Nee is nee

zaterdag 22 mei 2021 om 15:07
In een ander topic ontstond een discussie over de voetangels en klemmen van het ‘nee is nee’ in een seksuele relatie. Kun je dat als man verkeerd begrijpen, mag je vrouw overhalen, enzovoort.
In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.
Dus graag hier verder.
In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.
Dus graag hier verder.

zondag 23 mei 2021 om 20:54
Oh, nu is ze ineens volwassen en niet meer kwetsbaar? Je wast je handen wel heel snel.Lady*Voldemort schreef: ↑23-05-2021 20:51Nou dat dus.
Dat mens is ruim volwassen, ze zal gerust wel weten wat ze doet.

zondag 23 mei 2021 om 20:55
Wat Kadanz doet is onderhuids potentieel gevaarlijk. Twijfel zaaien, bagatelliseren, allemaal gevaarlijk. Dit soort reacties en mensen weerhouden nog steeds heel veel vrouwen van aangifte doen. Het resulteert in het kleiner maken wat er gebeurd is, de schuld bij zichzelf zoeken, want ach...het was altijd zo’n fijne man in de relatie dus er moet iets geweest zijn waardoor hij dit gedaan heeft. In dit geval zijn er geen grijstinten. TO zei nee, twee keer en hij ging door. Hoe TO het wil benoemen is aan haar, maar de ‘waarom’ discussie aangaan is schadelijk. Zeker als de TO aangeeft zich bijna genoodzaakt voelen meer info te delen (lees: zichzelf te verdedigen).
anoniem_402793 wijzigde dit bericht op 23-05-2021 21:10
1.76% gewijzigd

zondag 23 mei 2021 om 20:56
Neem dat asjeblieft terug. Ik kan jullie gehak prima aan maar verspreid geen leugens.Steenbokje79 schreef: ↑23-05-2021 20:55Wat Kadanz doet is onderhuids potentieel gevaarlijk. Twijfel zaaien, bagatelliseren, insinueren dat het aan haar ligt, allemaal gevaarlijk.

zondag 23 mei 2021 om 20:59

zondag 23 mei 2021 om 21:03
Diep triest dit.Lady*Voldemort schreef: ↑23-05-2021 20:59Ja hoor, dat heb je wel gedaan. Je hebt meerdere malen heel duidelijk geïnsinueerd dat het aan haar gebrekkige communicatie lag dat het zo ver kwam.
En nu hou ik echt op.
Dames, ik vind het prima dat jullie het hartgrondig niet met me eens zijn, doe dit nou asjeblieft niet. Je weet dat het niet waar is wat je hier schrijft. Iedereen die de discussie met open ogen gevolgd heeft weet dat ik dat nooit geschreven heb. Maar als je dit zo laat staan gaat het weer een eigen leven leiden. Ik vraag je heel netjes en oprecht, doe dat niet.
zondag 23 mei 2021 om 21:03
Volgens mij mogen mensen in dit land nog steeds zelf bepalen welke vragen er gesteld worden. Wat schadelijk of gevaarlijk is, is voor iedereen verschillend.Steenbokje79 schreef: ↑23-05-2021 20:55Wat Kadanz doet is onderhuids potentieel gevaarlijk. Twijfel zaaien, bagatelliseren, insinueren dat het aan haar ligt, allemaal gevaarlijk. Dit soort reacties en mensen weerhouden nog steeds heel veel vrouwen van aangifte doen. Het resulteert in het kleiner maken wat er gebeurd is, de schuld bij zichzelf zoeken, want ach...het was altijd zo’n fijne man in de relatie dus er moet iets geweest zijn waardoor hij dit gedaan heeft. In dit geval zijn er geen grijstinten. TO zei nee, twee keer en hij ging door. Hoe TO het wil benoemen is aan haar, maar de ‘waarom’ discussie aangaan is schadelijk. Zeker als de TO aangeeft zich bijna genoodzaakt voelen meer info te delen (lees: zichzelf te verdedigen).
Als bepaalde mensen op dit forum willen bepalen wat er wel en niet mag worden gezegd, heeft dit topic geen zin. Nee is Nee. klaar , slotje erop.

zondag 23 mei 2021 om 21:04
Als iedereen jou zo verkeerd begrijpt is het mss handiger om begrijpelijker te communicerenkadanz schreef: ↑23-05-2021 21:03Diep triest dit.
Dames, ik vind het prima dat jullie het hartgrondig niet met me eens zijn, doe dit nou asjeblieft niet. Je weet dat het niet waar is wat je hier schrijft. Iedereen die de discussie met open ogen gevolgd heeft weet dat ik dat nooit geschreven heb. Maar als je dit zo laat staan gaat het weer een eigen leven leiden. Ik vraag je heel netjes en oprecht, doe dat niet.

zondag 23 mei 2021 om 21:04
Chienandalou schreef: ↑23-05-2021 21:01Toch wel knap dat een topic om te discussiëren over grenzen van vrouwen ineens draait om een drammende man die zich niet begrepen voelt.
Vrouwen kennen geen grenzen met hun gehak natuurlijk

zondag 23 mei 2021 om 21:05
Ik zou hem niet zonder meer verlaten als het eenmalig is maar veel hangt af van zijn reactie. Als het onder invloed van alcohol is dan lijkt het me bijvoorbeeld normaal dat hij zelf bedenkt dat alcohol geen optie meer is voor een heel lange tijd. Verder veel praten en terug vertrouwen opbouwen.

zondag 23 mei 2021 om 21:06

zondag 23 mei 2021 om 21:10
Prima. Ik wil best geloven dat jij het niet zo ziet en niet zo bedoeld hebt. Maar dan zou ik jou eens willen vragen ook te reflecteren op hoe je dingen opschrijft, zeker omdat veel mensen er over vallen. Op reflecteren heb ik je nog niet kunnen betrappen, want je blijft het alleen maar opnieuw uitleggen.

zondag 23 mei 2021 om 21:10
Chienandalou schreef: ↑23-05-2021 21:01Toch wel knap dat een topic om te discussiëren over grenzen van vrouwen ineens draait om een drammende man die zich niet begrepen voelt.
Mijns inziens draait het vooral om een aantal vrouwen die niet willen horen wat de man in kwestie heeft te zeggen. It takes two to tango. Bloedirritant dat er een aantal forummers maar wat graag willen laten zien wat Kadanz allemaal slecht en fout en gevaarlijk doet (wat ik nog steeds niet zie), maar hém vervolgens ook nog de schuld geven van dat er op hem wordt gereageerd.
Ik vind het juist drammerig dat er niet fatsoenlijk op zijn posts in gegaan kan worden. Ik zie het verschil niet tussen een TO adviseren "de knip op de deur te doen" of TO adviseren "dit niet op een forum, maar met een professional te bespreken". Maar op die eerste wordt pinnig gereageerd met dat hij dat niet mag bepalen. Beiden zijn suggesties, beiden zijn goedbedoeld, beiden hebben side effects.
anoniem_66f1068fbefb8 wijzigde dit bericht op 23-05-2021 21:22
Reden: nuancering ipv groepsdenken
Reden: nuancering ipv groepsdenken
1.06% gewijzigd

zondag 23 mei 2021 om 21:11
Ik ben geen vrouw, maar dit kan een man in een homoseksuele relatie ook gebeuren, het zou voor mij nooit meer goed komen. Als dat in iemand zijn karakter zit dat zijn eigen lust voorgaat op mijn lichamelijke integriteit is het over. Het vertrouwen zou weg zijn.

zondag 23 mei 2021 om 21:12
Als hij je onder invloed van alcohol neersteekt, zou je dan ook blijven?Mumper schreef: ↑23-05-2021 21:05Ik zou hem niet zonder meer verlaten als het eenmalig is maar veel hangt af van zijn reactie. Als het onder invloed van alcohol is dan lijkt het me bijvoorbeeld normaal dat hij zelf bedenkt dat alcohol geen optie meer is voor een heel lange tijd. Verder veel praten en terug vertrouwen opbouwen.
zondag 23 mei 2021 om 21:13
Ik zou verwachten dat hij zou erkennen dat hij een hele grote fout heeft gemaakt. En met mijn eigen ervaring en achtergrond denk ik niet dat die relatie nog goed komt. Dan komt er wss te veel trauma naar boven. En bang zijn voor je eigen partner is verschrikkelijk.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

zondag 23 mei 2021 om 21:13
Dat is het hem nou juist bij verkrachting, het is er maar 2 die tangoot.katkaatje schreef: ↑23-05-2021 21:10Mijns inziens draait het vooral om vrouwen die niet willen horen wat de man in kwestie heeft te zeggen. It takes two to tango. Bloedirritant dat er zoveel forummers maar wat graag willen laten zien wat Kadanz allemaal slecht en fout en gevaarlijk doet (wat ik nog steeds niet zie), maar hém vervolgens ook nog de schuld geven van dat er op hem wordt gereageerd.
Ik vind het juist drammerig dat er niet fatsoenlijk op zijn posts in gegaan kan worden. Ik zie het verschil niet tussen een TO adviseren "de knip op de deur te doen" of TO adviseren "dit niet op een forum, maar met een professional te bespreken". Maar op die eerste wordt pinnig gereageerd met dat hij dat niet mag bepalen. Beiden zijn suggesties, beiden zijn goedbedoeld, beiden hebben side effects.

zondag 23 mei 2021 om 21:16
Ik vind dat een goede vraag. Ik denk dat verkrachting je relatie onherroepelijk beschadigt, hoeveel therapie en AA je ook volgt. Maar er zijn altijd omstandigheden waaronder uit elkaar onwenselijker is dan een beschadigde relatie voortzetten. Dus of het goed komt hangt af van je definitie van ‘goed‘; of dat een onbeschadigde relatie is of bij elkaar blijven.

zondag 23 mei 2021 om 21:17
Chienandalou schreef: ↑23-05-2021 21:13Ik zou verwachten dat hij zou erkennen dat hij een hele grote fout heeft gemaakt. En met mijn eigen ervaring en achtergrond denk ik niet dat die relatie nog goed komt. Dan komt er wss te veel trauma naar boven. En bang zijn voor je eigen partner is verschrikkelijk.
In jouw geval zou het natuurlijk helemaal schandalig zijn van je partner als hij je achtergrond kent. Dat zou genoeg reden moeten zijn om die man dan niet meer serieus te nemen als geliefde.