Na 25 jaar is het over

02-12-2017 04:21 902 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben 25jaar samen met mijn man. Het is zó cliché. Ik dacht echt dat we het heel goed hadden samen. Ik kom door een uitzending op tv er achter dat Google allerlei teksten opslaat in je account, dus ik wilde even kijken wat er van mijn telefoon was opgeslagen. Ik open de site en ben al automatisch ingelogd, op het Google account van mijn man. Die hebben we samen ivm het uitwisselen van foto’s. Hij fotografeert veel en mijn hobby is fotoalbums maken dus kan ik zo bij alle foto’s die hij maakt. Ik zie daar een hele waslijst aan opgeslagen berichten, en open de eerste. “Hoi schatje, ik mis je zo, het was zo fijn gisteren...”. ik denk nog heel naïef, Huh dat berichtje komt me helemaal niet bekend voor.. maar die was dus ook niet aan mij gestuurd. Lang verhaal kort, hij heeft dus al minimaal zes maanden (zolang gaan de berichten terug) een affaire met een andere getrouwde vrouw, uiteraard half zo oud en twee keer zo dun, met vier kinderen maar liefst. En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. Ik kan alleen de berichten zien die hij via spraaksoftware heeft ingesproken. Maar die zeggen me genoeg. Ik ben helemaal lamgeslagen. Hij is nu niet thuis, hij slaapt in ons vakantiehuisje met onze dochter. Dat vakantiehuisje was voor onze ontspanning dacht ik (aangeschaft dit voorjaar, op zijn wens) maar uit de berichten blijkt dat het hun liefdesnestje was. We zijn ruim 25 jaar samen... hebben een prachtige dochter die na jaren gepest te zijn geweest eindelijk op de middelbare haar draai heeft gevonden en goed in haar vel zit. We hebben een eigen bedrijf, samen. Alles alles alles is met elkaar verweven. Ik raak mijn man, mijn kind, mijn huis en mijn baan kwijt. Ik ben helemaal in shock en weet even echt niet wat ik moet doen. Ik kan niet eens huilen. Waar moet ik in godsnaam beginnen??? Over een week zouden we samen een week op vakantie gaan.. ik loop namelijk een beetje tegen een burn-out aan de laatste tijd. En daar werd ik zo jaloers en onzeker van.. blijkbaar voelde ik onbewust toch wat aan. Wat een klootzak. Om twee gezinnen zó kapot te maken. Ook zij heeft een eigen bedrijf samen met haar man. De kindjes zijn nog piepklein. Mijn dochter past bij haar op.. die vind haar ook zó aardig.... ze hebben het al helemaal bedacht, wat zullen ze gelukkig zijn met elkaar en alle kindjes. Dan kunnen ze fijn gaan knutselen, kamperen, wandelen. Allemaal dingen waar hij nu een gruwelijke hekel aan heeft. En ja, nog meer cliché, hij loopt tegen de 50. Welkom midlifecrisis. Wat moet ik in goedsnaam doen????? Hij weet nog niet eens dat ik het weet, omdat hij niet thuis is.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
02-12-2017 04:45
Als je aan die berichten kan ... stuur ze dan door naar je eigen mail-adres.
Straks verwijdert hij die ondingen en heb je geen bewijs.

Maar dat je leven momenteel instort, kan ik best begrijpen.
Ik zou er hem zo snel mogelijk mee willen confronteren.

Ben je zeker dat hij "alleen" met jullie dochter in dat huisje zit momenteel?
Anders reed ik er zo snel mogelijk naartoe.
Al zou de optie "zijn kleren buitensmijten" tesamen met een uitprint van de mails voor als hij terugkomt ook nog te bekijken zijn. Gaat hij maar een tijd in dat huisje zitten.


Is er familie of een goede vriendin die je straks / dit weekend kan bellen?
Zo, ga je lekker? :(
Ik denk dat TO meer aan troost heeft en kalmeert dan iemand die haar ophitst om naar dat huisje te rijden om 5 uur in de morgen.
Of met kleren te gaan smijten, leuk voor dat dochtertje ook. (NOT!)
Werkelijk... calm down! :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
02-12-2017 04:51
Hoe gek is ze nog op haar vader als ze hoort dat die man het gezin in de puinhoop heeft gereden?

Ze kan best op haar school willen blijven, maar niemand zegt dat ze persé fulltime bij haar vader wil blijven wonen als jullie scheiden.
Ze zijn écht twee handen op één buik. Voor haar bestwil zal ik wel een stap terug móeten doen. Ik kan haar niet dwingen bij mij te zijn als ze liever bij hem wil zijn. Ze is gek op de kindjes van zijn minnares, ze hebben een mooi complot gesmeed om haar naar zijn kant te trekken. Dit is een vooropgezet plan, en ik ben er vol ingestonken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders gaan er ook kapot van zijn. Waarom doen mensen dit, Jezus wat maak je veel kapot. Ik wil niet eens denken aan die vier kleine kindjes van haar die straks ook in een gebroken gezin zitten. En mijn man was de grootste mooiprater van iedereen, scheiden, vreemdgaan, dát zou hij nooit doen. Dat was wel zo laag bij de grond. Gelukkig hadden wij het zo goed samen. Ja ja. LUL vuile leugenaar
Alle reacties Link kopieren
Sirius schreef:
02-12-2017 04:56
Zo, ga je lekker? :(
Ik denk dat TO meer aan troost heeft en kalmeert dan iemand die haar ophitst om naar dat huisje te rijden om 5 uur in de morgen.
Of met kleren te gaan smijten, leuk voor dat dochtertje ook. (NOT!)
Werkelijk... calm down! :facepalm:
Rustig maar, ik zal nooit iets doen wat mijn dochter schaadt. Alhoewel het nu wel heel erg aantrekkelijk is om van al zijn hele dure overhemden (500,-/stuk is geen uitzondering) de knopen af te knippen en bij haar in de bus te stoppen. Maar ik doe het niet. Ik ben een beter mens dan dat. Ik ga me niet tot hun niveau verlagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu de kans om dingen te regelen aangezien hij nog niet weet dat ik het weet, en ik ben alleen thuis. Ik kan alleen niet helder meer denken, waar moet ik beginnen.. alles alles is met elkaar verweven, werk, privé, ons hele leven. Gewoon alles. Hoe moet ik dit gaan ontrafelen, wat blijft er dan van mij als mens over. 25jaar ben ik stapelgek op hem geweest, we waren dat stel wat nog altijd klef hand in hand loopt. Maar blijkbaar was dat één groot toneelstuk....
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me een heel slecht mens maar ik heb echt het idee dat ik eerst ons spaargeld veilig moet stellen, voor ik hem vertel dat ik het weet. Hij gaat echt los als hij weet dat ik het weet. Even voor de duidelijkheid ik wil geen geld ontvreemden want de helft is van hem maar hij heeft echt een gat in zijn hand en ik zie mijn toekomst zeer somber in. Ben eigenlijk arbeidsongeschikt maar doordat we een eigen bedrijf hebben kan ik werken. Maar een betaalde gewone baan zal er voor mij niet inzitten. Ww krijg je niet als zelfstandig ondernemer en bijstand krijg ik ook niet want huis en vermogen. Zal dus straks van mijn spaargeld moeten leven tot het op is en ik misschien wel voor bijstand in aanmerking kom.
Alle reacties Link kopieren
Please, is er nog iemand?
Alle reacties Link kopieren
Wat erg. Heel erg. Ik zou zijn kleding kapot maken. Maar eerst de praktische zaken regelen voordat je hem inlicht. Dus een rekening openen en geld veilig stellen. Je moet eerst door de shock heen en dan kun je pas nadenken hoe je hem wil confronteren. Ik vind het knap dat je nog enigszins kalm bent. Ik zou naar haar man gaan en hem even inlichten. Maar dat ben ik. En ik zou alvast een koffer voor hem inpakken. Trouwens, wie zegt dat jij straks in dat vakantiehuis moet gaan wonen? Laat die lul van je vent daar lekker gaan zitten. Vuile vieze smeerlap. Heel veel sterkte voor nu!! Morgen eerst achter de geldzaken aan!!
Alle reacties Link kopieren
Een paar uur geleden was ik nog gelukkig getrouwd, eigenaresse van een goedlopend bedrijf, met een vakantie in het vooruitzicht, fijne kerstdagen gepland in ons knusse vakantiehuisje, kerstboompje, open haard aan. Mooi huis, geen financiële problemen, fijn spaarpotje, en bovenal, een gelukkige dochter. Het bleek allemaal een groot toneelstuk. Een luchtkasteel. Wat ben ik dom geweest om zijn mooie praatjes te geloven. Liefde maakt echt blind. Ik vind het zo erg voor mijn dochter. Die gaat hier hélemaal kapot van zijn. Haar vader is haar alles.... óf ze keert zich tegen mij, óf haar vader valt van zijn voetstuk. In ieder geval, haar wereld zal nooit meer hetzelfde zijn. Net nu ze een paar maanden zingend naar school gaat omdat ze niet meer gepest werd. Ik haat hem echt. Hoe kan hij dit zijn dochter aandoen.
Alle reacties Link kopieren
IWillMakeItOnMyOwn schreef:
02-12-2017 05:01
Rustig maar, ik zal nooit iets doen wat mijn dochter schaadt. Alhoewel het nu wel heel erg aantrekkelijk is om van al zijn hele dure overhemden (500,-/stuk is geen uitzondering) de knopen af te knippen en bij haar in de bus te stoppen. Maar ik doe het niet. Ik ben een beter mens dan dat. Ik ga me niet tot hun niveau verlagen.
Ik had het niet tegen jou, dat ging over de reactie die je kreeg. Ik vond het nogal rellerig en denk niet dat je daar veel aan hebt.

Probeer even rustig te worden, praat er even over daarom zei ik ook bel Sensoor even, die zijn ervoor en je kan niemand anders bellen toch?
Hoeft niet natuurlijk maar ze zijn er voor je. Just saying.. :)

Snap dat je helemaal overstuur bent, blijf kalm en waarom wil je nu eigenlijk dat je dochter daar zsm vandaan gehaald wordt? Dat snap ik niet, wat was het plan, dat ze gewoon samen naar huis zouden komen? En wanneer komen ze dan thuis als je nu gewoon even wacht met actie ondernemen?
Lijkt me ook beter dat je even bij kan komen van de schrik voor je ze onder ogen moet komen. Voor je dochter zoals je al zelf ook al zei, die heeft nergens voor gekozen en je hebt je man nog niet eens gesproken..
Laat hem eerst zijn verhaal maar eens doen en dan weer verder kijken.
IWillMakeItOnMyOwn schreef:
02-12-2017 05:11
Ik voel me een heel slecht mens maar ik heb echt het idee dat ik eerst ons spaargeld veilig moet stellen, voor ik hem vertel dat ik het weet. Hij gaat echt los als hij weet dat ik het weet. Even voor de duidelijkheid ik wil geen geld ontvreemden want de helft is van hem maar hij heeft echt een gat in zijn hand en ik zie mijn toekomst zeer somber in. Ben eigenlijk arbeidsongeschikt maar doordat we een eigen bedrijf hebben kan ik werken. Maar een betaalde gewone baan zal er voor mij niet inzitten. Ww krijg je niet als zelfstandig ondernemer en bijstand krijg ik ook niet want huis en vermogen. Zal dus straks van mijn spaargeld moeten leven tot het op is en ik misschien wel voor bijstand in aanmerking kom.

Ga morgen met een goede vriendin praten en probeer wat rustiger te worden.
Voor nu een wijntje of twee en slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen naar de bank, een rekening openen. En dan de helft van ons spaargeld veilig stellen.

Hoe kan ik me zo in hem vergist hebben... ik dacht dat ik hem kénde, echt kénde, na 25jaar samen en bijna al die tijd ook nog eens samen gewerkt te hebben dus bijna dag en nacht bij elkaar zijn. We waren zó close... hadden een geweldig sexleven, waarom in godsnaam doet hij dit.?????? Hoe kan het dat hij opeens helemaal geen principes en geweten meer heeft, hij die altijd zo fel tegen vreemdgaan was, zéker als er kinderen in het spel waren. Ze heeft GVD víer kleine kindjes!!!
Als jij denkt dat hij direct met geld gaat beginnen smijten, kan je inderdaad snel het geld of de helft van 't geld overboeken naar een eigen rekening.

Sta je ingeschreven bij de woningbouw?
Indien nee, zo snel mogelijk in orde maken.

Haar man licht ze zelf maar in.
Als jullie straks uit elkaar gaan, moet ze zelf maar beslissen of zij wel of niet haar huwelijk opblaast.

Doe maandag ook effe een SOA-test bij de huisarts.
Niets garandeert dat hij een condoom heeft gebruikt bij haar.
Alle reacties Link kopieren
En ga morgen eerst naar je ouders. Zort dat je dit kan delen met mensen die dichtbij je staan. En dat geld komt wel. Je denkt tien stappen te snel. Echt. Ik snap dat je nu niet helder kunt denken, maar dit ga je stap voor stap doen en redden.
Je loopt in je paniek op de zaken vooruit.
Wie zegt, dat hij met haar en haar kinderen samen wil gaan wonen?
Die man van jou is dat toch helemaal niet gewend, vier kleine kinderen om zich heen.
De prille liefde is dan snel over, die leggen een bom onder die relatie.

Hij heeft jou voor de veiligheid en haar voor de spanning.
Nu niet meer, het wordt bekend.
De realiteit is heel wat weerbarstiger.
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
02-12-2017 05:18
Ga morgen met een goede vriendin praten en probeer wat rustiger te worden.
Voor nu een wijntje of twee en slapen.
Helemaal mee eens, relax je bent aan het doordraaien met alle respect.
Het is zaterdag en geldzaken zijn nu niet aan de orde.
Ga naar bed en laat je niet opfokken. En denk aan je dochter nogmaals, mamma die pappa's kleding kapot knipt is eng.
Neem dat wijntje tenzij je al de nodige ophebt en ga slapen.

Morgen weer een dag.
Alle reacties Link kopieren
Sirius schreef:
02-12-2017 05:16
Ik had het niet tegen jou, dat ging over de reactie die je kreeg. Ik vond het nogal rellerig en denk niet dat je daar veel aan hebt.

Probeer even rustig te worden, praat er even over daarom zei ik ook bel Sensoor even, die zijn ervoor en je kan niemand anders bellen toch?
Hoeft niet natuurlijk maar ze zijn er voor je. Just saying.. :)

Snap dat je helemaal overstuur bent, blijf kalm en waarom wil je nu eigenlijk dat je dochter daar zsm vandaan gehaald wordt? Dat snap ik niet, wat was het plan, dat ze gewoon samen naar huis zouden komen? En wanneer komen ze dan thuis als je nu gewoon even wacht met actie ondernemen?
Lijkt me ook beter dat je even bij kan komen van de schrik voor je ze onder ogen moet komen. Voor je dochter zoals je al zelf ook al zei, die heeft nergens voor gekozen en je hebt je man nog niet eens gesproken..
Laat hem eerst zijn verhaal maar eens doen en dan weer verder kijken.
Ben helaas te overstuur om te praten en de chat van sensoor is nu gesloten.
We zouden morgen contact hebben of ze me op zouden halen om ook daarheen te komen. Ik heb een zieke kat waar ik liever voor thuisbleef om die in de gaten te houden, vandaar dat ze samen daarheen zijn. Als ik niets doe/laat horen komen ze zondag thuis maar zondagmiddag heeft ze een optreden waar ik bij moet zijn. Ik denk niet dat het zin heeft om met mijn man te praten. De berichten aan haar waren duidelijk genoeg. Ze willen samen verder in een huis met vijf slaapkamers (voor ieder kind 1). Ze hebben het al helemaal uitgedacht, wat ze samen gaan doen. Allemaal dingen waar hij nu een bloedheet aan zegt te hebben. Kamperen. Knutselen. Wandelen op zondag door het bos. Opeens lijkt hem dat de hemel op aarde. Met haar, want ze is zooooo lief. Ja ja. Heel lief, keihard vreemdgaan onder de neus van je kinderen (die er blijkbaar regelmatig bij waren gezien de berichtjes maar nog te klein zijn om iets te snappen). En natuurlijk de cliché,s, ze begrijpen elkaar zo goed, zo fijn heeft hij zich nog nooit gevoeld, zijn vrouw begrijpt hem niet... leugens over mij, dingen die ik zou doen naar mijn dochter die niet waar zijn, er blijft niets van me heel. Maar blijkbaar was ik voor ons bedrijf nog nodig anders had hij me al wel gedumpt denk ik. Hij weet dat het bedrijf voor een groot deel op mij draait. Zonder mij stort het hele kaartenhuis in elkaar. En dat vind ik ook verschrikkelijk, want het bedrijf was ook ons kindje en dat gaat nu ook ter ziele. Samen met het personeel wat afhankelijk is van hn salarissen, die sleept hij ook nog eens mee in de val. Alleen maar voor een beetje jeuk.... mensen mensen hoe is dit mogelijk. En tegelijkertijd heb ik het al zo vaak gelezen hier op het forum.
Alle reacties Link kopieren
Helaas drink ik geen alcohol ik zou me nu heel graag willen bezatten.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft de auto mee dus ik kan geen kant op. Ben bang om mijn ouders te bellen, die gaan er ook kapot van zijn, en als ik het aan iemand vertel dan is het echt zo. Dan is er geen weg meer terug, een deel van mij hoopt nog dat het gewoon een boze droom is en dat alles weer goed komt.
IWillMakeItOnMyOwn schreef:
02-12-2017 05:28
Ben helaas te overstuur om te praten en de chat van sensoor is nu gesloten.


Schrijven lukt, dus praten ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan hem bellen dat hij naar huis moet komen om te praten en onze dochter bij mijn ouders moet afzetten. Maar zou dat zin hebben? Ik wil helemaal niet met hem praten. Ik hoef al die verwijten niet nog eens te horen, heb ze allemaal al gelezen in zijn berichtjes aan haar, het afgelopen half jaar. Zoveel leugens dat hij ze zelf is gaan geloven.
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
02-12-2017 05:32
Schrijven lukt, dus praten ook.
Ik zit echt keihard te brullen, denk echt niet dat ik me verstaanbaar kan maken.
Alle reacties Link kopieren
Met alle respect. Stop met zo ontzettend door te slaan en je gedachten op hol te laten slaan. ga van A naar B. Bel hem, confronteer hem, als het lukt, rustig met wat je hebt gevonden en ga 1 op 1 met hem in gesprek.
Die relatie is erg spannend als ie stiekum is, maar zeer waarschijnlijk schrikt hij zich kapot en zal er acuut een einde aan maken. daarna verder kijken om er op een zo volwassen mogelijke manier mee om te gaan. Ik snap heel erg goed dat je zo in eerste instantie reageert, maar je maakt het er alleen nu nog maar erger mee.
Ik ben zelf een vent en we willen onder invloed van ons testosteron nog wel eens heel domme dingen doen. ook hij is een mens, maakt fouten en moet daarvoor ontzettend op zijn flikker krijgen. Probeer er samen sterker uit te komen. Je hebt een weg te gaan, maar ik lees dat je samen zoveel hebt dat dat ook echt de moeite is.
Beteugel je emotie, toon je sterkste kant en stel een gesprek niet uit. Doe dat samen. Sterkte... Ik lees mee...
IWillMakeItOnMyOwn schreef:
02-12-2017 05:35
Ik kan hem bellen dat hij naar huis moet komen om te praten en onze dochter bij mijn ouders moet afzetten. Maar zou dat zin hebben? Ik wil helemaal niet met hem praten. Ik hoef al die verwijten niet nog eens te horen, heb ze allemaal al gelezen in zijn berichtjes aan haar, het afgelopen half jaar. Zoveel leugens dat hij ze zelf is gaan geloven.
Ik zou die berichten dan ook gewoon afdrukken en voor zijn neus leggen.

En vragen of hij nog iets eraan toe te voegen heeft.
Of hoe lang het al bezig is.
En wanneer hij dacht het je te vertellen.

Maar dat ben ik.


En nope, op dit eigenste moment zou ik toch ook niet kalm kunnen blijven.

Anderen misschien wel, maar mij zou het toch écht niet lukken.
IWillMakeItOnMyOwn schreef:
02-12-2017 05:36
Ik zit echt keihard te brullen, denk echt niet dat ik me verstaanbaar kan maken.
De mensen die daar werken, weten daar wel raad mee en kunnen je tot rust brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven