Na 25 jaar is het over

02-12-2017 04:21 902 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben 25jaar samen met mijn man. Het is zó cliché. Ik dacht echt dat we het heel goed hadden samen. Ik kom door een uitzending op tv er achter dat Google allerlei teksten opslaat in je account, dus ik wilde even kijken wat er van mijn telefoon was opgeslagen. Ik open de site en ben al automatisch ingelogd, op het Google account van mijn man. Die hebben we samen ivm het uitwisselen van foto’s. Hij fotografeert veel en mijn hobby is fotoalbums maken dus kan ik zo bij alle foto’s die hij maakt. Ik zie daar een hele waslijst aan opgeslagen berichten, en open de eerste. “Hoi schatje, ik mis je zo, het was zo fijn gisteren...”. ik denk nog heel naïef, Huh dat berichtje komt me helemaal niet bekend voor.. maar die was dus ook niet aan mij gestuurd. Lang verhaal kort, hij heeft dus al minimaal zes maanden (zolang gaan de berichten terug) een affaire met een andere getrouwde vrouw, uiteraard half zo oud en twee keer zo dun, met vier kinderen maar liefst. En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. Ik kan alleen de berichten zien die hij via spraaksoftware heeft ingesproken. Maar die zeggen me genoeg. Ik ben helemaal lamgeslagen. Hij is nu niet thuis, hij slaapt in ons vakantiehuisje met onze dochter. Dat vakantiehuisje was voor onze ontspanning dacht ik (aangeschaft dit voorjaar, op zijn wens) maar uit de berichten blijkt dat het hun liefdesnestje was. We zijn ruim 25 jaar samen... hebben een prachtige dochter die na jaren gepest te zijn geweest eindelijk op de middelbare haar draai heeft gevonden en goed in haar vel zit. We hebben een eigen bedrijf, samen. Alles alles alles is met elkaar verweven. Ik raak mijn man, mijn kind, mijn huis en mijn baan kwijt. Ik ben helemaal in shock en weet even echt niet wat ik moet doen. Ik kan niet eens huilen. Waar moet ik in godsnaam beginnen??? Over een week zouden we samen een week op vakantie gaan.. ik loop namelijk een beetje tegen een burn-out aan de laatste tijd. En daar werd ik zo jaloers en onzeker van.. blijkbaar voelde ik onbewust toch wat aan. Wat een klootzak. Om twee gezinnen zó kapot te maken. Ook zij heeft een eigen bedrijf samen met haar man. De kindjes zijn nog piepklein. Mijn dochter past bij haar op.. die vind haar ook zó aardig.... ze hebben het al helemaal bedacht, wat zullen ze gelukkig zijn met elkaar en alle kindjes. Dan kunnen ze fijn gaan knutselen, kamperen, wandelen. Allemaal dingen waar hij nu een gruwelijke hekel aan heeft. En ja, nog meer cliché, hij loopt tegen de 50. Welkom midlifecrisis. Wat moet ik in goedsnaam doen????? Hij weet nog niet eens dat ik het weet, omdat hij niet thuis is.
Slapen gaat toch niet lukken als je zo opgefokt, verdrietig en boos bent Karin. Kan ze beter een rondje gaan lopen om tot rust te komen. Na het wandelen een warme douche zou ik wel aanraden.
IWillMakeItOnMyOwn schreef:
02-12-2017 06:15
Waarom niet? Zij zal er toch niet eerlijk over zijn, anders was ze dat al wel geweest. Die man moet toch ook weten waar hij mee in bed ligt???


Het komt heus wel uit, maar niet door jou.
Alsjeblieft zeg, ga nou niet op een ordinaire manier wraak nemen, bewaar je trots.
Ik vind dat je best haar man het mag vertellen. Maar niet nu. Het is vroeg, je bent te emotioneel.

Zorg straks dat je de helft van de spaarrekening overmaakt naar een eigen rekening. Desnoods parkeer je dat even bij je zus, tot je een eigen rekening hebt.
Dan pak je alle spullen die van jou zijn en wat je wilt hebben (wel eerlijk verdelen, niet hem "kaalplukken" houd de eer aan jezelf...). Kleren en papieren zoeken. Dan bel je je man op dat je alles weet.

Ga een tijdje in dat vakantiehuis zitten. Lekker dicht bij je ouders en even rust. Je bent al een beetje overspannen, dus even niet werken en rust om alles te verwerken doet je misschien goed.
Madrid87 schreef:
02-12-2017 06:21
Slapen gaat toch niet lukken als je zo opgefokt, verdrietig en boos bent Karin. Kan ze beter een rondje gaan lopen om tot rust te komen. Na het wandelen een warme douche zou ik wel aanraden.
Op een gegeven moment ben je heus wel lichamelijk doodmoe van al die emoties.
karin12345 schreef:
02-12-2017 06:19
En niemand lastig vallen op dit vroege uur!
Je wordt er alleen nog maar hysterischer door, bewijs je jezelf en anderen geen dienst mee.
Integendeel, het werkt tegen je.
Als mijn beste vriendin dit zou overkomen, mag ze me dag en nacht bellen en andersom hetzelfde. Ik zou dat echter niet bij mijn ouders doen.
1Aapje schreef:
02-12-2017 06:31
Als mijn beste vriendin dit zou overkomen, mag ze me dag en nacht bellen en andersom hetzelfde. Ik zou dat echter niet bij mijn ouders doen.
Dat zeggen we ja.
En gelukkig menen we dat ook.
Maar het dan ook nog echt doen als het jezelf overkomt?
Tjee, wat heftig, TO. Wat een lul!
En laat je niet 'verplichten' om Sensoor te bellen als je daar geen behoefte aan hebt.

Ik zou eerst met je man praten, zonder dochter uiteraard. Dat is de eerste stap, de rest komt later. :hug:
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
02-12-2017 06:23
Op een gegeven moment ben je heus wel lichamelijk doodmoe van al die emoties.
Precies, en er komt een heftig weekend aan, hoe dan ook.
Echt belangrijk om even rust te nemen, even onderuit op de bank met een kleedje en de tv aan wie weet dommel je toch even weg, zeker na een warme douche.
Als je bekaf bent kan je straks helemaal niet meer helder denken. Neem nou even een time-out, even rust..
Sirius schreef:
02-12-2017 06:39
Precies, en er komt een heftig weekend aan, hoe dan ook.
Echt belangrijk om even rust te nemen, even onderuit op de bank met een kleedje en de tv aan wie weet dommel je toch even weg, zeker na een warme douche.
Als je bekaf bent kan je straks helemaal niet meer helder denken. Neem nou even een time-out, even rust..
Volgens mij heeft ze ons advies inmiddels opgevolgd!
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
02-12-2017 06:42
Volgens mij heeft ze ons advies inmiddels opgevolgd!
Ik hoop het.. of eigenlijk: ik gun het haar zo.. zo op de toppen van je zenuwen lopen is een vreselijk gevoel.. :(
Hou je taai TO :redrose:
Lieve lieve TO,

Helaas spreek ik uit ervaring (gelukkig zonder kinderen), en snijdt elk woord wat je typt door mijn ziel, zo herkenbaar. Ik kan je dit advies geven:

Zodra je hem confronteert barst de hel los. Dan komt ook de verwarring bij jou, ondanks dat de feiten voor zich spreken. Hij zal je willen ompraten en zijn aandeel nuanceren. Hij zal anders worden dan je hem tot gisteren kende. Hij zal emotioneel zijn en/of juist kil en koud. Wat was is voorbij en alleen al dat gegeven breekt je hart. Want je hebt dit nooit zo gewild

Je kent de feiten en zo zonder ruis op de lijn zou ik absoluut wat dingen veilig stellen. Zoals de helft van dat spaargeld, zeker als je nu al zegt dat hij roekloos gaat zijn.

Juist voor je dochter zou ik nu niet overhaast en hysterisch gaan reageren. Haar man inlichten kan altijd nog. Je hoeft nu nog niets te doen, ookal lijkt dat niet anders te kunnen. Als je nu wat doet kun je niet meer terug. En dan bedoel ik niet naar hem, maar in je acties en de afwikkeling.

Wat een ontzettende LUL. Gatverdamme.
Hij zet je voor het blok. Hij heeft alles verpest. Laat je nooit aanpraten dat jij de spelbreker of aanstichtster van dit drama bent omdat je jaloers was of omdat je nu weg wil. HIJ heeft dit veroorzaakt.

Ik vind het zo vreselijk voor je.
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
02-12-2017 05:57
Is het niet een beetje vroeg om die mensen met zulk nieuws uit bed te bellen?
Ga anders buiten een stukje wandelen, knap je misschien van op.
Als je hiervoor je ouders niet kan bellen zo vroeg... wie dan wel? Ik zou door mijn kind gebeld willen worden, ik zou het heel naar vinden als zij alleen zo verdrietig en overstuur zou zijn en ze mij niet durfde te bellen omdat het 4 uur in de nacht is. Mijn kind is belangrijker dan die drie uurtjes extra slaap, dat haal ik wel weer in. Laatst voor een oud vriendin ook in de auto gesprongen op een absurd tijdstip. Dat doe je gewoon voor elkaar en zeker voor je kind.

To, haal even diep adem. Ik snap dat je gedachten alle kanten opgaan, maar dit helpt je niet. Maak een lijstje om je gedachten te ordenen. Ga eerst even voor de korte termijn, eerst dit weekend doorkomen, maandag kun je de rest regelen. Ouders bellen, wachtwoord wijzigen, rekening openen of geld naar de rekening van je ouders, je man zonder dochter naar huis laten komen, gesprek met hem aangaan, hem eruit zetten, waarom zou jij in het vakantiehuisje moeten bivakkeren?

En probeer zo even nog wat te slapen. Is lastig maar hoe minder slaap, hoe irrationeler je wordt en hoe minder je kunt nadenken.
Dus eerst slapen en dan pas actie ondernemen.

:hug: sterkte to.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Even praktisch: de helft van het spaargeld veilig stellen heb je niks aan. Als hij namelijk de andere helft erdoorheen jaagt voor een eventuele scheiding (en ik vind dat je daarmee erg hard van stapel loopt,maar okee,stél) dan moet je alsnog dat wat overblijft met hem delen- tenminste als jullie niet op HV gettouwd zijn en elk jaar een nette inventaris gemaakt hebben. En dat denk ik zomaar.

Dus als jij echt denkt dat zijn reactie op jouw confrontatie zal zijn dat ie het spaargeld erdoorheen gaat jagen (?) dan moet je alles veilig stellen en niet de helft.

Oh en. Het kan wel zijn dat hij er met haar op los gefantaseerd heeft over dat ie opnieuw met haar zou beginnen en een gezinnetje vormen, maar zelfs al zou ie dat op dat moment gemeend hebben dan wil dat nog helemaal niet zeggen dat dat in de koude realiteit van alledag zo aantrekkelijk is hoor. Je loopt nogal op de zaken vooruit met je beelden over wie met wie waar gaat wonen en wat daarvan de consequenties zijn.

Misschien is het slim om hem te laten weten wat je gevonden hebt maar daarna even een paar dagen afstand te houden om jullie allebei de mogelijkheid te geven tot rust te komen en eea te overdenken.

Sterkte TO :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
02-12-2017 07:00
Lieve lieve TO,

Helaas spreek ik uit ervaring (gelukkig zonder kinderen), en snijdt elk woord wat je typt door mijn ziel, zo herkenbaar. Ik kan je dit advies geven:

Zodra je hem confronteert barst de hel los. Dan komt ook de verwarring bij jou, ondanks dat de feiten voor zich spreken. Hij zal je willen ompraten en zijn aandeel nuanceren. Hij zal anders worden dan je hem tot gisteren kende. Hij zal emotioneel zijn en/of juist kil en koud. Wat was is voorbij en alleen al dat gegeven breekt je hart. Want je hebt dit nooit zo gewild

Je kent de feiten en zo zonder ruis op de lijn zou ik absoluut wat dingen veilig stellen. Zoals de helft van dat spaargeld, zeker als je nu al zegt dat hij roekloos gaat zijn.

Juist voor je dochter zou ik nu niet overhaast en hysterisch gaan reageren. Haar man inlichten kan altijd nog. Je hoeft nu nog niets te doen, ookal lijkt dat niet anders te kunnen. Als je nu wat doet kun je niet meer terug. En dan bedoel ik niet naar hem, maar in je acties en de afwikkeling.

Wat een ontzettende LUL. Gatverdamme.
Hij zet je voor het blok. Hij heeft alles verpest. Laat je nooit aanpraten dat jij de spelbreker of aanstichtster van dit drama bent omdat je jaloers was of omdat je nu weg wil. HIJ heeft dit veroorzaakt.

Ik vind het zo vreselijk voor je.
Huh?

Niemand heeft dit volgens mij al gezegd: praaaaaaat eerst met je man!
Ik zeg niet dat het niet waar is wat je denkt maar praat eerst!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de steun. Heb net heel lang gedouched. Voel me vies, aangerand zelfs. Dat we sex hadden terwijl hij dat ook met haar had. De berichtje die hij naar haar stuurde, dezelfde koosnaampjes die hij voor mij gebruikte, dezelfde liedjes die hij ook voor mij speelde op zijn piano. Alles was 1 grote leugen. Hoe lang was dit al gaande... we zijn ondertussen samen op reis geweest, zulke mooie dingen meegemaakt. Een vakantiehuisje gekocht, plannen gemaakt voor komende reizen. Alles terwijl hij in zijn achterhoofd die ander had. In zijn berichtjes zegt hij dat hij er zo naar verlangt met haar een gezinnetje te hebben, met alle kindjes om hem heen. Hier wordt hij al gek van de onrust van 1 kind. Hij wil knutselen met ze, nou dat heeft hij met zijn eigen kind nog nóoit gedaan. Wandelen, kamperen. Hij heeft er een bloedhekel aan. Althans, dat heeft hij de afgelopen 25jaar beweerd. Het was allemaal een grote leugen. Ik ben kapot, ik ben helemaal stuk, maar nog veel banger ben ik voor wat mijn dochter straks moet gaan meemaken. Ik ben in staat mijn kop in het zand te steken en net te doen of ik van niets weet zodat háár wereld niet in duigen zal vallen. Hoe doen andere ouders dat? Ik snap dat het voor de meesten vanjullie een ver van mijn bed show is. Meer dan vijfentwintig jaar in een relatie, wie heeft dat nou nog tegenwoordig. We waren er altijd zo trots op dat wij dat wel hadden, en nog steeds verliefd waren, een goed sexleven hadden, fijn met elkaar konden praten. Hij was mijn maatje, mijn beste vriend. Mijn alles. En nu ineens, mijn grootste vijand. Een leugenaar, een dief, een moordenaar. Jullie noemen me hysterisch maar ik zou wel willen weten hoe ik dan had moeten reageren. Ik overdrijf echt niet als ik zeg dat ik alles kwijt ben. Ik was juist zo trots op de bijzondere band die hij heeft met mijn dochter. Natuurlijk was ik er ook jaloers op, ze lijkt nou eenmaal precies op hem. Ze voelen elkaar perfect aan, ik ben degene van ons drieeen die anders is dan de andere twee. Ik ben analytisch, zij zijn de voelers. Maar wat vulden we elkaar goed aan, we waren zo,’n sterk team met ons drieën. De laatste weken werd ik regelmatig ‘weggestuurd’ naar ons vakantiehuisje, en op vakantie. Want ik was overspannen, en ik had rust nodig. Zij konden het prima samen redden. Niemand leek me te missen, dat deed me zeer. Natuurlijk weet ik dat ze me mist. Maar niet zoals ze haar vader mist als hij een week alleen (?) op vakantie ging. Ze zijn twee handen op één buik. En ik hoop dat dat zo blijft, het laatste wat ik wil is dat ze dat ook nog kwijtraakt. Ik weet welk zwaard van Damocles er boven haar hoofd hangt op het moment dat ik de telefoon pak en mijn ouders ga inlichten, of hem.
Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit schreef:
02-12-2017 06:38
Tjee, wat heftig, TO. Wat een lul!
En laat je niet 'verplichten' om Sensoor te bellen als je daar geen behoefte aan hebt.

Ik zou eerst met je man praten, zonder dochter uiteraard. Dat is de eerste stap, de rest komt later. :hug:
Overheen gelezen.
Praten is de eerste stap inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
02-12-2017 07:00
Lieve lieve TO,

Helaas spreek ik uit ervaring (gelukkig zonder kinderen), en snijdt elk woord wat je typt door mijn ziel, zo herkenbaar. Ik kan je dit advies geven:

Zodra je hem confronteert barst de hel los. Dan komt ook de verwarring bij jou, ondanks dat de feiten voor zich spreken. Hij zal je willen ompraten en zijn aandeel nuanceren. Hij zal anders worden dan je hem tot gisteren kende. Hij zal emotioneel zijn en/of juist kil en koud. Wat was is voorbij en alleen al dat gegeven breekt je hart. Want je hebt dit nooit zo gewild

Je kent de feiten en zo zonder ruis op de lijn zou ik absoluut wat dingen veilig stellen. Zoals de helft van dat spaargeld, zeker als je nu al zegt dat hij roekloos gaat zijn.

Juist voor je dochter zou ik nu niet overhaast en hysterisch gaan reageren. Haar man inlichten kan altijd nog. Je hoeft nu nog niets te doen, ookal lijkt dat niet anders te kunnen. Als je nu wat doet kun je niet meer terug. En dan bedoel ik niet naar hem, maar in je acties en de afwikkeling.

Wat een ontzettende LUL. Gatverdamme.
Hij zet je voor het blok. Hij heeft alles verpest. Laat je nooit aanpraten dat jij de spelbreker of aanstichtster van dit drama bent omdat je jaloers was of omdat je nu weg wil. HIJ heeft dit veroorzaakt.

Ik vind het zo vreselijk voor je.
Dank je wel... ik weet dat de hel inderdaad los gaat barsten. Misschien ben ik een slappeling dat ik hoop dat het allemaal een slechte nachtmerrie is. Als ik het geld veilig stel, krijgt hij een sms op zijn telefoon. Op dat moment weet hij dat ik het weet. Dan is er geen weg terug meer (is die er nu nog wel???)
-stel al het spaargeld veilig, niet de helft. Anders moet je na de scheiding alsnog de helft ervan aan hem geven.
-kopieer of scan alle belangrijke papieren en berg ze op een veilige plek op: hypotheekaktes, alle documentatie van je bedrijf, je paspoort, leningen, eigendomsbewijzen
- neem contact op met een advocaat
-confronteer je man pas nadat je contact hebt gehad met die advocaat. Ga slapen, speel het spelletje nog even mee als dat je lukt.

Heel veel sterkte, wat een vreselijke situatie :hug:
Open dan alvast de rekening, zoek uit of je het complete bedrag in een keer kan overmaken. Zoek contact met een advocaat, kopieer alles en berg het veilig op en doe nog even niks. Je hebt nu het grote voordeel dat hij nog niet weet dat je het weet, buit dat zoveel mogelijk uit. Wacht tot je juridisch advies hebt gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Meiden, lief dat jullie me gerust willen stellen dat het misschien allemaal wel meevalt maar ik heb alle berichten gehoord die opgeslagen waren, dat waren er héél veel en die lieten niets te raden over. Dit is al minimaal een half jaar aan de gang waarbij ze elkaar bijna dagelijks hebben gezien. Ze spraken af in supermarkten, hotels, ons vakantiehuisje, en zelfs bij ons bedrijf als ik er niet was (werk parttime). Ze hebben dingen ondernomen met haar kinderen erbij, mijn dochter is door haar ingepalmd met kadootjes, repen chocola en lieve berichtjes. Ik vond het al een beetje vreemd dat een volwassen vrouw zoveel aandacht had voor een tienermeisje, maar nu begrijp ik het allemaal. Daarnaast, hij is al eerder vreemdgegaan. 20jaar geleden weliswaar maar gezworen het nooit meer te doen. Hij weet dat ik zelfs nu er nog last vN heb wat er toen is gebeurd. Dat je dat in onwetendheid een keer een blunder maakt is 1ding, maar dit willens en wetens nog een keer doen, onderwijl kéihard liegend en schijnheilig zijn over andere mensen die een affaire hebben, dat is echt niet meer goed te lijmen. Dit komt echt nooit meer goed. Dat is geen hysterie, dat is geen paniek, dat is gewoon zo. Ik wil ook niet dat het nog goedkomt. 20jaar lang heb ik gevochten tegen de beelden in mijn hoofd van hem met die andere vrouw, tegen onzekerheid en jaloezie. Ik liet hem vrij, want ik wist dat jaloezie hem toch niet tegen zou houden als hij weer vreemd wilde gaan. Vakantie alleen, vriendinnen waar hij mee chat, afspraken met vrouwen om samen leuke dingen te doen, ik heb het allemaal goed gevonden. Dit is waarschijnlijk het topje van de ijsberg, als hij dit zo lang in zulke koelen bloede heeft kunnen doen. Hij kent haar al jaren en vanaf het begin zag ik chemie tussen hen. Heb hem zelfs gewaarschuwd, dat ik bang was dat zij verliefd op hem was en hij dat misschien onbewust voedde. Waarschijnlijk was het al heel lang aan de gang. Ik hoop dat hij gelukkig wordt met haar en dr kindjes, en mijn dochter. Dan zijn alleen haar man en ik de Sjaak. Anders is het nog allemaal voor niets geweest ook. Mijn verdriet wordt er toch niet minder om. Laat hen dan maar gelukkig zijn samen.
Alle reacties Link kopieren
forumdame2011 schreef:
02-12-2017 07:26
Huh?

Niemand heeft dit volgens mij al gezegd: praaaaaaat eerst met je man!
Ik zeg niet dat het niet waar is wat je denkt maar praat eerst!
PRAAT eerst met je man!
Je vult van alles in.
Sommige andere forummers ook.

Praten! Met je man!
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik een domme muts zeg
Niet praten met je man. Kopieer de boel, open een rekening en bel een advocaat. Pas als je alle mogelijke ellende voor jezelf zoveel mogelijk beperkt hebt, en het spaargeld hebt overgeboekt kun je met hem gaan praten.
forumdame2011 schreef:
02-12-2017 07:26
Huh?

Niemand heeft dit volgens mij al gezegd: praaaaaaat eerst met je man!
Ik zeg niet dat het niet waar is wat je denkt maar praat eerst!
Zodat hij nog meer leugens kan gaan verkondigen?

Ze weet precies waar hij mee bezig is geweest het algelopen halfjaar, daar is geen woord Frans bij zo te lezen.
Wat heb je dan aan praten op dit moment?

Ik snap best dat ze 25 jaar samen zijn geweest en dat dingen veelal niet zwart/wit zijn. Maar vergeet niet dat hij haar onder haar neus heeft bedonderd, haar leven een leugen heeft laten zijn en haar het gevoel gegeven dat ze zelf gek/overspannen/etc was. TO heeft geen enkele keuze gehad in dit hele verhaal en dat is zo ontzettend achterbaks.
Alle reacties Link kopieren
wat heb je voor een bedrijf?

Is het mogelijk dat je voor de continuïteit van het bedrijf geld veilig stelt?

Wees je er van bewust dat als jij geld overboekt: de toon is dan gezet.

Wat je man gedaan heeft vreemdgaan, is met niks goed te praten. Maar als jij geld overboekt, dan staat iedereen op scherp.

Als je aan geeft dat je dat heb gedaan voor de continuïteit van je bedrijf, nou ja ik denk dat hij ontploft.

Is het een idee om maandag een afspraak te maken met de boekhouder en daarmee te overleggen?

Hoezo gelijk einde bedrijf?

mijn advies is: overleg met je boekhouder voordat je nu alles van de daken af brult en je niks meer kunt regelen. Jullie hebben personeel, die willen ook graag salaris met de kerst.
esther55 wijzigde dit bericht op 02-12-2017 08:18
3.97% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven