8 maanden geleden al verlaten.

Inmiddels wat vrienden op de hoogte. Meesten zijn zeer geschokt, hadden het ook nooit van hem verwacht. Hij komt zo eerlijk en oprecht over. Ik denk dat hij heel goed is in zeggen wat hij denkt dat mensen willen horen. In zijn hart moet hij wel heel eenzaam zijn, als je zoveel mensen voorliegt en niemand je eigenlijk écht kent, zelfs je eigen vrouw niet waar je al 25jaar mee bent. Ik vraag me zelfs af in hoeverre hij wel eerlijk is tegen zichzelf.

Ik noemde het tegen mijn vriendin een niemandsland vol mijnen. Het voelt of ik ronddwaal, helemaal verloren in een totaal onbekende omgeving, en ieder moment kan ik ergens op stappen waardoor er een bom ontploft. Ik ben zo verschrikkelijk moe van alle emoties. Voel me zo diep verdrietig, boos, angstig en sterk tegelijk. Probeer me groot te houden voor dochter maar als ik haar zo lief naar me zie kijken breekt mijn hart voor haar. Hoe heeft hij ons dit aan kunnen doen.. dit hebben we niet verdiend. Hoe slecht ik misschien ook als echtgenote ben in zijn ogen (of misschien ben ik dat echt wel!), dit is zo onmenselijk om een ander zoveel pijn te doen, waar je al 25 jaar mee samen bent. Dat verdiend niemand. En waarom????? Het ging niet om sex, we hadden een meer dan prima sexleven, dat zegt hij zelf ook. We kunnen hartstikke goed met elkaar overweg, we lachen samen, doen leuke dingen samen, genieten van ons vakantiehuisje, open haardje aan, jacuzzi, waarom zet hij dat allemaal op het spel voor een ander, terwijl ze notabene zelf al bedacht hadden dat ze in het echt toch niet met elkaar verder konden... was dat het dan waard??? Al die pijn. Zijn lieve dochter. Zo bang nu dat we gaan scheiden. Ze vraagt ons keer op keer om te beloven dat we er samen uit gaan komen. Hij belooft dat grif. Weet niet of dat is omdat hij het zelf ook zo voelt en wil of dat het zo makkelijk is om te liegen. Ik kan het haar niet beloven. Ik wil er alles aan doen, maar soms is kapot kapot.
IWillMakeItOnMyOwn schreef:
05-12-2017 21:42
Mijn man snapt er helemaal niets van, die gebruikte dus blijkbaar een chat app die na een paar uur de verstuurde berichten vanzelf delete dus hij snapt echt niet hoe ik er achter ben gekomen.
Bah wat ongelófelijk over nagedacht en uitgekookt is die man van je...
Ik begrijp niet dat je niet enorm van hem en zijn praktijken walgt.
Wachtwoord veranderen en services uit zetten?
Terwijl hij juist bezig zou moeten zijn om jouw vertrouwen terug te winnen. Wat is zijn verklaring daarvoor?
Ik zou geen woord meer willen wisselen tot je toegang hebt tot al zijn accounts en apparaten.
Zou echter ook weinig hoop voor een goede afloop hebben na zo'n actie.
Sterkte!
Sterkte TO, de achtbaan is nog lang niet voorbij, dus probeer goed voor jezelf te zorgen en alle emoties ook een beetje over je heen te laten komen. De achtbaan zal in fases gaan, elke keer dat het zwaar wordt onthou dat die fase ook voorbij gaat :hug:
liza schreef:
06-12-2017 05:58
Wachtwoord veranderen en services uit zetten?
Terwijl hij juist bezig zou moeten zijn om jouw vertrouwen terug te winnen. Wat is zijn verklaring daarvoor?
Ik zou geen woord meer willen wisselen tot je toegang hebt tot al zijn accounts en apparaten.
Zou echter ook weinig hoop voor een goede afloop hebben na zo'n actie.
Sterkte!
Dat wil je toch helemaal niet , een relatie waarin je je man moet checken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven