Nee is nee

22-05-2021 15:07 958 berichten
In een ander topic ontstond een discussie over de voetangels en klemmen van het ‘nee is nee’ in een seksuele relatie. Kun je dat als man verkeerd begrijpen, mag je vrouw overhalen, enzovoort.

In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.

Dus graag hier verder.
Steenbokje79 schreef:
22-05-2021 16:25
En daarom komt er ook een nieuwe wet, zodat duidelijk wordt dat sex alleen ok is als er sprake is van een duidelijk ja. En zolang die duidelijkheid er niet is zullen er altijd mensen zijn die dergelijke gebeurtenissen bagatelliseren of verzachtende omstandigheden proberen te creëren. Geen nee betekent nl ook niet altijd ja. Maar men vindt het ontzettend ingewikkeld dat nu de verantwoordelijkheid bij de man wordt gelegd (waar hij hoort) ipv bij de vrouw. Want tja...ze zal toch wel niet duidelijk genoeg zijn geweest, want de derde ‘nee’ bleef uit. Nee - hij is gewoon een lul die geen nee accepteert. Ongeacht de achterliggende reden. Er zijn geen verzachtende omstandigheden, nooit.
Grappig dat ik juist die nieuwe wet een paar keer aan heb gehaald in die discussie. Maar ja, dan krijg je weer de sneer dat wetgeving irrelevant is :mrgreen:

De nieuwe wet brengt overigens wel gradaties aan, verzachtende omstandigheden zoals jij het noemt: schuldverkrachting, opzetverkrachting etc.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
22-05-2021 16:30
Oh ja hoor. Deze zinnen komen gelijk in me op;
- wat deed je daar dan (op een gang, openbare ruimte)
- je weet heus wel dat je lekkere tieten hebt.
- zie het als een compliment, ik wou dat mij dat eens gebeurde
- ik kon het toch proberen, weer het 'compliment' idee (ik had blauwe plekken en gescheurde kleding maar dat was geen issue verder)

Verder heb je altijd de verongelijkte types die het een soort discriminatie vinden dat je hem niet wil en anderen wel, en daar uitleg over willen en het ervan maken dat je oppervlakkig bent of veeleisend, of heel dom.

Ik heb ook weleens na een hele duwpartij een jongen gehad die zo heel zielig neplachend wegliep, want ik was heel dom en eigenlijk heel lelijk en gelukkig kwam hij daar 'op tijd' achter.
Alles om hun zielige egootje te beschermen. Heel erg sneu zulke types.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
xynix schreef:
22-05-2021 15:22
Ik snap het ook niet, Lollypopje. Nee is voor mij helder.

Dus ik ben waarschijnlijk de verkeerde persoon om dit topic te openen. Ik doe het alleen omdat ik schijtziek ben van het nuanceren van motieven van de dader, in dat andere topic.
En dus werp je je op als barmhartige samaritaan.
Daar word ik nou schijtziek van. Van die types die vinden dat ze dit moeten doen en vervolgens hun rol afzwakken.
Kadanz, ben je nu alleen maar aan het provoceren en drammen for the sake of it, en omdat het je enorm veel aandacht oplevert, of begrijp je het echt niet?

Ik vind het erg zorgelijk dat je een stukkie van de Leesook aanhaalt waar ook nog eens een totaal andere dynamiek wordt beschreven dan wat in het topic van Zandblauwtjes speelt, en dat je blijkbaar het verschil niet ziet.
nounou
MevrouwJack schreef:
22-05-2021 16:33
Haten weet ik niet, dat is een vrij rechtlijnige emotie en ik denk dat de emoties van het 'gemiddelde' slachtoffer daar te ingewikkeld voor zijn, wanneer het gebeurt in je eigen relatie. Maar ik kan me inderdaad niet voorstellen dat het helemaal goed zou komen, vooral omdat ik denk dat ik iemand nooit meer zou kunnen vertrouwen.

Dat zou voor mij de doorslag geven. Ik begrijp dat die emoties ingewikkeld zijn omdat het wel degene is waar je van houdt die het doet en die persoon heeft natuurlijk ook andere en leukere kanten. Het komt er alleen uiteindelijk wel voor mij er op neer dat dit het vertrouwen definitief is verbroken. Ik zou erg kwaad zijn dat iemand van wie ik nota bene hou dit zou doen.
kadanz schreef:
22-05-2021 16:36
Grappig dat ik juist die nieuwe wet een paar keer aan heb gehaald in die discussie. Maar ja, dan krijg je weer de sneer dat wetgeving irrelevant is :mrgreen:

De nieuwe wet brengt overigens wel gradaties aan, verzachtende omstandigheden zoals jij het noemt: schuldverkrachting, opzetverkrachting etc.
Het treurigste is natuurlijk dat die nieuwe wet nodig is, omdat sommige mannen het gewoon niet (willen) snappen en ook in kwetsbare topics ongepaste discussies gaan voeren.
kadanz schreef:
22-05-2021 16:15
Oh my...
Dat staat er uitdrukkelijk niet. Ik beschreef hoe de situatie ineens escaleert in de ogen van die man. Ik probeer zijn reactie te begrijpen. Dat is wat TO ons vraagt. Lees maar nog een keer na.
Misschien moet jij eens beter leren lezen?? Zij had dit met hem besproken. Zij had niet ineens de klip erop gedaan. Speel niet voor Jomanda alsof jij in zijn hoofd kan kijken.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
kadanz schreef:
22-05-2021 16:02
Ik lees hier zeker twee keer nee en nog een hoop andere issues. Maar dat staat gewoon als leuk artikeltje in de Viva! Een beetje doortastend handelen wordt beloond blijkbaar:

Hier heb je zeker een punt, dat de ‘lees ook’ en die misselijke rolbevestigende verhaaltjes niet bepaald helpen. Nog afgezien dat het in dit verhaaltje gaat over seks in het bijzijn van een kind, wat valt onder kindermishandeling, maar we hadden al niet de induk dat de redactie van deze site heel erg weldoordacht te werk ging.

Maar ook het beleid van de Viva is geen onderwerp om ter sprake te brengen als iemand je vertelt dat ze zich onveilig voelt bij haar eigen man. Want wat wil je daar op dat moment mee zeggen? Het valt wel mee omdat Viva het zegt? Of wat?
kadanz schreef:
In dat topic was het ook volkomen irrelevant...
kadanz schreef:
Niks grappigs aan. Je ziet blijkbaar niet in dat dit een heel ander topic is dan het vorige. Je snapt nog steeds niet waarom je daar opgepast bezig bent, zo druk als je bent ons allen te verlichten met je wijsheden.
Tjezus, wat vals
xynix schreef:
22-05-2021 16:44
Hier heb je zeker een punt, dat de ‘lees ook’ en die misselijke rolbevestigende verhaaltjes niet bepaald helpen. Nog afgezien dat het in dit verhaaltje gaat over seks in het bijzijn van een kind, wat valt onder kindermishandeling, maar we hadden al niet de induk dat de redactie van deze site heel erg weldoordacht te werk ging.

Maar ook het beleid van de Viva is geen onderwerp om ter sprake te brengen als iemand je vertelt dat ze zich onveilig voelt bij haar eigen man. Want wat wil je daar op dat moment mee zeggen? Het valt wel mee omdat Viva het zegt? Of wat?
Of....je kunt niet van mannen verwachten dat ze weten wanneer nee echt nee is, want viva zegt....
Pingu schreef:
22-05-2021 16:33
Ik heb gisteren toevallig een leuk boekje gekocht: ‘Men to avoid in art and life’. Hierin staan oa genoemd: the mansplainer, the concern troll, the sexpert en the patronizer..
Ik ga hem direct kopen. Leuk cadeautje.
Over welk ander topic gaat dit? Iemand een linkje?
Metallover schreef:
22-05-2021 16:52
Over welk ander topic gaat dit? Iemand een linkje?
Man gaat over mijn grens heen. Staat bij relaties.
kadanz schreef:

Gratis tip: als jij ooit IRL met een vrouw te maken krijgt die verdrietig is omdat iemand over haar grenzen ging, kom dan vooral niet met: “ nou Miep, fun fact: dit is schuldvekrachting en geen opzetverkrachting.”
Vraag je als man af wanneer een ander jou anaal mag penetreren. Is dat alleen na een duidelijke 'ja', of mag de ander je ook overhalen en door blijven drammen nadat je meermaals 'nee' hebt gezegd? Is het goed als de ander alvast tussen je billen duwt, want misschien haalt dat je wel over? En hoe zit het als je maar één keer 'nee' zegt of misschien niet eens antwoordt en je draait je om om te slapen. Is het oké als de ander het dan tóch probeert, je vastpakt en hem bij je erin steekt?
Zazamaenade schreef:
22-05-2021 16:40
Kadanz, ben je nu alleen maar aan het provoceren en drammen for the sake of it, en omdat het je enorm veel aandacht oplevert, of begrijp je het echt niet?
Ik vermoed echt niet, want hij doet het altijd. Hij heeft een beeld van zichzelf dat hij enorm genuanceerd is en daarom nooit over de grens van een vrouw kan gaan, en dat beeld moet heel blijven.
Steenbokje79 schreef:
22-05-2021 16:43
Het treurigste is natuurlijk dat die nieuwe wet nodig is, omdat sommige mannen het gewoon niet (willen) snappen en ook in kwetsbare topics ongepaste discussies gaan voeren.
Haal die haakjes maar weg.

Als een man vraagt of je melk in je koffie wilt, en je zegt nee, dan krijg je geen melk.

Geen man die je dan toch die melk door je strot duwt.

Het taalbegrip van mannen is prima.

(Maar misschien gaat het mis als je een man tegen komt die zó dringend zijn melk kwijt moet dat hij besluit doofheid voor te wenden?)
tonkje schreef:
22-05-2021 16:32
:O
Hier kan ik je echt niet volgen. Het was echt een super duidelijke nee!

En mocht voor jou een nee niet duidelijk genoeg zijn waardoor je denkt 'Is het nu nee of ja?' Wat is er dan mis met: bij twijfel NIET doen. Of desnoods nog even vragen?
Als je de oorspronkelijke post in het topic naleest dan zie je dat ik op geen enkel moment heb beweerd dat de man van TO die ‘2xnee’ als een ja had mogen interpreteren. Ik gaf alleen aan hóe het wellicht kon gebeuren.

Ik merk dat dát heel moeilijk te volgen is op een forum. Men kijkt alleen naar het resultaat maar wil niet weten hoe het zover heeft kunnen komen.
yette schreef:
22-05-2021 16:59

Als een man vraagt of je melk in je koffie wilt, en je zegt nee, dan krijg je geen melk.

Of je daarna gaat uitleggen waarom je misschien toch melk had willen hebben. Of waarom het voor mannen moeilijk is om 'nee' te begrijpen. Omdat je 'nee dank je' zegt maar er wel bij glimlachte ofzo.
Tjezus, wat vals
Ik ben er gelukkig nog nooit één tegen gekomen, maar het schokt me wel om te lezen dat mannen willoze slachtoffers van hun lust zijn als zij denken dat er seks in het verschiet zou kunnen liggen. Zodanig dat “nee” zeggen bij lange na niet voldoende is, laat staan subtielere signalen. Die arme mannen weten niet beter.

Wat heb je dan een bijzonder lage pet op van jezelf en je seksegenoten en hun mentale ontwikkeling, als dat je referentiekader is.
kadanz schreef:
22-05-2021 17:02
Als je de oorspronkelijke post in het topic naleest dan zie je dat ik op geen enkel moment heb beweerd dat de man van TO die ‘2xnee’ als een ja had mogen interpreteren. Ik gaf alleen aan hóe het wellicht kon gebeuren.

Ik merk dat dát heel moeilijk te volgen is op een forum. Men kijkt alleen naar het resultaat maar wil niet weten hoe het zover heeft kunnen komen.
Sorry hoor, maar nu kan ik je helemaal niet meer volgen. Daarnet zei je nog dat de situatie van TO in het andere topic leek op dat idiote Viva-verhaaltje? Daar hadden we het over.
VANTA schreef:
22-05-2021 16:56
Vraag je als man af wanneer een ander jou anaal mag penetreren. Is dat alleen na een duidelijke 'ja', of mag de ander je ook overhalen je vastpakt en hem bij je erin steekt?

Ik zei altijd dat ik me niet voor kon stellen dat me dat zou gebeuren als ik vast zou komen te zitten op plekken waar dat gebeurt, nu wel. Ze wikkelen je in een deken met alleen je billen open. Seks waar niet alle betrokkenen achter staan omdat ze het graag willen is sowieso iets wat je nooit moet doen. Ook niet als je betaalt vind ik.
yette schreef:
22-05-2021 16:59

Het taalbegrip van mannen is prima.

(Maar misschien gaat het mis als je een man tegen komt die zó dringend zijn melk kwijt moet dat hij besluit doofheid voor te wenden?)

Mooi en grappig verwoord! Waar ook.
kadanz schreef:
22-05-2021 17:02

Dat je in een algemeen topic wil praten over hoe mannen tot verkrachting komen, kan ik me voorstellen. Sterker nog, het is ook belangrijk om dat te begrijpen (als samenleving), omdat je alleen dan iets kunt bereiken. Alleen dan weet je wat er nodig is om het te voorkomen. En dan bedoel ik niet wat vrouwen anders moeten doen, maar hoe je tot die mannenbreinen kunt doordringen als maatschappij. Dan heeft alleen maar roepen "het moet stoppen" en "wat een eikels" geen zin, daarmee kom je er niet.

Maar je gaat gewoon die discussie NIET voeren in een topic van een slachtoffer. Ook niet als ze zich afvraagt hoe haar man tot zo iets heeft kunnen komen. Want dat is wat ze deed, zichzelf de vraag stellen waarom háár man dat deed, niet waarom mannen in zijn algemeen dat doen. En daar heb jij geen antwoord op, want je kent die man niet. Dus dan kun je je theorietjes daarop loslaten, maar dat is op die plek gewoon ongepast. Meerdere mensen wijzen je daarop, TO geeft aan pas terug te komen als de discussie luwt, maar nee, jij hebt gelijk. Want jij kunt ons iets leren!

Context, het maakt echt uit.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 22-05-2021 17:09
3.57% gewijzigd
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven