Nuchterheid gevraagd
maandag 4 mei 2020 om 11:29
Tijdje terug moest mijn man met een vrouwelijke klant een opdracht uitvoeren waardoor zij tijdelijk meer contact hadden.
Nadat dit geregeld was viel het mij op dat deze vrouw hem nogal veel appte. Hij gaf dit zelf ook aan, dat ze veel belde en appte en dat hij er eigenlijk een beetje gestoord van werd.
Op een gegeven moment zag ik op het startscherm van zijn telefoon een berichtje van haar, met een beetje aparte inhoud. Uitlegbaar op verschillende manieren. Raar....
Toen heb ik iets gedaan wat ik echt nog nooit heb gedaan, ik heb de whatsapp geschiedenis bekeken..daaruit kwam naar voren dat zij inderdaad vaak contact zoekt, en dan ook dubbelzinnige opmerkingen / grapjes maakt. Inclusief kussmileys.
Ik heb gezien dat hij nergens op in gaat, het steeds probeert te omzeilen etc. Hij doet of zijn neus bloedt zeg maar.
Omdat het me dwars bleef zitten, heb ik hem verteld dat ik het gevoel had dat zij hem meer dan leuk was gaan vinden. Natuurlijk vroeg hij waarom ik dit dacht. Ik heb aangegeven dat ik het vele appen apart vond, omdat er geen extra contact meer nodig was. Dat het mijn gevoel was (klopte ook) en dat ik een berichtje op het startscherm van de telefoon had gezien. Ik had gehoopt dat hij zou vertellen wat ze stuurde.
Hij reageerde dat hij niet de indruk had dat zij hem inderdaad leuk vind, maar dat je het nooit zeker kunt weten. Wel gaf hij aan dat hij dit vervelend zou vinden.
Hij was niet blij dat ik een berichtje op zijn startscherm had gelezen, vond dit privé.
Ik heb hem gevraagd of er echt geen tekenen vanuit haar kant waren, en hij zei dat hem niks was opgevallen.
De dagen erna nam hij overal zijn telefoon mee naar toe. Op een gegeven moment liet hij zijn telefoon ineens weer liggen.
Na een paar weken weken heb ik van de week toch weer eens gekeken. Ik zie dat hij berichtjes heeft verwijderd waarin zij de dubbelzinnige opmerkingen maakt. Ook de kussmileys zijn weg. Het is nu een redelijk normale chat. En dat is juist wat me steekt: ik weet dat er wat anders stond. Hij blijkt dus echt wel te kunnen filteren welke berichtjes niet zakelijk waren.
En na de datum dat ik mijn gevoel heb uitgesproken staat er niets meer in de chat. Behalve een echt zakelijk gesprek. Maar daar missen berichten tussen, want het loopt gedeeltelijk niet vloeiend.
Samengevat : hij heeft niets verkeerd gedaan. Zij is hier mee bezig. Ik heb wel iets verkeerd gedaan, want het checken van WA is echt heel kinderachtig. Toch heb ik een rotgevoel dat hij hierover niet helemaal eerlijk is. Ik kan het maar niet loslaten, het blijft in mijn hoofd zitten, alsof zij toch samen iets hebben waar ik niets mee kan.
Graag ontvang ik wat van jullie nuchterheid
Nadat dit geregeld was viel het mij op dat deze vrouw hem nogal veel appte. Hij gaf dit zelf ook aan, dat ze veel belde en appte en dat hij er eigenlijk een beetje gestoord van werd.
Op een gegeven moment zag ik op het startscherm van zijn telefoon een berichtje van haar, met een beetje aparte inhoud. Uitlegbaar op verschillende manieren. Raar....
Toen heb ik iets gedaan wat ik echt nog nooit heb gedaan, ik heb de whatsapp geschiedenis bekeken..daaruit kwam naar voren dat zij inderdaad vaak contact zoekt, en dan ook dubbelzinnige opmerkingen / grapjes maakt. Inclusief kussmileys.
Ik heb gezien dat hij nergens op in gaat, het steeds probeert te omzeilen etc. Hij doet of zijn neus bloedt zeg maar.
Omdat het me dwars bleef zitten, heb ik hem verteld dat ik het gevoel had dat zij hem meer dan leuk was gaan vinden. Natuurlijk vroeg hij waarom ik dit dacht. Ik heb aangegeven dat ik het vele appen apart vond, omdat er geen extra contact meer nodig was. Dat het mijn gevoel was (klopte ook) en dat ik een berichtje op het startscherm van de telefoon had gezien. Ik had gehoopt dat hij zou vertellen wat ze stuurde.
Hij reageerde dat hij niet de indruk had dat zij hem inderdaad leuk vind, maar dat je het nooit zeker kunt weten. Wel gaf hij aan dat hij dit vervelend zou vinden.
Hij was niet blij dat ik een berichtje op zijn startscherm had gelezen, vond dit privé.
Ik heb hem gevraagd of er echt geen tekenen vanuit haar kant waren, en hij zei dat hem niks was opgevallen.
De dagen erna nam hij overal zijn telefoon mee naar toe. Op een gegeven moment liet hij zijn telefoon ineens weer liggen.
Na een paar weken weken heb ik van de week toch weer eens gekeken. Ik zie dat hij berichtjes heeft verwijderd waarin zij de dubbelzinnige opmerkingen maakt. Ook de kussmileys zijn weg. Het is nu een redelijk normale chat. En dat is juist wat me steekt: ik weet dat er wat anders stond. Hij blijkt dus echt wel te kunnen filteren welke berichtjes niet zakelijk waren.
En na de datum dat ik mijn gevoel heb uitgesproken staat er niets meer in de chat. Behalve een echt zakelijk gesprek. Maar daar missen berichten tussen, want het loopt gedeeltelijk niet vloeiend.
Samengevat : hij heeft niets verkeerd gedaan. Zij is hier mee bezig. Ik heb wel iets verkeerd gedaan, want het checken van WA is echt heel kinderachtig. Toch heb ik een rotgevoel dat hij hierover niet helemaal eerlijk is. Ik kan het maar niet loslaten, het blijft in mijn hoofd zitten, alsof zij toch samen iets hebben waar ik niets mee kan.
Graag ontvang ik wat van jullie nuchterheid
maandag 4 mei 2020 om 13:09
Hij vond het niet leuk dat jij een berichtje hebt gelezen op zijn startscherm - dat vond hij 'privé'.
Tja. Dat zou ik heel zeikerig vinden, als mijn man zo reageerde. Een berichtje zien op een startscherm is toeval. Kan gebeuren. En privé... ja, eh, goh. Het is gewoon zijn telefoon die bij jullie in huis ligt. Ik zou zeggen: als het dan allemaal zo privé is, zorg dan dat je voortdurend bovenop je telefoon zit en leg hem 's nachts onder je kussen. Maar dat is verdacht gedrag, dus dat doet hij niet. Ik vind het eerlijk gezegd ook verdacht dat hij een willekeurig berichtje van een willekeurige collega 'privé' vindt. Natuurlijk zijn het zíjn zaken, niet de jouwe, maar als je samenwoont zie je wel eens een vieze onderbroek van de ander, of een klodder scheerschuim in de wasbak, of een berichtje op het startscherm. Moet je bij al die dingen je handen voor je ogen slaan omdat het 'privé' is?
Tja. Dat zou ik heel zeikerig vinden, als mijn man zo reageerde. Een berichtje zien op een startscherm is toeval. Kan gebeuren. En privé... ja, eh, goh. Het is gewoon zijn telefoon die bij jullie in huis ligt. Ik zou zeggen: als het dan allemaal zo privé is, zorg dan dat je voortdurend bovenop je telefoon zit en leg hem 's nachts onder je kussen. Maar dat is verdacht gedrag, dus dat doet hij niet. Ik vind het eerlijk gezegd ook verdacht dat hij een willekeurig berichtje van een willekeurige collega 'privé' vindt. Natuurlijk zijn het zíjn zaken, niet de jouwe, maar als je samenwoont zie je wel eens een vieze onderbroek van de ander, of een klodder scheerschuim in de wasbak, of een berichtje op het startscherm. Moet je bij al die dingen je handen voor je ogen slaan omdat het 'privé' is?
maandag 4 mei 2020 om 13:09
Dit is heel lastig. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn partner. Alleen ging het gesprek wel flirterig heen en weer...
Per toeval zag ik een email voorbij komen van mijn man naar haar. En toen ben ik zijn mobiel gaan checken. Natuurlijk mag dat niet, maar wat mijn man toen deed ook niet.. Ik heb hem ermee geconfronteerd en hij schrok enorm. Bleef maar zeggen dat er niks gebeurt was enz.
Het is ongeveer 2 jaar geleden. Er zijn periodes dat ik er niet aan denk en er zijn periodes dat ik mezelf helemaal gek maak. Het blijft dus lastig. Ik blijf het moeilijk vinden om hem te vertrouwen.
Eerlijkheid in een relatie is zo belangrijk. Door wat je gezien hebt ben je aan het twijfelen. En dat gaat niet weg zonder er over te praten.
Per toeval zag ik een email voorbij komen van mijn man naar haar. En toen ben ik zijn mobiel gaan checken. Natuurlijk mag dat niet, maar wat mijn man toen deed ook niet.. Ik heb hem ermee geconfronteerd en hij schrok enorm. Bleef maar zeggen dat er niks gebeurt was enz.
Het is ongeveer 2 jaar geleden. Er zijn periodes dat ik er niet aan denk en er zijn periodes dat ik mezelf helemaal gek maak. Het blijft dus lastig. Ik blijf het moeilijk vinden om hem te vertrouwen.
Eerlijkheid in een relatie is zo belangrijk. Door wat je gezien hebt ben je aan het twijfelen. En dat gaat niet weg zonder er over te praten.
maandag 4 mei 2020 om 13:12
Nou, ik was ook best wel ontdaan dat iemand zulke duidelijke stappen durft te nemen. Als het niet goed zit in je relatie en de derde persoon is wel iemands type....
Maar daar ben ik dus echt niet bang voor in dit geval.
Ook al heb je een lange relatie en maakt iemand er werk van dan heb je zelf nog je grenzen. Die heeft mijn man, ik zelf en ik neem aan ieder ander.
maandag 4 mei 2020 om 13:14
Inderdaad, gevonden.
Hatsjikideee...
maandag 4 mei 2020 om 13:16
Hier ben ik het wel mee eens. Niet dat ik het per se verdacht vind, maar wel dat ik die reactie zeikerig vind.samarinde schreef: ↑04-05-2020 13:09Hij vond het niet leuk dat jij een berichtje hebt gelezen op zijn startscherm - dat vond hij 'privé'.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 4 mei 2020 om 13:23
Ik denk dat hij er ook over viel, omdat ik dus aangaf dat ik mede hierdoor dat gevoel had. Hij laat altijd alles slingeren en als ik wil zou ik heel veel in kunnen zien. Leek alsof hij ineens ervoer dat ik zijn vertrouwen zou kunnen beschamen.
maandag 4 mei 2020 om 13:26
Ow, wat rot voor je!Lellebel81 schreef: ↑04-05-2020 13:09Dit is heel lastig. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn partner. Alleen ging het gesprek wel flirterig heen en weer...
Hier is dat gelukkig niet aan de orde. Want totdat hij besefte dat ik het wel zou kunnen lezen, reageerde hij dus volkomen neutraal op haar.
Lief dat je jouw ervaring met mij wilde delen.
maandag 4 mei 2020 om 13:47
Dan is er iets mis met jouw vertrouwen.
maandag 4 mei 2020 om 13:58
Mwah, niet zozeer naïef, maar bedoel dat de meeste mensen niet zo wanhopig zijn om 't maar aan te hoeven leggen enkel omdat iemand interesse toont... Je hebt toch altijd je eigen smaak nog
maandag 4 mei 2020 om 14:11
Als nota bene blijkt dat haar man er nooit op in is gegaan, dan heeft hij dus geen enkele reden voor wantrouwen gegeven.
En vertrouwen is de fundering van de relatie.
maandag 4 mei 2020 om 14:13
Dat lijkt mij wel ja.
Al zou ik een maand droog staan, dan nog zou ik geen seconde overwegen om naar bed te gaan met een vrouw die ik niet aantrekkelijk vind. Ook niet als ze erom smeekt.
maandag 4 mei 2020 om 14:39
Gaat niet om wanhopig. Het gaat om egostrelend.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 4 mei 2020 om 14:41
DS1971 schreef: ↑04-05-2020 14:13Dat lijkt mij wel ja.
Al zou ik een maand droog staan. Tsjongejonge, een hele maand ? Hoe lang zit jij eigenlijk al in een monogame relatie ? , dan nog zou ik geen seconde overwegen om naar bed te gaan met een vrouw die ik niet aantrekkelijk vind. Ook niet als ze erom smeekt.
maandag 4 mei 2020 om 14:49
En dat doe je door elkaars privacy te schenden?!?
maandag 4 mei 2020 om 14:53
Hoe is die vraag relevant? Persoonlijk kan ik mij niet voorstellen dat ik gelukkig ben in een relatie waarin er maar 1-2x per maand seks is. Of ik nu 2 maanden, 2 jaar of 20 jaar een relatie heb.
maandag 4 mei 2020 om 15:10
Julie1975 schreef: ↑04-05-2020 11:29
Hij had kunnen zeggen: stop hiermee, ik heb een relatie.
Kom op zeg, hij is niet achterlijk neem ik aan. Hij weet echt wel dat ze hem leuk vind en hem over probeert te halen.
Nogmaals: hij is niet achterlijk. Dus dat hem niks is opgevallen is quatsch.
Hij zei dat er niets aan de hand was, maar toch maar voor de zekerheid de foon bewaken ? Blijkbaar weet hij toch wel dat er iets mis was...
Heb je hier nog commentaar nodig ? Zie boven...
De chat gaat dus gewoon door, alleen haalt ie nu weg wat niet in de haak is.
Samengevat : hij heeft niets verkeerd gedaan.
Samengevat: Hij gaat gewoon door, en let alleen wat beter op, zodat zijn partner er niet achter komt. En laten we wel wezen: hij kan de zaak ook gewoon blokkeren. Maar dat doet ie niet. Hij gaat door. En ondertussen loop jij jezelf te vertellen dat je een jokkebrok bent en jezelf een schuldgevoel aan te praten dat je in zijn telefoon hebt gekeken. Kom op zeg !
maandag 4 mei 2020 om 15:12
Geef nou gewoon eens antwoord.
Want het maakt wel degelijk wat uit voor een realistische beeldvorming.