Nee is nee

22-05-2021 15:07 958 berichten
In een ander topic ontstond een discussie over de voetangels en klemmen van het ‘nee is nee’ in een seksuele relatie. Kun je dat als man verkeerd begrijpen, mag je vrouw overhalen, enzovoort.

In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.

Dus graag hier verder.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
23-05-2021 19:46
Ja te weinig mensen sturen eigenlijk nog een kaartje tegenwoordig, net even persoonlijker.

.....
Wat erg.

Ik heb mijn moeder pas een jaar later ingelicht omdat ik al dacht dat ze er niet zo handig mee om zou gaan. Toen ik het haar vertelde was ze heel lief. Maar de dagen erna kreeg ik ineens telefoontjes van allerlei familieleden en kennissen en zelfs onbekenden. Zij had eenzijdig besloten om het halve dorp daaro in te lichten. Daar was ik zacht gezegd niet zo blij mee.
Na de veroordeling (want dat duurt wel een poosje) besloot zij dat ik er maar klaar mee moest zijn.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Oh ze had mijn vader ook ingelicht en hij is de enige die er met geen woord over heeft gerept. En dat is ook raar.
Wanna grow up to be
Be a debaser
..
anoniem_670295c5b7b2b wijzigde dit bericht op 30-05-2021 17:57
98.14% gewijzigd
rosanna08 schreef:
23-05-2021 19:56
oh gaat het nou daarom? Vertel eens, hoe ga jij met zo'n topic om zodat het goed is voor een TO? En hoe heb je bepaald wat nou het beste is voor TO?
Een heleboel mensen hebben aangegeven dat het goed is voor haar om de tijd te nemen voor zichzelf en dat het goed zou zijn om haar psycholoog te contacten. Er zijn maar heel weinig mensen die hebben gezegd dat ze hem gelijk de deur uit moet zetten.
Ondertussen ontspoort het een beetje bij TO thuis en in het topic. Als je dat zo leest, denk je dan echt dat dit nog op een forum thuis hoort?
Godver wat kunnen mensen de plank misslaan en wat erg van je vader Chien.
anoniem_399690 wijzigde dit bericht op 23-05-2021 21:50
46.91% gewijzigd
kadanz schreef:
23-05-2021 20:03
Ondertussen ontspoort het een beetje bij TO thuis en in het topic. Als je dat zo leest, denk je dan echt dat dit nog op een forum thuis hoort?
Over wat er gebeurt bij TO kan ik me best voorstellen dat zij dit op een anoniem forum wil delen. Dat het topic zelf aan het ontsporen is en er mensen wel vreemd reageren, vooral op elkaar ben ik met je eens.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Mumper schreef:
23-05-2021 19:11
Deze ervaring deel ik wel, al had ik mijn verhaal niet op een forum gezet ......
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik vond dat ik na een mishandeling en poging tot verkrachting wel kon gaan uiteten en kwam daar bont en blauw aan.
Ik was woest op al die mensen die zo medelijdend naar me keken, degene met wie ik ging eten (man) en een wildvreemde vrouw hebben me nog thuis gebracht en de rommel van de vechtpartij opgeruimd.
Ik vond dat toen enorm bemoeizuchtig en vernederend (hetgeen was gebeurd niet, ik had namelijk het idee dat ik had 'gewonnen'). Achteraf ben ik heel blij geweest omdat hun reactie gezond was en die van mij niet echt.
Ik vind wel dat jouw verhaal anders is omdat er een actie (aangifte)van je werd verwacht, was dat het issue of de benaming?
Gatver Mumper. Ik ben erg van het beestje bij de naam noemen maar om iemand dan maar meteen verantwoordelijk te stellen voor de veiligheid van alle andere vrouwen in de wereld... bahbah.

En wat het delen op een forum betreft: toen mijn dochter bleek te zijn misbruikt door mijn schoonvader heb ik dat in eerste instantie juist op een anoniem forum gedeeld. Natuurlijk kwamen er achterlijke reacties maar die kon ik er zelf wel uit filteren, en ik had niet meteen zin in schreeuw- en jankpartijen van bekenden. Ik had al genoeg aan mijn dochter en mezelf om dat er ook nog eens bij te hebben.
Heftig surebaby.
anoniem_399690 wijzigde dit bericht op 23-05-2021 21:50
92.16% gewijzigd
Mumper, wat rot.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
kadanz schreef:
23-05-2021 20:03
ik denk dat het heel fijn zou zijn als TO mensen in haar omgeving zou hebben waar ze zich veilig genoeg bij voelt om haar verhaal te doen. Maar die ziet zij niet of de stap is voor haar nog te groot. En jij of ik of wie dan ook bepaalt niet voor haar of dit hier thuishoort. Dat is aan haar.
En mijn bijdrage is om aan TO te laten weten dat ze recht heeft op welk gevoel dan ook en mag doen wat voor haar goed voelt. En om af en toe even een virtuele knuffel te geven.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lady*Voldemort schreef:
23-05-2021 20:11
ik had niet meteen zin in schreeuw- en jankpartijen van bekenden.
Dit dus.
Chienandalou schreef:
23-05-2021 20:06
Over wat er gebeurt bij TO kan ik me best voorstellen dat zij dit op een anoniem forum wil delen. Dat het topic zelf aan het ontsporen is en er mensen wel vreemd reageren, vooral op elkaar ben ik met je eens.
Ik heb het ook over haar situatie thuis vandaag. Deur wel op de knip, deur niet op de knip, man wel of niet buitensluiten. Een forum is niet geschikt voor deze shit en de aanloop er naar toe.
kadanz schreef:
23-05-2021 20:18
Ik heb het ook over haar situatie thuis vandaag. Deur wel op de knip, deur niet op de knip, man wel of niet buitensluiten. Een forum is niet geschikt voor deze shit en de aanloop er naar toe.
En dat bepaal jij?
Lady*Voldemort schreef:
23-05-2021 20:24
En dat bepaal jij?
Jeetje, is dit een kleuterklas? Dat vind ik.
kadanz schreef:
Oh, nu is het opeens ongeschikt voor een forum nadat jij je plasje tot vervelens toe hebt gedaan over het onderwerp. 😅 Je bent me der éen hoor
kadanz schreef:
Vanwaar die ommezwaai?
Tot gister vond je juist dat er nuancering en grijstinten en whatever moesten worden aangebracht in de ‘discussie’.
Wanna grow up to be
Be a debaser
GenieInABottle schreef:
22-05-2021 21:06

Jouw reacties doen me sterk aan dit type man denken. Ik lees vooral excuses voor het eigen onbeschofte, pijnlijke en drammerige gedrag in een topic waarin een slachtoffer haar gedachten en emoties probeert te ordenen zodat ze meer helder krijgt welke opties ze heeft en wat ze gaat doen. En, zoals eerder door TO van hier is aangehaald, je ook geen nee wil horen. Je gaat gewoon door terwijl je weet dat je een TO wegjaagt.

En als je daarop aangesproken wordt, dan ben je plots het slachtoffer.

Naar, heel naar.

Eens. Als we nu allen dit heerschap op negeer zetten hoeven we zijn ongepaste commentaar ook niet meer in de quotes te lezen. Geen aandacht meer geven. Hij gaat het toch nooit leren.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
kadanz schreef:
23-05-2021 20:29
Jeetje, is dit een kleuterklas? Dat vind ik.
Grappig.

Gisteren vond je het forum en dat topic nog prima plekken om je bagatelliserende onzin en je gejank over zielige onbegrijpende mannen in het rond te strooien. Wat is er sedertdien veranderd in de situatie dat je ineens zo integer bent geworden?
Chienandalou schreef:
23-05-2021 20:33
Vanwaar die ommezwaai?
Tot gister vond je juist dat er nuancering en grijstinten en whatever moesten worden aangebracht in de ‘discussie’.
Keep that ball in your own court.
kadanz schreef:
23-05-2021 20:45
Keep that ball in your own court.
Ik vind het wel ‘grappig’ (not) dat je hier zo druk bezig bent met je eigen gelijk en dat je niet begrepen wordt enzo, maar dat je amper ingaat op de persoonlijke verhalen die hier de laatste pagina’s verteld worden.
Wanna grow up to be
Be a debaser
GenieInABottle schreef:
23-05-2021 06:19

Door mensen als jij durven nog steeds heel veel slachtoffers geen aangifte te doen of hulp te zoeken.

Deze is ook raak.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Ik vind het goed dat er een tweede topic is geopend zodat TO hier niet mee geconfronteerd hoeft te worden. Maar waarom niet gewoon aan haar laten wat ze wel en niet wil delen en wanneer ze daar wil schrijven?
Mumper schreef:
23-05-2021 20:49
Ik vind het goed dat er een tweede topic is geopend zodat TO hier niet mee geconfronteerd hoeft te worden. Maar waarom niet gewoon aan haar laten wat ze wel en niet wil delen en wanneer ze daar wil schrijven?
Nou dat dus.

Dat mens is ruim volwassen, ze zal gerust wel weten wat ze doet.
Chienandalou schreef:
23-05-2021 20:47
Ik vind het wel ‘grappig’ (not) dat je hier zo druk bezig bent met je eigen gelijk en dat je niet begrepen wordt enzo, maar dat je amper ingaat op de persoonlijke verhalen die hier de laatste pagina’s verteld worden.
Dit is een discussietopic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven