Nuchterheid gevraagd

04-05-2020 11:29 127 berichten
Tijdje terug moest mijn man met een vrouwelijke klant een opdracht uitvoeren waardoor zij tijdelijk meer contact hadden.

Nadat dit geregeld was viel het mij op dat deze vrouw hem nogal veel appte. Hij gaf dit zelf ook aan, dat ze veel belde en appte en dat hij er eigenlijk een beetje gestoord van werd.

Op een gegeven moment zag ik op het startscherm van zijn telefoon een berichtje van haar, met een beetje aparte inhoud. Uitlegbaar op verschillende manieren. Raar....

Toen heb ik iets gedaan wat ik echt nog nooit heb gedaan, ik heb de whatsapp geschiedenis bekeken..daaruit kwam naar voren dat zij inderdaad vaak contact zoekt, en dan ook dubbelzinnige opmerkingen / grapjes maakt. Inclusief kussmileys.

Ik heb gezien dat hij nergens op in gaat, het steeds probeert te omzeilen etc. Hij doet of zijn neus bloedt zeg maar.

Omdat het me dwars bleef zitten, heb ik hem verteld dat ik het gevoel had dat zij hem meer dan leuk was gaan vinden. Natuurlijk vroeg hij waarom ik dit dacht. Ik heb aangegeven dat ik het vele appen apart vond, omdat er geen extra contact meer nodig was. Dat het mijn gevoel was (klopte ook) en dat ik een berichtje op het startscherm van de telefoon had gezien. Ik had gehoopt dat hij zou vertellen wat ze stuurde.

Hij reageerde dat hij niet de indruk had dat zij hem inderdaad leuk vind, maar dat je het nooit zeker kunt weten. Wel gaf hij aan dat hij dit vervelend zou vinden.

Hij was niet blij dat ik een berichtje op zijn startscherm had gelezen, vond dit privé.

Ik heb hem gevraagd of er echt geen tekenen vanuit haar kant waren, en hij zei dat hem niks was opgevallen.

De dagen erna nam hij overal zijn telefoon mee naar toe. Op een gegeven moment liet hij zijn telefoon ineens weer liggen.

Na een paar weken weken heb ik van de week toch weer eens gekeken. Ik zie dat hij berichtjes heeft verwijderd waarin zij de dubbelzinnige opmerkingen maakt. Ook de kussmileys zijn weg. Het is nu een redelijk normale chat. En dat is juist wat me steekt: ik weet dat er wat anders stond. Hij blijkt dus echt wel te kunnen filteren welke berichtjes niet zakelijk waren.

En na de datum dat ik mijn gevoel heb uitgesproken staat er niets meer in de chat. Behalve een echt zakelijk gesprek. Maar daar missen berichten tussen, want het loopt gedeeltelijk niet vloeiend.

Samengevat : hij heeft niets verkeerd gedaan. Zij is hier mee bezig. Ik heb wel iets verkeerd gedaan, want het checken van WA is echt heel kinderachtig. Toch heb ik een rotgevoel dat hij hierover niet helemaal eerlijk is. Ik kan het maar niet loslaten, het blijft in mijn hoofd zitten, alsof zij toch samen iets hebben waar ik niets mee kan.

Graag ontvang ik wat van jullie nuchterheid
Alle reacties Link kopieren
TO jij moet ook niets met 'haar' acties. En hij ook niet. Behalve zakelijk communiceren. Wat hij er verder ook mee zou doen brengt hem/jou/jullie en haar alleen maar gedoe. Dit akkefietje is de energie niet waard. Precies zoals je man er mee omging voor jij even de bocht uitvloog. Dat je je even mee liet slepen in 'niets' besefte je eigenlijk al meteen. Maak een grap over je eigen rug heen tegen je man, lach er om en geklasseerd.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
DS1971 schreef:
05-05-2020 06:23
Maar goed, jij bent dus zo’n enge controlfreak, waar een gezonde man heel hard van weg zal rennen.

Alleen al dat jij gelezen hebt dat haar man met kuspoppetjes heeft gereageerd. Integendeel dus, maar ergens tussen jouw oren zijn wat draadjes verkeerd verbonden, waardoor je toch denkt dat het er stond.
Nou, nou...
Verschillendesokken schreef:
05-05-2020 10:14
Van mijn vriend zou ik verwachten dat hij zelf professioneel genoeg is om te zeggen dat haar gedrag ongepast is. Misschien heeft hij dat inmiddels al gedaan?

Eventjes wat toevoegen:
Het helpt niet helemaal mee dat je in zijn telefoon gekeken hebt. Wat zijn jullie verwachtingen naar elkaar? Hebben jullie dat wel eens besproken? Misschien wil jou vriend je niet onnodig ongerust maken. En verwacht jij dat hij andere keuzes maakt. Ik denk dat daar de start ligt :)
Hij is toch niet verantwoordelijk voor het puberale gedrag van een zakelijk contact. Kom op zeg, wat een lulkoek. Negeren en door. Klaar.
DS1971 schreef:
04-05-2020 15:55
Het is een klant. Prima reden om er dan gewoon maar niet op in te gaan. Omzet is omzet. Zeker nu!
Daar ben ik het dan weer wel mee eens. :)
Soms moet je een zakelijke klant een beetje 'masseren'.
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 05-05-2020 10:34
11.67% gewijzigd
Halo schreef:
04-05-2020 16:02
Ongeacht het feit dat ik het met je eens ben dat je de privacy van een ander moet respecteren (zelfs die van je partner) denk ik wel dat intuïtie een groot goed is.

Het zit niet goed. Op welk vlak dan ook.
Hier speelt intuïtie een rol.
Wat de boodschap daarvan ook mag zijn
Mooi gezegd.
Crazy74 schreef:
05-05-2020 09:09
Nou ik ben absoluut geen control freak kan ik je vertellen. Maar als je per toeval iets voorbij ziet komen en je voelt je er niet helemaal goed bij mag je toch wel je gevoel volgen?

Dat van de kussmileys heb ik vannacht verkeerd gelezen dus excuses daarvoor.

Denk dat er bij mij geen draadjes verkeerd verbonden zijn maar ik wel gezond verstand heb en ook genoeg heb meegemaakt om te weten dat ik altijd mijn gevoel moet volgen.

Ik zou niet vrolijk worden van het feit dat mijn partner het ontkent en selectief( dus bewust) verwijderd. Ik zou me afvragen waarom hij zich niet vrij voelt om dit te delen of hier eerlijk over te zijn. Waarom moet TO maar meteen psychische hulp gaan zoeken. Er wordt hier gereageerd alsof ze zich onderhand beter op de PAAZ afdeling kan laten opnemen terwijl man hier zelf geen grenzen aangeeft en stiekem doet?
To doet stiekem. Heeft in zijn telefoon lopen gluren (2x, tweede keer zonder enige aanleiding) en is daar niet eerlijk over geweest.

Haar man heeft het genegeerd. Heeft het niet verzwegen, maar aangegeven dat hij het vervelend vond, zonder de exacte inhoud te vermelden. En toen er gedonder van kwam bepaalde berichten verwijderd (om meer gedonder te voorkomen).

Ik vind het niet normaal om in andermans telefoon te kijken. Als je een berichtje ziet wat je verdacht vindt, dan kun je ook gewoon aan jouw man vragen wat er speelt. En desnoods aangeven dat je jezelf er beter onder zou voelen of je de conversatie mag lezen.

En het verschil tussen psycholoog en psychiater is best groot. :)
merle78 schreef:
05-05-2020 10:24
Nou, nou...
Het is een allergie van mij. Ik heb ooit een vriendin gehad die zo was. Die altijd wat wantrouwend was naar contacten met andere vrouwen. Dat komt langzaam op en wordt steeds gekker. Totdat je denkt de groeten.
Misschien een rare gedachte gang van mij, maar wat ik me afvraag. Als je zelf berichten uit een Whatsapp conversatie verwijderd, dan ziet de ander dat toch ook?..Dat moet dan toch opvallen bij haar? Benieuwd wat ze dan daarvan denkt (kom je niet achter, maar toch) en hoe hij dat evt. aan haar uitlegt.
Jenny80 schreef:
05-05-2020 10:55
Misschien een rare gedachte gang van mij, maar wat ik me afvraag. Als je zelf berichten uit een Whatsapp conversatie verwijderd, dan ziet de ander dat toch ook?..Dat moet dan toch opvallen bij haar? Benieuwd wat ze dan daarvan denkt (kom je niet achter, maar toch) en hoe hij dat evt. aan haar uitlegt.
Nee, je kan ook lokaal verwijderen.
DS1971 schreef:
05-05-2020 10:57
Nee, je kan ook lokaal verwijderen.
Oke, wist ik niet. Thx!
Oudblond schreef:
05-05-2020 10:24
Hij is toch niet verantwoordelijk voor het puberale gedrag van een zakelijk contact. Kom op zeg, wat een lulkoek. Negeren en door. Klaar.
Het gaat blijkbaar over een klant, ik dacht dat het over een collega ging. Te snel gelezen. Een klant en een collega vind ik anders omdat er met een klant geld te verdienen valt. Bij een collega zou ik het wel prettig vinden als mijn vriend zelf zou zeggen dat het kusjes gehalte toch wel een beetje vreemd is. Tenzij hij het erg leuk vindt die kusjes te ontvangen, maar dan hebben we een ander gesprek ;)
Stel dat de man van to dit had geplaatst.

Heb ik een zakelijk contact met een vrouwelijke klant en die vrouw geeft signalen af dat ze mij wel leuk vindt. Het is een goede klant maar ik heb een prima relatie en wil beslist niets met die klant. Nou heeft mijn vriendin mij laatst verteld dat ze in mijn telefoon heeft zitten neuzen omdat er een bepaald bericht op mijn startscherm stond. Zo vervelend maar ja, het is een goede klant dus ik ga mijn contact niet veranderen. Heb ik naar aanleiding van het gesprek met mijn vriendin bepaalde stukken tekst weggehaald, gaat ze daar weer over zeuren.

Wat zouden jullie dan aanraden?
Stel dat de vriend van to dit bericht had geschreven.

Nu heeft mijn vriendin een zakelijk contact met een mannelijke klant. Zag ik laatst op haar startscherm een bericht dat mij verontrustte. Ben ik in haar telefoon gaan snuffelen en zag ik dat er allemaal emoticons met haartjes en zo door die man waren gestuurd. Ook waren de teksten van hem hier en daar wat vervelend gekleurd. Zijzelf heeft alleen maar zakelijk gereageerd maar toch vertrouw ik haar niet meer.

Wat zouden jullie aanraden?
05-05-2020 11:03
Het gaat blijkbaar over een klant, ik dacht dat het over een collega ging. Te snel gelezen. Een klant en een collega vind ik anders omdat er met een klant geld te verdienen valt. Bij een collega zou ik het wel prettig vinden als mijn vriend zelf zou zeggen dat het kusjes gehalte toch wel een beetje vreemd is. Tenzij hij het erg leuk vindt die kusjes te ontvangen, maar dan hebben we een ander gesprek ;)
Maakt helemaal niets uit. Een zakelijk contact is een zakelijk contact. Ook als dat een collega is. Zelf zakelijk blijven en klaar. Wat je negeert en dus niet voedt sterft uit. Zonder een mep uit te moeten delen en het contact helemaal ongemakkelijk te maken.
Oudblond schreef:
05-05-2020 11:38
Maakt helemaal niets uit. Een zakelijk contact is een zakelijk contact. Ook als dat een collega is. Zelf zakelijk blijven en klaar. Wat je negeert en dus niet voedt sterft uit. Zonder een mep uit te moeten delen en het contact helemaal ongemakkelijk te maken.
Voor mij maakt dat wel uit. Ik zou negeren niet voldoende vinden. Maar iedereen heeft in zijn/haar relaties andere afspraken en vindt andere dingen prettig. Daarom denk ik dat topic schrijver met haar man samen moet afspreken wat zij prettig vinden hierin en wat zij van elkaar verwachten.
05-05-2020 11:42
Voor mij maakt dat wel uit. Ik zou negeren niet voldoende vinden. Maar iedereen heeft in zijn/haar relaties andere afspraken en vindt andere dingen prettig. Daarom denk ik dat topic schrijver met haar man samen moet afspreken wat zij prettig vinden hierin en wat zij van elkaar verwachten.
Jij maakt je partner verantwoordelijk voor het gedrag van een zakelijk contact? Als hij haar niet zegt: Truus ik ben niet gediend van jouw geflirt is dat niet 'prettig' ?
Ik zou geen bedrijf meer over houden als ik een partner had die mij vertelt hoe mijn zakelijke contacten met mij mogen communiceren en hoe ik in moet grijpen als zij zich daar niet aan houden. Gelukkig is mijn partner niet mijn vader en acht hij me wijs genoeg om mijn eigen boontjes te doppen.
Oudblond schreef:
05-05-2020 10:23
TO jij moet ook niets met 'haar' acties. En hij ook niet. Behalve zakelijk communiceren. Wat hij er verder ook mee zou doen brengt hem/jou/jullie en haar alleen maar gedoe. Dit akkefietje is de energie niet waard. Precies zoals je man er mee omging voor jij even de bocht uitvloog. Dat je je even mee liet slepen in 'niets' besefte je eigenlijk al meteen. Maak een grap over je eigen rug heen tegen je man, lach er om en geklasseerd.
Deze reactie heb ik straks gemist. Maar dank je wel, je hebt het hiermee heel goed verwoord.

Het is het niet waard om hier nog over door te gaan.

En zoals hij eerder al tegen me zei: hij is oud en en wijs genoeg om zulke dingen zelf af te handelen.
Oudblond schreef:
05-05-2020 10:23
Oudblond schreef:
05-05-2020 11:53
Jij maakt je partner verantwoordelijk voor het gedrag van een zakelijk contact? Als hij haar niet zegt: Truus ik ben niet gediend van jouw geflirt is dat niet 'prettig' ?
Ik zou geen bedrijf meer over houden als ik een partner had die mij vertelt hoe mijn zakelijke contacten met mij mogen communiceren en hoe ik in moet grijpen als zij zich daar niet aan houden. Gelukkig is mijn partner niet mijn vader en acht hij me wijs genoeg om mijn eigen boontjes te doppen.
Ik schreef al dat het voor mij verschil zou maken als het om een betalende klant gaat of om een collega.
05-05-2020 13:18
Ik schreef al dat het voor mij verschil zou maken als het om een betalende klant gaat of om een collega.
Maar dit is natuurlijk gebaseerd op onze eigen referentiekaders. Waarschijnlijk voer jij zo’n ander beroep uit dan ik, dat het heel anders zou zijn. Stel als mijn collega in de zorg, die ik elke dag meerdere uren zie op zo’n manier contact zoekt, dan mag je daar best wat van zeggen. Zijn er belangen qua geld, zie je die persoon minder dan ligt dat natuurlijk heel anders. Het ligt er een beetje aan wat de situatie is. Dus ik volg jou gedachten zeker, vooral als je daardoor bedrijven kwijt zou raken. Ik volg ook mijzelf als iemand continu dingen stuurt met een flirterige knipoog, die ik de volgende dag weer 8/9 uur lang moet gaan zien.. dan zou ik dat niet zo netjes vinden naar mijn vriend toe. Een keer een klets praatje maken, via app, buiten het werk om vind ik trouwens geen probleem. Maar als je voelt dat die gene meer wil zou ik redelijk duidelijk worden dat die persoon misschien een verwachting heeft die niet waar gemaakt gaat worden.
05-05-2020 13:18
En ik reageerde daar eerder al op dat dat in dit geval geen zak uitmaakt.
Oudblond schreef:
05-05-2020 13:55
En ik reageerde daar eerder al op dat dat in dit geval geen zak uitmaakt.
Maar dit is natuurlijk gebaseerd op onze eigen referentiekaders. Waarschijnlijk voer jij zo’n ander beroep uit dan ik, dat het heel anders zou zijn. Stel als mijn collega in de zorg, die ik elke dag meerdere uren zie op zo’n manier contact zoekt, dan mag je daar best wat van zeggen. Zijn er belangen qua geld, zie je die persoon minder dan ligt dat natuurlijk heel anders. Het ligt er een beetje aan wat de situatie is. Dus ik volg jou gedachten zeker, vooral als je daardoor bedrijven kwijt zou raken. Ik volg ook mijzelf als iemand continu dingen stuurt met een flirterige knipoog, die ik de volgende dag weer 8/9 uur lang moet gaan zien.. dan zou ik dat niet zo netjes vinden naar mijn vriend toe. Een keer een klets praatje maken, via app, buiten het werk om vind ik trouwens geen probleem. Maar als je voelt dat die gene meer wil zou ik redelijk duidelijk worden dat die persoon misschien een verwachting heeft die niet waar gemaakt gaat worden.
Vrouw, vertrouw je intuïtie.
Einde opdracht, einde contact. Punt. Het is geen vriendin maar een zakelijk contact.
Hij had haar dubbelzinnige apps meteen moeten afkappen. Had hij dat gedaan dan had je dat gelezen in het app verkeer.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
VogeltjeLief schreef:
05-05-2020 23:27
Vrouw, vertrouw je intuïtie.
Einde opdracht, einde contact. Punt. Het is geen vriendin maar een zakelijk contact.
Hij had haar dubbelzinnige apps meteen moeten afkappen. Had hij dat gedaan dan had je dat gelezen in het app verkeer.
Ik heb nog contact met oud-collega’s hoor.
05-05-2020 13:59
Totaal verkeerde prioriteiten. Je vriend heeft er heulemaal niets mee te maken. Respect voor je vriend nog minder.
Die collega is niet professioneel. Een app van een collega die niet werkgerelateerd is: prullenbak. Elke keer weer. Een collega die mij op de werkvloer met dit soort geneuzel voor de voeten loopt krijgt een opgetrokken wenkbrauw en weer door. Jij lijkt er dan iets 'mee te moeten' hihi, oh, eh.... En daar neem je de verkeerde afslag door te denken 'aardig' te moeten zijn. Nee hoor. Zakelijk. Professioneel. En niet eerst wat mee gaan bewegen hihi met zo'n lapzwans.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven