Nee is nee

zaterdag 22 mei 2021 om 15:07
In een ander topic ontstond een discussie over de voetangels en klemmen van het ‘nee is nee’ in een seksuele relatie. Kun je dat als man verkeerd begrijpen, mag je vrouw overhalen, enzovoort.
In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.
Dus graag hier verder.
In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.
Dus graag hier verder.

zaterdag 22 mei 2021 om 17:09
Als de wereld zwart wit is dan zeg ik ook: hang die vent aan de hoogste boom ongeacht.xynix schreef: ↑22-05-2021 16:44Hier heb je zeker een punt, dat de ‘lees ook’ en die misselijke rolbevestigende verhaaltjes niet bepaald helpen. Nog afgezien dat het in dit verhaaltje gaat over seks in het bijzijn van een kind, wat valt onder kindermishandeling, maar we hadden al niet de induk dat de redactie van deze site heel erg weldoordacht te werk ging.
Maar ook het beleid van de Viva is geen onderwerp om ter sprake te brengen als iemand je vertelt dat ze zich onveilig voelt bij haar eigen man. Want wat wil je daar op dat moment mee zeggen? Het valt wel mee omdat Viva het zegt? Of wat?
In dat topic zijn er mensen die vinden, bij hoog en laag, dat de wereld zwart wit. Maar de wereld is niet zwart wit. Een voorbeeld van zo’n grijstint is dat rolbevestigende stukje op de Viva.
Nogmaals, er was discussie gaande, daar haakte ik op in en daar kwam dit stukje ter sprake (als voorbeeld van verwaterende grenzen).
zaterdag 22 mei 2021 om 17:10
Het gaat ook helemaal niet om taalbegripyette schreef: ↑22-05-2021 16:59Haal die haakjes maar weg.
Als een man vraagt of je melk in je koffie wilt, en je zegt nee, dan krijg je geen melk.
Geen man die je dan toch die melk door je strot duwt.
Het taalbegrip van mannen is prima.
(Maar misschien gaat het mis als je een man tegen komt die zó dringend zijn melk kwijt moet dat hij besluit doofheid voor te wenden?)
zaterdag 22 mei 2021 om 17:12
Nee, nu gaat het niet meer om het ongewenst seksuele handelingen moeten ondergaan en dat uiteindelijk toch heel prettig gaan vinden naarmate die vent je opwarmt, al liggende naast je kind, maar moet je gaan bedenken en verklaren hoe dat nou toch zo ver gekomen is, mocht zoiets je overkomen. Die man kan dat blijkbaar niet, als willoos slachtoffer van lust, maar als vrouw moet je daar met een verklaring voor komen. Die de man vrij pleit, uiteraard. Want je had....(vul hier elke willekeurige reden in).
zaterdag 22 mei 2021 om 17:13
Daar dacht ik ook over na, naar aanleiding van dat topic. Ik heb in mijn huwelijk ook wel toegegeven om van het gezeur af te zijn.
Nog even los van de juridische discussie over wat het nu wel of niet is, kan alleen degene waarover het gaat bepalen of er grenzen zijn overschreden.
Tegelijk vind ik ook wel dat "nee is nee" . Want draai het eens om voor de grap.
Vrouw wil man anaal nemen met een voorbinddildo. Man wil dat niet. Echt niemand die vindt dat die man dan maar toe moet geven omdat zij dat zo graag wil.
Andersom word je als vrouw wel geacht om je man seksueel tevreden te houden.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

zaterdag 22 mei 2021 om 17:14
In een andere pijler staan zat topics over relaties met groot libido verschil en dat de partner min of meer verplicht bent om sex te leveren of anders open relatie moet toe staan. Ook als het libido van de vrouw hoger is dan de man

zaterdag 22 mei 2021 om 17:15
Ik vind dat geen grijstint hoor. Ik vind dat een heel fout stukje, waar ik een vieze smaak van in mijn mond krijg. Dus als je daarmee iets wilt nuanceren, dan werkt dat averechts.kadanz schreef: ↑22-05-2021 17:09Als de wereld zwart wit is dan zeg ik ook: hang die vent aan de hoogste boom ongeacht.
In dat topic zijn er mensen die vinden, bij hoog en laag, dat de wereld zwart wit. Maar de wereld is niet zwart wit. Een voorbeeld van zo’n grijstint is dat rolbevestigende stukje op de Viva.
Waarmee ik niet wil zeggen dat de redactie aan de hoogste boom mag, want daar zie ik nou wel weer grijstinten in.

zaterdag 22 mei 2021 om 17:15
Nee is zeker nee, hoe het komt dat sommige mannen een nee niet accepteren dat gaat veel dieper en hebben vrouwen zeker ook een aandeel in. Ik weet niet precies op welk topic er gedoeld wordt in de OP, maar een tijdje geleden was er een topic over een vrouw die (mijn inziens) verkracht is door haar partner en waarin een hoop vrouwtjes kwamen aanwaaien om even te vertellen dat zij het wel prettig vinden om in de slaap genomen te worden dus het was allemaal niet zo ernstig. Ik denk dat mannen nog te vaak te maken krijgen met gemixte signalen als het aankomt op het versieren van een vrouw, de aandacht van een vrouw weten te behouden, een vrouw seksueel te pleasen en noem het maar op. Er is inmiddels al wel verandering gaande in de dynamiek tussen man en vrouw, maar de meesten van ons hebben toch maar liefst een man die op ons afstapt en niet meteen opgeeft na een afwijzing. Tussen de lakens hebben we het liefst ook geen softie en moet er volop geëxperimenteerd worden, communiceren over wat de ander prettig vindt is een afknapper, maar als hij dan toch een keer iets doet wat niet in de smaak valt is het een hufter. Dat zijn allemaal wel zaken die meespelen waarom bepaalde situaties kunnen ontstaan. Het is goed dat vrouwen die gemixte signalen afgeven, of weigeren om te communiceren over zaken omdat de man het allemaal maar moet ruiken en aanvoelen, ook beseffen wat voor mogelijke gevolgen en/of conclusies daaruit kunnen worden getrokken wat op zijn beurt dus kan leiden tot ongewenste situaties, waar de afgelopen tijd opvallend veel topics over zijn geopend.
zaterdag 22 mei 2021 om 17:16
Mwah ik weet niet, ik vind verkrachting, zoals beschreven in dat topic, heel erg zwart wit. Ik denk alleen dat dat voor mannen zo onprettig overkomt; zij zien liever verkrachters als die "echt slechte mannen" die onschuldige meisjes de bosjes insleuren. Omdat ze zelf toch een goede vader/werknemer/vriend/etc. zijn zien zij zichzelf als een heel ander categorie mens. En om jezelf zo te willen zien moet er wel een heeeeeeel groot grijs gebied worden geschapen want anders zijn die 'gewone' mannen zoals uit het topic van TO ook een verkrachter,kadanz schreef: ↑22-05-2021 17:09Als de wereld zwart wit is dan zeg ik ook: hang die vent aan de hoogste boom ongeacht.
Nogmaals, er was discussie gaande, daar haakte ik op in en daar kwam dit stukje ter sprake (als voorbeeld van verwaterende grenzen).

zaterdag 22 mei 2021 om 17:18
Dat denk ik ook.
zaterdag 22 mei 2021 om 17:18
Maar wordt er in die topics ook gezegd dat degene met het hogere libido seks mag afdwingen? Dat een “nee”, of subtielere weerstand gewoon genegeerd mag worden?
Dacht toch van niet.

zaterdag 22 mei 2021 om 17:20
Ik vind dat men wel uit gaat van een heel idealistisch wereldbeeld. De situatie buiten een relatie is duidelijker dan er in. Uitgangspunt dat beide partners even veel zin in sex hebben, is prachtig. Maar ik denk dat in veel langdurige relaties het vaak een beetje behelpen is. Dat een van beiden geen zin meer heeft en er met wat aandringen en rommelen tot een soort compromis wordt gekomen.
Dat is lastig te begrijpen als je daar niet zelf in zit.

zaterdag 22 mei 2021 om 17:21
Letterlijk? Geen idee. Maar komt toch wel heel dicht in de buurt van zin maken:LaFleurNoire schreef: ↑22-05-2021 17:18Maar wordt er in die topics ook gezegd dat degene met het hogere libido seks mag afdwingen? Dat een “nee”, of subtielere weerstand gewoon genegeerd mag worden?
Dacht toch van niet.
Surebaby schreef: ↑22-05-2021 16:36
Wel vind ik dat als je monogamie eist van je partner en je weet dat je partner graag sex wil je dat als gezamenlijk probleem moet zien en je wel moet inspannen een oplossing te verzinnen voor je sexleven.
Zomaar tijdenlang weigeren vind ik in sommige gevallen wel erg makkelijk van m/v.

zaterdag 22 mei 2021 om 17:23
moentje_ schreef: ↑22-05-2021 17:15Nee is zeker nee, hoe het komt dat sommige mannen een nee niet accepteren dat gaat veel dieper en hebben vrouwen zeker ook een aandeel in. Ik weet niet precies op welk topic er gedoeld wordt in de OP, maar een tijdje geleden was er een topic over een vrouw die (mijn inziens) verkracht is door haar partner en waarin een hoop vrouwtjes kwamen aanwaaien om even te vertellen dat zij het wel prettig vinden om in de slaap genomen te worden dus het was allemaal niet zo ernstig.
Vrouwtjes?

Vrouwen mogen gewoon een andere mening hebben he

zaterdag 22 mei 2021 om 17:24
Timetraveler schreef: ↑22-05-2021 17:16Mwah ik weet niet, ik vind verkrachting, zoals beschreven in dat topic, heel erg zwart wit. Ik denk alleen dat dat voor mannen zo onprettig overkomt; zij zien liever verkrachters als die "echt slechte mannen" die onschuldige meisjes de bosjes insleuren. Omdat ze zelf toch een goede vader/werknemer/vriend/etc. zijn zien zij zichzelf als een heel ander categorie mens. En om jezelf zo te willen zien moet er wel een heeeeeeel groot grijs gebied worden geschapen want anders zijn die 'gewone' mannen zoals uit het topic van TO ook een verkrachter,
Verkrachting is natuurlijk zwart wit. Ik denk dat veel mannen denken dat je partner verkrachten geen verkrachting is, ze had geen zin en dat kan gebeuren.
zaterdag 22 mei 2021 om 17:26
Zin maken is nog steeds iets volslagen anders dan seks afdwingen. Ik mag hopen dat je het verschil ziet.
Ik maak ook wel eens zin. Maar dat is toch echt iets heel anders dan dat mijn partner, ondanks weerstand, of nee zeggen, gewoon zou doorgaan.

zaterdag 22 mei 2021 om 17:27
Ja dus en? Je partner is niet je bezit en seks is geen recht72Jelle schreef: ↑22-05-2021 17:20Uitgangspunt dat beide partners even veel zin in sex hebben, is prachtig. Maar ik denk dat in veel langdurige relaties het vaak een beetje behelpen is. Dat een van beiden geen zin meer heeft en er met wat aandringen en rommelen tot een soort compromis wordt gekomen.
zaterdag 22 mei 2021 om 17:32
Dat zeg ik toch ook niet. Ik zeg dat dit meer realiteit is in veel relaties dan dat beiden altijd evenveel zin in elkaar hebben. En dat wat daarna als oplossing wordt bedacht soms een schemerig gebied kan zijn.
zaterdag 22 mei 2021 om 17:35
Dit dus. Dit lijkt zo simpel. Maar dit kan zo makkelijk tot misverstanden leiden.LaFleurNoire schreef: ↑22-05-2021 17:26Zin maken is nog steeds iets volslagen anders dan seks afdwingen. Ik mag hopen dat je het verschil ziet.
Ik maak ook wel eens zin. Maar dat is toch echt iets heel anders dan dat mijn partner, ondanks weerstand, of nee zeggen, gewoon zou doorgaan.

zaterdag 22 mei 2021 om 17:35
Ik reageerde dan ook opLaFleurNoire schreef: ↑22-05-2021 17:26Zin maken is nog steeds iets volslagen anders dan seks afdwingen. Ik mag hopen dat je het verschil ziet.
Zit me niet dingen in de mond te leggendat je zin moet maken als je geen zin hebt. Blijkbaar is het niet zo vreemd om seks te hebben zonder er zin in te hebben

zaterdag 22 mei 2021 om 17:38
Maar hoe kom je als mens tot het punt dat verkrachting een "oplossing" wordt of een "schemerig gebied"?
Sterker nog, hoe kom je überhaupt ertoe om deze bewoordingen voor verkrachting te kiezen?

zaterdag 22 mei 2021 om 17:41
Als mijn partner er geen zin meer in heeft dan stopt het voor mij ook. Seksen om de ander te pleasen komt een relatie denk ik zelden ten goede. Ik zou in ieder geval een enorme hekel en afkeer krijgen van een persoon die op mij ligt te hijgen en zweten om aan zijn gerief te komen wetende dat ik er geen zin aan heb72Jelle schreef: ↑22-05-2021 17:20Ik vind dat men wel uit gaat van een heel idealistisch wereldbeeld. De situatie buiten een relatie is duidelijker dan er in. Uitgangspunt dat beide partners even veel zin in sex hebben, is prachtig. Maar ik denk dat in veel langdurige relaties het vaak een beetje behelpen is. Dat een van beiden geen zin meer heeft en er met wat aandringen en rommelen tot een soort compromis wordt gekomen.