Nutteloze man/vrouw associaties

08-09-2021 23:14 690 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vertelde net, bij thuiskomst na een werkgerelateerd etentje, dat hij nog net niet uitgelachen, maar wel vreemd aangekeken was door ober en door collega's omdat hij... Een witte wijn bestelde. En dat is een vrouwendrankje. :roll:

Aanzet voor een luchtig topic: wie toept over, met een minstens zo nutteloos onderscheid tussen mannen- en vrouwenzaken?
Alle reacties Link kopieren
De (inmiddels) ex van een vriendin bestelde bepaalde cocktails niet in een high end cocktailbar, omdat hij bang was voor een “wijverig” glas.
Everything is fluid
Alle reacties Link kopieren
Als vleesetende en bierdrinkende vrouw uit eten gaan met mijn geheel onthoudender en vegatarische vriend.

Gaat bij iedere gang mis ;-D
Kdv en basisschool die bij een ziek kind mij belden in plaats van man. Ook vaak andere moeders horen mopperen hierover.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen bezwaar tegen een man die huilt of die op tafel gaat staan als hij een muis ziet. Minder leuk vind ik het als hij de weg ergens niet weet of heel erg verlegen is, zodanig dat hij niet meer voor zichzelf opkomt. Ook het 12 banen - 13 ongelukkentype vind ik niks. Zag gisteren een vreselijke kluns in een film en dat vond ik niet vertederend maar té ongemakkelijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Parella schreef:
08-09-2021 23:43
Wij hebben eens bij een bank zitten praten over een hypotheek. De bankmeneer keek alleen mijn vriend aan. Het was zo opvallend dat mijn vriend het ook opviel. De helft van het inkomen kwam toch echt van mij dus je zou denken dat het mij ook aangaat. Ik was zo pissig dat we puur daarom geen hypotheek bij die bank hebben afgesloten.

ik hoop dat hier bedrijven meelezen: seksisme (bewust of onbewust) kost je klanten.
Wij zijn ook wel eens bij een autoverkoper weggelopen om deze reden. Het ging notabene om een auto voor mij.

En bij de keukenboer was ik duidelijk degene tegen wie gesproken werd, terwijl mijn man altijd kookt.
Pupsel schreef:
08-09-2021 23:42
Toen ik een auto ging kopen er vooral richting mijn man werd gepraat …

Dit overkwam mij ook. Mijn man had nog geen vraag gesteld en alle antwoorden op mijn vragen gingen naar mijn man. Zelf de overeenkomst die getekend moest worden schoof de verkoper over tafel naar hem.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn auto voor apk bij de garage stond, werd ik gebeld om de nodigde reparaties door te nemen. Toen vroeg hij of hij dat niet beter met mijn man kon bespreken…. Nee! Ik ben de eigenaar van de auto!
De opmerking dat ik niet getrouwd ben en zelf mijn boontjes dop heb ik maar achterwege gelaten.
De accu van mijn auto was stuk. Ik fiets naar de Kwikfit en bestel aan de balie type xyz. Terwijl de medewerker mijn nota's maakt vraagt hij of hij de accu er even in moet zetten. Ik zeg dat ik dat ding zelf wel in mijn fietsmand krijg en dat ik hem thuis in de auto zal zetten. Begint hij te vragen of mijn man weet hoe dat moet. Ik zeg voor de grap dat ik helemaal geen man heb, maar wel een geprinte handleiding van internet. (15 jaar geleden) Vervolgens leuk het hem slim als ik de buurman even om hulp vroeg.

Nog flink wat jaren in dat autootje rond gereden waar ik zelf de accu had ingezet.
Of die keer dat ik de boom gesnoeid had, alle taken en blad had opgeruimd en de buurvrouw haar hoofd over de heg strak om mijn man en compliment te maken.

De buurman komt aan de deur of mijn man er is. Ik zeg dat hij er de hele avond niet is. Half uur later buurman weer aan de bel. Hij hoorde iemand zagen in de achtertuin, dus man was duidelijk thuisgekomen. Nee, ik was aan het zagen.
Tante van me vond het echt niet kunnen dat er een man was aan aangenomen op het kinderdagverblijf want dat is toch een vrouwenberoep.

(Even buiten beschouwing gelaten dat mannen op het kdv om andere redenen ook niet altijd juichend ontvangen worden door iedereen)
Marelyse schreef:
09-09-2021 06:19
Kdv en basisschool die bij een ziek kind mij belden in plaats van man. Ook vaak andere moeders horen mopperen hierover.
Dit is een suf patroon dat zichzelf in stand houdt en de emancipatie wezenlijk belemmert (is ook uitgebreider besproken in zowel andere topics als in documentaires).

Ik zou zeggen: als je afgesproken hebt dat de vader gebeld moet worden dan niet opnemen en even contact met de vader hebben dat hij contact op moet nemen met kdv als ze dat niet zelf doen binnen een kwartier.
Ik moest invallen op een school in een kleuterklas. Hun thema was op dat moment beroepen. De kinderen moesten een vouwwerkje maken van zestien vierkantjes. De jongens en dokter de meisjes een 'zuster'. Voor wie snel klaar was waren er kleurplaten. Voor de jongens en piloot, voor de meisjes een stewardess. Die leerkracht zal een paar dagen later wel geschrokken zijn van het resultaat......
Als vrouwelijke arts met een jong, zachtaardig gezicht ben je al snel de de verpleegster. Kunnen geen 3 stethoscopen om je nek tegenop. "Ik wil de arts spreken!" "Spreekt u al mee"

Als man op een stoffenmarkt ben je soms opeens de verkoper. "Mag ik 3 meter van deze spijkerstof?" "Van mij wel."

Een vrouw in de techniek wordt vaak beter herinnerd (o ja, jij doet dit-en-dat in dat technische bedrijf; op zo'n manier).
Als er wordt gesproken over "dat mens" wordt er zelden een man bedoeld.

En het woord "labiel" wordt over het algemeen in verband gebracht met vrouwen. Alsof mannen niet labiel kunnen zijn.

Bij het woord "narcistisch" geldt dit meestal andersom.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk een keer een man aan de lijn: “ik heb een vraag.”. Ik: “zegt u het maar..”. Man: “ja, maar het is een technische vraag.” :lol:

Ik ben dus de eigenaar van die toko en verkoop al 10 jaar die machines waar hij een vraag over had..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
schorpioentje28 schreef:
09-09-2021 07:13
Op mijn werk een keer een man aan de lijn: “ik heb een vraag.”. Ik: “zegt u het maar..”. Man: “ja, maar het is een technische vraag.” :lol:

Ik ben dus de eigenaar van die toko en verkoop al 10 jaar die machines waar hij een vraag over had..
Haha, ik heb mensen telefonisch geholpen met storingen aan apparatuur. Een keer een man gesproken en hem telefonisch uitgelegd hoe hij het apparaat kon resetten en het werkte weer. Hij dacht waarschijnlijk dat ik al opgehangen had want ik hoorde hem nog zeggen: nou, dat had ik niet verwacht!
TsumTsum schreef:
09-09-2021 03:25
Ik vind het juist wel wat hebben als een man zichzelf goed verzorgd. Beetje make up bij een man vind ik vaak ook wel mooi als het naturel is. Beetje eyeliner bijvoorbeeld. En ik vind het bij mannen ook mooier als de oksels, borst en benen etc niet erg behaard zijn. Helemaal glad hoeft nou ook weer niet maar een heel oerwoud vind ik ook niks. En roze, paars en lila kan ook prima voor een man al is het met een bierbuik wat minder geslaagd. Maar dan wordt die man best vaak weggezet als homo of te vrouwelijk. Echt jammer.

Vorige week was er een programma op tv over vrouwelijke vrachtwagenchauffeurs, echt zo leuk dat die vrouwen gewoon doen wat ze leuk vinden.
Ik haak even in op dit bericht omdat ik daar heel veel aanknopingspunten lees die mij triggeren.

Mijn beste vriendin is internationaal vrachtwagenchauffeur. Van oorsprong onderwijzeres basisschool, echter ze heeft een omscholing gedaan en ik vind haar rete stoer!

Nicht is automonteur.

Mannen met geschoren benen zijn voor mij echt zoooooooooo’n no-go! Tot overmaat van ramp scheert partner nu sinds kort zijn benen, want dat is fijner ivm zijn fanatieke hardloop sport.
Ik heb het hem al meerdere malen gezegd: ik vind dat zo onaantrekkelijk en ik heb er echt een probleem mee. Ik kriebelende hem graag over zijn gespierde en subtiel behaarde kuiten en bovenbenen. Nu wil ik die benen totaal niet meer aanraken. En hij weigert dat scheren achterwege te laten.
Ik voorzie binnenkort een topic……..man onthaart zijn benen en vrouw kan hiermee niet leven,
@Ttroeteltje,ik vind geschoren benen bij mannen ook vreselijk onaantrekkelijk. Het worden dan van die babybeentjes vind ik. Misschien kan jij als tegenreactie jouw beenhaar laten staan? Kijken hoe hij dat vindt 😁
lot75 schreef:
09-09-2021 07:29
@Ttroeteltje,ik vind geschoren benen bij mannen ook vreselijk onaantrekkelijk. Het worden dan van die babybeentjes vind ik. Misschien kan jij als tegenreactie jouw beenhaar laten staan? Kijken hoe hij dat vindt 😁
Die optie had ik er al ingegooid. Maar hij is ongevoelig voor chantage.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mijn schoonzus zei een keer “ thee is voor homo’s “ toen mijn man om een thee vroeg. Ik zei dat ze maar even met hem in bed moest gaan liggen, dan zou ze daar wel op terug komen.
Ttroeteltje schreef:
09-09-2021 07:30
Die optie had ik er al ingegooid. Maar hij is ongevoelig voor chantage.
Maar heeft hij dan ook geen arm- of borsthaar of baard? Want ik vind het zo'n raar gezicht als je op andere plekken haar hebt maar wel kale benen. Niet logisch.
schorpioentje28 schreef:
09-09-2021 07:13
Op mijn werk een keer een man aan de lijn: “ik heb een vraag.”. Ik: “zegt u het maar..”. Man: “ja, maar het is een technische vraag.” :lol:

Ik ben dus de eigenaar van die toko en verkoop al 10 jaar die machines waar hij een vraag over had..
:)
Vroegah (tot de jaren negentig denk ik) had je de Radiobeurs: dat was een winkel waar je werkelijk alle technische componentjes kon kopen. Van het kaliber dat je honderden op de binnenkant van een tv ziet zitten. En die werd gerund door 2 vrouwen, waarvan er 1 al bejaard was. Dat schijnt altijd wel mooi geweest te zijn:
"Eh, eh, ik zoek een technische onderdeeltje"
"Ja, zeg maar"
"Maar.... moet ik daarvoor bij u zijn?"
"Ja"
"Oh, ok. Nou, ik zoek een componentje dat daar en daar in moet"
"U bedoelt een [technisch precies de juiste naam]."
"Oh: ja. Precies. Dat u dat weet!"
"Die hebben we. Maar die zijn er in variant A en variant B. Welke heeft u nodig? Met de verkeerde werkt het namelijk niet"
"Eh, eh: dat weet ik eigenlijk niet..."
"Dat kunt u het beste eerst even bepalen zus en zo"
"Ah, ok. Dankuwel."

Ben je als techneut toch mooi (maar wel vriendelijk) onder tafel geluld door een grijze oma.
Alle reacties Link kopieren
Dat verhaal over die kleuterklas snap ik niet....
lot75 schreef:
09-09-2021 07:38
Maar heeft hij dan ook geen arm- of borsthaar of baard? Want ik vind het zo'n raar gezicht als je op andere plekken haar hebt maar wel kale benen. Niet logisch.
Armhaar wel. Ander haar is er niet meer. Daarmee heb ik vrede, hoewel ik een beetje borsthaar wel kan waarderen. Alleen dat beenhaar, dat mis ik zo enorm.
Alle reacties Link kopieren
Oh wow jongens, wat een reacties. Dat techniek en financiën 'beladen' onderwerpen zijn, wist ik, maar wat een onbenullige vooroordelen rond eten en drinken!

Keep 'em coming. :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven