Nuchterheid gevraagd

04-05-2020 11:29 127 berichten
Tijdje terug moest mijn man met een vrouwelijke klant een opdracht uitvoeren waardoor zij tijdelijk meer contact hadden.

Nadat dit geregeld was viel het mij op dat deze vrouw hem nogal veel appte. Hij gaf dit zelf ook aan, dat ze veel belde en appte en dat hij er eigenlijk een beetje gestoord van werd.

Op een gegeven moment zag ik op het startscherm van zijn telefoon een berichtje van haar, met een beetje aparte inhoud. Uitlegbaar op verschillende manieren. Raar....

Toen heb ik iets gedaan wat ik echt nog nooit heb gedaan, ik heb de whatsapp geschiedenis bekeken..daaruit kwam naar voren dat zij inderdaad vaak contact zoekt, en dan ook dubbelzinnige opmerkingen / grapjes maakt. Inclusief kussmileys.

Ik heb gezien dat hij nergens op in gaat, het steeds probeert te omzeilen etc. Hij doet of zijn neus bloedt zeg maar.

Omdat het me dwars bleef zitten, heb ik hem verteld dat ik het gevoel had dat zij hem meer dan leuk was gaan vinden. Natuurlijk vroeg hij waarom ik dit dacht. Ik heb aangegeven dat ik het vele appen apart vond, omdat er geen extra contact meer nodig was. Dat het mijn gevoel was (klopte ook) en dat ik een berichtje op het startscherm van de telefoon had gezien. Ik had gehoopt dat hij zou vertellen wat ze stuurde.

Hij reageerde dat hij niet de indruk had dat zij hem inderdaad leuk vind, maar dat je het nooit zeker kunt weten. Wel gaf hij aan dat hij dit vervelend zou vinden.

Hij was niet blij dat ik een berichtje op zijn startscherm had gelezen, vond dit privé.

Ik heb hem gevraagd of er echt geen tekenen vanuit haar kant waren, en hij zei dat hem niks was opgevallen.

De dagen erna nam hij overal zijn telefoon mee naar toe. Op een gegeven moment liet hij zijn telefoon ineens weer liggen.

Na een paar weken weken heb ik van de week toch weer eens gekeken. Ik zie dat hij berichtjes heeft verwijderd waarin zij de dubbelzinnige opmerkingen maakt. Ook de kussmileys zijn weg. Het is nu een redelijk normale chat. En dat is juist wat me steekt: ik weet dat er wat anders stond. Hij blijkt dus echt wel te kunnen filteren welke berichtjes niet zakelijk waren.

En na de datum dat ik mijn gevoel heb uitgesproken staat er niets meer in de chat. Behalve een echt zakelijk gesprek. Maar daar missen berichten tussen, want het loopt gedeeltelijk niet vloeiend.

Samengevat : hij heeft niets verkeerd gedaan. Zij is hier mee bezig. Ik heb wel iets verkeerd gedaan, want het checken van WA is echt heel kinderachtig. Toch heb ik een rotgevoel dat hij hierover niet helemaal eerlijk is. Ik kan het maar niet loslaten, het blijft in mijn hoofd zitten, alsof zij toch samen iets hebben waar ik niets mee kan.

Graag ontvang ik wat van jullie nuchterheid
Halo schreef:
04-05-2020 16:51
Het maakt TO onzeker.
Dus ergens zit het niet goed.
-Over haar eigenwaarde/zelfbeeld.
-Of hun relatie en het beeld wat ze daar van heeft/ gevoel wat ze daarin krijgt (want als het goed zit ben je niet bang)
- of ze heeft gelijk dat er meer is dan flirten/ hij negeert het

Maw: TO heeft hier werk aan zichzelf te verrichten.
Ongeacht de acties die hieruit voortvloeien
Kun je dit uitleggen?
DS1971 schreef:
04-05-2020 13:47
Dan is er iets mis met jouw vertrouwen.
Wat is er mis aan dan?
Wie kennis vermeerdert, vermeerdert smart. Dat blijkt maar weer.
DS1971 schreef:
04-05-2020 13:46
Totdat je weer geconfronteerd wordt met iets verdachts.

Misschien een idee om bij jezelf te rade te gaan waarom je dit hebt gedaan en daaraan te gaan werken?
Als je iets verdachts opmerkt en daarover nadenkt en helderheid zoekt, hoef je niet meteen naar een psycholoog te rennen om aan jezelf te werken vind ik. Moet ze alles op zichzelf betrekken? Als je buiten een relatie iets verdachts opmerkt, mag je dat toch ook onderzoeken? Stel, je verdenkt een werknemer op stelen en je gaat dat uitzoeken dan hoef je als werkgever toch ook niet meteen 'bij jezelf te rade gaan'?
merle78 schreef:
05-05-2020 01:53
Als je iets verdachts opmerkt en daarover nadenkt en helderheid zoekt, hoef je niet meteen naar een psycholoog te rennen om aan jezelf te werken vind ik. Moet ze alles op zichzelf betrekken? Als je buiten een relatie iets verdachts opmerkt, mag je dat toch ook onderzoeken? Stel, je verdenkt een werknemer op stelen en je gaat dat uitzoeken dan hoef je als werkgever toch ook niet meteen 'bij jezelf te rade gaan'?
De lat van verdacht ligt bij to wel extreem laag. Daar gaat het fout. Nogmaals, ze heeft kunnen zien dan haar man zich keurig heeft gedragen.
Crazy74 schreef:
05-05-2020 01:14
Leuk dat TO hier wordt neergezet als de onzekere controlefreak maar volgensmij mag meneer zich weleens achter de oren krabben dat hij het zover laat komen.

Als ik per toeval een vreemd berichtje zie op mijn vriend zijn startscherm van een vrouw waar hij al weken veel contact mee heeft voel ik mij zekerrrr vrij om even te koekeloeren...

Zie ik daar dat iemand hard zijn best doet om mijn partner te versieren en hij dit niet afkapt maar reageert met kuspoppetjes, vraag ik me af hoe hij zakelijk en privé gescheiden kan houden. Als hij al zo reageert op iemand die NIET zijn type is, hoe reageert hij dan wanneer iemand WEL zijn type is?

Op het moment dat hij geconfronteerd wordt, schuift hij alle schuld naar TO want zij heeft in zijn “privé” gekeken. Flikker toch op lulhannes. Vervolgens ontkennen wat er speelt en later selectief stukken verwijderen uit een gesprek. Waarom als er toch niks speelt volgens hem?

Ik zou alle kaarten op tafel gooien en vertellen wat je gezien hebt en dat je weet wat er speelt en hij niet eerlijk is en stiekem de boel verwijderd. Kijken wat hij hier dan op te zeggen heeft...
Maar goed, jij bent dus zo’n enge controlfreak, waar een gezonde man heel hard van weg zal rennen.

Alleen al dat jij gelezen hebt dat haar man met kuspoppetjes heeft gereageerd. Integendeel dus, maar ergens tussen jouw oren zijn wat draadjes verkeerd verbonden, waardoor je toch denkt dat het er stond.
Wissewis schreef:
05-05-2020 01:01
Hij weet dus exact precies welke berichten wel over de schreef gaan en welke niet.
En liegt dat het geen naam heeft.

Ik had haar nummer gelijk geblokkeerd als ik dan toch dat toestel in handen had.

Tijd voor plan B:
Haar uitnodigen bij jullie thuis voor een leuke BBQ?

Vertel man maar dat je zijn vrienden / vriendinnen wel eens wil leren kennen.
Zeker degene met wie hij hele dagen zit te appen.

Gaat hij moeilijk doen weet je genoeg.
Of nodig je haar zelf uit.

Leer je die aasgier tenminste kennen.
Het nummer van een klant blokkeren?

Haar uitnodigen?

Als je van je man af wil zijn dat wel goede tips ja.
merle78 schreef:
05-05-2020 01:30
Ja, dat is wel de tendens hier op het forum. Ik ben het daar overigens niet mee eens. Wantrouwen is geen verboden emotie naar mijn mening, het heeft een functie zolang je de situatie maar rationeel blijft bekijken.
Wantrouwen is niet verboden, het is alleen funest in een liefdesrelatie en tenzij er een heel directe aanleiding is, zoals dat je je man betrapt met de buurvrouw in bed, zegt het vooral iets over degene met wantrouwen.
DS1971 schreef:
05-05-2020 06:19
De lat van verdacht ligt bij to wel extreem laag. Daar gaat het fout. Nogmaals, ze heeft kunnen zien dan haar man zich keurig heeft gedragen.
Die lat is natuurlijk voor iedereen anders en dus relatief.
merle78 schreef:
05-05-2020 01:40
Kun je dit uitleggen?
Zie mijn post van 16.51 uur.
Als TO het gevoel heeft dat er iets niet oké is dan is er iets niet oké.
Op welke manier dan ook. Daar heeft zij geen meningen van anderen voor nodig.
Het gedrag van man en de vrouw in kwestie is niet eens de discussie. Het gaat er om dat zij een bepaald gevoel heeft en daar moet zij naar kijken.
Waar komt dat gevoel vandaan?
Waarom maakt het haar onzeker?
Als het volledig goed zou zitten in de relatie én zij ten volle zeker is van zichzelf dan had zij zich niet druk gemaakt.
Halo schreef:
05-05-2020 08:02
Die lat is natuurlijk voor iedereen anders en dus relatief.
Dat zal best. Maar manlief heeft duidelijk aangegeven het niet op prijs te stellen dat to detective gaat spelen en dan is alsnog in de telefoon gaan kijken zonder hernieuwde aanleiding per definitie een slecht idee.
Ik las dat iemand op de fb van haar partner een profiel van een aanbidster had geblokkeerd.

Dit zou voor mij als man een no go zijn.
Daarmee maak je een beslissing voor een ander en respecteer je elkaars eigen privacy niet.

Dat is de eerst stap naar belemmering en een strop voor de relatie.
Het is dan enkel een kwestie van tijd.
Een man moet er zelf voor kiezen te handelen naar de ‘onzekerheden’ en angsten van een vrouw. Anders wordt het niets.
DS1971 schreef:
05-05-2020 08:06
Dat zal best. Maar manlief heeft duidelijk aangegeven het niet op prijs te stellen dat to detective gaat spelen en dan is alsnog in de telefoon gaan kijken zonder hernieuwde aanleiding per definitie een slecht idee.
Eens. ( Zie voorgaande post)
En dus moet je andere conclusies trekken. welke dat ook mogen zijn.
Mensen lijken maar niet te begrijpen dat een partner op elk moment van de dag zwaktes kunnen krijgen voor een ander en dus vreemd kunnen gaan.

‘We’ proberen alles altijd maar krampachtig vast te willen houden.
Met alle gevolgen van dien.

Daarbij komt dat je daarmee iemand vasthoudt in plaats van iemand in volledige vrijheid voor je te laten kiezen.
Stel je eens voor dat de seksen andersom zouden zijn, dus dat je vriend een vrouw is en de berichtjes worden gestuurd door een man. Lees je het dan nog zo dat er geflirt wordt en dat de ontvanger van de berichtjes zich daardoor wel gevleid voelt? Of lees je dan eerder iemand die zich op een onbehoorlijke en onprofessionele manier opdringt en een ontvanger die niet goed ‘nee stop’ durft te zeggen?

Ook mannen kunnen lastig gevallen worden hè. En wat het voor hun dubbel zo lastig maakt is dat die rol niet in hun beeld van mannelijkheid hoort.
Dus stel nou eens dat dat aan de hand is: de vrouw dringt zich op en hij vindt het niet fijn. Ze is wel een zakelijke relatie dus hij kan niet heel bot zijn, want dan is hij niet meer professioneel. Maar hij weet het kennelijk ook niet echt te stoppen. Dus zwijgt hij er over.
Vervolgens begint ook zijn vrouw nog over die ander te zeuren: nog ongemakkelijker.

Zou dat het geval kunnen zijn to? Hoe is je vriend normaal, is hij een prater die zijn hart zou luchten als hem iets dwars zit? Of zou hij het eerder wegstoppen en hopen dat het vanzelf ophoudt?
Halo schreef:
05-05-2020 08:12
Mensen lijken maar niet te begrijpen dat een partner op elk moment van de dag zwaktes kunnen krijgen voor een ander en dus vreemd kunnen gaan.

‘We’ proberen alles altijd maar krampachtig vast te willen houden.
Met alle gevolgen van dien.

Daarbij komt dat je daarmee iemand vasthoudt in plaats van iemand in volledige vrijheid voor je te laten kiezen.
Helemaal mee eens.

Dat krampachtig vasthouden is ook geen liefde, maar bezitterigheid.
DS1971 schreef:
05-05-2020 08:55
Helemaal mee eens.

Ook geen bezitterigheid: angst.
Verlies van controle
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
05-05-2020 06:23
Maar goed, jij bent dus zo’n enge controlfreak, waar een gezonde man heel hard van weg zal rennen.

Alleen al dat jij gelezen hebt dat haar man met kuspoppetjes heeft gereageerd. Integendeel dus, maar ergens tussen jouw oren zijn wat draadjes verkeerd verbonden, waardoor je toch denkt dat het er stond.
Nou ik ben absoluut geen control freak kan ik je vertellen. Maar als je per toeval iets voorbij ziet komen en je voelt je er niet helemaal goed bij mag je toch wel je gevoel volgen?

Dat van de kussmileys heb ik vannacht verkeerd gelezen dus excuses daarvoor.

Denk dat er bij mij geen draadjes verkeerd verbonden zijn maar ik wel gezond verstand heb en ook genoeg heb meegemaakt om te weten dat ik altijd mijn gevoel moet volgen.

Ik zou niet vrolijk worden van het feit dat mijn partner het ontkent en selectief( dus bewust) verwijderd. Ik zou me afvragen waarom hij zich niet vrij voelt om dit te delen of hier eerlijk over te zijn. Waarom moet TO maar meteen psychische hulp gaan zoeken. Er wordt hier gereageerd alsof ze zich onderhand beter op de PAAZ afdeling kan laten opnemen terwijl man hier zelf geen grenzen aangeeft en stiekem doet?
DS1971 schreef:
05-05-2020 08:55
Helemaal mee eens.

Als mijn vriend een ander wil, zal ik hem niet krampachtig vasthouden hoor. Ik zou het alleen wel willen weten en meestal wordt zoiets niet vooraf netjes opgebiecht, relatie verbroken en dan pas naar de volgende. Voor mijn vriend hanteer ik: “graag of niet”.

Volgens mij wordt deze man lastig gevallen en weet hij dat heel goed en heeft hij een conflictvermijdende manier om daarmee om te gaan. De dame in kwestie meldt hij niet even of ze het zakelijk wil houden en zijn vriendin zegt hij ook niks. Zou mijn type man niet zijn.
Mermedina schreef:
05-05-2020 09:10
Als mijn vriend een ander wil, zal ik hem niet krampachtig vasthouden hoor. Ik zou het alleen wel willen weten en meestal wordt zoiets niet vooraf netjes opgebiecht, relatie verbroken en dan pas naar de volgende. Voor mijn vriend hanteer ik: “graag of niet”.

Volgens mij wordt deze man lastig gevallen en weet hij dat heel goed en heeft hij een conflictvermijdende manier om daarmee om te gaan. De dame in kwestie meldt hij niet even of ze het zakelijk wil houden en zijn vriendin zegt hij ook niks. Zou mijn type man niet zijn.
Ook wel eens inderdaad.
Het is jammer dat mensen niet eerlijk naar elkaar durven te zijn en kan mij voorstellen dat dat bepaald gedrag veroorzaakt.
Aan de andere kant vind ik ook dat als jij volledig jezelf bent in de relatie dat je vanzelf aanvoelt dat er iets niet goed zit. Of de klap komt op het moment dat de partner besluit weg te gaan of op te biechten (bij vreemdgaan dan)

Het is jammer dat ook man in kwestie niet volledig eerlijk is. (Aanname)
ClumsyNinja schreef:
05-05-2020 08:22

Zou dat het geval kunnen zijn to? Hoe is je vriend normaal, is hij een prater die zijn hart zou luchten als hem iets dwars zit? Of zou hij het eerder wegstoppen en hopen dat het vanzelf ophoudt?
Hij lost graag de dingen zelf op. Overlegt ook wel zaken met mij. Over het algemeen heeft hij een behoorlijk goed beeld van mensen. Hij is ook zeker capable om het zelf in de juiste banen te leiden.

Het komt echt vanuit haar. Dat heb ik kunnen zien. Zij is overigens zelf getrouwd, inclusief kinderen 🙄.

Ik weet dat hij het irritant vindt, ook omdat hij in de zakelijke context niet zo duidelijk kan zijn, als wanneer het bijvoorbeeld privé was geweest. Maar waarschijnlijk niet meer dan irritant.

Toen ik er naar ging vragen werd het meer een ding, omdat hij iets moest met iets wat niets was...
DS1971 schreef:
05-05-2020 06:19
Vooraslnog is dit niet enorm verdacht nee.
Julie1975 schreef:
05-05-2020 09:30
Hij lost graag de dingen zelf op. Overlegt ook wel zaken met mij. Over het algemeen heeft hij een behoorlijk goed beeld van mensen. Hij is ook zeker capable om het zelf in de juiste banen te leiden.

Het komt echt vanuit haar. Dat heb ik kunnen zien. Zij is overigens zelf getrouwd, inclusief kinderen 🙄.

Ik weet dat hij het irritant vindt, ook omdat hij in de zakelijke context niet zo duidelijk kan zijn, als wanneer het bijvoorbeeld privé was geweest. Maar waarschijnlijk niet meer dan irritant.

Toen ik er naar ging vragen werd het meer een ding, omdat hij iets moest met iets wat niets was...
Dan zou ik me echt wat minder druk maken.
Ben overigens best verrast door toch ook veel steunende reacties op mijn actie om de telefoon te lezen.

Achteraf had ik het toch liever niet gedaan. Zou graag het beeld van mijzelf in stand hebben gehouden dat ik in deze situatie heel rationeel zou kunnen blijven. En vanuit mijn man was het dus ook niet nodig geweest.

Ik weet heus dat je iemand nooit bij je kunt houden als diegene dat niet wil. Of als iemand je bewust wil bedriegen, dat dit toch wel gebeurt.

Aan de andere kant geloof ik ook dat een bepaalde alertheid belangrijk is.

Uiteindelijk kan iedereen altijd gevoelens krijgen voor een ander, we zijn allemaal maar mensen.

Maar ik ben er in de basis van overtuigd dat mijn man trouw is aan mij.

In dit geval heb ik dus vooral moeite met haar acties en waarschijnlijk ook met het feit dat ik er niets mee kan.
Van mijn vriend zou ik verwachten dat hij zelf professioneel genoeg is om te zeggen dat haar gedrag ongepast is. Misschien heeft hij dat inmiddels al gedaan?

Eventjes wat toevoegen:
Het helpt niet helemaal mee dat je in zijn telefoon gekeken hebt. Wat zijn jullie verwachtingen naar elkaar? Hebben jullie dat wel eens besproken? Misschien wil jouw vriend je niet onnodig ongerust maken. En verwacht jij dat hij andere keuzes maakt. Ik denk dat daar de start ligt :)
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 05-05-2020 10:58
49.60% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven