Nee is nee

zaterdag 22 mei 2021 om 15:07
In een ander topic ontstond een discussie over de voetangels en klemmen van het ‘nee is nee’ in een seksuele relatie. Kun je dat als man verkeerd begrijpen, mag je vrouw overhalen, enzovoort.
In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.
Dus graag hier verder.
In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.
Dus graag hier verder.

zondag 23 mei 2021 om 21:18
Probeer je me nu te overtuigen dat mijn antwoord op de vraag van Phineas incorrect is? Ik zou niet zonder meer weggaan als de ander ten volle beseft wat hij heeft gedaan en daar zelf enorm van geschrokken is en bereid is me tijd te gunnen.

zondag 23 mei 2021 om 21:19
Ik vind dat heel aardig van je steenbokje en ik ben altijd bereid om naar mezelf te kijken, maar dit gaat gewoon veel te ver. Jij weet net zo goed als iedereen dat ik die zaken niet geschreven en ook niet geïnsinueerd heb.Steenbokje79 schreef: ↑23-05-2021 21:10Prima. Ik wil best geloven dat jij het niet zo ziet en niet zo bedoeld hebt. Maar dan zou ik jou eens willen vragen ook te reflecteren op hoe je dingen opschrijft, zeker omdat veel mensen er over vallen. Op reflecteren heb ik je nog niet kunnen betrappen, want je blijft het alleen maar opnieuw uitleggen.
zondag 23 mei 2021 om 21:20
zou je willen stoppen om iedereen hier als groep te zien? Ik heb mijn eigen mening en ik doe niet aan groepjes.katkaatje schreef: ↑23-05-2021 21:10Mijns inziens draait het vooral om vrouwen die niet willen horen wat de man in kwestie heeft te zeggen. It takes two to tango. Bloedirritant dat er zoveel forummers maar wat graag willen laten zien wat Kadanz allemaal slecht en fout en gevaarlijk doet (wat ik nog steeds niet zie), maar hém vervolgens ook nog de schuld geven van dat er op hem wordt gereageerd.
Ik vind het juist drammerig dat er niet fatsoenlijk op zijn posts in gegaan kan worden. Ik zie het verschil niet tussen een TO adviseren "de knip op de deur te doen" of TO adviseren "dit niet op een forum, maar met een professional te bespreken". Maar op die eerste wordt pinnig gereageerd met dat hij dat niet mag bepalen. Beiden zijn suggesties, beiden zijn goedbedoeld, beiden hebben side effects.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

zondag 23 mei 2021 om 21:20
Nee, ik vraag me af of je bij ernstig fysiek letsel een andere beslissing zou nemen. En wat dan dat verschil zou maken.

zondag 23 mei 2021 om 21:25
Geldt dat voor alles of alleen bij verkrachting?

zondag 23 mei 2021 om 21:26
Ah okay. Ik vind het erg lastig en speculatief merk ik om die verschillende dingen tegen elkaar af te wegen. Een eenmalige klap misschien wel, mijn benen breken niet, ik weet niet of dit gedachte-experiment echt helpt.

zondag 23 mei 2021 om 21:28
Eigenlijk meer omdat ik vind dat verkrachting vaak toch als ‘minder erg’ geclassificeerd wordt. Ik vraag me af of het echt minder erg is of dat het aangeleerd is.
Ik zou persoonlijk liever 2 gebroken benen krijgen dan verkracht worden. Minder invasief.

zondag 23 mei 2021 om 21:29
Ik denk ook dat het best moeilijk is om stante pede weg te gaan. Ik ben zelf verkracht door een vreemde dus van die persoon houd je niet. Die kun je dan sneller in de categorie ‘haat’ oid schuiven. Maar het houden van je man is niet in 1x weg na zoiets kan ik me voorstellen. Alleen de man van wie houdt en die van jou houdt en bij wie je je eigenlijk altijd veilig zou moeten voelen, heeft je dan echt een van de ergst denkbare dingen aangedaan. Ik kan me niet voorstellen in wat voor wervelwind van tegenstrijdige emoties je dan terecht komt.

zondag 23 mei 2021 om 21:30
Dat lijkt me toch een dingetje met eigenwaarde als je vindt dat er gradaties zijn en dat je je afvraagt wat je wel en niet zou accepteren. Volgens mij zijn het allemaal dingen die een partner niet in zijn karakter zou moeten hebben.
zondag 23 mei 2021 om 21:32
Wil je het woord eigenwaarde hier buiten laten aub?In_Tenebris schreef: ↑23-05-2021 21:30Dat lijkt me toch een dingetje met eigenwaarde als je vindt dat er gradaties zijn en dat je je afvraagt wat je wel en niet zou accepteren. Volgens mij zijn het allemaal dingen die een partner niet in zijn karakter zou moeten hebben.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

zondag 23 mei 2021 om 21:33
Ik denk het ook dat dat minder erg geclassificeerd wordt omdat ook degene die het is overkomen verkrachting wel een zware benaming vindt voor iets wat haar partner gedaan heeft. Beter 2 gebroken benen, maar het zou allemaal het einde moeten zijn. Je weet nooit of iets weer gebeurt.

zondag 23 mei 2021 om 21:33
Precies. Ik denk ook niet dat er per se 1 'juiste' reactie op is.Steenbokje79 schreef: ↑23-05-2021 21:29Ik denk ook dat het best moeilijk is om stante pede weg te gaan. Ik ben zelf verkracht door een vreemde dus van die persoon houd je niet. Die kun je dan sneller in de categorie ‘haat’ oid schuiven. Maar het houden van je man is niet in 1x weg na zoiets kan ik me voorstellen. Alleen de man van wie houdt en die van jou houdt en bij wie je je eigenlijk altijd veilig zou moeten voelen, heeft je dan echt een van de ergst denkbare dingen aangedaan. Ik kan me niet voorstellen in wat voor wervelwind van tegenstrijdige emoties je dan terecht komt.

zondag 23 mei 2021 om 21:34
Ik denk dat jij een ander topic leest dan ik, de meeste reageerders waren meer dan bereid met Kadanz in discussie te gaan en dat is ook volop gebeurd. Ik vind nog steeds dat hij best nuttige dingen aanhaalt, maar ook vrij bizarre dingen schrijft waar terecht veel mensen over vallen. Ik heb jou trouwens ook niet meer zien reageren op de reacties die volgde op jouw post over bewuste mannen die onbekwaam zouden zijn, ik begreep het niet helemaal wat je daarmee bedoelde, maar denk dat daar nog wel een mooie discussie uit zou kunnen vloeienkatkaatje schreef: ↑23-05-2021 21:10Mijns inziens draait het vooral om een aantal vrouwen die niet willen horen wat de man in kwestie heeft te zeggen. It takes two to tango. Bloedirritant dat er een aantal forummers maar wat graag willen laten zien wat Kadanz allemaal slecht en fout en gevaarlijk doet (wat ik nog steeds niet zie), maar hém vervolgens ook nog de schuld geven van dat er op hem wordt gereageerd.
Ik vind het juist drammerig dat er niet fatsoenlijk op zijn posts in gegaan kan worden. Ik zie het verschil niet tussen een TO adviseren "de knip op de deur te doen" of TO adviseren "dit niet op een forum, maar met een professional te bespreken". Maar op die eerste wordt pinnig gereageerd met dat hij dat niet mag bepalen. Beiden zijn suggesties, beiden zijn goedbedoeld, beiden hebben side effects.

zondag 23 mei 2021 om 21:35
Sterker nog, ook het oordelen over of andere vrouwen al dan niet adequaat hierop reageren lijkt me heel kwalijk. Wie zijn wij om te bepalen wat TO moet doen.Steenbokje79 schreef: ↑23-05-2021 21:32Nee - en op zich vind ik dat niet onbegrijpelijk. Het is ook niet niks wat je opeens moet duiden en voor jezelf op een rij moet zetten. Ze heeft ook nog een baby van een paar maanden.

zondag 23 mei 2021 om 21:36
Dat wil ik best, was ook niet verkeerd bedoeld. Hoe noem je het dan als je overweegt om een relatie voort te zetten na ernstige gewelds of seksuele incidenten? Het is oprecht niet de bedoeling om de schuld te verleggen naar slachtoffers.

zondag 23 mei 2021 om 21:38
Eens. Het is het proces van TO. Zij moet eea duiden, bepalen hoe ze het wel benoemen en of en zo ja, hoe verder. Daar is geen goed of slecht in.
Ik ben persoonlijk wel sceptisch dat als iemand eenmaal die grens is overgegaan dat het nooit meer gebeurd. Maar goed - dat kan ook met mijn eigen verleden te maken hebben.
anoniem_402793 wijzigde dit bericht op 23-05-2021 21:41
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
6.29% gewijzigd

zondag 23 mei 2021 om 21:42
moentje_ schreef: ↑23-05-2021 21:34Ik denk dat jij een ander topic leest dan ik, de meeste reageerders waren meer dan bereid met Kadanz in discussie te gaan en dat is ook volop gebeurd. Ik vind nog steeds dat hij best nuttige dingen aanhaalt, maar ook vrij bizarre dingen schrijft waar terecht veel mensen over vallen. Ik heb jou trouwens ook niet meer zien reageren op de reacties die volgde op jouw post over bewuste mannen die onbekwaam zouden zijn, ik begreep het niet helemaal wat je daarmee bedoelde, maar denk dat daar nog wel een mooie discussie uit zou kunnen vloeien
Ik vond dat op die posts van mij vrij hard en belachelijk makend op werd gereageerd en om mezelf te beschermen ben ik daar dus niet verder meer op in gegaan. Ik heb geen zin om dezelfde behandeling als Kadanz te krijgen, want dat raakt me teveel. En ik wilde het even laten bezinken, ipv perse mijn gelijk halen. Was bang dat als ik gelijk zou reageren we in een welles-nietes-jij bent belachelijk-nee jij bent stom-discussie zouden komen, waarin ook ik mijn hakken te veel in het zand zou zetten. En toen terugkwam, was het gesprek al heel ergens anders over aan het gaan.