Nuchterheid gevraagd

04-05-2020 11:29 127 berichten
Tijdje terug moest mijn man met een vrouwelijke klant een opdracht uitvoeren waardoor zij tijdelijk meer contact hadden.

Nadat dit geregeld was viel het mij op dat deze vrouw hem nogal veel appte. Hij gaf dit zelf ook aan, dat ze veel belde en appte en dat hij er eigenlijk een beetje gestoord van werd.

Op een gegeven moment zag ik op het startscherm van zijn telefoon een berichtje van haar, met een beetje aparte inhoud. Uitlegbaar op verschillende manieren. Raar....

Toen heb ik iets gedaan wat ik echt nog nooit heb gedaan, ik heb de whatsapp geschiedenis bekeken..daaruit kwam naar voren dat zij inderdaad vaak contact zoekt, en dan ook dubbelzinnige opmerkingen / grapjes maakt. Inclusief kussmileys.

Ik heb gezien dat hij nergens op in gaat, het steeds probeert te omzeilen etc. Hij doet of zijn neus bloedt zeg maar.

Omdat het me dwars bleef zitten, heb ik hem verteld dat ik het gevoel had dat zij hem meer dan leuk was gaan vinden. Natuurlijk vroeg hij waarom ik dit dacht. Ik heb aangegeven dat ik het vele appen apart vond, omdat er geen extra contact meer nodig was. Dat het mijn gevoel was (klopte ook) en dat ik een berichtje op het startscherm van de telefoon had gezien. Ik had gehoopt dat hij zou vertellen wat ze stuurde.

Hij reageerde dat hij niet de indruk had dat zij hem inderdaad leuk vind, maar dat je het nooit zeker kunt weten. Wel gaf hij aan dat hij dit vervelend zou vinden.

Hij was niet blij dat ik een berichtje op zijn startscherm had gelezen, vond dit privé.

Ik heb hem gevraagd of er echt geen tekenen vanuit haar kant waren, en hij zei dat hem niks was opgevallen.

De dagen erna nam hij overal zijn telefoon mee naar toe. Op een gegeven moment liet hij zijn telefoon ineens weer liggen.

Na een paar weken weken heb ik van de week toch weer eens gekeken. Ik zie dat hij berichtjes heeft verwijderd waarin zij de dubbelzinnige opmerkingen maakt. Ook de kussmileys zijn weg. Het is nu een redelijk normale chat. En dat is juist wat me steekt: ik weet dat er wat anders stond. Hij blijkt dus echt wel te kunnen filteren welke berichtjes niet zakelijk waren.

En na de datum dat ik mijn gevoel heb uitgesproken staat er niets meer in de chat. Behalve een echt zakelijk gesprek. Maar daar missen berichten tussen, want het loopt gedeeltelijk niet vloeiend.

Samengevat : hij heeft niets verkeerd gedaan. Zij is hier mee bezig. Ik heb wel iets verkeerd gedaan, want het checken van WA is echt heel kinderachtig. Toch heb ik een rotgevoel dat hij hierover niet helemaal eerlijk is. Ik kan het maar niet loslaten, het blijft in mijn hoofd zitten, alsof zij toch samen iets hebben waar ik niets mee kan.

Graag ontvang ik wat van jullie nuchterheid
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
04-05-2020 14:13
Dat lijkt mij wel ja.

Al zou ik een maand droog staan, dan nog zou ik geen seconde overwegen om naar bed te gaan met een vrouw die ik niet aantrekkelijk vind. Ook niet als ze erom smeekt.
Maar dan kap je zo'n dame neem ik aan af. Ze hoeft niet zijn type te zijn. Het feit dat ze de man van TO blijkbaar erg aantrekkelijk vindt en dat duidelijk laat merken kan best erotiserend zijn. Nieuw, spannend en beschikbaar is ook een vorm van aantrekkelijk.
Ook al zou hij er nooit verkering mee willen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
ekiM schreef:
04-05-2020 15:10
Het is een klant. Prima reden om er dan gewoon maar niet op in te gaan. Omzet is omzet. Zeker nu!
blijfgewoonbianca schreef:
04-05-2020 15:11
Ja, soms wel, inderdaad.
Als je geen respect hebt voor de privacy van een ander en geen vertrouwen in de ander, dan moet je aan jezelf gaan werken en pas dan kun je een volwaardige relatie aan.

Wat een gekkigheid zeg!
04-05-2020 15:12
Geef nou gewoon eens antwoord.
Want het maakt wel degelijk wat uit voor een realistische beeldvorming.
Ik heb ook een relatie gehad die 20 jaar duurde, zonder dat ons seksleven richting niet bestaand ging. ;)

Dus waar jij heen wil (het wordt na verloop van tijd altijd op een houtje bijten) is onjuist.
DS1971 schreef:
04-05-2020 15:57
Als je geen respect hebt voor de privacy van een ander en geen vertrouwen in de ander, dan moet je aan jezelf gaan werken en pas dan kun je een volwaardige relatie aan.

Wat een gekkigheid zeg!
Ongeacht het feit dat ik het met je eens ben dat je de privacy van een ander moet respecteren (zelfs die van je partner) denk ik wel dat intuïtie een groot goed is.

Het zit niet goed. Op welk vlak dan ook.
Hier speelt intuïtie een rol.
Wat de boodschap daarvan ook mag zijn
lolapaloeza schreef:
04-05-2020 15:32
Maar dan kap je zo'n dame neem ik aan af. Ze hoeft niet zijn type te zijn. Het feit dat ze de man van TO blijkbaar erg aantrekkelijk vindt en dat duidelijk laat merken kan best erotiserend zijn. Nieuw, spannend en beschikbaar is ook een vorm van aantrekkelijk.
Het is een klant. Ik snap wel dat je dan kiest voor gewoon niet op ingaan.

Is ook verder weinig mis mee lijkt mij. Hij negeert het. Prima.

Er wordt ook veel met mijn vriendin geflirt. Nou, het zal wel.
Halo schreef:
04-05-2020 16:02
Ongeacht het feit dat ik het met je eens ben dat je de privacy van een ander moet respecteren (zelfs die van je partner) denk ik wel dat intuïtie een groot goed is.

Het zit niet goed. Op welk vlak dan ook.
Hier speelt intuïtie een rol.
Wat de boodschap daarvan ook mag zijn
Hoezo zit het niet goed? Die arme man heeft niets fout gedaan. Die vrouw probeert wat te flirten en hij negeert het. Prima toch?
DS1971 schreef:
04-05-2020 16:01
Ik heb ook een relatie gehad die 20 jaar duurde, zonder dat ons seksleven richting niet bestaand ging. ;)

Dus waar jij heen wil (het wordt na verloop van tijd altijd op een houtje bijten) is onjuist.
Daar wilde ik niet heen. Al had dat ook een optie kunnen zijn. Maar zelfs in een seksueel bloeiende relatie is er voorspelbaarheid. En je eigen partner is nooit nog onontdekt terrein.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
lolapaloeza schreef:
04-05-2020 15:32
Waarom moet hij haar een mep verkopen door het af te kappen? Er niet op ingaan en zakelijk blijven is ook een boodschap zonder de eikel uit te hangen.

Niks mis met genieten van aandacht. Zolang hij die niet voedt en er verder niets mee doet. Uit wat ik lees van TO is dat zo. Het probleem dat nu rijst is dat TO met haar opmerkingen naar haar man duidelijk gemaakt heeft dat ze hem toch niet helemaal zo eh, hmm, eh... vertrouwt. Ik zou ook pissed zijn als ik de partner van TO was.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
04-05-2020 16:05
Daar wilde ik niet heen. Al had dat ook een optie kunnen zijn. Maar zelfs in een seksueel bloeiende relatie is er voorspelbaarheid. En je eigen partner is nooit nog onontdekt terrein.
De mate van voorspelbaarheid heb je zelf in eigen hand.

En op een gegeven moment heb je zo goed als alles wel meegemaakt. Ok, ik heb dan geen ervaring van het het is met iemand die ik niet aantrekkelijk vind, maar daar kan ik heel goed mee leven. ;)

Sowieso is seks voor mij zoveel meer dan alleen dat fysieke.
Oudblond schreef:
04-05-2020 16:22
Waarom moet hij haar een mep verkopen door het af te kappen? Er niet op ingaan en zakelijk blijven is ook een boodschap zonder de eikel uit te hangen.

Niks mis met genieten van aandacht. Zolang hij die niet voedt en er verder niets mee doet. Uit wat ik lees van TO is dat zo. Het probleem dat nu rijst is dat TO met haar opmerkingen naar haar man duidelijk gemaakt heeft dat ze hem toch niet helemaal zo eh, hmm, eh... vertrouwt. Ik zou ook pissed zijn als ik de partner van TO was.
Helemaal mee eens.
DS1971 schreef:
04-05-2020 16:03
Hoezo zit het niet goed? Die arme man heeft niets fout gedaan. Die vrouw probeert wat te flirten en hij negeert het. Prima toch?
Het maakt TO onzeker.
Dus ergens zit het niet goed.
-Over haar eigenwaarde/zelfbeeld.
-Of hun relatie en het beeld wat ze daar van heeft/ gevoel wat ze daarin krijgt (want als het goed zit ben je niet bang)
- of ze heeft gelijk dat er meer is dan flirten/ hij negeert het

Maw: TO heeft hier werk aan zichzelf te verrichten.
Ongeacht de acties die hieruit voortvloeien
anoniem_243683 wijzigde dit bericht op 04-05-2020 17:13
9.30% gewijzigd
Het punt waar het hier om gaat is dat To's partner dit heeft stilgehouden, en toen hij ermee werd geconfronteerd net deed of er niets aan de hand was en dat hij niet besefte dat ze hem probeerde te versieren. Kom op zeg, dat heeft ie echt wel in de gaten. En vervolgens blijft hij door appen met die vrouw terwijl hij bepaalde dingen uit die chat loopt te wissen. Dus blijkbaar is hij niet duidelijk naar zijn klant toe dat hij daar niet van gediend is. De vraag rijst dan ook: waarom is hij niet duidelijk naar die vrouw toe ?
Hij vindt de aandacht gewoon leuk.
ekiM schreef:
04-05-2020 17:13
Het punt waar het hier om gaat is dat To's partner dit heeft stilgehouden, en toen hij ermee werd geconfronteerd net deed of er niets aan de hand was en dat hij niet besefte dat ze hem probeerde te versieren. Kom op zeg, dat heeft ie echt wel in de gaten. En vervolgens blijft hij door appen met die vrouw terwijl hij bepaalde dingen uit die chat loopt te wissen. Dus blijkbaar is hij niet duidelijk naar zijn klant toe dat hij daar niet van gediend is. De vraag rijst dan ook: waarom is hij niet duidelijk naar die vrouw toe ?
Hier moet ik hem toch wel wat meer verdedigen. Hij reageert echt kortaf, hoognodige. Inhoudelijk heeft hij ook wel eens wat gezegd over de frequentie. Dit heb ik gezien en had hij mij ook verteld. Zij brengt 't zo dat je het ook uit kan leggen als interesse /grapje. Dus lastig om iemand daar echt op aan te spreken. Ze heeft blijkbaar een klein bord voor de kop. Ik was al lang afgehaakt als ik een move zou maken en iemand reageerde zo...
Herfstblaadje19 schreef:
04-05-2020 17:16
Hij vindt de aandacht gewoon leuk.
Volgens mij heeft hij meer het gevoel zich erg vergist te hebben in haar, dit had hij niet verwacht. Hij heeft het druk genoeg om hier ook nog eens echt mee bezig te willen zijn. Ik heb dus ook echt niet het idee dat hij niet te vertrouwen is, wel voelt het een soort van onveilig dat iemand zich probeert op te dringen. Als ik 't zo goed uitleg.
Halo schreef:
04-05-2020 16:51
Het maakt TO onzeker.
Dus ergens zit het niet goed.
-Over haar eigenwaarde/zelfbeeld.
-Of hun relatie en het beeld wat ze daar van heeft/ gevoel wat ze daarin krijgt (want als het goed zit ben je niet bang)
- of ze heeft gelijk dat er meer is dan flirten/ hij negeert het

Maw: TO heeft hier werk aan zichzelf te verrichten.
Ongeacht de acties die hieruit voortvloeien
Dat laatste had ik ook al geconcludeerd.
ekiM schreef:
04-05-2020 17:13
To schrijft dat het om dubbelzinnige berichten gaat. Genoeg mannen die dan niet meteen zullen denken dat ze versierd worden, net zoals er mannen zijn die bij normaal vriendelijk contact met een vrouw al denken dat de vrouw in kwestie van de bank af glijdt terwijl ze aan hem denkt.

En ik begrijp ook dat hij heeft aangegeven gek te worden van die berichten. Dus hij verzwijgt het niet.

Ten aanzien van een klant kun je niet botweg gaan ghosten.

En hij is pas dingen gaan verwijderen nadat to erover begon. Wellicht omdat hij geen zin heeft in de discussie.

Nog afgezien daarvan, stel dat hij zich gevleid voelt en daarom het maar liet voor wat het was, dan nog is daar niets mis mee als hij er verder niet op ingaat.
DS1971 schreef:
04-05-2020 17:37
Dat laatste had ik ook al geconcludeerd.
Onderschat vrouwelijke intuïtie niet😉
Julie1975 schreef:
04-05-2020 17:29
Volgens mij heeft hij meer het gevoel zich erg vergist te hebben in haar, dit had hij niet verwacht. Hij heeft het druk genoeg om hier ook nog eens echt mee bezig te willen zijn. Ik heb dus ook echt niet het idee dat hij niet te vertrouwen is, wel voelt het een soort van onveilig dat iemand zich probeert op te dringen. Als ik 't zo goed uitleg.
Dit heeft een meid ooit ook bij mijn vriend gedaan na een avond stappen waarbij hij met haar had gepraat omdat de vriend met wie hij op stap was haar vriendin stond te versieren. De vriend was vrijgezel, mijn vriend niet. Mijn vriend vertrouw ik 100% maar zij vond hem interessant en ging hem privé berichten sturen op Facebook (vertelde hij aan mij) terwijl ze wist dat hij samenwoont met mij. Ik heb haar geblokkeerd op zijn Facebook ;-D. En mijn vriend boeide dat totaal niet dat ik op zijn facebook zat en deze actie uithaalde. Ik snap je gevoel echt heel goed! En dat gezeur altijd over dat je niet in elkaars telefoon of Facebook mag kijken. Wij kunnen in elkaars telefoon, mail en Facebook omdat we niks voor elkaar te verbergen hebben. Hij kan haar toch ook zeggen dat hij geen behoefte heeft aan privé contact met haar. Waarom doet hij dit niet? Voor mij voelde het ook heel onveilig dat die meid zich zo opdrong ondanks dat ze wist dat hij met mij is. Niks menselijks is ons vreemd. En nee ik heb geen issues, ben geen mega onzeker type maar wel gewoon een mens die deze dame heeeeel irritant vond en gelijk actie ondernam haha. Ik zou wel eerlijk tegen je vriend zijn over dat je in zijn telefoon hebt gekeken, eerlijkheid duurt het langst.
Hij weet dus exact precies welke berichten wel over de schreef gaan en welke niet.
En liegt dat het geen naam heeft.

Ik had haar nummer gelijk geblokkeerd als ik dan toch dat toestel in handen had.

Tijd voor plan B:
Haar uitnodigen bij jullie thuis voor een leuke BBQ?

Vertel man maar dat je zijn vrienden / vriendinnen wel eens wil leren kennen.
Zeker degene met wie hij hele dagen zit te appen.

Gaat hij moeilijk doen weet je genoeg.
Of nodig je haar zelf uit.

Leer je die aasgier tenminste kennen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Leuk dat TO hier wordt neergezet als de onzekere controlefreak maar volgensmij mag meneer zich weleens achter de oren krabben dat hij het zover laat komen.

Als ik per toeval een vreemd berichtje zie op mijn vriend zijn startscherm van een vrouw waar hij al weken veel contact mee heeft voel ik mij zekerrrr vrij om even te koekeloeren...

Zie ik daar dat iemand hard zijn best doet om mijn partner te versieren en hij dit niet direct afkapt en zij reageert met kuspoppetjes, vraag ik me af hoe hij zakelijk en privé gescheiden kan houden. Als hij al zo reageert op iemand die NIET zijn type is, hoe reageert hij dan wanneer iemand WEL zijn type is?

Op het moment dat hij geconfronteerd wordt, schuift hij alle schuld naar TO want zij heeft in zijn “privé” gekeken. Flikker toch op lulhannes. Vervolgens ontkennen wat er speelt en later selectief stukken verwijderen uit een gesprek. Waarom als er toch niks speelt volgens hem?

Ik zou alle kaarten op tafel gooien en vertellen wat je gezien hebt en dat je weet wat er speelt en hij niet eerlijk is en stiekem de boel verwijderd. Kijken wat hij hier dan op te zeggen heeft...
crazy74 wijzigde dit bericht op 05-05-2020 09:11
0.75% gewijzigd
Julie1975 schreef:
04-05-2020 13:12
Nou, ik was ook best wel ontdaan dat iemand zulke duidelijke stappen durft te nemen. Als het niet goed zit in je relatie en de derde persoon is wel iemands type....

Maar daar ben ik dus echt niet bang voor in dit geval.

Ook al heb je een lange relatie en maakt iemand er werk van dan heb je zelf nog je grenzen. Die heeft mijn man, ik zelf en ik neem aan ieder ander.
Je kunt alleen voor jezelf spreken en dan nog weet je niet zeker of het jou nooit zal overkomen dat je overstag gaat. Het vlees is soms zwak, daar staat geen mens boven.
Crazy74 schreef:
05-05-2020 01:14
Leuk dat TO hier wordt neergezet als de onzekere controlefreak maar volgensmij mag meneer zich weleens achter de oren krabben dat hij het zover laat komen.

Als ik per toeval een vreemd berichtje zie op mijn vriend zijn startscherm van een vrouw waar hij al weken veel contact mee heeft voel ik mij zekerrrr vrij om even te koekeloeren...

Zie ik daar dat iemand hard zijn best doet om mijn partner te versieren en hij dit niet afkapt maar reageert met kuspoppetjes, vraag ik me af hoe hij zakelijk en privé gescheiden kan houden. Als hij al zo reageert op iemand die NIET zijn type is, hoe reageert hij dan wanneer iemand WEL zijn type is?

Op het moment dat hij geconfronteerd wordt, schuift hij alle schuld naar TO want zij heeft in zijn “privé” gekeken. Flikker toch op lulhannes. Vervolgens ontkennen wat er speelt en later selectief stukken verwijderen uit een gesprek. Waarom als er toch niks speelt volgens hem?

Ik zou alle kaarten op tafel gooien en vertellen wat je gezien hebt en dat je weet wat er speelt en hij niet eerlijk is en stiekem de boel verwijderd. Kijken wat hij hier dan op te zeggen heeft...
Ja, dat is wel de tendens hier op het forum. Ik ben het daar overigens niet mee eens. Wantrouwen is geen verboden emotie naar mijn mening, het heeft een functie zolang je de situatie maar rationeel blijft bekijken.
Julie1975 schreef:
04-05-2020 12:53
Ja he, zo suf van mij. Ik heb er ook spijt van.
Ik vind het niet suf van je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven