Nooit geen tijd....

04-08-2011 00:00 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend en ik zijn nu 6 jaar samen, waarvan de laatste 4 jaar samenwonend. ik heb twee oudere kids uit een vorig huwelijk die allebei hun eigen gang gaan.

Waar ik mee zit is dat ik eigenlijk niet goed weet wat ik met onze relatie aan moet.

Ik heb mijn vriend altijd vrij gelaten in alles wat hij deed ( hobby's, bezigheden enzovoorts)

Nu werkt mijn vriend heel veel , ook in het weekend en maakt veel overuren.

Het probleem is dat hij duidelijk in de veronderstelling is dat hij onmisbaar is en heeft zelfs voor de zomervakantie (zonder overleg met mij) maar 1 week vakantie aangevraagd, omdat hij denkt dat alles in de soep zal lopen als hij er niet is.

Hij is 2e man in het tuinbedrijf waar hij werkt en doet dit al bijna 30 jaar.

In zijn vrije tijd gaat mijn vriend graag sporten (prima!) en maakt uitstapjes met kennissen, maar heeft weinig tijd voor mij.

In dat op zicht ben ik écht niet veeleisend, wil hem ook zeker niet claimen, maar soms lijkt het erop dat hij denkt alleen op de wereld te zijn.

Als ik me verheug op "onze" vrije zondag is hij zó moe dat hij bij een dag met slecht weer vrijwel slapend op de bank door brengt, niet écht gezellig dus. (al begrijp ik het op zich wel dat hij vermoeid is na zo'n lange werkweek)

Als het mooi weer is, dan is hij nog wel te porren voor een heerlijke fietstocht, goed gesprek of een ander uitje (en daar teer ik dan voorlopig weer eventjes op)

Ik merk na 6 jaar dat de onvrede inmiddels parten begint te spelen. Ik heb zelf ook genoeg hobby's en bezigheden en mijn dagelijkse werk, dus daar richt ik me dan op als hij er niet is.

Ik ga niet op de bank zitten kniezen, maar ik voel wel dat we steeds meer uit elkaar dreigen te groeien.

Dit probleem heb ik al regelmatig aangekaart, maar hij ziet het niet en vindt dat ik er een groot probleem van maak. "Het gaat toch goed zo"

Het maakt me best wel kwaad, voel me niet bepaald serieus genomen.

De laatste weken betrap ik mezelf erop dat ik op dating sites zit te neuzen naar een vrouwelijk maatje (ik ben bi ) en tegelijkertijd voel ik me énorm schuldig.

Gelukkig nog geen stappen ondernomen op dat vlak, weet dat dat totáál verkeerd zou zijn en het zou ook niet fair zijn naar mijn vriend toe.

Ik weet niet zo goed wat ik met onze relatie aan moet, want ik hou nog wel van hem, maar heb heel af en toe ook weleens behoefte aan een béétje aandacht van hem.

Als hij me nodig heeft, dan ben ik er immers altijd wel voor hem.

Tips??
Volgens mij is het A of B ;

A. hij heeft écht niet door hoe hoog het jou zit en wat de eventuele consequenties zijn als hij je niet gelooft

B. het zal hem aan zijn reet roesten wat jij er van vindt.

Aan B. kun je heel weinig doen. Aan A wel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Misschien niet meer praten over wat je nodig hebt maar hem alleen melden dat je zondag (as) bijvoorbeeld samen gaat fietsen, wandelen, uit eten gaat, bungee jumpen of wat dan ook?

Zonder dat er een verwijt of gesprek aan vooraf gaat?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 augustus 2011 @ 00:07:

A. hij heeft écht niet door hoe hoog het jou zit en wat de eventuele consequenties zijn als hij je niet gelooft

Aan B. kun je heel weinig doen. Aan A wel.Ik denk inderdaad aan A, want hij is met zijn gedachtes meestal vrij ver weg en ergens anders om het werkelijk tot zich door te laten dringen.
Quote: In zijn vrije tijd gaat mijn vriend graag sporten (prima!) en maakt uitstapjes met kennissen, maar heeft weinig tijd voor mij.

Vindt hij de dingen die jij met hem wilt doen wel net zo leuk als de dingen die hij zonder jou doet?
het klinkt voor mij alsof jullie al uit elkaar zijn, maar gewoon nog bij elkaar in 1 huis wonen.
quote:Tine68 schreef op 04 augustus 2011 @ 00:11:

[...]

Ik denk inderdaad aan A, want hij is met zijn gedachtes meestal vrij ver weg en ergens anders om het werkelijk tot zich door te laten dringen.Eh...... dat ligt dan ook aan hoe jij de boodschap brengt, lijkt mij.
Met mooi weer maken we zeker ook wel uitstapjes hoor Enn, ben ik ook heel blij en enthousiast over, geniet er dan erg van, zelfs al gaan we met anderen op pad.

Het is alleen dat het nu bijna op elke zondag snert weer is en hij écht de deur niet uit wilt en dan vervolgens slapend de dag door brengt.
Ik wou dat ik nooit geen tijd had! Hulluk!
Internagelaktisch
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 augustus 2011 @ 00:12:

[...]

Eh...... dat ligt dan ook aan hoe jij de boodschap brengt, lijkt mij.Hahah, misschien met iets meer volume (megafoontje) en pit brengen dus, wie weet helpt et
quote:Tine68 schreef op 04 augustus 2011 @ 00:16:

Met mooi weer maken we zeker ook wel uitstapjes hoor Enn, ben ik ook heel blij en enthousiast over, geniet er dan erg van, zelfs al gaan we met anderen op pad.

Het is alleen dat het nu bijna op elke zondag snert weer is en hij écht de deur niet uit wilt en dan vervolgens slapend de dag door brengt.

Maar dan baal je dus ook van het weer. Naja daar sluit ik me bij aan en ik woon niet eens in je huis! En ik moet er ook van slapen soms.

Je kan toch om een uurtje of vier even samen een binnen terrasje , restaurantje of bioscoopje pikken?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 04 augustus 2011 @ 00:21:

[...]

Je kan toch om een uurtje of vier even samen een binnen terrasje restaurantje of bioscoopje pikken?Eh.....das wel een goed idee!..........nu nog invulling bedenken voor de overige uurtjes van de dag, grinnn
Waarom ga je niet mee als hij uitstapjes heeft met kennissen?

Is het een idee om samen iets te doen wekelijks als een hobby of een sport? Of een vaste dag om iets samen te doen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Tine68 schreef op 04 augustus 2011 @ 00:23:

[...]

Eh.....das wel een goed idee!..........nu nog invulling bedenken voor de overige uurtjes van de dag, grinnn Lekker lui samen ergens een sauna'tje pakken, even bijslapen op de zonnebank.
quote:Tine68 schreef op 04 augustus 2011 @ 00:23:

[...]

Eh.....das wel een goed idee!..........nu nog invulling bedenken voor de overige uurtjes van de dag, grinnn

VF forum topics lezen en als ze écht leuk zijn even voorlezen.

Boek lezen en mooie passages vertellen.

Samen koffie drinken en elkaars week doornemen.

Uitgebreid douchen.

enzo.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 augustus 2011 @ 00:27:

[...]

Lekker lui samen ergens een sauna'tje pakken, even bijslapen op de zonnebank.Oh lekker ja die wil ik ook.
Uitstapjes met kennissen dat heb ik ook wel gedaan hoor, heb er met toernooien regelmatig bij gezeten om te kijken. Ook gaat hij met de zijn sportteam zo nu en dan weekendjes weg (daar mag ik dan niet met mee)Hij gaat graag met zijn gehandicapte zus op stap, (snap dat ook wel) en merk dat ik dan teveel ben. Zo'n 1 op 1 moment met zijn zus daar hecht hij (begrijpelijk) veel waarde aan.

Verder begeleid hij in zijn vrije tijd een groep gehandicapten, heel af en toe (met een barbeque of etentje) zit ik er wel bij, meestal plant hij die uitstapjes dan op onze vrije zondag.

Alleen als hij een uitstapje met hen maakt, dan ben ik er niet bij. Ik heb dan helemaal niks met het begeleiden van die gasten en het is trouwens echt zíjn ding.

Het is zeker niet zo dat ik me afzondert van zijn bezigheden en om hem toch te kunnen zien en te spreken, ben ik erbij, maar veel interesse voor mijn hobby's en bezigheden heeft hij niet.

Eenrichtingsverkeer begint nu vervelend te worden, heb me 6 jaar lang met zijn bezigheden en interesses bezig gehouden , maar ga gevoelsmatig steeds meer protesteren.

We houden allebei wel van fietsen en wandelen en dat doen we (gelukkig) met mooi weer dan ook wel zoveel mogelijk.

Onze hobby's liggen verder erg uiteen.
Wat mis je nu echt tov van het begin Tine68?
en....we houden allebei van de sauna!!!

Wie heeft er nog geld teveel over ? hahaha Dan gaan we élke zondag hoor grinnnnnn

Goede ideeën allemaal, ben blij met jullie tips (lekker suf dat ik daar zelf nou niet opgekomen ben?!)

Toch nog licht aan de horizon.........YES
Zie je de sauna maakt vele mensen echt blij
quote:Tine68 schreef op 04 augustus 2011 @ 00:36:

Het is zeker niet zo dat ik me afzondert van zijn bezigheden en om hem toch te kunnen zien en te spreken, ben ik erbij, maar veel interesse voor mijn hobby's en bezigheden heeft hij niet.

.

Jij vindt zijn hobby ook eigenlijk niks, toch?

Ik zou het dan ook maar in de kwaliteit zoeken dan in de kwantiteit; want wat hebben jullie er nou eigenlijk aan als jij puur alleen maar meegaat om hem te zien/ spreken terwijl hij zich eigenlijk wil bezighouden met de groep die hij begeleidt?

Is het niet fijner om samen na te tafelen ( of voor het eten samen een bakkie te doen ) en de dag door te nemen, dan om een dag op pad te gaan terwijl hij in beslag wordt genomen door iets anders/ anderen?

Wat zou je willen dat hij deed met jou en jouw hobby's?

Als jij ook van fietsen/ wandelen houdt, waarom gaan jullie dan niet samen sporten op vaste dagen?
quote:Tine68 schreef op 04 augustus 2011 @ 00:41:

en....we houden allebei van de sauna!!!

Wie heeft er nog geld teveel over ? hahaha Dan gaan we élke zondag hoor grinnnnnn

http://www.vakantieveilin ... M2Ai-2ZtKoCFcRI3gode3-ZbQ
In mijn ogen hoeft een goede relatie niet in te houden dat hobby's gedeeld worden. Het kan wel maar is geen voorwaarde denk ik. Interesse tonen door te luisteren en door vragen te stellen is voor persoonlijk belangrijker.
quote:Enn schreef op 04 augustus 2011 @ 00:40:

Wat mis je nu echt tov van het begin Tine68?

Hij werkte vroeger veel minder en we hadden inderdaad meer tijd voor elkaar. Ik mis de goede gesprekken die we hadden, hij is er nu met zijn gedachtes niet meer bij. Hij luistert niet en is dan vergeten wat ik hem verteld heb.

Als hij thuis komt van zijn werk, dan luister ik wel met interesse naar al zijn verhalen.

Ik denk soms dat hij teveel aan zijn hoofd heeft en ook erg in zijn hoofd zit de hele dag.

In het begin was hij nog een levendige vent met bruisende ideeën, maar nu vind ik hem vaak zo uitgeblust als we samen zijn.

Dat is wat ik mis in hem, want energie om dingen samen te ondernemen heb ik in elk geval nog steeds,al is het maar een goed ouderwets gesprek.
http://aanbieding.marktpl ... Jr5sduatKoCFQEk3godnUdQUQ

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven