Na 25 jaar is het over

02-12-2017 04:21 902 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben 25jaar samen met mijn man. Het is zó cliché. Ik dacht echt dat we het heel goed hadden samen. Ik kom door een uitzending op tv er achter dat Google allerlei teksten opslaat in je account, dus ik wilde even kijken wat er van mijn telefoon was opgeslagen. Ik open de site en ben al automatisch ingelogd, op het Google account van mijn man. Die hebben we samen ivm het uitwisselen van foto’s. Hij fotografeert veel en mijn hobby is fotoalbums maken dus kan ik zo bij alle foto’s die hij maakt. Ik zie daar een hele waslijst aan opgeslagen berichten, en open de eerste. “Hoi schatje, ik mis je zo, het was zo fijn gisteren...”. ik denk nog heel naïef, Huh dat berichtje komt me helemaal niet bekend voor.. maar die was dus ook niet aan mij gestuurd. Lang verhaal kort, hij heeft dus al minimaal zes maanden (zolang gaan de berichten terug) een affaire met een andere getrouwde vrouw, uiteraard half zo oud en twee keer zo dun, met vier kinderen maar liefst. En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. Ik kan alleen de berichten zien die hij via spraaksoftware heeft ingesproken. Maar die zeggen me genoeg. Ik ben helemaal lamgeslagen. Hij is nu niet thuis, hij slaapt in ons vakantiehuisje met onze dochter. Dat vakantiehuisje was voor onze ontspanning dacht ik (aangeschaft dit voorjaar, op zijn wens) maar uit de berichten blijkt dat het hun liefdesnestje was. We zijn ruim 25 jaar samen... hebben een prachtige dochter die na jaren gepest te zijn geweest eindelijk op de middelbare haar draai heeft gevonden en goed in haar vel zit. We hebben een eigen bedrijf, samen. Alles alles alles is met elkaar verweven. Ik raak mijn man, mijn kind, mijn huis en mijn baan kwijt. Ik ben helemaal in shock en weet even echt niet wat ik moet doen. Ik kan niet eens huilen. Waar moet ik in godsnaam beginnen??? Over een week zouden we samen een week op vakantie gaan.. ik loop namelijk een beetje tegen een burn-out aan de laatste tijd. En daar werd ik zo jaloers en onzeker van.. blijkbaar voelde ik onbewust toch wat aan. Wat een klootzak. Om twee gezinnen zó kapot te maken. Ook zij heeft een eigen bedrijf samen met haar man. De kindjes zijn nog piepklein. Mijn dochter past bij haar op.. die vind haar ook zó aardig.... ze hebben het al helemaal bedacht, wat zullen ze gelukkig zijn met elkaar en alle kindjes. Dan kunnen ze fijn gaan knutselen, kamperen, wandelen. Allemaal dingen waar hij nu een gruwelijke hekel aan heeft. En ja, nog meer cliché, hij loopt tegen de 50. Welkom midlifecrisis. Wat moet ik in goedsnaam doen????? Hij weet nog niet eens dat ik het weet, omdat hij niet thuis is.
IWillMakeItOnMyOwn schreef:
06-12-2017 17:03
Hij geeft aan dat als er nog maar een minimale kans is dat ik met hem door wil gaan of althans wil proberen met hem door te gaan hij ook volledige openheid van zaken zal geven en hij zijn tijdlijn en alles weer actief zal zetten zodat ik 24/7 kan checken waar hij is. Of ik dat moet willen is een tweede natuurlijk maar het geeft aan dat hij daartoe in ieder geval bereid is.
Dit is toch de verkeerde volgorde. Hij is daartoe bereid pas nadat jij een beslissing neemt? Hij zou volledig met z'n billen bloot moeten en er alles aan moeten doen om jouw vertrouwen terug te winnen. Pas als jij aangeeft met hem door te willen of het te willen proberen dan is hij bereid volledig openheid van zaken te geven.................dit zou mij het gevoel geven dat hij de deur (naar die andere vrouw) op een kier wil houden en online nog contact met haar heeft totdat jij een beslissing neemt. Geef je hem nog een kans dan kan hij voordat hij openheid van zaken geeft wellicht e.e.a. wissen?
Ik heb alles gelezen en dat jouw wereld op z'n kop staat is logisch, het zal je maar gebeuren.
Sterkte!
Ik snap nog steeds niet waarom hij zijn wachtwoorden heeft gewijzigd.
Waarom? Hij moet nu transparant zijn. Hoe voel je je hierbij to?
IWillMakeItOnMyOwn schreef:
06-12-2017 20:51

Veel halen aan dat het de tweede keer is dat het gebeurd en dat is feitelijk ook waar natuurlijk, maar ik zie wel de verschillen tussen toen en nu. De redenen waren toen totaal anders en het is 20 jaar geleden, dat is een half mensenleven. Daarna is het 20 jaar goedgegaan dus hij heeft daar toen echt wel van geleerd. Er speelden toen een aantal externe factoren mee die wel als verzachtende omstandigheden gezien kunnen worden. Ik zal er verder niet in detail op doorgaan en voordat iedereen weer denkt dat ik het goedpraat, dat doe ik niet, het was hartstikke fout, en daar heeft hij ook heel veel spijt van gehad en zijn gedrag heel erg aangepast.
20 jaar een half mensenleven?? Nou ik hoop toch wel aardig wat ouder te worden.

En wie zegt dat het daarna goed gegaan is? Misschien is er genoeg wat je nog niet ontdekt hebt.
Die smoes van geen seks blijkt kennelijk nu ineens wel orale seks te zijn geweest.
Of dacht hij een Bill Clinton te kunnen doen?
Tickel schreef:
07-12-2017 09:28
Jouw mond?
Euh je bent de partner en je volgt je vrouw hier? ?

En er is niks denigrerend aan de post waar je op reageert.

Zo is het toch ook.

Waarheid hoeft niet in de watten gelegd te worden.
Het is wat het is.
keukenstoel schreef:
07-12-2017 11:28
Euh je bent de partner en je volgt je vrouw hier? ?

En er is niks denigrerend aan de post waar je op reageert.

Zo is het toch ook.

Waarheid hoeft niet in de watten gelegd te worden.
Het is wat het is.
Nee joh. Typefout door autocorrect. Ik heb zo mijn eigen problemen en ik val niet op vrouwen.

En ik vond het wel een denigrerende post. Onnodig grof ook.
legallyblonde schreef:
07-12-2017 11:04
Ik snap nog steeds niet waarom hij zijn wachtwoorden heeft gewijzigd.
Waarom? Hij moet nu transparant zijn. Hoe voel je je hierbij to?
hij moet natuurlijk de andere vrouw inlichten dat hij betrapt is en haar instructies geven om even koest te zijn
Blumke29 schreef:
07-12-2017 10:37
Dit is toch de verkeerde volgorde. Hij is daartoe bereid pas nadat jij een beslissing neemt? Hij zou volledig met z'n billen bloot moeten en er alles aan moeten doen om jouw vertrouwen terug te winnen. Pas als jij aangeeft met hem door te willen of het te willen proberen dan is hij bereid volledig openheid van zaken te geven.................dit zou mij het gevoel geven dat hij de deur (naar die andere vrouw) op een kier wil houden en online nog contact met haar heeft totdat jij een beslissing neemt. Geef je hem nog een kans dan kan hij voordat hij openheid van zaken geeft wellicht e.e.a. wissen?
Ik heb alles gelezen en dat jouw wereld op z'n kop staat is logisch, het zal je maar gebeuren.
Sterkte!
ja dit is de omgedraaide wereld. Maar hij zal wel meer te verbergen hebben dan hij TO doet geloven. daarom wil hij eerst garanties. En overigens kan hij ondertussen zijn tl al lekker hebben bijgewerkt en hebben opgepoetst
beetjegek schreef:
07-12-2017 08:32
Gatver, hij heeft gewoon aan haar kut liggen likken. Ik zou er echt niet mee kunnen leven. Met die mond kuste hij jou ook nl. Maar laat je niet door mij van de wijs brengen, ik spreek voor mezelf.
Als het jezelf over komt reageer je misschien wel heel anders dan verwacht . Zeker na 25 jaar, je zal de eerste niet zijn die dit roept maar uiteindelijk toch voor je relatie wil vechten .
Ik vind het wel raar dat hij geen openheid van zaken geeft en pas nadat jij weet of je door wilt inzage geeft in zijn 'hebben en houden'. Mijn man heeft een aantal jaar geleden ook zo'n actie geflikt, maar was meteen open. Over alles. Dan kun je op gaan bouwen (als je die keuze maakt), je kunt niet op gaan bouwen als je niet weet of er meer lijken uit de kast komen wanneer hij nu zijn kaarten niet wil prijsgeven. En eerlijk gezegd heeft hij niets meer te willen. Als hij écht, écht wil dat dit goedkomt, dan zou dit helemaal geen kwestie moeten zijn tussen jullie. Dan zou hij elke vraag die jij stelt moeten willen beantwoorden en volledig transparant moeten zijn wanneer jij behoefte hebt aan andersoortige informatie. Vooralsnog heb ik niet helder of hij met jou verder wil omdat jullie nu eenmaal zoveel delen, of omdat hij je écht niet kwijt wil omdat hij zoveel van je houdt.
Simitçi schreef:
07-12-2017 11:54
Als het jezelf over komt reageer je misschien wel heel anders dan verwacht . Zeker na 25 jaar, je zal de eerste niet zijn die dit roept maar uiteindelijk toch voor je relatie wil vechten .
Nee hoor, dat maakt het onderscheid tussen vrouwen die wel of geen eigenwaarde hebben. Ligt aan je opvoeding denk ik.
S-Meds schreef:
07-12-2017 11:50
hij moet natuurlijk de andere vrouw inlichten dat hij betrapt is en haar instructies geven om even koest te zijn
Als hij geen Google spraak naar tekst gebruikt en zijn berichten typt en via Signal stuurt, want dat gebruikt hij zo te lezen, gaat TO niets terug vinden.
Toffifee, wat vindt je daar nu precies raar aan? Dit ligt toch volkomen in de lijn der verwachtingen? Hoe vaak de man ook vreemdgaat, TO blijft toch wel om aan de relatie te werken. Waarom zou je dan open kaart spelen als je in de toekomst weer gebruik moet maken van dezelfde tactieken?

En TO kan inmiddels ook weten dat hij nooit zal stoppen met vreemdgaan want ze heeft hem al twee keer betrapt. Verwachten dat man nu de rest van het huwelijk trouw zal zijn is als insanity, 'doing the same thing over and over again and expecting different results'.
Babette2017 schreef:
07-12-2017 12:31
Nee hoor, dat maakt het onderscheid tussen vrouwen die wel of geen eigenwaarde hebben. Ligt aan je opvoeding denk ik.
Lekker kort door de bocht. Maar goed, iedereen is overtuigd van hun eigen gelijk.
LiveLoveLaugh2 schreef:
07-12-2017 13:19
En TO kan inmiddels ook weten dat hij nooit zal stoppen met vreemdgaan want ze heeft hem al twee keer betrapt. Verwachten dat man nu de rest van het huwelijk trouw zal zijn is als insanity, 'doing the same thing over and over again and expecting different results'.
Ligt eraan, want als je dingen verandert (meestal is dat van beide partijen nodig) hoef je dus niet hetzelfde resultaat te krijgen.

Maar TO heeft geen controle over haar man, dus het kan alle kanten op gaan. Aan haar of ze het een aanvaardbaar risico vindt.
Babette2017 schreef:
07-12-2017 12:31
Jeetje, jij voelt je beroerd als je zo moet uithalen naar vrouwen die een andere keus dan jij maken... hoop dat je je nu een stuk beter voelt!

Met mijn eigenwaarde is overigens niets mis. Bedankt voor je bezorgdheid.
Ik heb hetzelfde meegemaakt, hetzelfde cliché verhaal.
Ik ga er niet omheen draaien. Er komt een diepe diepe dal aan waar je doorheen moet.
Daar wens ik je alle kracht toe. Wat een bedrog, wat een grote leugen.
Jij stond erbij en keek ernaar.

Heel veel sterkte, er is licht aan het einde van de tunnel. Hou het licht voor ogen :hug:
Girls compete with each other, women empower one another
LiveLoveLaugh2 schreef:
07-12-2017 13:19
Toffifee, wat vindt je daar nu precies raar aan? Dit ligt toch volkomen in de lijn der verwachtingen? Hoe vaak de man ook vreemdgaat, TO blijft toch wel om aan de relatie te werken. Waarom zou je dan open kaart spelen als je in de toekomst weer gebruik moet maken van dezelfde tactieken?

Raar omdat dit beeld niet past bij iemand die er alles aan wil doen om het goed te maken. Daarom vraag ik mij af of hij nog wel van haar houdt, of bij haar is omdat dit zo veel makkelijker is. Hij geeft nu misschien 80% doordat hij bereikbaar is voor haar vragen en veel praat, maar ik zou 100% willen na dat kunstje van hem. Volledige openheid en net dat kan/wil hij niet geven. Ik zou er dus sowieso niet meer in geloven omdat het niet uit hemzelf komt open te zijn.

Maar ik zou er sowieso niet meer in geloven na twee keer. Ik zou niet weer tijdelijk in de ellende willen zitten met in mijn achterhoofd dat het een derde keer weer kan gebeuren.
Ik heb het hele topic gelezen en in het begin is TO woedend en in paniek maar wel heel krachtig. Dat was onmiddellijk verdwenen zodra ze haar man had gesproken. TO wil nu vechten voor haar relatie want 25 jaar gooi je niet zomaar weg ! Ik vind dat zo ongelofelijk triest stemmend. Haar man heeft namelijk helemaal niet gevochten voor de relatie, laat staan voor TO. Hij heeft geen seconde aan die 25 jaar gedacht. Echt, geen seconde ! Nu mag TO puinruimen en terwijl TO in haar eentje de relatie aan het redden is, haalt hij opgelucht zijn schouders op en treft hij voorbereidingen om van zijn fouten te leren. Hij zal in het vervolg nóg beter zijn best doen om zijn sporen te wissen, getuige het nieuwe Google wachtwoord.
Je man heeft geen enkel respect voor je en neemt geen verantwoordelijkheid TO, dat laat hij helemaal aan jou over. Diep triest en ik vind het heel erg voor je. Ik hoop dat je toch nog ietsje meer van jezelf houdt dan van hem, laat hem diep door het stof gaan voor je. Je bent te lief.
toffifee schreef:
07-12-2017 13:42
Raar omdat dit beeld niet past bij iemand die er alles aan wil doen om het goed te maken. Daarom vraag ik mij af of hij nog wel van haar houdt, of bij haar is omdat dit zo veel makkelijker is. Hij geeft nu misschien 80% doordat hij bereikbaar is voor haar vragen en veel praat, maar ik zou 100% willen na dat kunstje van hem. Volledige openheid en net dat kan/wil hij niet geven. Ik zou er dus sowieso niet meer in geloven omdat het niet uit hemzelf komt open te zijn.

Maar ik zou er sowieso niet meer in geloven na twee keer. Ik zou niet weer tijdelijk in de ellende willen zitten met in mijn achterhoofd dat het een derde keer weer kan gebeuren.
Man hoeft het ook niet goed te maken want TO heeft het eerder toch ook geaccepteerd. Hij wil alleen haar laten uitrazen, daarna voor de vorm nog even een paar sessies relatietherapie en vervolgens low profile verder gaan met waar hij mee bezig was. Na twee incidenten ziet hij echt niet opeens het grote licht en blijft hij hondstrouw. Dat merk je toch ook aan alle uitingen die hij nadat het aan het licht kwam gedaan heeft 'ik heb het juist om met jou te kunnen dealen gedaan/ze is mijn soulmate/maar jij hebt wel grotere borsten'. Klinkt als echte diepgaande liefde, niet?

TO heeft man nu meerdere keren laten zien dat ze niet weg loopt na zijn overspel. Dit is dus inmiddels de nieuwe standaard.
Zodra TO haar man weer een keer betrapt volgen er krokodillentranen en een hoop geschreeuw, maar uiteindelijk blijft ze vanwege X,Y,Z.
Er zijn geen gevolgen voor man bij. En TO sust zichzelf in slaap dat man toch ook echt wel lieve kanten heeft, dochter liever in een voor het buiten oog perfect gezinnetje kan opgroeien dan bij gescheiden ouders, en ze al ruim 20 jaar samen zijn.
toffifee schreef:
07-12-2017 13:42

hij houdt misschien wel van haar maar zijn loyaliteit ligt daar natuurlijk niet en hij wil zijn minnares ook niet opgeven. vandaar het rare gedoe met die wachtwoorden.
Eens met tofifee en livelove laugh.
Vlaamsemeid schreef:
07-12-2017 01:01
Ik ben ongeveer even oud als jij en nog zelfs een paar jaar langer samen met mijn man. Vroeger riep ik altijd heel hard dat ik mijn man bij ontrouw meteen de deur zou wijzen, nu weet ik vrij zeker dat ik dat niet zou doen. En ik hoop vice versa hetzelfde. 25 jaar of meer is niet niks. Dat is geen 'leugen' als jullie samen lachten en vreeën. Een leven lang bij elkaar blijven zonder af en toe een serieuze crisis, is een utopie. Maar het is op zich al heel bijzonder als je iemand vindt met wie je na 25 jaar nog altijd graag lacht en vrijt, die lief en zorgzaam is, met wie je een dochter en een geschiedenis deelt. Ik snap al die reacties van gooi hem buiten echt niet...
Natuurlijk zal het niet evident zijn om jouw vertrouwen in hem te herstellen.
Relatietherapie is daarom een heel goed idee. Er zijn ook goede boeken geschreven over verder gaan na ontrouw .
Je klinkt als een verstandige vrouw, veel wijsheid gewenst!
Het is natuurlijk logisch dat je weleens benieuwd bent naar hoe het met een ander is naarmate je langer bij elkaar bent.
Maar waarom zou je tegen diegene die je liefhebt liegen recht in het gezicht? In de ogen kijken, zeggen dat je van hem/haar houdt en ondertussen stiekem met een ander neuken? En zo goed mogelijk alles verborgen houden met wachtwoorden en speciale apps?
Wát een achterbakse rotmentaliteit heb je dan.
Ik kots daarvan, en hoe je ook je best doet om daarna verder te gaan, het vertrouwen komt nóóit meer helemaal terug.

Waarom het niet gewoon bespreekbaar maken en opengooien?
Mijn vriend houdt zoveel van me dat hij al verschillende keren heeft gezegd ‘ik hou zó veel van jou dat als je ooit behoefte hebt aan een uitstapje en seks met een ander dan gun ik dat jou, en is dat bespreekbaar’.
Andersom precies zo, mocht hij eens behoefte hebben aan een uitstapje dan is dat bespreekbaar (en nee dat is totaal iets anders dan een open relatie, dat zou ik niet willen).
Nu heb wij beiden daar totaal geen behoefte aan, maar mocht het op een gegeven moment wel gaan spelen, dan weten we dat we dit altijd bespreekbaar kunnen maken met degene van wie we het meest houden en nooit willen voorliegen en bedriegen, namelijk elkaar.
Taralina schreef:
07-12-2017 14:53
Het is natuurlijk logisch dat je weleens benieuwd bent naar hoe het met een ander is naarmate je langer bij elkaar bent.
Maar waarom zou je tegen diegene die je liefhebt liegen recht in het gezicht? In de ogen kijken, zeggen dat je van hem/haar houdt en ondertussen stiekem met een ander neuken? En zo goed mogelijk alles verborgen houden met wachtwoorden en speciale apps?
Wát een achterbakse rotmentaliteit heb je dan.
Ik kots daarvan, en hoe je ook je best doet om daarna verder te gaan, het vertrouwen komt nóóit meer helemaal terug.

Waarom het niet gewoon bespreekbaar maken en opengooien?
Mijn vriend houdt zoveel van me dat hij al verschillende keren heeft gezegd ‘ik hou zó veel van jou dat als je ooit behoefte hebt aan een uitstapje en seks met een ander dan gun ik dat jou, en is dat bespreekbaar’.
Andersom precies zo, mocht hij eens behoefte hebben aan een uitstapje dan is dat bespreekbaar (en nee dat is totaal iets anders dan een open relatie, dat zou ik niet willen).
Nu heb wij beiden daar totaal geen behoefte aan, maar mocht het op een gegeven moment wel gaan spelen, dan weten we dat we dit altijd bespreekbaar kunnen maken met degene van wie we het meest houden en nooit willen voorliegen en bedriegen, namelijk elkaar.
Waarschijnlijk omdat jullie echt voor elkaar kiezen als gelijkwaardige partners.
Uit TO haar situatie maak ik op dat er een enorme wederzijdse afhankelijkheid is om dit leven te kunnen blijven leiden (en lijden).
Hierdoor stap je eerder over je eigen grenzen heen om je wereld bij elkaar te houden.

Daarnaast zal de spanning van het verbodene (minnares) hier ook wel meespelen. Open kaart spelen en toestemming krijgen is lang niet zo bevredigend als met toestemming van vrouw naar een hoer of second love date.
LiveLoveLaugh2 schreef:
07-12-2017 14:59
Waarschijnlijk omdat jullie echt voor elkaar kiezen als gelijkwaardige partners.
Uit TO haar situatie maak ik op dat er een enorme wederzijdse afhankelijkheid is om dit leven te kunnen blijven leiden (en lijden).
Hierdoor stap je eerder over je eigen grenzen heen om je wereld bij elkaar te houden.

Daarnaast zal de spanning van het verbodene (minnares) hier ook wel meespelen. Open kaart spelen en toestemming krijgen is lang niet zo bevredigend als met toestemming van vrouw naar een hoer of second love date.

Dat is inderdaad waar. Onze relatie is volledig gelijkwaardig, ik zou ook nooit financieel afhankelijk willen zijn van een man.
Het is maar voor wat voor relatie je kiest. Ik kies voor een relatie met vollédige openheid en vertrouwen naar elkaar toe. En hij ook.
En elkaar vooral ook stimuleren in eigen ontwikkeling.

En tja, die sneue vreemdgaande mannen die het voor de spanning doen heb je natuurlijk ook.... triest. Zoek dan samen de spanning op.
Simitçi schreef:
07-12-2017 11:54
Nee ik zou hier echt niet mee kunnen leven, ik ken mezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven