Nee is nee

22-05-2021 15:07 958 berichten
In een ander topic ontstond een discussie over de voetangels en klemmen van het ‘nee is nee’ in een seksuele relatie. Kun je dat als man verkeerd begrijpen, mag je vrouw overhalen, enzovoort.

In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.

Dus graag hier verder.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
22-05-2021 15:40
De enige omstandigheden die ik kan bedenken is als je dat samen vooraf spreekt.
Inderdaad. Als het onderdeel is van een spel oid. En vooral van te voren afgesproken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
xynix schreef:
22-05-2021 15:29
Ik heb hier wel eens eerder met een man op dit forum een discussie over gevoerd. Over wat hij zijn puberzonen moest leren. Mijn richtlijn: als je de volgende dag haar niet recht in de ogen kan kijken*, dan kun je ervan uitgaan dat je fout zat.

* als je dat normaal wel kunt. Ik weet niet hoe het moet als je in het autistische spectrum zit.
Zat mannen die ver over de schreef gaan en een vrouw daarna nog aan kunnen kijken.
kadanz schreef:
22-05-2021 15:39
Ik vind het heel jammer dat dit weer geframed wordt alsof ook maar iemand in dat topic zou betwisten dat nee=nee.
Nou, dan wil ik het wel even breder trekken.

In dat topic zijn er zeker 5 of 6 vrouwen geweest die jou vriendelijk verzocht hebben de discussie elders te voeren. Ze hebben dat allemaal onderbouwd gedaan, met verschillende argumenten, onder andere de kwetsbaarheid van iemand die dit net meegemaakt heeft, het verschil tussen een persoonlijke en een algemene discussie, enzovoort.

Jij weigerde naar die 5 of 6 keer ‘nee’ te luisteren, want je vond je eigen mening belangrijker.

Als je je eigen mening al zoveel belangrijker vindt dan de gevoelens van een vrouw, hoe kan ik er dan vanuitgaan dat jij je eigen genot niet het allerbelangrijkste op de wereld vindt?
Als man snap ik de hele discussie niet eens, want er kan gewoon geen twijfel over bestaan. Als mijn vrouw geen zin heeft na een toenaderingspoging, dan hou ik op. Ook als uit andere signalen blijkt dat ze geen zin heeft (wegdraaien of iets). Ik wíl dan geeneens seks, want je moet het beiden willen en iemand dus ook jou op dat moment.

Dan denk ik "dan toch niet" en draai ik me weer om. Ik begrijp ook vrouwen niet die hun man "hun ding" laten doen terwijl ze zelf niet willen. Als man wil je het dan toch zelf ook niet meer, iedereen wil toch begeerd worden?
GreenLadyFern schreef:
22-05-2021 15:41
Dank je :hug:

Ik weet het wel.
Maar ik voel dat niet altijd zo. Dat blijft gewoon ontzettend moeilijk.

En het stomme is, bij een ander zou ik daar nooit aan twijfelen, maar gevoel reageert niet altijd op ratio.
Het is niet stom, echt niet.
Dat je het nu soms wel kunt voelen, is winst.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Triest dat je als man genoegen neemt met ‘geen nee meer horen’ en dat je dan nog seksueel opgewonden blijft als de ander lauwtjes reageert of is gestopt met nee zeggen. Ik snap die mannen niet. Dan heb je toch geen zin meer, als de ander niet evenveel geniet! Iemand die bevriest is toch geen leuke sekspartner. Neem dan een pop of doe wat je dan ook deed toen je vrijgezel was. Een relatie is geen garantie voor seks.
Greenfernlady :hug: het is niet jouw schuld.
Ach GreenLadyFern toch. :hug:

Ik kende iemand die iets vergelijkbaar heeft meegemaakt en toen nog meemaakte. Gewoon geen woorden voor.
Life is short. Eat dessert first.
Dwaler schreef:
22-05-2021 15:43
Zat mannen die ver over de schreef gaan en een vrouw daarna nog aan kunnen kijken.

Dit dacht ik dus ook.
Zoetelande schreef:
22-05-2021 15:45
Ik begrijp ook vrouwen niet die hun man "hun ding" laten doen terwijl ze zelf niet willen.
Toch ben ik regelmatig vrouwen tegengekomen die dat wel deden, omdat die het toch zagen als een soort 'recht' van de man, of dat gewoon zagen als 'dit is seks'; geen andere manier kennen dan dat de man seks wil, wat penetreren en klaar.

Ook op een andere manier; een vrouw die hem 'zijn gang liet gaan', ook al had ze geen zin, omdat hij van haar niet mocht(!) masturberen.
Bedankt allemaal :hug:
xynix schreef:
22-05-2021 15:44

In dat topic zijn er zeker 5 of 6 vrouwen geweest die jou vriendelijk verzocht hebben de discussie elders te voeren. Ze hebben dat allemaal onderbouwd gedaan, met verschillende argumenten, onder andere de kwetsbaarheid van iemand die dit net meegemaakt heeft, het verschil tussen een persoonlijke en een algemene discussie, enzovoort.

Jij weigerde naar die 5 of 6 keer ‘nee’ te luisteren, want je vond je eigen mening belangrijker.

Als je je eigen mening al zoveel belangrijker vindt dan de gevoelens van een vrouw, hoe kan ik er dan vanuitgaan dat jij je eigen genot niet het allerbelangrijkste op de wereld vindt?

Het wil maar niet doordringen bij hem, maar ik ben wel blij dat je nog een poging doet hem een spiegel voor te houden.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
GLF, goed dat je hier komt. Ik hoop dat het jou gaat helpen. :hug:

En xynix, bedankt voor het openen van dit topic. Ik hoop dat Kadanz zijn ego hier laat landen. En dat niemand hem quote want ik heb hem geblokkeerd maar quotes komen alsnog door.
Mermedina schreef:
22-05-2021 15:51

Ik hoop dat Kadanz zijn ego hier laat landen. En dat niemand hem quote want ik heb hem geblokkeerd maar quotes komen alsnog door.

Ik heb hetzelfde probleem.
*hestia* wijzigde dit bericht op 22-05-2021 15:54
12.01% gewijzigd
GreenLadyFern schreef:
22-05-2021 15:49
Toch ben ik regelmatig vrouwen tegengekomen die dat wel deden, omdat die het toch zagen als een soort 'recht' van de man, of dat gewoon zagen als 'dit is seks'; geen andere manier kennen dan dat de man seks wil, wat penetreren en klaar.

Ook op een andere manier; een vrouw die hem 'zijn gang liet gaan', ook al had ze geen zin, omdat hij van haar niet mocht(!) masturberen.
Als vrouw moet je gewoon niet zeuren. Dat lijkt de boodschap. Er kan wat mij betreft niet genoeg gezeurd worden. Er moet zelfs gegild worden want seks tegen je zin in beschadigt je op zoveel niveaus. Niks om lichtzinnig over te doen.

En jouw verhaal vind ik echt heftig en ik hoop dat je die last terug kan geven aan wie het toebehoort.
GLF een :redrose: voor jou.
Mermedina schreef:
22-05-2021 15:47
Triest dat je als man genoegen neemt met ‘geen nee meer horen’ en dat je dan nog seksueel opgewonden blijft als de ander lauwtjes reageert of is gestopt met nee zeggen. Ik snap die mannen niet. Dan heb je toch geen zin meer, als de ander niet evenveel geniet! Iemand die bevriest is toch geen leuke sekspartner. Neem dan een pop of doe wat je dan ook deed toen je vrijgezel was. Een relatie is geen garantie voor seks.
Ik lees hier op het forum vaak zat dat vrouwen tegen elkaar zeggen dat seks in een relatie belangrijk is en dat je zin moet maken als je geen zin hebt. Blijkbaar is het niet zo vreemd om seks te hebben zonder er zin in te hebben.
Dwaler schreef:
22-05-2021 15:56
Ik lees hier op het forum vaak zat dat vrouwen tegen elkaar zeggen dat seks in een relatie belangrijk is en dat je zin moet maken als je geen zin hebt. Blijkbaar is het niet zo vreemd om seks te hebben zonder er zin in te hebben.
Seks is ook belangrijk vind ik.
xynix schreef:
22-05-2021 15:44

Gek genoeg is er wel plek om zo’n kwetsbaar persoon aan te wrijven dat er iets vreselijks gebeurd is, nog vreselijker dan ze het zelf omschrijft.
Is dat evenwichtig? Is dat gewenst?

Dat is voor mij de enige reden om te reageren in zo’n topic.
kadanz schreef:
22-05-2021 15:58
Gek genoeg is er wel plek om zo’n kwetsbaar persoon aan te wrijven dat er iets vreselijks gebeurd is, nog vreselijker dan ze het zelf omschrijft.

Zoals wat?
chienandalou wijzigde dit bericht op 22-05-2021 16:00
1.05% gewijzigd
Wanna grow up to be
Be a debaser
Midnight-Blue schreef:
Typisch, dat dat de zin is die jij uit mijn reactie haalt.
kadanz schreef:

Dat tegengeluid was er al, jij gaat nog een stapje verder
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Mermedina schreef:
22-05-2021 15:51
GLF, goed dat je hier komt. Ik hoop dat het jou gaat helpen. :hug:
Dankje :)
Ik hoop vooral dat ik met mijn ervaring anderen kan helpen, eigenlijk. Wie weet wordt ik ooit nog eens een officiele ervaringsdeskundige, als ik zelf stabiel genoeg ben.
Midnight-Blue schreef:
Met zin maken is ook niets mis als die wens vanuit jezelf komt.
kadanz schreef:

Nou, gelukkig dan maar, dat jij er bent om haar te beschermen. Tjonge jonge, wat een ego.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven